زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

گرفتن ارز مسافرتی

از پارسال تا حالا قوانین گرفتن ارز 15 بار عوض شده. در حال حاضر برای کشورهای نزدیک و نسبتا نزدیک فقط 400 دلار میدن و برای کشورهای دورتر 1000 دلار. قیمت هم همون قیمت رسمی بانک مرکزی با یه مقداری کارمزد هست.


بانک ملی, ملت و سامان تنها بانک هایی هستن که میتونن کار ارز مسافرتی رو انجام بدن. قانونش اینه که شما از یک شش روز قبل از سفر با مدارک به شعبه های ارزی این بانک ها مراجعه میکنید و پول رو بهشون میدید و اونا یه حواله میزنن برای فرودگاه و از فرودگاه هم ارز رو میگیرید.


مدارکی که لازم دارن:

1- اصل بلیت خریداری شده (رزرو قبول نیست)

2- پاسپورت (کپی صفحه اول و آخرش رو هم بانک ملت از من خواست)

3- فیش عوارض خروج از کشور

4- پول به مقدار کافی!


بانک سامان گفت که باید توی بانک ما حساب ریالی باز کنی که من دیدم به دردسرش نمی ارزه. اما بانک ملت از من حساب نخواست.

در مورد عوارض خروج هم اونایی که مثل ما برای سفارت میرن و ... نیازی به پرداخت عوارض ندارن اما من چندین شعبه از سامان و ملت و ملی رو سر زدم و همه گفتن تا عوارض ندی ارز بهت نمیدیم. اولش میخواستم بیخیال گرفتن ارز بشم اما یادم آمد که فقط 160 دلار باید بدم سفارت و ترجیح دادم که هر جوری شده بگیرمش. از طرفی نه وقتشو داشتم و نه حوصله اشو که ثابت کنم بابا ما معاف از عوارض هستیم بنابراین رفتم 55000 تومن عوارض خروج از کشور رو دادم و خیال خودمو راحت کردم. خاک توی سر مسئولی که اینطوری قانون میذاره و عوضش میکنه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد