زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پرداخت هزینه SEVIS

برای کسانی که دانشجویی دارن اقدام میکنن باید یه هزینه 200 دلاری برای تشکیل پرونده SEVIS بدن که وضعیتشون توسط دولت و دانشگاه قابل ردیابی باشه. توی سایتشون خوندم که این پول توی جیب دولت نمیره و خود ایالت ها و دانشگاه و ... هستن که ذینفع هستن اما خدا میدونه چکار میکنن با این همه پول!



برای پرداخت SEVIS باید حتما حتما فرم I-20 رو داشته باشید که دانشگاه روش یه شماره زده که بهش میگن Student No یا SEVIS ID. این شماره بالای فرم سمت راست هست. غیر از این شماره, بقیه اطلاعات پاسپورت هم لازمه. با صدور I-20 جدید هم این شماره عوض نمیشه. من به دانشگاهم ایمیل زدم و پرسیدم و اونا هم گفتن که عوض نمیشه. شناسه دانشگاه هم روی همون فرم I-20 هست و خود دانشگاه هم معمولا ایمیل میزنه که میخوای پولشو بدی اینه.


پرداختش هم باید تا 3 روز قبل از وقت سفارت انجام بشه. هر چی زودتر هم بدید بهتره چون خیالتون راحتتره. برای هر سال ورودی هم یکبار بیشتر نیست پرداخت بشه حتی اگر دانشگاه رو هم عوض کنید. بنابراین پولتون از بین نمیره. من خودم جمعه شب پرداخت کردم. یعنی 4 روز مونده به وقت سفارتم. فقط حتما کارت اعتباری لازم داره که من از همون کارت پارسیان دادم و مشکلی نبود.


سایتش هم اینه که با توجه به شعور مسئولین ما بدون V...p....N قابل استفاده نیست:

https://www.fmjfee.com


بقیه سئوال جواب ها راجع به اینکه اصلا این پول چی هست و اگر مثلا پرداخت بشه کی باید دوباره داده بشه و ... توی خود سایت یافت میشه.


مهم: حتما وقتی پرداخت تموم شد بزنید یه پرینت از روش بگیرید. این پرینت برای سفارت لازمه.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد