زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

از نظر شرایط پذیرش به کدام اولویت رسیدم؟

برای من مهمترین اولویت ها داشتن فاند, بودن توی کشور انگلیسی زبان, و زندگی توی یک شهر بزرگ مهمترین فاکتورها بودن. در واقع اگر از همه فاکتورهای پذیرش چند تا مهم رو جدا کنم میشه شرایط پذیرش رو به صورت لیست زیر بنویسم:

1- پذیرش با فاند از یک دانشگاه تاپ امریکا در شهر بزرگ ترجیحا لس آنجلس و ...
2- پذیرش با فاند از یک دانشگاه متوسط امریکا در یک شهر بزرگ
3- پذیرش با فاند از یک دانشگاه تاپ امریکا در یک شهر کوچک
4- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه تاپ امریکا در شهر بزرگ ترجیحا لس آنجلس و ...
5- پذیرش با فاند از یک دانشگاه به ترتیب کانادا, استرالیا, نیوزلند و اروپا در یک شهر بزرگ
6- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه تاپ امریکا در یک شهر کوچک
7- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه متوسط امریکا در شهر بزرگ
8- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه به ترتیب کانادا, استرالیا, نیوزلند و اروپا در یک شهر بزرگ
9- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه متوسط امریکا در شهر کوچک
10- پذیرش با فاند از یک دانشگاه آسیایی مثل کره جنوبی یا مالزی
11- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه به ترتیب کانادا, استرالیا, نیوزلند و اروپا در یک شهر کوچک
12- پذیرش بدون فاند از یک دانشگاه آسیایی مثل کره جنوبی یا مالزی
13- بدون هیچ پذیرش و رفتن به سربازی

الان میشه گفت که به شرایط 2 رسیدم. البته از قبل از عید تقریبا مشخص شد که به 7 رسیدم و دیگه خیلی ضعیفه که بخوام بیام پایینتر. در واقع فقط به 1 نرسیدم که اونم میشه گفت دیگه واقعا ایده آلترین حالت بود و این همیشه اتفاق میفته که آدم نتونه به ایده آل برسه. اونروزی هم که برای استرالیا اپلای کردم, فکر کردم که بتونم خودمو به 5 برسونم.
این روزا که فکر میکنم میبینم که شاید مورد 2 برام بهتر هم باشه. چون برای گرفتن دکترا کمتر میخواد زحمت بکشم و شاید بتونم زندگی آینده امو تشکیل بدم و یا فرصتی داشته باشم که یه بزینسی رو برای آینده ام طراحی کنم.
از دانشگاهی هم که قبول شدم خیلی راضی ام. میشه گفت که توی انتخابای دانشگاه های متوسطم بهترین انتخابم بود. خواهر زاده رئیس شرکت ما چند سال پیش از اینجا فارغ التحصیل شده بود و الان توی نیویورک داره با سالی 140 هزار دلار کار میکنه. حالا شماره تلفن و ایمیلشو داد که ازش یه سری اطلاعات بگیرم.

نظرات 6 + ارسال نظر
س جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ق.ظ

طرز تفکر
ایده
روش عملکردتون
برام جابه
موفق باشید

ممنون. شما هم همینطور

An applicant جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ب.ظ

این لیست شما به نظر من چند ایراد خیلی اساسی داره:

1. آمریکا حدود 100 دانشگاه در رده ممتاز وزارت علوم داره که رده بندی جهانی آنها تا 400 می باشد. حدود 200 دانشگاه در رده خوب وزارت علوم قرار داره که رده بندی جهانی آنها تا 800 می باشد. (و البته وزارت علوم توصیه کرده به این دانشگاه ها برای تحصیلات تکمیلی نروند. حال کاملا گنگ و مبهم است که منظور شما از کلمه "تاپ" و "متوسط" دقیقا چیست؟!

2. قطعا دانشگاه های مطرح استرالیا و کانادا بر دانشگاه های پایین آمریکا اولویت دارد. عجیب آنکه در لیست شما هیچ تفکیکی برای این موضوع وجود ندارد!!!

3. طبق آخرین اخباری که از اوضاع و احوال دانشجویان اپلیکنت آمریکا و کانادا گرفتم، اوضاع فاند ها بدتر از سالهای پیش شده به نحوی که برخی از دانشجویان شریف و تهران در رشته تحصیلی خودم، به دانشگاه هایی نظیر "West Virginia" "Knoxwile" "Temple" در آمریکا و "Concordia" در کانادا راضی شده اند. حال آنکه چنین دانشگاه هایی ارزشی برای ادامه تصیل خصوصا در مقطع دکترا را نداشته و متاسفانه پس از فارغ التحصیلی در حوزه کار و حتی هیات علمی شدن دچار مشکل می شوند.

این لیست اولویت های من بوده, بنابراین هیچ ایرادی بهش وارد نیست. هر کسی میتونه برای خودش الویت بندی کنه. (جواب مورد 2 رو ببینید)

1. تاپ منظورم همون لیست دانشگاه های مثلا رده ممتاز وزارت علوم بود که البته از اونها کلا 10-15 توی شهرهای بزرگ قرار گرفتن که 3 تاشونو اپلای کردم و قبول نشدم. چون فاکتور شهر بزرگ و محیط زندگی خیلی خیلی برام مهم بود, هیچ وقت یه جایی مثل RPI و ... اپلای نکردم و نمیکنم. اگرچه امسال احتمال 99% بود که از اونجا پذیرش با فاند هم بگیرم.
متوسط هم که میگم میتونید لیست خوب وزارت علوم حساب کنید. رنک جهانی دانشگاهی که ان شا الله میخوام برم احتمالا بین 300-400 هست که به نظرم بد نیست که البته فقط لطف خدا بود که بتونم فاند بگیرم. هنوزم نمیفهمم چه فرقی میکنه؟؟؟

2. پایینی که میگید مبهمه. اگر منظورتون متوسطی هست که من میگم قطعا استرالیا و کانادا برای من اولویت نداشتن. اینکه تفکیکی نیست هم عجیب نیست. عرض کردم هر کسی میتونه برای خودش اولویت بندی کنه. من برای خودم اونطوری اولویت کردم, یه نفر دیگه اینطوری میتونه اولویت کنه:

MIT و Stanford و برکلی
UCLA و UCSD و UCI
سربازی

حالا نمیشه خرده گرفت که چرا فقط اینا شدن اولویتش؟ شاید اون چیزی که میخواد فقط توی این دانشگاه ها پیدا بشه.

3. متاسفانه آخرین آماری که گرفتید خیلی درسته. امسال اوضاع فاند بسیار بسیار بدتر از پارسال بود و تازه پارسال بسیار بسیار بدتر از سال قبل بود. البته Knoxville که به نظرم اونقدرها هم که میگید بد نیست و رنک USNews مهندسی اش 67 هست ولی چون آب و هواش بد بود من اپلای نکردم. خوشبختانه من کارم به اون دانشگاه هایی که نوشتید نکشید و به نظرم جایی که قبول شدم بالاتر از اینها باشه. در واقع اونا برای من دیگه رنک بد حساب میشد حتی براشون اپلای هم نکردم.

از نظر من و خیلی های دیگه ای که باهاشون صحبت کردم اینه که رنک دانشگاه فقط یک پارامتر پیدا کردن کار بعد از فارغ التحصیلی هست. برای من که چندین سال کار حرفه ای کردم که احتمال 99% هیچ مشکلی نخواهد بود که توی امریکا توی صنعت کار پیدا کنم. برگردم ایران که 1000000% کار دارم چون چیزی رو از دست ندادم. بخوام مهاجرت کنم استرالیا هم با توجه به مدرک دکترا خیلی راحت با بالاترین امتیاز میتونم چند ماهه اقامت دائم بگیرم. چی میخوام دیگه؟
اما خب برای کسانی که کار دیگه ای جز ریسرچ نکردن, و احتمالا تحقیق دکتراشون هم یک کار معمولی هست (چون دانشگاهی معمولی درس میخونن) به احتمال خیلی خیلی زیاد برای کار آکادمیک پیدا کردن به مشکل میخورن و کار توی صنعت هم پیدا کردن براشون سخت میشه. اونم من میگم بازم خدا بزرگه, مهم اینه که آدم از اینجا بره بیرون. کسی که استعداد داشته باشه, حتی اگر استعدادشم مثل من کم باشه بازم میتونه گلیمشو از آب بکشه بیرون.

An applicant جمعه 26 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:40 ب.ظ

برات آرزوی موفقیت میکنم مرد مبارز

به همچنین برای شما دوست عزیز.

س شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:31 ق.ظ

اقتدارتون قابل تحسینه

م دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:31 ب.ظ

سلام woody عزیز
من طبق معمول باز مزاحمتون شدم با سوالای زیادم.ممنون میشم جوابمو بدین. الان من باید اون چهارتا دانشگاه رو برای جی ار ای انتخاب کنم با ایمیل دادن به اساتید چند تا دانشگاه به این نتایج رسیدم.
1- راتگرز با استاد دارم روی یه مقاله کار میکنم.
2- تگزاس سنت انتنیو (نمیدونم اسمش چی بود وضعیتش میگن مشابه دالاس هست) استاد مقالاتمو خوند و گفت زودتر اپلای کن و به قول معروف راضیم ازت! ( دالاس دکترای صنایع رو نداشت فکر کنم.)
3- اریزونا استیت گفتن که اپلای کن استاد به تنهایی نمیتونه کاری کنه.
4- جرج ماسون استاده گفت بیا دفترم صحبت کنیم گفتم ایرانم ولی یه دوستی اونجا هست که میتونه مدارکمو ببره و استاده گفت وضعیتت خوبه.
الان من نمیدونم برای رنکهای پایینتر هم اپلای کنم؟4تا دانشگاه کافیه یا بیشتر؟ من مشکلم علاوه بر هزینه ریکامند اساتیدم هست که با هزار بدبختی ریکامند میدن متاسفانه.
بازم هزاربار ممنون از وقتی که میگذارین.

سلام
اینکه کجاها اپلای کنید خیلی بستگی داره به نظراتی که استادا گرفتید و رزومه خودتون. این استادا که گفتن اپلای کنید چقدر قوی گفتن. چقدر باهاشون ارتباط داشتید و واقعا حاضرن که شما رو بردارن یا نه. این دانشگاه ها بد نیستن اما خیلی بالا هم نیستن. واقعیتش اینو بچه های هم رشته ای خودتون بهتر میتونن نظر بدن. یه قسمت توی اپلای ابراد هست بچه ها برای دانشگاه ها نظر میپرسن که اپلای کنن یا نکنن. فکر کنم بد نباشه اونجا بپرسید.
موفق باشید

م دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:29 ب.ظ

ممنونم از راهنماییتون، با استاد راتگرز که دارم کار میکنم و هر هفته حتی گزارش کار میدم. سنت انت..هم 8-9 بار ایمیل رد و بدل کردیم مقاله هامو خوونده و بقیه هم به همین ترتیب هیچکدوم ایمیل تمپلیت ندادن. راستش فکر میکنمتو پروسه اپلای همه چی شانسیه یعنی اینا اگه بهم قول صد در صد هم بدن باز باور نمیکنم.
سپاس برای وقتی که گذاشتین.

اینی که میگید خیلی خوبه. احتمال اینکه ادمیشن از اینا بگیرید هست. حالا کسی از مشورت گرفتن ضرر ندیده. با دیگران هم مشورت کنید خوبه. امیدوارم که موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد