زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پیش فرض های من در مورد کسی که مطالب رو میخونه


چیزهایی که مینویسم برای همه در همه شرایط به درد نمیخوره. برای همین سعی کردم یه کم از پیش فرض هایی که ممکنه توی ذهنم باشه رو اول بگم.

انتظار نداشته باشید که تجربیات من دقیقا منطبق بشه با تجربیات شما. هر کسی شرایط خودشو داره.

احتمالا مطالبی که من مینویسم این پیش فرض ها رو لحاظ کردم.

  • معدلش کمتر از 15 دیگه نباشه. (چه آزاد چه دولتی)
  • زبان رو مینیمم در حد دبیرستان بلده و شدیدا علاقه و استعداد هم داره که یاد بگیره.
  • اگر میخواد فوق لیسانس بخونه, میتونه بدون فاند بخونه و یا حداقل یکسال بدون فاند باشه.
  • اگر میخواد برای دکترا بخونه, میتونه یکسال بدون فاند بخونه.
  • رشته اش فنی یا نزدیک به فنی باشه.
  • یه دانشجوی معمولی (نه تنبل, نه نخبه) باشه.

نه اینکه فکر کنید که مثلا من که نمیتونم هزینه یکسال دکترامو بدون فاند بدم پس دیگه این مطالب به دردم نمیخوره. مطمئنا مطالب به دردتون میخوره اما در نظر بگیرید که یه عالمه زحمت کشیدید و اپلای کردید و یه دانشگاه خوب هم قبول شدید اما فاندش جور نشد, در این شرایط یا باید بدون فاند برید و یا باید یکسال دیگه صبر کنید. برای کسانی که این شرایط رو ندارن به ازای هر کدوم یکسال به زمان اپلای میتونن اضافه کنن. یا اگر مثلا توی یک رشته خاص شاید یه نفر نتونه هیچوقت پذیرش بگیره یا یک رشته دیگه بشه 6 ماهه هم پذیرش گرفت, ولی مثلا محاسبات زمانی من احتمالا فقط در مورد رشته های فنی جور در بیاد.

نظرات 1 + ارسال نظر
صادق یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 08:51 ب.ظ

هرجا هستی سلامت باشی.... :)

معدل که میگید منظورتون معدل آخرین مدرکه؟
مثلن من معدلم تو کارشناسی خوب نیست. ولی ارشدو دارم میبرم بالا.

دو تا معدل مهمه اما معمولا معدل کم لیسانس رو میشه با معدل بالای فوق جبران کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد