زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

اپلای برای همه است

اینطوری نیست که فقط نخبه ها و المپیادی ها بتونن اپلای کنن و قبول بشن.


خیلی کم پیش آمده از دوران راهنمایی به اینور که من شاگرد اول بوده باشم. اگرچه همیشه معدلم خوب بود اما توی دبیرستان شاید 4-5 میشدم. پیش دانشگاهی یه جای خفن بودم فکر کنم توی کلاس از 40 نفر 39م بودم! توی دانشگاه آزاد شاید همیشه 4-5 کلاس بودم و دانشگاه دولتی فوق لیسانسم هم شاید از یه کلاس 40 نفری من 10-15 بودم. رتبه کنکورم حدود 12000 بود (بله سه تا صفر داره!) که مجبور شدم برم کاردانی دانشگاه آزاد. کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد رتبه ام حدودا 5 شد (توی دانشگاهی که قبول شدم) رتبه ارشدم هم تک رقمی شد که البته چند ماه واقعا خوندم برای کنکور ارشد. بنابراین فکر نکنید که اپلای فقط برای دانشجوهای شریف یا شاگرد اول ها و المپیادی هاست.


اما خب مراتب داره. مثلا اون شاگرد اول شریفه میره برکلی و استنفورد, من میرم یه دانشگاه متوسط امریکا, داداشم که دانشگاه آزاد بوده با معدل 15 میره ایتالیا و... یعنی آدم اگر تلاش کنه بالاخره یه جایی میره حالا یکی بالاتر و یکی پایینتر. مهم اینه که آدم کم کم جایگاهش رو متوجه بشه و همونجا اپلای کنه.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:52 ق.ظ

سلام
اگه ارشد تک رقمی شدی چرا شریف نزدی؟
یعنی به نظرت تهران و امیرکبیر از شریف سرتره؟
مهندسی کامپیوتر و آیتی شریفم که خیلی قویتر از بقیست

سلام
یه بار توی نظرات نوشته بودم یادم نمیاد کجا.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد