زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زمان و زبان

اپلای نیاز به زمان داره. زمان کافی باید برای این کار بذارید. میگم زمان کافی یعنی واقعا باید زمان بذارید. روزی 3-4 ساعت مفید حتما لازمه. متاسفانه خیلی نمیتونید زمان رو در روز بیشتر کنید و باید در سال بیشتر کنید. مثلا نمیتونید بگید من روزی 12 ساعت درس میخونم به جاش 6 ماهه تمومش میکنم.
اینکه چقدر باید وقت بذارید برای اپلای کاملا بستگی به سابقه قبلی شما داره. من نمیتونم به شما زمان بدم و این خودتون هستید که باید بشناسید که چقدر زمان لازم دارید.

ولی بذارید خیالتون رو از همین اول راحت کنم که اگر رزومه و معدل خوبی دارید, برای اپلای سختترین کار همینه که بتونید نمرات امتحانای زبان و جی آر ای رو هر چقدر که میتونید بالا بگیرید. بنابراین زمانی که لازم دارید زمان خواندن انگلیسی هست. کسی که از بچگی کلاس زبان میرفته, مسلما زمان کمتری لازم داره تا کسی که در حد دبیرستان بلده.

من فکر میکنم برای کسی که معدل 15-16 به بالا داره این تقریبا زمان لازم برای پذیرش هست.
برای اروپا 1-2 سال
برای آسیا (مالزی) 1 سال
برای کانادا 2-3 سال
برای امریکا 3-4 سال

این ها حدود زمان هایی هست که فکر میکنم که یه نفر لازم داره که جایی که میخواد پذیرش بگیره. من یه تخمین بهتون میدم. ممکنه یه نفر خیلی وضع زبانش خوب باشه که بتونه یکساله هم امریکا پذیرش بگیره. مثلا باید یکساله پذیرش بگیرید یا دو ساله پذیرش بگیرید این رو بدونید که ممکنه نتونید. شاید مجبور بشید 3-4 سال زمان بذارید. بنابراین این آمادگی رو داشته باشید که یک زمان بسیار طولانی رو در این پروسه بگذرونید که بیشتر این زمان هم مربوط به خواندن زبان هست. (پست بعدی رو حتما بخونید.)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد