زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زبان زبان زبان زبان

اگر واقعا قصد خارج رفتن داشته باشید, چه تحصیلی و چه غیر تحصیلی, مطمئنا زبان رو لازم خواهید داشت. برای هر کسی که میخواد بره میگم, از همین الان زبان رو جدی دنبال کنید. میتونید کلاس برید, میتونید توی خونه بخونید. فیلم ببینید, کتاب داستان بخونید. هر کاری که میتونید کنید. واقعا باید روزی 2-4 ساعت وقت بذارید که مستمر هم باشه. نه اینکه یک هفته بخونید, یک هفته هیچی نخونید. من خودم چون خیلی به زبان علاقه داشتم, با خودم گفتم که چه بخوام برم و چه نخوام برم دوست دارم که زبانم بهتر بشه. بنابراین با علاقه خوندم.


پس نگران این نباشید که ای وای من چند سال باید عمرم رو بذارم که اپلای کنم آیا بشه و آیا نشه. شما این زمان رو کاملا مفید زبان میخونید و قول میدم اینقدر چیزای جدید یاد بگیرید که پشیمون نشید. من خودم با وجود اینکه دیگه پذیرشم رو هم گرفتم هنوز دوست دارم که برای GRE بخونم.


وقتی که تصمیم گرفتم اپلای کنم تقریبا یکسال قبل از اولین امتحان تافلم بود. سطح زبان من در حد دبیرستان بود. یعنی کلاس زبان بیرون که هیچوقت نرفته بودم (به جز الفبا سال سوم دبستان) هر چیزی هم یاد گرفته بودم همین درسهایی بود که توی راهنمایی و دبیرستان و یه کمی هم دانشگاه خونده بودیم. سر همین زبان افتضاح نتونستم دو تا مقاله درست هم بنویسم. هر جا مقاله میفرستادم همه ریویورها اولین ایرادی که میگرفتن این بود که انگلیسیش خیلی ضعیفه و کلا باید بازنویسی بشه! از نظرات ریویور ها میشد فهمید که بعضی حتی موضوع رو هم نفهمیدن که چی هست. یعنی زبان تا این حد خراب بود! (پست مربوط به تافل رو حتما بخونید)

نظرات 4 + ارسال نظر
R سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ب.ظ

سلام
من الان برا نوشتن مقالم همین قدر مشکل دارم حالا من بی سوادم و زبانم بده این مقاله رو مثلا استادم میخونه و بعد میفرسته و رد میشه که مطمئنم به خاطر مشکل زبان هست (استادم دکتراشو لندن گرفته)
باور کن همه استاتید من خارج کشور تحصیل کردن پس چرا وضعیتشون الان اینه هیچی برا انتقال به ما ندارن و حتی نمی تونن کار ما رو راه بندازن

سلام
در مورد انگلیس یه ماجرا بهتون میگم که ایشالله استاد شما جزو این افراد نیست. یه عده ای بدون هیچ درس خوندنی از انگلیس مدرک دکترا گرفتن و متاسفانه هیچی بلد نیستن.
اما در کل باید بگم که اساتید اگر چیزی هم برای انتقال داشته باشن وقتشو ندارن.

شما مگه از داورها نظر نمیگیرید که متوجه بشید مشکل مقاله اتون کجاست. برای من که همه مینوشتن انگلیسی خیلی ضعیف و باید همه مقاله از اول نوشته بشه!!! یه ایرادایی هم به کار میگرفتن که معلوم بود طرف ماجرا رو کلا نفهمیده که همچین ایرادی گرفته.

چاره ای نیست جز زبان خوندن.

R سه‌شنبه 20 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:13 ب.ظ

یه راهنمایی میخوام من دانشناممو گرفتم ولی حالا فعلا دارم زبان میخونم و تا سال دیگه قصد اپلای کردن ندارم به نظر شما حالا ریز نمرات و دانشنامه رو بدم واسه ترجمه (چون فقط 5-6 تا دانشگاه رو میتونم اپلای کنم 5-6 نسخه ترجمه کنم بذارم کنار) میدونید که همینطور داره قیمتا میره بالا، مشکلی که پیش نمیاد؟

سلام
من خودم یه سری مدارک رو از پارسال نگه داشته بودم و برای امسال فرستادم. اگر مشکلی پیش بیاد هم من نمیدونم!
موفق باشید

زهرا شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:29 ب.ظ

سلام مجدد
من چون از اول و گاها تیکه تیکه دارم میخونم، سوالامو تو هر پستی که مربوط باشه میذارم ،با اجازه تون البته!
یه سوال تو ذهنمه ..من الان ترم 5 ارشدم و پایان نامه ام مونده که دارم انجام میدم.. احتمالا بعد عید دفاع کنم ..سوالم اینه ریز نمرات رو الان که هنوز 6 واحد پایان نامه رو ندارم میشه گرفت؟
اگر آره..میخوام بدونم آیا اگر تا سال بعد نشده اپلای کرد این تاریخی که میخوره پای نامه اشکال ایجاد نمیکنه؟منظورم اینه آیا حتما باید دم رفتن ریزنمره هارو گرفت یا الانم میشه با اینکه نمره پایان نامه ندارم؟
.
.
برای آزادسازی مدرک هم همین سوال رو دارم..بعد فارغ التحصیلی همون موقع میشه آزاد کرد مدرک رو یا باید دم رفتن تو همون سال این کارو کرد؟
.
مرسی.

سلام
ریزنمراتی که برای دانشگاه میفرستید باید نهایی باشه. یعنی اگر سال دیگه میخواهید بفرستید باید همه نمراتتون توش باشه.

آزاد سازی مدرک رو میتونید بعد از ادمیشن بگیرید. بعضی دانشگاه ها فیلم در میارن که اگر مدرکتون رو آزاد نکنید ریزنمره نمیدن. شما فردای فارغ التحصیلی میتونید پول دانشگاه رو بدید و مدرکتون رو آزاد کنید. (صدور مدرک معمولا چند ماهی طول داره)

موفق باشید

زهرا شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:01 ب.ظ

یه سوال دیگه هم داشتم
اگر ایرن دکتری بدی و قبول شی تو تهران(شهر تهران منظورمه مثلا رشته ما امسال فقط 5 تا ایران برمیداشت و بقیه شهرستان بود) مثلا با رتبه زیر 5 -10..بعد نری این قبول شدنه و رتبه کنکورت یه مزیت حساب میشه یا نه؟
و اینکه اگر بری و وسطاش تونستی پذیزش بگیری میشه انصراف داد یا ممنوع الخروجی یا تعهد باید بدی و اینا؟
اگر تو دوره دکتری بتونی بری مثلا فرصت تحقیقاتی آیا میشه همونجا یه کارایی کرد و از اول دکتری رو همون جا خوند؟ منظورم اینه استاد بری از نزدیک پیدا کنی و برنگردی!..میشه؟

قبول بشی یه کم مزیته اما نه به اندازه نمرات زبان و جی آر ای
میتونید ایران بخونید و انصراف بدید ولی کار درستی نیست چون بیخودی از منابع دانشگاه استفاده کردید و هیچی
فرصت مطالعاتی فکر کنم بعد از دو سال فقط میشه رفت. چه کاریه یکی بره دو سال دکترا ایران بخونه بعد تازه بزنه توی این فکر که که میخوام برم خارج. تازه ریکامندیشن گرفتن از استادا دیگه خیلی فیلم داره چون هیچ کسی راضی نیست که دانشجوش ول کنه بره
نه فکر اینم نکنید که برای فرصت تحقیقاتی برید و دیگه برنگردید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد