زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

امتحان زبان - تافل, آیلتس

گفتم که اصلی ترین زمانی که برای اپلای میذارید زمان خواندن انگلیسی هست. حالا انگلیسی خوندید, چطوری میخواهید ثابت کنید که بلدید؟ اینجاست که امتحانات تافل و آیتلس نقش خودشونو نشون میدن. در مورد تافل و آیلتس فکر کنم خیلی خیلی زیادی قبلا نوشتم و بنابراین تکرار مکررات نمیکنم. فقط بعضی چیزایی که احتمالا قبلا ننوشتم رو اینجا مینویسم.


حدود نمره تافل بر اساس سطح مطالعه زبان

از نظر زمانی به نظرم اینطوری میشه گفت (تقریب با خواندن حدود روزی 2 ساعت):

سطح زبان متوسط (یکسال زبان خواندن بعد از دبیرستان) = تافل 80

سطح زبان متوسط رو به بالا (یکسال و نیم خواندن بعد از دبیرستان) = تافل 90

سطح زبان متوسط نزدیک به پیشرفته (دو سال بعد از دبیرستان) = تافل 100

سطح زبان پیشرفته (سه سال بعد از دبیرستان) = تافل 110

سطح زبان خیلی پیشرفته (چهار سال بعد از دبیرستان) = تافل 118-120


معادل سازی تافل و آیلتس

تافل رو با آیلتس در حالت کلی نمیشه معادل سازی کرد اما اگر بخواهیم کنیم تقریبا اینطوریه:

آیلتس 6 = تافل 80

آیلتس 6.5-7 = تافل 90

آیلتس 7-7.5 = تافل 100

آیلتس 7.5-8 = تافل 110

آیلتس 9 = تافل 120


تفاوت ها

از نظر  فرقی نمیکنید آیلتس بدید یا تافل. برای امریکا تافل بهتره چون معمولا دانشگاه ها مینیمم های پایینتری دارن. برای استرالیا و کانادا میگن آیلتس بهتره چون معمولا مینیمم پایینتری داره. برای اروپا و آسیا به نظرم اصلا فرقی نمیکنه. مهم اینه که ببینید با کدوم فرمت راحتتر هستید.

در کل جو دانشجوها بر این است که آیلتس امتحان آسونتریه.

از نظر برگزاری تافل خیلی بهتر از آیلتس برگزار میشه. چند تا موسسه هستن و هر ماه هم برگزاری داره.

از نظر ریپورت نمره, تافل خیلی خیلی بهتر و ارزونتر از آیلتس ریپورت میشه.

در کل تافل نظم بهتری در برگزاری داره.

بخش اسپیکینگ تافل زمان بندی کردن خیلی مهمه و ممکنه موقع اسپیکینگ بغل دستی اتون بلند حرف بزنه و شما قاطی کنید و یا موقع لیسنینگ بغل دستی اتون حرف بزنه و شما نفهمید که مکالمه چی شد. اما توی آیلتس چون اسپیکینگ جداگانه برگزار میشه این مشکل نیست و چون به صورت اینترویو با یک آدم واقعی هست, مشکل زمانبندی برای جواب دادن سئوالات نیست.


تجربه خودم

تا یکسال قبل از اپلای که تقریبا در حد دبیرستان (یه کم بالاتر) بودم. توی اون یکسال قبل از اپلای, یک ترم هم برای تافل کلاس رفتم که بدونم امتحانش چطوریه. بعد از چند ماه خوندن تافل دادم و 88 شدم. البته این ماکزیمم چیزی بود که میتونستم بگیرم. یکسال بعد تونستم تافل 100 بگیرم و البته این مینمم نمره ای بود که میتونستم بگیرم.


منابع

قبلا به طور کامل در مورد منابع صحبت کردم. به طور خلاصه:

به جز کتاب Official Guide ETS که همه مطالبشو میخونید, بقیه کتاب ها رو فقط نمونه تست بزنید کافیه. بارونز, کاپلان, کمبریج, ... همه چند سری نمونه تست دارن که تقریبا همه نرم افزار دارن که میتونید نصب کنید و هیچ نیازی به کتابش هم نداشته باشید. برای رایتینگ فقط یه کتاب بارونز داره که بد نیست بخونید (به کار من نخورد).

برای ریدینگ: خیلی بخونید و لغت زیاد حفظ کنید. لغات کتاب 1100 شدیدا به درد میخوره. حفظ لغات برای جی آر ای هم خیلی کمک میکنه (چیزی که واقعا به من کمک کرد)

برای رایتینگ: تا میتونید بنویسید. برنامه White Smoke هم نصب کنید که نوشته هاتونو چک کنید.

برای لیسنینگ: مدام گوش بدید. توی راه خونه تا سر کار و برعکس و یا در حال ورزش صبحگاهی در پارک پادکست گوش کنید. صدای امرررریکا و بیی بیی سیی هم یه سری پادکست میذارن. اونایی که با سرعت کم هست برای شروع کار خوبه, اما یه مدت کمی که گذشت شروع کنید به گوش دادن به پادکست های با سرعت مکالمه واقعی.

برای اسپیکینگ: با خودتون حرف بزنید. صدای خودتونو ضبط کنید و اشکالاتشو بگیرید. اگر کسی رو هم دارید که باهاتون صحبت کنه خیلی هم بهتر. تکرار پادکست های که سرعتشون کمه برای تلفظ خیلی خوبه.



نمره و مقطع

(نمره های زیر حدودی هستن, منظور از 90 نه عدد دقیق 90 بلکه نمره نزدیک به 90 هست)

تافل زیر 80 = به درد هیچی نمیخوره

تافل 80 برای آسیا (مقطع ارشد) = خوبه

تافل 80 برای اروپا (مقطع ارشد) = مینیمم

تافل 90 برای آسیا (مقطع ارشد) = عالی

تافل 90 برای اروپا (مقطع ارشد) = خوبه

تافل 90 برای کانادا و امریکا و استرالیا (مقطع ارشد و دکترا) = مینیمم

تافل 100 برای اروپا (مقطع ارشد و دکترا) = عالی

تافل 100 برای کانادا و امریکا و استرالیا (مقطع ارشد و دکترا) = خوبه

تافل 110 برای کانادا و امریکا و استرالیا (مقطع ارشد و دکترا) = عالی


درسته که اکثر دانشگاه های امریکا مینیمم تافلشون 80 هست اما میانه کسانی که برای مثلا ارشد اقدام میکنن اونجا میبینید نزدیک 90 هست و برای دکترا نزدیک 100. نمره ها هم خیلی تخمینی نوشتم. مثلا دانشگاه متوسط امریکا معلومه که شرایطش نزدیکتره به اروپا و تافل 100 براش عالی حساب میشه اما برای دانشگاه تاپ امریکا 110 نمره خوبیه.

اینو نوشتم که اگر مثلا حدود تافلتون 80 هست وقتتون رو تلف نکنید که برای دانشگاه خوب یا متوسط امریکا اپلای کنید. وگرنه خودمم میدونم که نمیشه اینطوری نمره ها رو خط کشی کرد.


نظرات 8 + ارسال نظر
وفا دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:30 ب.ظ

دستتون طلا بابت این همه اطلاعات

خواهش

مسعود دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ

مهندس جمع بندیت عالی بود خدا خیرت بده. امیدوارم به سلامتی بری.

خواهش. ممنون.

شاهین شنبه 3 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ http://gull.blogfa.com

فکر می کنی عامل موفقیتت در سال دوم که اپلای کردی همین زبان بوده؟ منظورم اینه که مهمترین مزیت امسالت نسبت به پارسال چی بوده که امسال فاند گرفتی، پارسال پذیرش هم ندادن!
چون گفته بودی امسال اوضاع فاند خرابه!

اول بگم که فکر میکنم در رسیدن به یه دانشگاه تاپ موفق نبودم. اگرچه از همینجا هم راضی ام.

مزیت امسالم به پارسالم نمره GRE و تافلم بود (مخصوصا GRE). پارسال GRE زیر خط فقر بودم و امسال متوسط.

امسال اوضاع فاند خیلی خراب بود واقعا. من با یکی از بچه های UCLA صحبت کرده بودم و رزومه امو هم براش فرستاده بودم و میگفت توی تاپ 20% اینجا هستی. در بدترین حالت به احتمال 99% دیگه از UCI پذیرش با فاند کامل بگیری. حتی GRE خودش 1100 بود با رایتینگ 4 (از من کمتر بود) و دو سال پیش رفته بود و استاد تزش هم همین استاد خودم بود.
اما خودش میگفت امسال از هر سالی بدتر بوده و حتی اون که اونجاست مجبور شده بره از یک دپارتمان دیگه نصفه فاند بگیره تا بتونه پول درسش رو جور کنه چون استاد خودش وضعش خراب شده و تصمیم گرفته فاند همه رو کم کنه.

واقعیتش از نظر رزومه ای من حدس میزنم که سطحم از اینجایی که میرم بالاتر باشه (بچه های با رزومه ضعیفتر و نمرات کمتر اینجا قبول شده باشن) اما دیگه شرایط همینه. هم فاندها کم شده و هم رقابت ها شدیدتر. مخصوصا اینکه میبینید توی خود امریکا هم دانشجوهایی که برای فوق لیسانس رفتن اولویت بیشتری دارن. برای همین دیگه نمیشه با یه جی آر ای مینیممی مثل 1100 راحت ادمیشن گرفت.

شاهین پنج‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ب.ظ http://gull.blogfa.com

با سلام
و خسته نباشید
بهترین بازه زمانی برای دادن امتحان تافل کی هست؟
چون من GRE رو ثبت نام کردم؛ گفتم زمان تافل رو هم حدودی تعیین کنم، که برنامه ریزی بهتری داشته باشم.
با آرزوی موفقیت

با سلام
1- اولین زمانی که احساس آمادگی کردید.
2- توی شهریور نشد دیگه توی مهر
موفق باشید

NEWONE یکشنبه 1 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:39 ب.ظ

Dear Sir ,

Would you please help me how can I get full version of White Smoke 2012?
I download its trial for 3 days!

thanks in advance.

Respected Sir,

I don't have this version. I downloaded 2009-2010 from MihanDownload or VatanDownload or another persian download website. It is easier to find this app in Persian websites.

Best,
Woody

----------------------------
Note: "thanks in advance" can be considered a rude expression in American culture. This means that I am not going to thank you after this

NEWONE جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ب.ظ

Thank you very much for your response.
-------------------------------
in advance:
before you do something or before something happens

Thanks in advance:
Thank you before you do something or before something happens

I'll be so grateful if you let me know your reference.

Kind regards
------------------------

You are right about the meaning but this is a cultural concept
I read about this the previous year, but if you search for your phrase adding rude word to that you will find some discussions in the internet about it

Here is a short explanation
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080221132215AAG5yc8

مهتاب یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:09 ق.ظ

سلام دوست عزیز،


پیش از هر چیز برای مطالبتون بسیاری سپاسگزارم، راهگشای بسیاری خواهد بود.

یه سؤال دارم: در زمان امتحان تافل، تا چه حد صدای بغل دستی شنیده می شه؟ چقد هم همه هست؟
من به لهجه امریکایی بیشتر عادت دارم و به طور کلی احساس راحتی بیشتری با تافل دارم تا ایلتس، ولی چون آدمی هستم که به سرو صدا حساسم این مسئله خیلی نگرانم کرده. و نکته دیگه اینکه محدودیت زمانی در بخش اسپیکینگ تو روز امتحان خیلی فشار و استرس داشت؟

می خوام تصمیم بگیرم که برای کدوم امتحان خودمو آماده کنم.


(دانشگاه هدفم رو بررسی کردم، تفاوت چندانی بین دو آزمون وجود نداره.)

سپاسگزار می شم اگه زمان در اختیار داشتین نظرتون رو بدونم.


کامیاب باشید همیشه.

سلام

شنیده میشه و ممکنه حواس رو هم پرت کنه. برای منم اتفاق افتاد. آیلتس هم بدی های خودشو داره. امتحاناش دیر به دیر هستن و سالن ها زود پر میشن و کیفیت صدای لیسنینگ بده چون گوشی نداره و ریپورت کردنش دردسر بیشتری داره. ولی امتحان راحتتریه. اسپینینگ هم احتمال اینکه نمره بالا بگیرید خیلی بیشتره.

موفق باشید

مهتاب دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ق.ظ

ممنون از راهنماییتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد