زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

اگر میخواهید اپلای کنید, بیرون کار نکنید

کاری که من کردم رو نکنید. من مجبور بودم که بیرون کار کنم و پول در بیارم. خانواده ام هیچ کمکی نمیتونستن به من کنن که خرج اپلای منو بدن. میدونم که شاید خیلی از شما هم در شرایط من هستید و شاید کار هم با حقوق خوب نداشته باشید. اما تا میتونید بیرون کار نکنید و به جاش درس بخونید.

کاری که آدم اینجا میکنه در نهایت میشه ماهی 1 میلیون که 600 دلار هم ارزش نداره. در حالی که اگر یه دانشگاه خوب بورس بگیره درآمدش از همون اول میشه مینیمم ماهی 1200 دلار برای نصف اون زمان کار توی ایران. میخوام دو دو تا چهارتا بگم که کار کردن اینجا فقط ضرر داره. کسی که اینجا کار میکنه, ممکنه زمان اپلای کردنش زیادتر بشه و یکسال بیشتر معطل بشه و یا اینکه اصلا قبول نشه و یا فاند نگیره. خب واقعا این همه ریسک هست اصلا ارزش نداره که آدم بیرون کار کنه.


اما برای کسی که واقعا پول نداره و چاره ای نداره دیگه کاریش نمیشه کرد باید در حد اضطرار کار کنه.


وقت ارزشمندتون رو بذارید برای خوندن زبان و جی آر ای.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمیرا شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام خیلی وبلاگ خوب و مفیدی دارین من از اول تا صفحه ۸۵ رو خوندم البته فعلا و خیلی چیزا یاد گرفتم . خیلی جاها می خواستم براتون نظر بزارم اما دیدم که خداحافظی کردین و احتمالا نظر ها رو نمیخونین. در کل وبلاگتون برام خیلی جالبه الگوی من شدین فقط در این حد بگم که من ادم بی اعتقادی هستم ولی عقاید مذهبیه شما باعث شده به نماز و دعا خیلی علاقه مند بشم (چون با منطق من جور در میاد و گرنه معلمای دینی زیاد داشتم که بخوان عقاید مذهبیشون رو انتقال بدن) الان یه ماهه که نمازمو هر شب میخونم و خلاصه که واقعا مستفیض شدم اینا رو گفتم که یه قدر دانی کرده باشم و خودت هم بدونی نوشته هات چه تاثیراتی ممکنه بزارن

حالا از اینا که بگذریم یه سوال مهم دارم واقعیتش من یه چند وقتیه که تصمیم گرفتم بره مقطع ارشد حتما از ایران برم حالا یا اروپا یا امریکا شرایطمم در حال حاضر اینه:
ترم اخر لیسانس دانشگاه ازاد - معدل ۱۶ - بدون مقاله - زبان در حد خوب مثلا ایلتس ازمایشی دادم ۵ شدم - ۳۰۰ ملیون پول بره خودم تنها

حالا تو یه دو راهی گیر کردم و برای اینکه احتمال پذیرشم از دانشگاههای اروپا و امریکا بره با لاتر دو راه دارم
۱- بشینم بره کنکور ارشد حسابی بخونم مثل شما که تک رقمی شدی یه رتبه ی تکی چیزی بیارم (که البته نمیدونم واقعا براشون مهمه که من رتبه تکه کنکور باشم یا نه؟) بعد بگم من تک رقمی امو نخبه امو از این حرفا که قبولم کنن یا مثلا یه ترم ارشد رو تو یه دانشگاهه تاپی که با رتبه تک رقمی ام قبول شدم بخونم بعد نمره هامو رزوممو بفرستم
۲- کنکور رو ول کنم بشینم یه سال و نیم بره تافل و جی ار ای بخونم ۱۰۰ ۱۲۰۰ بگیرم اینطوری شانسم رو ببرم بالا تر.
به تظر شما کدوم گزینه شانسم رو میبره بالا تر ؟؟
اروپا رو پیشنهاد میکنی یا یه شهر ارزون امریکا؟
با توجه به اینکه اصلا نمی خوام فوقم رو تو ایران بخونم.

سلام

ببخشید دیر جواب میدم. لطف دارید. توصیه میکنم این لینک رو دوباره بخونید.
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1391/04/01/post-421/

به نظر من وقتتون رو تلف کنکور ارشد ایران نکنید. وقت بذارید درست تافل و جی آر ای بخونید و یه دانشگاه خوب امریکا یا اروپا یا کانادا قبول بشید و با هزینه خودتون دو سال درس بخونید و بعدشم یه کار خوب بگیرید. یه سرمایه گذاری میکنید روی خودتون که با هزینه خودتون مدرک بگیرید اما چند برابرش خیلی زود بر میگرده.

در مورد اروپا یا امریکا نمیشه نظر داد تا زمانی که ادمیشن بگیرید ببینیم امریکاش چیه و اروپاش چیه. من دانشگاه میلان رو به همه برای ارشد توصیه میکنم. هم اینکه زبانش انگلیسیه (با لهجه ایتالیایی :)) و هم اینکه مخارجش خیلی بالا نیست و هم اینکه به بعضی رشته ها مثل معماری بورس هم میده.

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد