زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

یه راه برای خرید ارزان بلیت - یه بلیت دیگه خریدم

با اون پسره که آشنا شدم یه راه جدید پیدا کرده بود برای خریدن بلیت. اینکه توی سایت های اینترنتی ای که قبلا هم معرفی کرده بودم مثل cheapoair.com یا vayama.com و... ارزونترین پرواز رو پیدا کنی و بعد بری آژانس و بگی که من این پرواز رو با این خصوصیات میخوام.

آژانس های هواپیمایی معمولا هواپیمایی ها رو به تنهایی بررسی میکنن و معمولا بلیت رو از جاهایی میخرن که توی اونا اعتبار دارن و براشون سود بیشتری داره. این پروازی که اینجا پیدا کردیم 1 میلیون بود که نزدیک 600 هزار تومن از پرواز من ارزونتر در میامد. یه آژانس هم پیدا کردیم که برامون بلیت رو بگیره. من به آژانس امیر که گفتم گفت این هواپیمایی مشکل داره و صورتحساب های درستی نمیفرسته و ما مدت هاست که دیگه باهاش کار نمیکنیم و من نمیتونم برات این بلیت رو بگیرم. البته 60 دلار باید هزینه کنسل بلیت رو بدم.


علاوه بر عوض کردن هواپیمایی من بلیت رو هم برای 20 آگوست گرفتم. البته یه کم دیره چون 21م جلسه Orientation دانشگاه هست و منم هیچوقت تجربه پرواز به این طولانی ای رو نداشتم. من دلم میخواستم زودتر بلیت رو بگیرم اما اون پسره خیلی راضی نبود چون باید احتمالا چند شب پول هتل میدادیم که هر شب زیر 35 دلار هم نمیشد. به هر حال وقتی آدم خودشه فرق میکنه با اینکه دو نفر با هم بخوان باشن.

نظرات 2 + ارسال نظر
ناشناس سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:55 ب.ظ

سلام. بهتون تبریک می گم برای پذیرشتون. من تازه I-20 رو گرفتم. لطف می کنینبگین از لحظه ای که I-20 رو گرفتین تا زمان سفارت و مصاحبه چقدر طول میکشه؟ میشه توی این فرصت کم برای ترم پاییز ویزا گرفت؟
در مورد بلیط پرواز شرکتهای بریتیش و BMI بلیط 750 دلاری میدن، من از آزانس پرسیدم گفتن معمولا رزرواسیون این شرکتها به مشکل برمی خورن و غیره و اونا هم از شرکتهای دیگه استفاده می کنن. به نظرتون از شرکت BMI بگیرم مشکل نداره که؟

سلام. ممنونم. منم به شما تبریک میگم

بستگی داره که سفارت بهتون کی وقت بده. با اسکن I-20 برای چند تا سفارت مثل آنکارا و دبی اقدام کنید تا وقت اظطراری بگیرید.
احتمال 99% به ترم پاییز میرسید. سفارت وقتی ببینه که شروع ترم نزدیکه کارها رو تسریع میکنه.

در مورد BMI بذارید تست کنم بعد بهتون بگم. راستش پرواز جدیدی که به امریکا گرفتم همینطوریه و یک سرش همین BMI هست و اون سر دیگه AA و برای همین قیمتش خیلی کم شد. این هفته میخوام پرواز اماراتم رو هم پس بدم. خدا میدونه چی بشه. منم از آژانس ها خیلی بد شنیدم در مورد BMI و آژانس امیر هم گفت ما قبلا کار میکردیم باهاشون اما صورتحساب های بیشتر از مبلغ برای ما میفرستادن و ما با مشتری به مشکل میخوردیم. برای همین خیلی وقته دیگه باهاشون
کار نمیکنیم.

راستش من خودم آدم اهل ریسکی نیستم یعنی خیلی منطقی ریسک میکنم ولی این کسی که باهاش آشنا شدم کلا منطق ریسک رو نمیدونه چیه. در هر صورت تصمیم گرفتم که اینبار این ریسک رو برای بلیت کنم.

ناشناس چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:16 ب.ظ

سلام
امیدوارم برای پاییز برسم. به سفارتهای دبی و انکارا ایمیل زدم و منتظر جواب هستم. راستی پرواز BMI را کنرل کردین؟ می تونم برای خرید بلیط اقدام کنم؟
tnx

سلام
ایشالله که میرسید. کنترل کنم؟ چطوری کنترل کنم؟ من خودم بلیتشو گرفتم و میخوام باهاش برم ببینم چطوریه. تا قبل از اون هم نمیدونم. هیچ ایده ای ندارم. در هر صورت تصمیمش و مسئولیتش با خودتونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد