زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

آشی که برای پذیرش دکترا ایران پختن

تصور کنید توی داستان سیندرلا قرار بشه به جای وزیر نامادری سیندرلا جشنی رو ترتیب بده که دخترا بیان پسر حاکم رو ببینن. بعد نامادریه با خودش فکر میکنه اینطوری که این همه دختر بیان یه دفعه دیدی پسر حاکم از یکیشون خوشش آمد دیگه به دخترای من نرسید. میاد میگه جناب حاکم چون تعداد دخترای شهر زیادن بیاییم یه امتحانی بذاریم که فقط بهترین ها رو بیاریم توی سالن! حاکم هم قبول میکنه (احتمالا عاشق نامادریه شده! بماند.) بعد نامادریه میاد یه امتحانی میذاره که توش فقط کریسیدا و آناستازیا قبول میشن و قرار میشه هر دوتاشون با هم با پسر حاکم ازدواج کنن. لازم به گفتن نیست که اصلا سیندرلا توی این امتحان شرکت هم نمیکنه.


این داستان, داستان امتحان پذیرش دکترای امسال بوده. یه چند تا درس عمومی مثل ریاضی و ... رو امتحان گرفتن با این توجیه که یک سوم نمره اصلی باشه و سه برابر ظرفیت دانشجوها رو به دانشگاه ها معرفی کنن. بعد آمدن تقریبا به اندازه ظرفیت کل بر اساس اولویت انتخاب دانشجو به دانشگاه ها معرفی کردن. در واقع اکثر اونایی که معرفی شدن دیگه قبول شدن فقط مونده ببینن که کدوم دانشگاه قراره برن. بعد میبینی ظرفیت رشته 30 نفر بوده نفر 36م حتی به دانشگاه معرفی هم نشده. به وزیر علوم میگن چرا همچین کاری کردید میگه ما برای کارشناسی ارشدم داریم همین کار رو میکنیم!!! واقعا ارزش داره آدم توی همچین مملکتی دکترا بخونه؟

نظرات 7 + ارسال نظر
شاهین دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ق.ظ http://gull.blogfa.com

پارسال رتبه یک مکانیک دکتری به خاطر کم بودن معدل لیسانسش اجازه مصاحبه پیدا نکرد. (فقط شریف و تهران رو زده بود.)

افلیا دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:22 ب.ظ

سلام من امروز بالاخره بعد از ۵/۳ ماه تونستم کارنامه آیلتسم را بگیرم. که اصلا ریمارک نشده بود و همون نمره های قبلی. خیلی مسخره بود. ۳ تا ۸ یک ۶ که نامردی رایتینگ را کم دادند. بگذریم من حدود یک ماه پیش شروع کردم به ایمیل زدن. به اساتید کانادایی. دو تا گفتند فعلاً دانشجو نمی گیریم. با چند تا از دوستام هم که صحبت کردم گفتند شاید الان زود باشه چون درگیر انتخابشون و ماراشون برای ترم سپتامبر هستند. البته من به کارم ادامه می دهم. می خواستم نظر شمارا بدونم. مرسی

سلام. خب به سلامتی. بازم نمره خیلی خوبیه. آره رایتینگ داداشم هم 6 شده بود و بقیه تقریبا 7.

ببینید ایمیل زدن هیچ وقت دیر نیست. من میگم سر صحبت رو باز کنید. در مورد مسائل ریسرچ ازشون بپرسید. کارهاشونو بخونید و نسبت به کارها ابراز علاقه کنید. اگر جواب میدن که بهشون مثلا پیشنهاد بدید که این کار رو هم میشه کرد و دوست داشتم فرصتی بود که با شما کار کنم.

از الان باهاشون طرح دوستی بریزید تا بفهمن چقدر دانشجوی پیگیری هستید. به دم اپلای که برسه اینقدر ایمیل میگیرن که دیگه نرسن به همه اش جواب بدن. به نظر من اصلا زود یا دیر نیست. هر وقت شروع کردید با این دیدگاهی که میگم مناسبه.

موفق باشید

فاطمه دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ http://withstars.blogfa.com

والا به خدا...چه حرفای خوبی.حرف دل ما....من قبل از اعلام نتایج مطمئن بودم که به جز شریف به بقیه دانشگاهها(روزانه)واسه مصاحبه معرفی میشم حالا فقط دو تا شبانه معرفی شدم. خیلی بده امروز رفتم مصاحبه میگن هزینه ما 55 ملیون هست شما از کجا میخواید این پولو بیارید؟...تازه میگن تو دوره دکترا نباید بری سر کار ولی 55 ملیون باید داشته باشی که به ما بدی.. ای خدا.......

منم توی اون داستانه سیندرلا بودم اصلا شرکت نکردم!

55 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ استنفورد هم اینقدر نمیگیره. تازه بچه هایی که بدون فاند میرن خارج اکثرا بعد از یک ترم یا یکسال فاند کامل میگیرن.

به نظر من کسی که هدف ادامه تحصیل توی دکترا رو داره یا باید دور ایران رو خط بکشه یا دور هدفشو.

جلال دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

با سلام

ببخشید شاید بنده دیروز سوالم خوب نپرسیده باشم. بنده مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدم رو در دوره روزانه دانشگاه زنجان گرفتم. حالا رفتم بهشون می گم که بنده برای دوره دکتری می خوام برم خارج ریز نمراتم رو نیاز دارم حالا بماند که دانشگاه خودش زیر نمرات انگلیسی هم نمی ده مسئول دانش آموختگان دانشگاه به بنده گفتند ما ریز نمراتتون رو بدون آزاد کردن مدرک بهتون نمی دیم البته یه ریز نمره غیر رسمی یعنی بدون مهر و امضا خواستید بهتون می دیم. به ایشون عرض کردم بعضی از بچه ها تو دانشگاه شریف زیرنمراتشون به صورت رسمی برای اپلای فرستادند بدون آزاد کردن مدارکشون ایشون گفتند این کار از نظر وزارت خونه غیر قانونی هستش. حالا می خواستم بدونم بنده برای این مشکل چکار می تونم انجام بدم.

با احترام فراوان

جلال

سلام

فقط از طریق وزارت علوم میتونید پیگیری کنید. دانشگاه های شهرستان ها اغلب از قوانین بی اطلاع هستن و تا اسم خارج میاد برخوردشونم عوض میشه. اگر مشکل سربازی ندارید باید بهتون بدن. اگر دارید هم باید براتون پست کنن. بچه های اپلای ابراد هم یه سئوال بپرس, چون فکر میکنم بودن کسانی که از زنجان هم اقدام کردن. گفتم که اسم خارج نباید جلوی اینا بیارید. باید بگید مثلا برای استخدامی میخوام یا هر چی.

موفق باشید

ن سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:33 ب.ظ

این دفعه رفتین آنکارا یه کتاب ترکی استانبولی در سفر با خودتون ببرین. به درد میخوره. حالا نمی دونم چه قدر ترکی آنکارا به استانبولی شبیه هست.

این جمله رو در newyork times daily خوندم.
I have her check her phone with me nighyly and I noticed a string of Emails and text that I didn't recognize that number.

این I have her check her phone چه نوع گرامری هست؟

گرامر دبیرستان رو یه چک کنید. به نظرم اینو داشتیم.

کامیار علی پور سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:47 ب.ظ http://www.shabavizk.blogsky.com

بعد می گن مردم چرا همه این در و اون در می زنن از ایران برن؟ آخه انصافه ؟

بنده خدا سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 ب.ظ

با سلام! من هم که با گرون شدن دلار دیگه به خارج فکرنمیکنم هرچند خیلی دوست داشتم در آمریکا ادامه تحصیل بدم و دکترا بخونم چون توی بهترین دانشگاه های ایران در رشته خودم( دانشگاه تهران و تربیت مدرس) این دو مقطع رو خونده بودم و در کارشناسی ارشد خیلی اذیت شدم اما الان مجبورم بازم فقط به اینجا فکرکنم. امسال که کنکور ندادم اما باید برای سال آینده برای دکترای ایران اقدام کنم. هرچند خیلی ناراحتم و گیج شدم اما حتما حکمت داره

سلام
هر کسی شرایط خودشو داره و بهتر میدونه. امریکا خیلی سخت شده قبول دارم اما اروپا و بعضی کشورهای آسیایی اصلا این وضعیت رو ندارن. در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی اصلا توصیه نمیکنم که روی دکترای ایران سرمایه گذاری کنید. به نظر من حتی مالزی هم بهتر از اینجا هست. اگرچه در حال حاضر اکثر دانشگاه های مالزی از نظر سطح آموزشی دکترا از ایران پایینتر هستند اما شدیدا دارن سرمایه گذاری میکنن و به عنوان یه دانشجوی دکترا از دکترا خوندن بیشتر لذت میبرید چون که ساپورت مالی خیلی خوبی میکنن. من فکر میکنم که مالزی 5 سال آینده از ایران خیلی جلوتر بیفته.
ایشالله هر تصمیمی میگیرید موفق باشید, حکمت خیلی از مسائل اینه که انسان ببینه و پند بگیره!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد