زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پادکست های خوب انگلیسی 51 v o a

همه اونایی که توی شهرهای بزرگ زندگی میکنن یه قسمت عمده ای از روزهاشونو توی ترافیک سپری میکنن. و زمانی که میتونه بسیار ارزشمند استفاده بشه رو هدر میدن. برای استفاده خوب از این زمان میشه توی گوشی موبایلتون فایل های صوتی انگلیسی بریزید و گوش کنید. توی اینترنت PodCast های زیادی رو میشه به زبان انگلیسی پیدا کرد. از کتاب های صوتی نویسندگان معروف گرفته تا اخبارهای روز.

قبلا سری ESLPod رو معرفی کرده بودم. این سری برای تمرین اسپیکینگ و شروع خوبه چون آروم صحبت میکنه اما برای کسانی که زبانشون بهتر میشه دیگه کارامد نیست. برای این افراد بهتره که انگلیسی رو با سرعت گفتار عادی گوش کنن. سایت www.51voa.com یه سایت چینی خوبه که اخبارها رو به صورت انگلیسی و mp3 میذاره و میشه دانلود کرد. همچنین متن اونا رو هم میذاره.


نظرات 4 + ارسال نظر
ابراهیم سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:54 ب.ظ

ممنون

خواهش.

ن چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ

سایت http://englishpod.com/ هم پادکست های آموزشی خوبی از سطح مقدماتی تا پیشرفته داره که باید توش عضو شد و یه مدتی میشه ازش رایگان دانلود کرد. رادیوهای اینترنی مثل NPR هم خوبه ولی یه مقداری مشکله فهم کاملش.

دانشگاه های ترکیه هم دارن خوب کار میکنن. ترکیه رو در اتحادیه اروپا راه نمیدن همش خودشو میچسبونه به آمریکا.

این سیستم دانشگاه های آمریکا خیلی جالبه که بدون کارت دانشجویی هر کس میتونه بره داخل دانشگاه و سر هر کلاسی که دلش خواست بشینه(نهایتا با اجازه استاد). اکثر کشورها باید یه کارت شناسایی گذاشت یا یه پولی داد برای ورود به دانشگاه.

بله سایت های خوب زیادن, دانشجوی خوب کمه که استفاده کنه!

فعلا اکثر کشورها دارن بهتر از ایران داره کار میکنن.

من چنین چیزی نشنیده بودم. رفتم اونجا بهتون میگم که صحت داره یا نه.

1900 چهارشنبه 7 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 09:17 ب.ظ

سلام دوست عزیز
چندتا سوال دارم و ازت راهنمایی میخوام
دوره لیسانس و فوق لیسانستو از چه دانشگاهی فارغ التحصیل شدی و با چه معدلی؟
مقاله هم داشتی؟
وقتی فارغ التحصیل شدی تازه اولین قدم واسه اپلای رو برداشتی؟
شرایط من:
لیسانس مهندسی از دانشگاه آزاد دارم.اسم دانشگاه برای اپلای مهمه؟
معدل لیسانسم 13 هست.اگر تو دوره ارشد این معدلمو بیارم بالا جای جبران هست؟
اصلا اونا آخرین مدرک تحصیلی واسشون مهمه یا همه ی مدرکا؟
سنم 28 هست.سن واسشون مهمه؟
از اول مهر میرم سر کلاس ارشد.ولی دانشگاهی مثل سهند تبریز یا بابل. به نظرت همینو برم یا بخونم واسه یه دانشگاه خیلی خوب؟
میخوام ماکسیمم تا 3 سال دیگه همه کارامو کرده باشم و برم. یعنی همزمان که دارم ارشدو میخونم پروسه اپلای رو هم پیگیری کنم
زبانم متوسط رو به خوبه
قصدم فقط آمریکاس
دانشگاه خوب یا متوسط .شهر بزرگ
به نظرت با شرایط من شدنیه؟

سلام
بعضی از چیزایی که پرسیدید رو قبلا نوشتم.

اسم دانشگاه مهم نیست.
باید حتما توی ارشد معدل بالا بیارید. معدل معمولا 2 سال آخر مهمه.
همه مدارک مهمه. خیلی جاها تا ببینن معدلتون 13 بوده بهتون پذیرش نمیدن.
سن به هیچ وجه اهمیت نداره.
من نظری در مورد دانشگاهی که میخواهید ارشد بخونید ندارم. رشته هم مهمه و مهمتر از اون اینه که چطور اونجا عمل کنید.
تا 3 سال دیگه شدنیه به شرطی که از الان برای GRE بخونید.

متاسفانه یا خوشبختانه شانستون هم فقط امریکاست چون معدل زیر 15 توی بسیاری از کشورها و دانشگاه ها زیر خط فقط هست و اصلا قبولش هم نمیکنن چه برسه بخوان فاند بدن. برای امریکا دو سال آخر مهمتره و با GRE بالا هم میشه نشون بدید که درسخون هستید.
دانشگاه خوب بستگی به تزتون داره و تلاش خودتون که از الان بتونید با استادای خارج از کشور تماس برقرار کنید و با هم فعالیت کنید.
دانشگاه متوسط هم باید یه معدل بالای 18 توی ارشد بیارید و یه GRE بالا بیارید. رشته با رشته فرق میکنه اما من یه نفر میشناسم که لیسانس معدل 13.5 دانشگاه آزاد بوده و فوق لیسانس معدل 19 دانشگاه آزاد علوم تحقیقات بوده. الان امریکا پذیرش گرفته. البته فاند نگرفته اما احتمالا بعد از یک ترم یا یکسال بگیره. GRE ایش هم مینیمم بوده حدود 1100. "افسانه های نشدنی" رو بخونید.

موفق باشید

هستی پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

جواب به 1900 :

تو سایت اپلای ابراد قسمت نتایج رو نگاه کنید می بینید که خیلی ها با معدل 13 تو آمریکا پذیرش گرفتند ( البته بدون فاند ...) .

من هم خودم معدلم 14 هست .... بعضی اوقات نا امید میشم ولی گاهی اوقات نتایج رو که میبینم انرزی میگیرم ..
فقط تنها چیزی که متوجه شدم اینکه GRE بالا میتونه معدل رو تا حدودی جبران کنه که اون سخته ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد