زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

خب بالاخره منم بچه دار شدم!

(مکالمه پشت تلفن)

- خب بالاخره منم بچه دار شدم!


- (خیلی عادی) تو و تیلور؟


- چی؟؟؟؟؟ من و تیلور؟؟؟؟؟ نه بابا!!!!!!!!!!!! زوده!!! ما که هنوز ازدواج نکردیم. اصلا من که هنوز امریکا نرفتم. آخه این چه حرفیه که تو میزنی؟!!!!!!!!


------------------
دیشب بعد از یه روز سخت برگشتم خونه. خیلی خسته بودم اما گفتم دیگه باید این کار رو تموم کنم. چندوقت پیش یه سایت دیده بودم به اسم "بنیاد کودک" که دارن زحمت میکشن و بچه هایی که توی خانواده های بی سرپرست یا خیلی فقیر هستن رو سر و سامان میدن. اولش خیلی مردد بودن که بخوام مسئولیتی قبول کنم, اما بعد به خودم گفتم هزینه اش اونقدری نیست که بخواد مشکلی ایجاد کنه. اصغر آقای فرهادی هم دو تا بچه از اینجا گرفته.



اولش خیلی خوشحال بودم و فکر کردم خیلی راحته. عکس های بچه ها رو نگاه میکردم و فکر میکردم از روی عکس ها یکیشونو انتخاب کنم. اما بعد که داستان زندگی هر کدوم رو میخوندم نمیتونستم جلوی اشک چشمام رو بگیرم. اطلاعات هر کدوم رو توی یه برگه فایرفاکس باز میکردم و داستانشونو میخوندم و اگر حس میکردم دوست دارم بهش کمک کنم برگه رو نگه میداشتم. ساعت حدود یک نصف شب شده بود و برگه های فایرفاکسم هی زیاد و زیاد تر میشدن. کم کم سعی کردم برگه ها رو ببندم. آخر سر, چهار تا هنوز باز مونده بود. بالاخره دلو زدم به دریا و یکیشونو رو انتخاب کردم و با پرداخت ماهانه 30 هزار تومن شروع کردم. خیلی خوبه که پرداخت آنلاین داره و میشه با کارتهای عضو شتاب پرداخت کرد. اینطوری حتی اگر برم امریکا هم میتونم بازم هر ماه پولشو آنلاین بدم.
امروز ظهر که سر کار بودم داشتم فکر میکردم که اینقدر گیج بودم که حتی دقت نکردم اسم بچه ام چیه!!! یکی دو ساعت بعد یه ایمیل آمد به همراه مشخصاتش و عکسش و ... و گفت که اطلاعاتم تایید شده. اینطوری شد که منم بابا لنگ دراز شدم.



اصغر فرهادی :
 بیش از آنکه کودکان نیازمند به کمک باشند ، ما نیازمند کمک به آنهاییم.

نظرات 11 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:01 ب.ظ http://www.withstars.com

آخی کاش بچتم دختر باشه، مثل جودی

آخی نه پسره. اما بعدا یه دختر هم میگیرم! برم اونطرف ببینم هزینه ها چطورین اگر به حدی بود که میشد حتما میگیرم تا 40 تا جا داره!

هستی دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ب.ظ

سلام

اینو دانلود کنید :
http://s3.picofile.com/file/7408526876/childf2.flv.html

در رابطه با همین سایتی هست که شما عضوش شدید.

سلام

باشه ممنونم.

صالحی سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ق.ظ

آقا من نمیفهمم نمره gre چجوری حساب میشه؟ آخه همه میگن جمع Q و V میشه نمره GRE. پس W چی میشه؟

W جداگانه گفته میشه. مثلا میگن جی آر ای 1300 با رایتینگ 4
یا میگن جی آر ای 320 با رایتینگ 4.5

برای مهندسی ها نمره ریاضی خیلی خیلی مهمه و میشه 170 هم گرفت. نمره وربال هم در حد مینیمم و متوسط مهمه. اگر وربال هم بالا باشه که شانس پذیرش از دانشگاه های رنک بهتر هم هست.

فرید سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:53 ق.ظ

درود
وبلاگ خیلی خوبی داری.اگه زمانی هم که آمریکا هستی بازم از تجربیاتت بنویسی حرف نداره
منم از 3سال پیش تو فکر اپلای کردن افتادم.تو این 3سال مداوم زبان خوندم(GRE=1510) معدل لیسانسم 12 ارشدم 18 .تا حالا جایی اپلای نکردم.راستش اینقدری پول دستم نیست که دستم باز باشه.مقاله هم ندارم.به نظرت شانس فول فاند برای دانشگاههای خیلی خوب USA دارم؟

سلام آقا فرید

به به آفرین. اصلا این وبلاگ رو درست کردم برای اون زمان. تازه از وقتی من برم اونور فصل دوم داستان شروع میشه.
قطعا شانس فول فاند برای دانشگاه های تاپ امریکا داری. نمره GRE شما به زیر 20 هم میخوره. نمره تافل هم باید قطعا بتونی بالای 100 بیاری. به من ایمیل بزن zireasemanekhoda@yahoo هر جایی که بتونم کمکت میکنم. برای SOP و ... هم بنویس بده برات درست کنم.

ایرانی سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ

سلام آقای موفق
منم یه راهنمایی میخوام.از یکی از دانشگاههای آمریکا و 2 تا کانادا پذیرش گرفتم.مشکلم اینه که متاهلم در ضمن خانم هم هستم.میتونم با همسرم برم؟ اصلا مشکلات سر راه من چی میتونه باشه؟اگر نتونم با همسرم برم باید از پذیرشم صرف نظر کنم اما من خیلی واسش زحمت کشیدم و وقت گذاشتم.لطفا منو راهنمایی کنید

سلام

کدوم دانشگاه رو میخواهید برید؟
میدونم که میتونید همزمان برای ویزاهای امریکا و کانادا اقدام کنید. البته به شرطی که آفر هر دو تا دانشگاه رو قبول نکرده باشید.

برای امریکا اگر فاند دارید میتونید وقت اضطراری (هم برای خودتون و هم همسرتون) از دبی-امارات بگیرید و ببینید که ویزا میدن یا نه.
برای کانادا رو خیلی نمیدونم.

مشکل اصلی اول ویزا گرفتتنه. که ممکنه به یکی بدن و به یکی دیرتر بدن یا اصلا ندن. که در حال حاضر سفارت های امریکا خیلی خیلی خوب دارن همکاری میکنن و به همه میدن.

مشکل دوم اینه که بعد از اینکه ویزا گرفتید هم همسرتون اجازه کار نداره و خرج زندگیش با شما میشه و اگر فاند نداشته باشید و به اندازه خرجتون بانک استیمتمنت هم نداشته باشید برای ویزا گرفتن دردسر میشه. اما وقتی ویزا گرفتید نگران نباشید, همسرتون هم میتونه برای پذیرش اقدام کنه و یا ویزاشو به ویزای کار تغییر بده. پاتون اونجا که برسه راه های بیشتری جلوی پاتون قرار میگیره ایشالله.

به نظر من سعی اتونو برای گرفتن ویزا بکنید. خب اگر گرفتید چه بهتر نگرفتید باید برنامه ریزی کنید.

حسام سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ب.ظ

یکی از دوستای من دانشگاه آزاد درس میخوند لیسانسشو 6ساله تمام کرد با 3 ترم مشروطی و معدل 11.فوق لیسانسشم با معدل 15.از اون مدل پسرایی که از 24 ساعت 20 ساعتشو با دخترا میگذروند.
مادرش ایرانی نبود و استاد ادبیات انگلیسی تو یکی از دانشگاههای آزاد بود.پسره با مادرش انگلیسی حرف میزد مث بلبل.میشه گفت زبان اولش بود تو خونه .خلاصه امتحان gre که واقعا براش گلابی بودو با 4ماه خوندن 1580 آورد و فول فاندم شد تو دانشگاهی گه جای بچه های خیلی تاپ شریفه.نه مقاله داشت نه رزومه درست و حسابی.الانم 2 ساله که اونجاس .حالا واقعا این انصافه؟عدالته؟
اینقدر gre براشون مهمه؟یعنی به نظر اونا هر کی gre بالا بیاره نخبه هس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام
من قبلا صد بار اینجا گفتم که چقدر نمره جی آر ای مهمه. بله براشون خیلی خیلی مهمه. GRE فقط زبان نیست یه جورایی امتحان هوش هم هست. یعنی شما لغات رو که یاد بگیرید تازه به اینجا میرسید که درست استدلال و منطق رو به کار ببرید.
از نظر بنده و شما شاید عدالت و انصاف نباشه اما از نظر اونا این یه نمره خیلی عالیه و کسی که بتونه اینو بگیره میتونه از پس درس های اونجا هم بر بیاد.
من و شما نمیتونیم 4 ماهه این نمره رو بیاریم اما گرفتن این نمره توی 10 ماه یا دو سال اصلا دور از ذهن نیست. کاری که هندی ها و چینی ها میکنن.

نیما سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:44 ب.ظ

سلام
امکانش هست به جای دکترا برای فوق لیسانس یه رشته غیر مرتبط اپلای کرد؟ چون تو اپلای ابراد دیدم که یکی فوق مکانیک ماشین های کشاورزی بوده برا فوق مهندسی شیمی اپلای کرده و پذیرش گرفته
فکر میکنم از فوق یه رشته ای که دوست دارم و میدونم کاربردی تره شروع کنم خیلی بهتره واسم تا دکترای رشته خودم رو بگیرم. ولی یه چند تا دانشگاه رو دیدم که برا اپلای مدرک لیسانس مرتبط میخواست
اصلا نمیدونم امکان پذیر هست یا نه، زبانم هم اونقدر خوب نشده که برا اساتیدش از حالا نامه بفرستم و این سئوالو بپرسم

سلام
بله امکانش هست. باید توجیه داشته باشید که چرا دارید تغییر رشته میدید. یه جایی رو پیدا کنید که لیسانستونو قبول کنه و یا حتما GRE Subject اون رشته رو بدید. بازم قبول بشید کلی واحد پیشنیاز باید پاس کنید (بستگی داره که رشته جدید چقدر فاصله داشته باشد از رشته فعلی). من در کل همچین کاری رو توصیه نمیکنم مگر اینکه واقعا رشته ای که خوندید رو دوست نداشتید و رشته ای که میخواهید برید رو واقعا دوست دارید. اول همه چیز هم به زبان اهمیت بدید.
موفق باشید

فرید چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:28 ب.ظ

سلام
یک دنیا ممنون
اما من هنوز نمیدونم برای کدوم دانشگاه اپلای کنم.ماکسیمم برای 4-5 تا بیشتر نمیتونم هزینه کنم.اگه تو انتخاب دانشگاه بهم کمک کنی ممنون میشم.سطح دانشگاه و فول فاندش خیلی برام مهمه

سلام
اگر بخوای امریکا و کانادا اپلای کنی و تا حدی هم اروپا احتمالا بتونم توی انتخاب دانشگاه بهتون کمک کنم. نمره های زبان و GRE ایتونو که گرفتید بهم ایمیل بزنید. برای اینکه هزینه اتونو بیارید پایین چاره ای ندارید که از زمان خرج کنید و اینقدر وقت بذارید که بالاترین نمره های ممکن رو از امتحانای تافل و جی آر ای بگیرید.

gre چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام و ادب
من می خوام شروع کنم برای gre بخونم.یه برنامه ریزیه 2 ساله.برای نمره ی بالای 1500
به نظرت از کجا شروع کنم؟از کلمه حفظ کردن تنها؟بعدش برم سراغ گرامر و مجله و فیلم و کتاب داستان و...........؟
اصلا سراغ معنیه فارسی نرم؟

سلام
برای وربال از لغات کتاب 1100 شروع کنید و بعد برید سر 3500. تموم شد بیگ بوک ها رو شروع کنید و لغاتش رو در بیارید. در کنارش میتونید از کتاب هایی مثل وربال ادونتج هم کمک بگیرید به خاطر اینکه خیلی سینونیم داره.
کتاب 1100 رو که تموم کردید شروع کنید به خوندن مجله. مجله های خوب زیاد هستن مثل نیویورک تایمز. فیلم فکر نمیکنم کمکی کنه (به تافل کمک میکنه مخصوصا فیلم مستند) اما داستان های ادبی فاخر که لغات جی آر ای توش باشن خیلی خیلی خوبن.
معنی فارسی رو بدونید اما لغت رو با معانی انگلیسیش حفظ کنید.

حسام چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:55 ب.ظ

آقا این چه عدالتیه؟چه مقیاسیه؟یعنی ارزش نمره 1300 یه ایرانی با 1300 یه انگلیسی زبان یکیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ببینید دانشگاه میخواد بهترین ها رو بگیره. چکار باید کنه؟ فرقی به حالش نمیکنه که طرف اینترنشنال باشه و یا امریکایی. مهم اینه که بالاترین سطح رو داشته باشه. خب این امتحان هم به خاطر سختیش میتونه نمودار خوبی باشه. حالا عدالت هست یا نیست رو شاید بشه بحث کرد اما این بحث ها کمکی نمیکنه. مهم اینه که ما میدونیم نمره این امتحان خیلی مهمه و باید براش زحمت بکشیم.

رویا چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:09 ب.ظ

با سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
میخام بدونم برای رشته ی مدیریت اگر بخام یه جا فول فاند بگیرم و نمره ی تافلم 92 شده باشه. دانشگاهی هست که بهم معرفی کنید؟
نمیخام دوباره تافل بدم
میخام GMAT بخونم
مرسی از راهماییتون

سلام
جی مت خیلی بالا لازم دارین مثلا 730+ که فاند بگیرین چون فاند مدیریت کلا کم هست
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد