زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای امریکا خونه گرفتم

بالاخره بعد از کلی مشورت با بچه های ایرانی اونجا خونه رو گرفتم. چند روز پیش قرار بود با همون پسری که بهتون گفت خونه رو بگیریم, من خودم پر کردم اما باید اونم پر میکرد. اینقدر دست دست کرد که خونه پر شد و از دست رفت.


با شرایطی که من میخواستم توی اون مجتمع فقط یک واحد آپارتمانی یک خوابه برای تاریخ مناسبی که میخواستم بود که دیگه منتظر نشدم و سریع اونو گرفتم. نامردا کلی پول اپلیکیشن و Approve کردن گرفتن و حالا هم که پر شده نزدیک 1000 دلار دیگه باید بدم. برای تک خوابه ماهی 640 دلار بدون هزینه آب و برق و گاز شد و حدود 100 دلار هم احتمالا اون هزینه ها میشه. یعنی فقط 750 دلار برای خونه ماهانه باید بدم. اما خوبیش به اینه که توی مسیری هست که اتوبوس داره و مستقیم میره تا دانشگاه. از این نزدیک تر نتونستم کنار دانشگاه گیر بیارم. گفتم یه خوابه بگیرم اگر کس دیگه ای خواست میتونیم با هم شریک بشیم. اینطوری هزینه ام هم نصف میشه. نقشه خونه هم به ظاهر اونقدرا بد نیست که نشه دو نفر زندگی کنن.



خیلی خوبه که آنلاین میشه همه کارها رو انجام داد. البته خیلی آپارتمان ها اینطوری نیستن.

حالا بچه های ایرانی اونجا زیاد هستن, حتی اگر این پسره هم نخواست با من خونه بگیره, هم تنهایی از پس خرجش بر میام و هم میتونم اونجا با یه نفر که بیشتر جور هستم خونه بگیرم.


(بچه هایی که میدونن این خونه کجاست خواهشا چیزی اینجا نگن, خودم میدونم که خیلی ایرانی های اون دانشگاه اینجا خونه گرفتن و احتمالا میدونن کجاست.)

---------------

تصحیح: عکس خونه عوض شد.

با وجود اینکه گفته بودم کسی چیزی نگه باز گوش نکردند, مجبور شدم عکس خونه رو عوض کنم. خوشبختانه ایرانی زیاد اینجا زندگی میکنه! ببخشید یه نظر بود که مجبور شدم حذف کنم. ایمیل هم نگذاشته بود که ازشون عذرخواهی کنم. همینجا عذرخواهی میکنم که نظرشون رو حذف میکنم.

نظرات 4 + ارسال نظر
مرتضی چهارشنبه 28 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام
من همیشه نظر میذارم بعد یادم میره کجا نظر گذاشتم تا جواب بگیرم
یه سوال: توصیه نامه چه جوریه؟ میشه یه استاد 3 تا توصیه نامه یه جا بگیری بعد خودت به هر دانشگاهی که خواستی بفرستی. منظورم آف لاینش بود ها.
اگه داری یه نمونه بذار ببینیم
مرسی

سلام
خب بیا این پست های آخر بذار که یادت نره!میتونی برام پیام هم بذاری با ایمیل بهت جواب میدم.
توصیه نامه برای اکثر دانشگاه های امریکا آنلاین هست و ایمیل میدن و استاد پر میکنه.
در مورد آفلاین بله میشه این کار رو کرد. فقط باید توی سربرگ دانشگاه و توی پاکت دانشگاه باشه. برادرم دقیقا این کار رو کرد و 7 تا کپی از هر کدوم از استاداش گرفت.
توی اینترنت بگردید زیاده
موفق باشید.

mehrdad شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:03 ب.ظ

سلام ببخشید شما آیا به دانشگاه شهریه میدید یا tution wavier دارید؟آیا این حذف شهریه برای مدت 1سال است یا کل 4سال تحصیل را شامل میشود؟این 1650دلار حقوقتون فقط برای زندگیتونه دیگه یا برای شهریه دادن هم هست؟
برای ارشد آیا می تونم برای آمریکا اپلای کنم و پذیرش بگیرم و پارشال فاند بگیرم؟
تغییر رشته هم میتونم بدم؟مثلا از مکانیک ماشینهای کشاورزی به مکانیک.
الان ترم هشت هستم و معدلم الان 18هست و تافلم 105هست و gre1400دارم و مقاله هم ندارم رنک دانشگاهمون 2700هست.مثلا همین دانشگاه خودتون امیدی هست پذیرش بگیرم و پارشال فاند بگیرم؟اگه پارشال فاند بگیرم چند درصد شهریه رو کم میکنند و شهریه چقدر میشه؟چقدر حقوق میدهند؟
من درباره ی دانشگاه آلبرتا کانادا تحقیق کردم حدودا 20,000دلار فاند میده و از این 20,000دلار 8000دلارش به خاطر شهریه کم میشه و 12000دلار هم برای زندگی.
ضمنا اگه بورسیه بشم دیگه ضمانت نامه مالی نمیخواد؟
ببخشید سوالاتم زیاد شد.خواهش میکنم به همه سوالاتم جواب بدهید.خیلی ممنون

سلام
ویور دارم.
سال به سال هست ممکنه تمدید نشه
برای زندگیه. شهریه ویو شده.
بله میتونید
بله میتونید
شرایطتون خوبه. حتما امید هست. برای دکترای مستقیم اگر اقدام کنید شانس گرفتن فاندتون خیلی خیلی بیشتر میشه.
بستگی به مقدار فاند داره. با فاند پارشال شهریه کم نمیشه.
اگر فول فاند باشید نه. اگر پارشال باشید به اندازه ای که ندارید بله.
خواهش موفق باشید

b جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام دکتر
من دانشجوی کارشناسی هستم.میخوام انگلیسی یاد بگیرم.از الان تا ارشد چه منابعی رو بخونم و چه کار هایی رو انجام دهم که هم برای greوtofelام موثر باشه و هم سطح زبانم رو برای تحصیل و زندگی در خارج آماده کنه و بتونم مقاله برای isi بنویسم؟
دوست دارم جی آر ایم 1500به بالا بشه و تافلم هم 110به بالا.
سطح زبانم در حد دبیرستانه.
لطفا راهنماییم کنید که تا 3سال دیگه به این اهداف برسم.
همه ی چهار مهارت رو با هم یاد بگیرم یا مثلا یه روز فقط لغت یه روز دیگه فقط لیسنینگ و ...؟
ببخشید آیا با تافل میشه برای هر کشوری اپلای کرد یا فقط برای آمریکاست؟
بهتره کلاس زبان تافل برم یا خودم بخونم؟بهترین کلاس های تافل در تهران چیه؟
ضمنا میشه بگید برای مقاله نوشتن از کی شروع کنم؟چجوری با استاد ها ارتباط داشته باشم و از کی اینکارو شروع کنم؟
ببخشید میشه بهترین منابع آیلتس رو هم برام بنویسید؟
الان ترم دوم هستم.
لطفا به همه ی سوالاتم جواب دهید
خیلی خیلی ممنونم
ببخشید که سوالاتم که زیاد شد

جواب همه سئوالات: بخش پذیرش این وبلاگو بخونید.

shiva چهارشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:44 ب.ظ

سلام دوست عزیز اول از همه به داشتن پشتکار به این خوبی باید تحسین گفت و من به شخصه خیلی دوست داشتم مثل شما انقدر زرنگ باشم واقعا والدینتون باید به شما افتخار کنند ققط یه سئوال داشتم شما خیلی بیش از حد محتاط هستید مثلا محل زندگی شما چه مشکلی میتونه باشه که تاکید میکنیین کسی نفهمه؟ در هرصورت از زحماتتون متشکرم

سلام
نظرات پست آخر رو بخونید توضیح دادم کامل
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد