زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کلا خرج اپلای من حدودا چقدر شد

950 دلار تافل و جی آر ای (2 بار تافل و 3 بار GRE) که خرج ثابت بود برای این دو سال اپلای.
--------

برای اپلای امسال:

1550 دلار اپلیکیشن فی و ریپورت تافل و جی آر ای

تقریبا 500 هزار تومن هزینه پست و ترجمه مدارک

پارسال هم همین حدود (کمتر) خرج کردم ولی با اون نمره GRE اصلا نباید اپلای میکردم.

زمانی که من اپلای کردم سال اول دلار حدود 1000 تومن بود. سال دوم هم اکثر خرج ها رو با دلار حدود 1400 تومن کردم و یه مقداری هم با دلار حدود 1700. در کل اما دلار دادم و بنابراین اونقدر خرج شده. واقعیتش هم اینه که همه این پول رو کار میکردم و میدادم. بعضی جاها هم خب نباید اپلای میکردم مثل Purdue چون تعداد خیلی کمی میخواستن و شانسم خیلی کم بود. اما در کل بد اپلای نکردم. لازم نیست یه نفر این همه اپلای کنه. مثلا میشد UCI رو دیگه اپلای نکنم و یا حتی شانسم برای UCSD زیر 10 درصد بود و من اپلای کردم. رنج متوسط 5 تا دانشگاه اپلای کردم که فکر نمیکنم میشد کمترش کنم و هر کدومش که بهم فاند میدادن میرفتم مثل UCF. من خودم فکر میکردم که شانسم توی این رنج بیشتره و برای همین بیشتر اینجا اپلای کردم.


همونطوری که میبینید هزینه ای که کردم کمتر از خرج دو ماه فاندی هست که ان شا الله اونجا میگیرم و به نظرم سرمایه گذاری ای بود که ارزش داشت. هنوز دانشگاه هایی مثل UTA و Auburn رو توی لیستم داشتم که اپلای نکرده بودم و گفتم اگر از اینا هیچکدوم فاند نگرفتم اونجاها اپلای کنم.

نظرات 9 + ارسال نظر
نوید یکشنبه 18 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:57 ق.ظ

فقط هزینه ی خرج اپلای امسال حساب کردین که میگین میشه فاند دو ماه یا اینکه فاندتون بیشتر شده؟

نه حدودی

Helen یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:05 ق.ظ

خوش به حالت. امیدوارم روزگار بهتری اونجا داشته باشی . بهتر ازونچه تصور بتونی بکنی. دارم مسیر شما رو طی میکنم. تمام مطالبو از روز اول دارم میخونم. مدام اشکم در میاد دست خودم نیست.

ممنونم. چرا اشکت در میاد؟ کلی اتفاقای خوب افتاده که.

حامد سه‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:25 ب.ظ

سلام دوست عزیز.من مطالبتو دنبال میکنم.شرایط شما از خیلی جهات شبیه منه.واقعا تصمیم دارم برم ازین مملکت!من لیسانس مکانیک دارم و الانم دارم ارشد ام.بی.ای میخونم.خیلی گیجم که برای ادامه چطور برم ازینجا.از وقتی این وبلاگو خوندم مصرانه جی.آر.ای رو شروع کردم.اگه راهنمایی خاصی دارید ممنون میشم بهم بگید.
مطالبتونم دنبال میکنم...

سلام
ایشالله که موفق باشید. بله تا میتونید زبان بخونید. فقط هم دانشگاه های رنک بالا اپلای نکنید.
موفق باشید

مژده جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ق.ظ

سلام میشه راهنمایی کنید که من چطوری اپلیکیشن فی را پرداخت کنم بدون کارت اعتباری اگه نخوام از کارنت اون ور آبیا استفاده کنم ؟ جای معتبری تو ایران هست که کارت اعتباری بده؟ ممنون

راستش بانک پارسیان و موسسه توسعه یه زمانی میدادن. صرافی بانک کشاورزی هم با یه بانک آذربایجانی کار میکرد. باید بپرسید.

مژده دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ب.ظ

ممنونم از جوابتون

صبا چهارشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ق.ظ http://http://gharetanhaei.persianblog.ir/

سلام
ببخشید از کی فاند رو بهتون دادن؟
همه ی دانشگاهها زمان خاصی فاند رو میدن؟

می تونم تو وبلاگم شما رو لینک کنم؟

سلام
از اول ماه دوم
اگر فاند گرفته باشید از همون اول ماه دوم بهتون میدن قاعدتا

ممنون میشم لینک نکنید. یه سری مطالب رو میخوام سر فرصت حذف کنم, بعد اگر خواستید لینک کنید.
موفق باشید

ف...... پنج‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:09 ب.ظ

سلام خوشبحالتون که این پولها رو داشتین که بپردازین . من اومدم شروع کنم برای رفتن به کانادا , اما همینجوری که دارم هزینه ها رو می بینم منصرف می شم.

اون موقع سه جا کار میکردم. الان نمیدونم باز بتونم.

sadaf یکشنبه 15 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:48 ب.ظ

سلام وودی من معدلم 15 دقیقا یه مقاله ieee کنفرانس هم دارم الان برای تافل میخونم خیلی دوست دارم اقدام کنم ولی نمیدونم کجا با شرایط من فاند میده
به نظرتون چیکارکنم ؟حتی دیگه حاضرم برم کشور های اروپایی بعد برای دکتری واسه آمریکا اقدام کنم

سلام
بدون نمره و همه شرایط اصلا نمیشه گفت.

روح اله یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 11:38 ب.ظ

سلام وودی عزیز
امیدوارم حالت خوب باشه و کارا خوب پیش بره
کم از اول دارک وبلاگت رو میخونم و لذت میبرم
دیدم سال 94 اینجا جواب نظرات رو دادی خوشحال شدم و گفتم منم عرض ادبی داشته باشم و تشکر کنم بابت راهنماییهات
منم ترم آخر ارشدم میخام دفاع کنم و بعدش کار و انشااله میخام راهتو ادامه بدم.
با آرزوهی بهترینها

سلام
خواهش میکنم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد