زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کرایه تاکسی

دیروز وقتی کنار خیابون ایستاده بودم که ماشین سوار شم یه کم عقب تر یه ون ایستاد, به سمتش که رفتم یه خانمی از ون پیاده شده بود میگفت چطوری از گلوتون میره پایین این پولا؟ چرا اینقدر پول اضافه میگیرید؟ راننده تاکسی هم میگفت میخواستی سوار نشی, پنج ماه پیش قرار بود کرایه ها گرون بشه, این مدت انگار مجانی سوار بودید. وقتی مرغ میشه 8000 تومن من بدبخت چکاره ام؟ منم که سوار شدم دیگه خانمه رفته بود و خیلی با اطمینان به راننده گفتم اینجور آدما رو نباید اصلا سوار کرد. انتهای مسیر که پیاده شدم راننده از من 700 تومن گرفت, در حالی که کرایه اون مسیر قبلا 500 بود و نهایت باید 600 میشد! اما دیگه چیزی نگفتم و کلا من چیزی نمیگم.


کرایه این روزای تاکسی من نسبت به فرودین پارسال از دو برابر هم بیشتر شده. مسیری که فروردین پارسال 350 تومن بود, چون معمولا تاکسی ها 50 تومنی نداشتن هم 400 حساب میکردن, اون مسیر امروز شده 900 تومن اما اکثر 100 تومنی ندارن و 1000 تومن کم میکنن. بقیه مسیرهایی که برای سر کار رفتن هم میدم تقریبا همینقدره. پارسال تقریبا روزی 2700 تومن کرایه رفت و برگشت به محل کارم میشد و امسال حدود 4500 تومن.


از طرفی پای درددل راننده ها که میشینی میگن قیمت روغن ماشین ما 6 برابر شده, خرج تعمیر ماشین حداقل 2 برابر شده و ... و البته راست هم میگن. واقعا حساب میکنی انگار دارن ماشینشونو خرد خرد به مسافراشون میفروشن. امروز یکی از مسافرا میگفت که زیاد کردن کرایه ها ربطی به خرج و مخارج راننده ها نداره وگرنه من خودم کارمند دولتم و حقوقم یک قرون هم زیاد نشده. احتمالا میخوان بنزین رو 1000 تومن کنن که قبلش کرایه تاکسی ها رو بالا بردن که اون موقع راننده ها اعتراضی نکنن.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد