زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

آقا مواظب کیفت باش

من به جز همکارام معمولا با آدمای کمی در روز تماس دارم. اما بعضی وقت ها سر درددل راننده های تاکسی باز میشه.

راننده: آقا خیلی مواظب کیفت باش, کیف قاپ خیلی زیاد شده.
من: کجا زیاده؟
راننده: همین مسیری که دارم شما رو میبرم.
من: چطور مگه؟
راننده: آقا دیروز ما داشتیم میرفتیم کنار خیابون یه خانم جوانی و یه پسره کیف دستشون بود, دو تا دزد سوار موتور بودن و توی یه چشم به هم زدن کیف این دو تا رو قاپیدن. بعد سوار ماشین من شدن و من رفتم دنبال دزده. دیگه توی یه کوچه فرعی گیر افتاد و خواست برگرده با ماشین من تصادف کرد و با موتور خوردن زمین. کیف ها رو که ازشون پس گرفتیم. ولی خدا خیلی رحم کرد چون یه دفعه یکیشون یه قمه در آورد و میخواست ما رو بزنه که ما داد زدیم آی دزد آی دزد و خیلی ترسیده بودن و یه عده آمدن توی کوچه و اینا ترسیدن و ما هم سوار شدیم و رفتیم. حتی ترسیدیم به پلیس اطلاع بدیم یه وقتی دیدی پلیس گفت تو با موتور تصادف کردی بیا خسارتشو هم بده!!!
من: خب.
راننده: اما کیف قاپه زرنگ بود چون کیف پولی زنه رو از توی کیف دستی اش کش رفته بود و کل پول هاشو زده بود. شایدم برای همین ولمون کرد و سوار موتورش شد و در رفت. البته توی کیف پسره یه لب تاب بود که میگفت نو خریده و شانس آورد که تونست پس بگیردش. هرچند الان گلگیر ماشینم تو رفته و اون دو نفر هم خرجشو ندادن.
مسافر پشت سری: آره آقا, دیشب هم حدود ساعت 10 ما داشتیم از همین خیابان سهروردی رد میشدیم, یه نفر یه چاقو گذاشت روی گلوی پسره و کیفش رو به زور ازش گرفت.
راننده: شما هیچ کاری نکردید؟
مسافر پشت سری: نه آقا, ترسیدیم یه وقتی با چاقو ما رو بزنه. بیچاره کیفش رو بردن و هیچ کاری هم نتونست کنه.

از تاکسی که پیاده شدم با خودم فکر کردم عجب شهر امنی هم زندگی میکنیم و خبر نداشتیم. جالبه که چند روز پیش داشتم میخوندم که پلیس میگه اگر چیزیتون رو دزدیدن اصلا دنبال دزد نرید چون ممکنه با چاقو یا قمه یا حتی اسلحه به خودتونم آسیب برسونن.

نظرات 3 + ارسال نظر
نوید جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:20 ب.ظ

در عبارت
The structure of the backbone shows, however, that ambulocetus swam like modern whales by moving the rear portion of its body up and down, even though a fluke was missing.
نقش however و معنی آن در جمله چیه؟ استفاده از اون در جمله زاید به نظر نمیرسه؟
به نظرتون استفاده از این جملات طولای برای writing فهم مطلب رو برای خواننده مشکل نمی کنه؟

با تشکر از شما.

سلام

however وقتی به کار میره که شما یه جمله ای میگی و حالا میخوای یه چیز متفاوت از قبلی (معمولا برعکس) بگی. however دقیقا اینجا همین کاربرد رو داره و خواننده رو متوجه میکنه که درسته داشتم میگفتم اونطوری اما اینطوری هم هست. پس زاید نیست.
این جمله اصلا طولانی نیست. توی GRE جملات به مراتب سخت تر از این پیدا میشن. این جمله یه جمله معمولی ریدینگ های تافل هست.

موفق باشید

نوید جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:31 ب.ظ

http://www.tpr.org مطالب جالبی در مورد تگزاس داره.
من که گوش کردم لهجه ی خیلی متفاوتی استنباط نکردم. گفته میشه مناطق جنوبی تگزاس لهجه ی متفاوت تری دارن.

رادیوی north carlina هم جالبه. http://wunc.org
این رادیو یه بخش قصه هم داره http://thestory.org/ که درون مایه ی هندی هم ممکنه داشته باشه.کلا رادیوهای آمریکا خیلی خوبن.

رادیو BBC هم که برنامه های فوق العاده ای داره ولی متاسفانه شما از لهجه بریتیش خوشتون نمیاد.

ممنونم.

نوید جمعه 30 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:24 ب.ظ

ممنون از توضیحاتتون.
چون در انتها از even though استفاده شده احساس کردم که however زاید باشه و در صورت حذف به مفهوم جمله آسیبی نمیرسه.
این مثال اون مفهومی که شما گفتین ملموس تره.
Perhaps tonight's events would, however, at least until the Society's suspicions had been allayed.


منظورم از بلند بودن جمله در writing که میخواهیم بنویسیم بود نه در Reading. چون در نوشتن جملات طولانی تسلط ندارم احساس میکنم که برای خواننده فهمش دشوار میشه.

even though مربوط به جمله دوم هست و ناقض جمله قبل از این جمله نیست. however نقشش کاملا مشخصه و لازمه.

بله بهتره که با گرامری بنویسید که ازش مطمئن هستید اما سعی کنید که طول جمله ها متفاوت باشن. یعنی چندین نوع گرامر مختلف رو یاد بگیرید و از همش استفاده کنید. تمرین تمرین تمرین. هیچی مثل نوشتن نمیتونه دستتون رو راه بندازه. از اول هم تایپ کنید که سرعت تایپتون برای تافل کم نیاد.

موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد