زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

آقا سل داری! قسمت اول

بعد از یک هفته هر روز توی دکتر برای آزمایشات و عصب کشی دندونام و دردهای شبانه و سحری نخوردن برای آزمایش خون و..., امروز صبح رفتم جواب آزمایش سل رو پریروز داده بودم و برای دانشگاه لازم داشتم رو بگیرم. دکتری که اونجا نشسته بود گفت آستینتو بزن بالا. بعد از اینکه بر انداز کرد و خط کش آورد و نگاه کرد,


گفت: جواب تستت مثبته!

گفتم: یعنی چی؟
گفت: احتمالا سل داری! بچه بودی واکسن سل نزدی؟
گفتم: نمیدونم. ولی همه واکسن هایی رو که بقیه زدن قاعدتا منم زدم.
گفت: توی فامیل کسی سل نداشته؟
گفتم: نه.
گفت: برای چی آمدی آزمایش بدی؟
گفتم: برای دانشگاه خارج از کشور, این آزمایش رو لازم داشتن.
گفت پس صبر کن خانم دکتر هم بیاد نظر بده.

تا خانم دکتر بیاد یه نفر تکنسین دیگه هم آمد, اونم خط کش گذاشت و گفت سفت هم شده, بله به نظر منم مثبته. بعد تماس گرفت خانم دکتر که ظاهرا مسئول آزمایشگاه بود آمد.
اونم بعد از کلی خودکاری کردن و خط کش گذاشتن گفت, متاسفانه جواب آزمایشتون مثبته. من براتون جواب رو میدم, ببر همون دکتری که برات نوشته برای معاینه دقیقتر. بعد یه برگه جواب آزمایش رو برام پرینت کرد و داد دستم.

سریع رفتم همون دکتری که پریروز بودم و یه نگاهی کرد. توی صف انتظار که بودم با خودم فکر میکردم وای خدا نشد یه کار ما مثل بچه آدم پیش بره. همه میرن جواب آزمایش میگیرن و راحت میفرستن و حالا من بیچاره... وای اگر سل داشته باشم چی؟ اصلا چطوری منتقل میشه؟ نکنه اون روز که رفتم جرمگیری کرد از لثه ام خون آمد, اون روز سل گرفته باشم؟ اصلا نکنه مدت هاست که سل دارم و خبر نداشتم. سه هفته دیگه میخوام برم و هنوز مدارکم هم تکمیل نشده. وای نکنه به دانشگاه هم نرسم و همه زحمات این دو ساله به باد بره.  


نوبتم که شد, دکتر گفت من نمیتونم نظر بدم, باید حتما متخصص عفونی نظر بده. ولی برات یه عکس از ریه ات می نویسم, صبح شنبه ببر پیش متخصص نشون بده. رفتم عکسم رو گرفتم و چند دقیقه ای به عکس خیره شدم. توش پر از نقاط سفید و مشکی بود. نمیدونم این نقاط مشکی عفونت باشه, یا نقاط سفید عفونت باشه, یا اصلا طبیعی باشه! حالا باید تا شنبه صبر کنم ببینم چی میشه. نوبت دندانپزشکی صبح شنبه امو هم تماس گرفتم و کنسل کردم, با خودم فکر کردم که این کار واجبتره.

نظرات 24 + ارسال نظر
شادی پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ب.ظ http://wordsofshadi.blogsky.om

ان شاءالله که چیز مهمی نیست...
امیدوارم اشتباه شده باشه و سالم ه سالم باشین.... اگر هم خدای نکرده تشخیص رو بیماری سل بود خدا رو شکر کنین که زودی متوجه شدین...

h.r.dashti پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:06 ب.ظ

سلام نه بابا خبری نیست نگران نباش.منم دوسال پیش ی دکتری بهم گفت سرطان روده بزرگ داری چند سال بیشتر زنده نیستی اما ازمایشات دقیقتر نشون داد که دکتره چرت میگفته و فقط مشکلات داخلی بوده که با رژیم خوب میشه

امیرحسین پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

ای بابا.
ان شا الله که هیچ چی نباشه
کلی ناراحت شدم

جلال پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:19 ب.ظ

با سلام

ان شا الله که نتیجه منفی می شه با این وجود مراقب باشید این بیماری خطرناک هستش گر چه امروزه داروهایی خوبی برای بهبودی از این بیماری هست ولی هنوز راه حل قطعی ارائه نشده راه انتقالش هم معمولا از طریق بزاق افراد آلوده می باشد. به طور مثال می تواند یک لیوان مشترک عامل انتقال بیماری باشد. در دندان پزشکی چون از وسایل استریل استفاده می شه احتمال انتقال بیماری خیلی کمه + مدتی شاید چند ماه ممکن بکشه تا بیماری خودشه نشون بده پس اتقال بیماری از طریق دندان پزشکی تقریبا منتفی هستش. بازم میگم ان شا الله نتیجه منفی هستش و به خوبی و خوشی به سفرتون ادامه می دید.

با احترام

ریحانه پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:16 ب.ظ

امیدوارو که اشتباه شده باشه...حتما به چندتا دکتر دیگه ام آزمایشاتتون نشون بدین نگران نباشید. ایشالا که جواب منفی باشه...

؟ پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ب.ظ

خیلی ناراحت شدم اینو خوندم گریم گرفت چون منم...

؟ پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:14 ب.ظ

وودی داری شوخی میکنی نه؟ بگو که برا هیجان داستان اینو نوشتی سریع اعتراف کن حال ما رو نگیر

متاسفانه شوخی نمیکنم. شنبه میرم متخصص ببینم اون جه نظری میده

An applicant پنج‌شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:46 ب.ظ

سلام آقا

انشالا که چیزی نباشه.
به خدا توکل کنید...
درست میشه.

سلام
ایشالله
تا شنبه باید صبر کنم

شاهین جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:27 ق.ظ http://gull.blogfa.com

سلام
خدا کنه چیزی نباشه، به نظرم مسئله دندونپزشکی رو با دکتر مطرح کن. لینکهای زیر راجع به تست "مان تو" توضیح داده:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mantoux_test#False_positive_result

http://www.mhcs.health.nsw.gov.au/publication_pdfs/7605/DOH-7605-FAS.pdf
موارد مثبت اشتباه، خیلی رایج است.

ممنونم اما تست ppd بود

جواب برای همه اونایی که لطف کردن:
حالا عکس از ریه ام گرفتم که شنبه نشون متخصص عفونی بدم
فقط الان نمیدونم که این عکس طبیعی هست یا نه
توی اینترنت نگاه کردم علائم بیماری رو که ندارم
به اون دکتره گفتم دندونامو دارم درست میکنم گفت ربطی نداره
باىد تا شنبه صبر کنم فقط خدا کنه که چیزی نباشه چون به این آسونیا هم خوب نمیشه
موفق باشید

عباس جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ق.ظ

سلام
امیدوارم چیزی نباشه، از روزایی که برای جی آر ای آماده میشدی وبلاگتو میخونم. باشه که بری ادامه تحصیل بدی و هر جا هستی بازهم بنویسی. شنبه شب میام دوباره وبلاگت، دلم میخواد خبرای خوب بشنوم.

محمد علی جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:11 ق.ظ

خدا رو قسمش میدم به همین شب های عزیز ، که سالم سالم باشی و هرچی خیرت در اون هست برات اتفاق بیافته..

توکلت به خدا باشه داداش گلم!

بعد این همه سر زدن برای دیدن پست جدید ، این پستت حالمون رو عجیب گرفت..ما رو بی خبر نزاری.. شنبه چشم انتظاریم

انشاالله که مشکل خاصی نیست..

علی اصغر جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

مهندس، شنبه یه جماعتی منتظرن اینجا که خبر خوب بیاری. پشت گوش نندازی آپ کردن وبلاگ رو...

باشه حتما

شاهین جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ق.ظ http://gull.blogfa.com

The Mantoux test (also known as the Mantoux screening test, tuberculin sensitivity test, Pirquet test, or PPD test for purified protein derivative) is a diagnostic tool for tuberculosis.
Due to the test's low specificity, most positive reactions in low-risk individuals are false positives.

ممنونم از اطلاعاتتون

سبا ایرانی جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:40 ق.ظ

نذر بکن از ته دل که چیزی نباشه. ان شالله سالم باشی.

یگانه جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:05 ق.ظ

ایشالا که مسئله مهمی نیست...اگر هم خدای نکرده مشکلی بود نگو زحماتم به هدر رفت بگو حکمتی بوده که من ازش بی خبرم

Saba Irani جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:00 ب.ظ

راستی یادم اومد الان یکی از همکارهام موقع استخدام همین ایراد رو ازش گرفته بودند و استخدامش نمی کردن بنده خدا کلی خرج کرد تا ثابت کرد اشتباه شده. می خوام بگم مطمئن باش اشتباه شده.

منم جواب آزمایشو برای دانشگاه میخواستم حالا کلی دردسر دارم تا درستش کنم

h.r.dashti جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ب.ظ

اقا نذر یادت نره

باشه ولیچیزی الان به ذهنم نمیاد

jj جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:39 ب.ظ



مهندس مطمئن باش اشتباه شده...

گرچه مطمئنم هیچی نیست ولی شدیدا از خدا می خوام مشکلی نباشه...

ایشالله

ساسان جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:06 ب.ظ http://saros7.blogfa.com

دادا نبینم مریضیتو.....
مشتی تیلور منتظره ها....نکنه داری واسش سوسه میای!!؟
ای شیطون....
ایشالاه به حق ۱۴ معصوم چیزی نیست رفیق....
شنیه با خبر خوش آپ کنیا وگرنه حالتو میگیرم..!!!!
فعلا.......

تا خدا چی بخواد

ارغنون جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:33 ب.ظ

این یه شوخیه ؟ مگه نه؟

نه
فردا میرم متخصص نظر بده

Helen جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ب.ظ

سلام . اصلا نگران نباش. توکل به خدا کن. ان شا الله که طبق معمول این ازمایشگاهها اشتباه کردن. برات دعا میکنم که سالم باشی. (فقط نمیدونم چرا تا اینو خوندم همون وسط نوشتت یاد اون خوابت با دوتا ملخ افتادم که پریدن بیرون از سینت با سرفه. نمیخوام استرس بهت بدم . ولی واقعا یهو تا خوندم اون یادم افتاد. ) 100 تا صلوات برات نذر کردم. ایشالله که خیره

ایشالله ممنونم
من همچین خوابی ندیدم هیچوقت

Helen جمعه 6 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:42 ب.ظ

الان این عکس مربوط به ریه های خودته یا تزیینیه؟ میشه بگی

تزیینیه

m شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:56 ق.ظ

ایشالا که چیزی نیست...امیدت به خدا باشه...تو تا حالا خیلی قوی بودی ازین به بعدم هستی...

ایشالله

افلیا شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ق.ظ

سلامُ خیلی ناراحت شدم! یعنی چی! الان که دارم این نظر را می نویسمُ همه انرژی های مثبت دنیا را پیوستش می فرستم. واقعاْ امیدوارم که اشتباه باشه. اگر هم نبود زود خوب بشی و بری! اما اگر غیر از این باشه مثل دوستمون که گفت حتماْ حکمتی داره! درهرصورت دعا می کنم:)

ناراحتی که نداره.
ممنونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد