زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

یه دبه ماست بعد از یکسال

داداشم بعد از یکسال از ایتالیا آمده, مامانم بهش گفته بره ماست بگیره
رفته, برگشته, نگرفته. میگیم: برای چی نگرفتی؟
میگه: خیلی گرون بود که, من میرفتم این ماست 2800 تومن بود الان میگفت 6000 تومن. گفتم شاید این مغازه گرون میده نخریدم!!!!
نظرات 15 + ارسال نظر
Helen چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:05 ق.ظ

همون حس اصحاب کهف دیگه ههههههههههه

محمد علی چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:10 ق.ظ

داداشت مثل اینکه هنوز توجیه نشده تو چه کشوری داره زندگی میکنه؟؟

ااااااااااااااصلا توجیه نیست
کلاس فشرده براش گذاشتیم

ریحانه چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 09:32 ق.ظ

بیچاره داداشت الان تو هر مغازه ای بره یا سوار تاکسی بشه یا اصن تو خیاببون راه بره به خاطره قیمت هایی که میبینه شوک میشه... بهتره شرایطو واسش توضیح بدین و از شیرین کارییای امدی نجاد(به زبان ترکی که خودتون نوشتید) با خبرش کنین...

هانی چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:32 ب.ظ

بهش بگین زودتر بذاره فرار کنه به همون ایتالیا..اینا فقز بلدن بگن همه جا در بحران دست و پا میزنه..انگار نه انگار مردم نون ندارن بخورن

فرار کردنم به این سادگی نیست!
امیدوارم برای دکترا یه جایی قبول شه تا کم کم وضعیت اینجا هم به ثبات برسه

یگانه چهارشنبه 11 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:55 ب.ظ

استاد درس تاریخ اسلامم می گفت ما ملت آگاه و بیداریم که همه ی این مشکلات را تحمل می کنم و اعتراضی نداریم
داداشت انگار رفته ایتالیا داره کم کم خوابش میگیره بیدارش کن

استادتون راست میگه

پاشا پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:06 ق.ظ

سلام
میخواستم از شما بپرسم که آیا در مورد دانشجوهای ایرانی که research دانشگاه UCLA در مقطع فوق لیسانس گرفته اند اطلاعاتی دارید و یا اصولا سخت نیست وارد شدن به این دانشگاه که رنکینگ خیلی خوبی داره.
در ضمن من این لینک رو میگذارم. در جدول remmision واقعا منظور اون 4 خط آخر را متوجه نمیشم. اون balance سیصد دلاری و پانزده هزار دلاری را نمیفهمم یعنی چه؟ به طور کل متوجه نشدم دانشجوی reseach از اون 29 هزار دلار چقدر باید بپردازه؟
http://grad.ucla.edu/gss/library/1112remissionsgsr.pdf

سلام
فکر کنم remission رو با admission اشتباه گرفته باشید.
اول اینکه دانشگاه هایی مثل ucla ادمیشن گرفتن هم خیلی سخته چه برسه به فاند
مقطع فوق لیسانس از دکترا آسونتر میشه ادمیشن گرفت اما سختتر میشه فاند گرفت
اگر فول فاند باشید که هیچی نمیخواد از جیب بدید و میتونید یه پولی هم از دانشگاه بگیرید. اگر پارشال فاند باشید بستگی داره چقدر مقدارش باشه اما باید از جیبتون هم خرج کنید. اگرم فاند نگیرید هم بستگی به دانشگاه و شهر داره از سالی ٢٠-٣٠ هزار دلار خرج هست تا ٥٠-٦٠ هزاردلار
Ucla رو خود امریکایی ها هم آرزوشونه که برن و شهریه اش هم حدود سالی ٢٥ هزارتا بود تا جایی که یادم میاد. این دانشگاه عشق من بود ولی زمینه های ریسرچش خیلی بهم نمیخورد و به علاوه usc شانس بیشتری داشتم، برای همین اصلا براش اپلای هم نکردم. دنبال tuition fee و cost of attendance یا فرم مالی financial affidavit بگردید تا هزینه های بدون فاند بودن هر دانشگاه رو پیدا کنید

علی پنج‌شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام
یه سوال بزرگ برام پیش اومده
مگه تو کجا کار میکنی و چقدر درآمد داری که تا همین الان یه چی حدود 8 9 تومن خرج کردی و خرج ترم اولت رو هم داری میبری .تازه یه پولی هم میخوای بذاری برای مامانو بابات
؟؟؟؟/؟؟؟؟؟؟؟

سلام
علی آقا اول اینکه پرسیدن در مورد درآمد یه نفر کار درستی نیست و خیلی وقتا بی ادبانه محسوب میشه
در ثانی اگر وبلاگمو خوب میخوندی متوجه میشدی که حدود درآمدم چقدره و البته اینکه خیلی بیشتر از ٨-٩ میلیون این مدت خرج کردم!
من یه مهندس معمولی ام که توی شرکت خصوصی کار میکنم در ماه حدود ١ میلیون درآمد دارم که این چند ماه بعد از جی آر ای و قبل از سفرم تا ٢٠٠ ساعت هم ماهانه کار میکردم و حدود ٥٠٠ تومن درآمدم بیشتر شده بود
تمام دوران دانشجویی کار میکردم ولی سال اول اپلای به صفر رسیدم
باز خواست خدا بود که مثلا دلار به قیمت ١٢٠٠ با کارت های پارسیان برای یه سری خرج هام جور شد و الانم تقریبا دارم صفر میشم که میرم و احتمالا اگر بتونم ارز دانشجویی بگیرم ٣٠٠٠-٤٠٠٠ دلار بتونم برای دو ماه اولی که هنوز بهم فاند ندادن داشته باشم که خرج کنم
برای کمک به پدر و مادرم هم خونه با همخونه ای گرفتم تا خرج اجاره ام ٣٠٠ دلار کم بشه پولی که میتونه برای خورد و خوراک هر دو تا برادرم توی ایتالیا کافی باشه
خوندی بگو پاکش کنم
فقط گفتم که بدونی آدم با زحمت خودشم میتونه خرج هاشو در بیاره وگرنه حتی خانواده ام هم نمیدونن درآمد من چقدره و کلا هر کسی هم بپرسه به نظرم نباید جوابشو بدم
اگرچه امروز مطمئنم با شرایط خانواده ما خیلی سخت بود بدون فاند برم امریکا و باید برنامه ریزی جدیدی برای استرالیا میکردم اما به یقین میدونم خدا همیشه جایی که لازم شده لحظه آخر معجزه اشو نشون داده

یه علی دیگه جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ق.ظ

امروز بعدازظهر فقط نشستم قسمت زندگی شخصی خودم
اخذ ویزای امریکا از ترکیه رو خوندم
اصلا نفهمیدم رشتت چی هست. حالا رشتت چی هست ؟

من تازه ارشد قبول شدم رتبم 13 شده می خوام بدونم چه توصیه ای واسه این 2 سال ارشد داری.
99% میرم امیرکبیر آی تی.

از همین الان زبان و جی آر ای بخون.
معدلتو بالا نگه دار.
برای ریسرچ تزت سعی کن با اساتید خارج لینک برقرار کنی و یه موضوعی برداری که بتونی راحت ادامه تحصیل بدی.
موفق باشی

؟ جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:35 ق.ظ

سلام اول تبریک به خاطر سلامتیت
ببین مهندس این سئوال علی سئوال من هم بود چون منم مهندسم ولی هیییییییچوقت حقوقم اینقدر نبوده و تقریبا از زمانی که شما سرکار رفتی منم کارم رو شروع کردم و ترفیع درجه و حقوق اینقدر نداشتم اینقدر هم مرخصی عمرا بهمون بدن، الان خیلی خیلی لطف کنن حقوق اداره کار رو بدن اونم چند ماه در میون، مرخصی هم به زور دو روز در ماه رو میدن اونم با التماس
البته تعریف پول ندارم برا هر کسی فرق میکنه ها مثلا من وقتی بگم پول ندارم و وقت ندارم ظاهرا با زمانی که شما بگی پول نداری و وقت نداری تفاوتش از زمین تا آسمونه
در ضمن تفاوتی هم بین یه لیسانس و فوق لیسانس از نظر حقوقی من ندیدم یعنی چیزی که بیشتر آدمو عذاب میده این مقدار حقوق کمه که اینقدر مخارج زیاده که چیزی واسه پس انداز کردن واقعا باقی نمیمونه
شاید تعجب علی از این بوده باشه چون من هم در حین خوندن وبلاگت همیشه سئوال ذهنم این بود که چه راحت مرخصی میگیری و پیگیر کارا و مسافرت هاتی و با این همه خرجی که میکنی خدا رو شکر کم نمیاری من شخصا اگه بخوام مثل تو خرج کنم و مرخصی بگیرم که .....

من ساعتی حقوق میگیرم اینه که خیلی مرخصی معنایی نداره.
حقوقم هم به نظرم متعادله و باید دو برابر این میبود اما چون ساعتی بودم و شرکت های خصوصی هم خیلی دستشون بسته است و منم حوصله عوض کردن کارم رو نداشتم دیگه با همین حقوق راضی بودم. شرکت هم چون تخصص من هر جایی گیرش نمیاد با همه شرایط من کنار آمده و میاد.

سحر جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 01:39 ب.ظ

سلام می دونم حس خوبی نیس که تو وبلاگ یکی نظر بدی و سوال شخصی بپرسی ولی اگه جوابم رو بدید واقعا ممنون میشم

من سال دوم کارشناسی کامپیوتر شریف بودم امسال میرم سال سوم با معدل کل 17.6.با توجه به این که برا اپلای عملا آخر سال سوم باید مدارک رو کاملا فرستاده باشیم می خواستم بپرسم تو این یه سال باید چه کارایی برای افزایش شانس خودم انجام بدم.(البته غیز از GRE چون به خاطر سینگل انترنس بودن 95 درصد ویزا های آمریکا دور آمریکا رو خود کشیدم)

مرسی

سلام
GRE برای بعضی دانشگاه های کانادا هم لازمه. کار خاصی برای لیسانس به فوق لازم نیست و مدرک تافل بالا و معدل بالا کفایت میکنه. اما اگر فاند میخواهید با توجه به دانشگاهتون حتما توی گروه های ریسرچ برید و مقاله بدید و با اساتید خارج لینک پیدا کنید که برای اپلای کمکتون کنن.
آینده رو هم کسی ندیده! یه دفعه دیدی امریکا روابط اش با ایران خوب شده باشه ها! به نظرم از الان اینطوری امریکا رو حذف نکنید. GRE هم شدیدا به درد تافل میخوره, من هنوزم دوست دارم که بشینم بخونم.
موفق باشید

محمد علی جمعه 13 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:23 ب.ظ

بابا آماره حقوقت رو نده ، شاید اینا از اداره مالیات باشن!

پس فردا تو فرودگاه ممنوع الخروج شدی و روبروت یه قبض مالیاتی به مبلغ n تومان گذاشتن نگی که بهت نگفتم

me شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ب.ظ

سلام من الان دانشجوی کارشناسی هستم.
اگه سربازی نرم و برا ارشد برم خارج مثل آلمان یا کانادا یا فرانسه
اگه دیگه نخوام برگردم ایران به مشکل بر نمیخورم؟
آیا اگه بعد از تحصیلم بخوام به کانادا یا ... مهاجرت کنم بهم گیر نمیدن چرا سربازی نرفتی؟
ضمنا برای خروج از کشور همون وثیقه ی 15میلیونیه فقط یا باید سند هم گرو بذارم؟
ضمنا میشه بگید با یه دختر همون کشوری که در ارشد تحصیل کنم(آلمانی یا فرانسوی یا کانادایی یا ...)بدون رفتن به سربازی به مشکل برنمیخورم؟
راستی این جشنواره خوارزمی و سامانه ی ارزشیابی بنیاد ملی نخبگان و نخبگی در ارشد یا کارشناسی و ... ارزش وقت گذاشتن رو داره؟
ضمنا من اصلا حال دکترا خوندن رو ندارم.

سلام
تا نخواهید برگردید ایران به مشکل نمیخورید
همون ١٥ میلیونه
خوارزمی و ... هم بستگی به آدمشو شرایط ش داره

me شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 04:41 ب.ظ

ببخشید یعنی پروسه ی مهاجرت بدون برگشت به ایران پیش میره؟
ضمنا شما برای ارشد کانادا را پیشنهاد میکنید یا آلمان یا فرانسه یا اتریش یا فنلاند را؟
الان مهندسی کشاورزی-مکانیک ماشینهای کشاورزی در دانشگاه بوعلی هستم:-(
معدلم تاالان 17(الان ترم ششم)
ترم 1ریاضی1وفیزیک1افتادم ولی تابستون گرفتمش وجفتشون رو بالای 17شدم
مقاله هم ندارم ولی قصدش رو دارم ولی نمیدونم در چه زمینه ای باشه بهتره?!
ایلتس 7دارم و کمی هم زبان فرانسوی بلدم
جی ار ای رو هم نمیدونم بخونم یا نه?
پول هم خیلی ندارم.اگه دانشگاه شهریه نداشته باشه میتونم از پسش بربیام ولی اگه بخوام کانادا برم 100درصدباید فاند بگیرم
ببخشید تمکن مالی کانادا چقدره?
ضمنا ایا دانشگاه های اروپایی اپلیکیشن فی دارند?
لطفا راهنماییم کنید
با تشکر

بله
کشور فرقی نمیکنه هر جا که شد توی اروپا همش خوبه
زمینه مقاله رو از هم رشته ای هاتون بپرسید
جی آر ای برای امریکاست.
تمکن مالی بستگی به دانشگاه و رشته و ..... داره. شما روی سالی 30-40 هزار تا حساب کن.
بعضی هاشون اپلیکیشن فی دارن اما نه اکثرشون. پول پست رو هم اکثرا میخوان.

me شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:00 ب.ظ

ضمنا میخوام برای مهندسی مکانیک اپلای کنم
ببخشید این پست مدارک چیه؟فقط برای آمریکاست دیگه؟
این دانشگاهمون هم انگار ریزنمرات رو قبل ازتموم شدن کارشناسی و آزادکردن مدرک نمیده.ضمنا این ارز دانشجویی چه طوریه چون الان دیگه به دانشجوها ارز مبادله ای میدن(2500تومنی)برای گواهی تمکن مالی 8000یورویی یوروی 1500تومنی حساب میکنند یا یوروی 3000تومنی؟
اگه لطف کنید بگید دقیقا به ترتیب برای اپلای چیکار کنم خیلی ممنونتون میشم
لطفامن رو به قسمت پذیرش وبلاگتون ارجاع ندید چون این سوالاتی که ازتون دارم 90درصدش به صورت اختصاصی برای منه.
بازم به خاطر جواب دادن به سوالاتم پیشاپیش ممنون

مدارک رو میفرستید. نه برای همه دانشگاه هایی هست که آنلاین نمیگیرن
ارز رو نمیدونم بپرسید
دقیقا قبلا گفتم
موفق باشید

م دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:27 ب.ظ

سلام
اگه کسی توی لاتاری گرین کارت آمریکا برنده بشه باز هم برای دانشگاه ها اینترنشیونال محسوب میشه؟(به خاطر شهریه ها)
تا چند ماه میتونه آمریکا زندگی کنه؟باید چی کار کنه تا برای همیشه آمریکا بمونه؟
میشه کسی که به آمریکا میاد نام و نام خانوادگیش رو عوض کنه؟
مثلا اسمش بشه
Jimmy davis

سلام
تا یکسال توی یک ایالت باید زندگی کرده باشید که in state حساب بشید.
با گرین کارت تا پنجسال بعدش پاس امریکایی میگیرید و تا آخر عمر.
بله میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد