زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

تجربیات دست اول داداشم از وسایلی که برده بود.

اینجا چند تا چیزی که داداشم که از ایتالیا برگشته, میگفت حتما اینجا بگیرم که خیلی به دردم میخوره رو میگم:


1- کیف کوله پشتی.

میگفت من برای خریدهام ازش استفاده میکردم! چون دوچرخه خریده بود و ممکن بود وسایلی که میخره یه جوری نباشه بذاره روی دوچرخه, همه رو میریخته توی اون کیف و میذاشته کولش و راحت با دوچرخه بر میگشته.


2- شلوار و شلوارک راحتی غیر کردی توی خونه

میگفت که اونجا شلوار کردی نامناسب بوده و شلوارهای توی خونه هم نسبت به اینجا هم گرونتر بوده و هم راحت نبوده.


3- ظرف های خاص برای گرم کردن غذا توی مایکروویو

شرکت یزدگل یه سری ظروف داره که حالت پلاستیک داره اما میشه توی مایکروویو هم گذاشت. برای داداشم خریده بودیم و میگفت که خیلی خیلی به دردش خورده.  هم اینکه سبکه و هم اینکه برای گرم کردن غذا بهترین چیز هست.


4- سجاده

چون اونجا همه خونه سرامیک بوده و فرش هم پهن نمیکردن نماز خوندن بدون سجاده دردسره. برای همین میگفت حتما سجاده ببر. (البته خودم میدونستم از تجربه نماز توی هتل های ترکیه)


5- پلوپز که بالاش بخار پز داره

یه نوع پلوپز خارجی توی بازار ایران هست که هم کوچیکه و هم بالاش بخارپز داره و هم میشه باهاش غذا گرم کرد و هم برنج درست کرد. میگفت بهترین غذامون اونجا سبزی پلو با کنسرو ماهی بوده که سبزی رو خشک کرده از ایران برده بودن و برنج رو توی پلوپز دررست میکردن و کنسرو ماهی هم که همه جا گیر میاد.


6- لباس بادگیر

یه بارونی که خیلی تا میشد و کوچیک میشد هم براش خریده بودیم که میگفت خیلی زمستون به دردش خورده.


7- آداپتور اضافی لپ تاپ

برای بعضی از دوستای داداشم آداپتور لپ تاپشون خراب شده بود و توی ایتالیا گیر نیاورده بودند. البته برای داداشم خراب نشده بود اما میگفت اینایی که آداپتورشون خراب شده بود, یه سری فرستادن بچه ها از ایران خریدند و آوردند. (من که میرم امریکا احتمالا مشکل ایتالیا رو ندارم!)


البته برای ایتالیا چون پوشاک گرون بود میگفت پوشاک هم با خودت زیاد ببر. مثلا براش تی شرت گرفته بودیم 15 هزار تومن, میگفت عین همینو توی ایتالیا زده بود 60 یورو! ولی فکر نمیکنم امریکا اینطوری باشه. من فعلا همه این وسایل رو تهیه کردم و از اون لیست هم فکر میکنم واجباتشو تهیه کردم. به گواهینامه فکر کنم دیگه نمیرسم اما خوشبختانه وکالت کامل جامع بلاعزل به پدر و مادرم دادم که دیگه نگران کارهایی که اینجا عقب میفتن نباشم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد