زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

سایت ApartmentsRatings.com و نظرات جالب ساکنین آپارتمانهای امریک

بعد از اینکه آپارتمان مورد نظرتون رو پیدا کردید, شاید بدتون نیاد که یه کم در مورد اون آپارتمان اطلاعات کسب کنید. اگر اسم آپارتمان رو توی سایت ApartmentsRatings.com سرچ کنید, میتونید نظراتی که مشتریان قبلی اون آپارتمان دادن رو بگیرید.
من خودم در مورد چند تا خونه ای که فکر میکردم دیگه خیلی خوب باشن از این سایت اطلاعات گرفتم. و از خوندن نظرات کاربراش هم تا حدودی شکه شدم.  (ببخشید برای من فقط نکات منفی جالب بودن)

  • اینجا دو تا قاچاقچی مواد مخدر زندگی میکنن (شاید الان دیگه باید بگیم میکردن) که خیلی خطرناک بودن.
  • اتاق ها اینجا خیلی خیلی دیوارهای نازکی داره. صدای همسایه رو راحت میشه شنید.
  • من دارم توی خونه بغلی زندگی میکنم! همه صداهاشون میاد توی خونه ما و من حتی میدونم کی با زنش دعواش شده و سر چی بوده!
  • همسایه های اینجا خیلی خیلی صدا میدن. ما اصلا شبا خواب نداریم.
  • طراحی پارکینگ این ساختمان افتضاحه. هر بار که من ماشینم رو اینجا پارک کردم چون خیلی جای پارک ها تنگ هستن همسایه ها ماشینشونو زدن به ماشین من.
  • همه چیز این خونه خوبه به جز سوسک های حمام. همه جا سوسک ها بالا و پایین میرن. ممکنه یکی از این سوسک ها خوشش بیاد اما به نظرم بهداشتی نیست آدم با این سوسک ها زندگی کنه.
  • مشکل اصلی این خونه هزارپا ست. البته فقط سه ماه تابستون. اگر این موجودات رو دوست دارید, اینجا بهترین جاست!
  • صاحبخونه اینجا خیلی حریصه. مدام به بهانه های مختلف از ما پول میگیره. مثلا هفته پیش 35 دلار گرفته برای جمع کردن آشغال ها الان دو روزه جمع نکردن.
  • من میخواستم خونه رو دو روز زودتر تخلیه کنم, صاحبخونه از من پول یک ماه بیشتر رو گرفته. خیلی غیرمنطقه, من دارم زودتر میرم نه دیرتر. چرا این پولو از من میگیرن؟
  • به همه اونایی که میخوان اینجا رو بگیرن, بگم که گول اجاره ارزونشو نخورید. وقتی بخواهید از اینجا بلند شید به هر بهانه ای پول دو ماه اجاره هم بیشتر ازتون میگیرن. هیچ وقت پاتونو اینجا نذارید! اصلا ارزش پولی رو که میدید رو هم نداره.
  • صاحبخونه اینجا خیلی فضوله. برای من یه بسته فرستاده بودن با پست DHL میگفت نرسیده و کسی به من تحویل نداده, برو رسیدشو بیار. منم گم کرده بودم. بعد از چند روز که پیدا کردم و توی سایت چک کردم, حدس بزنید کی بسته رو تحویل گرفته بود. خودش! البته بعدش که رسید رو بهش نشون دادم بسته رو بهم داد اما چرا از اول دروغ گفت؟ اون یه دروغگوی بزرگه.
  • اینجا آشغال ها رو سر وقت جمع نمیکنن, بعضی وقتا 3 روز میشه که آشغال ها رو نبردن و همیشه حیات بوی بدی میده.
  • همسایه ما 4 نفرن آدم توی یه خونه هستن. قانونا باید 2 نفر به ازای هر اتاق باشن و خونه اینا یک خوابه است. من به صاحبخونه هم شکایت کردم اما هیچ کاری نکرد. دیگه تحمل این همه سر و صدا رو ندارم.
  • من 500 دلار به عنوان deposit اینجا گذاشته بودم اما صاحبخونه به هر بهانه ای بهم پس نداد. مثلا میگفت اینجای فرش کثیف شده و کل پول فرش رو از deposit اتون باید کم بشه. یا یه خط کوچیک افتاده بود روی کابینت پول کل کابینت رو از من گرفتن. آخرش که میخواستم برم 450 دلار هم اضافه دادم.
  • خیلی مسخره است. من دو ماه پیش از اینجا رفتم و تسویه کردم الان برام قبض آمده که خونه خرابی داشته و باید 2500 دلار دیگه بدم. آخه من از اینجا رفتم. اگر خرابی داشته چرا قبل از رفتنم نگفتم. من سالم تحویل داده بودم.
  • این منطقه خیلی خیلی خطرناکه. دیروز جلوی خونه ما تیراندازی شد و یکی کشته شد. ما همین ماه دیگه از اینجا میریم.
  • من دو تا بچه کوچیک دارم. حتی زمانی که اینا خواب هستن همسایه ها به دروغ شکایت میکنن که سر و صدا میکنن. دیگه نمیتونم تحمل کنم و قراردادم تموم شه از اینجا میرم.
  • همسایه های اینجا اصلا رعایت نمیکنن. اون شب یکیشون عور مادرزاد آمده بود بیرون. من بچه دارم و دلم نمیخواد بچه ام توی همچین محیطی بزرگ بشه.
  • محیط آپارتمان توی شب ها خیلی تاریکه اینجا اصلا توی حیاط چراغ نداره.
  • صاحبخونه ما خیلی عوضیه. همه چراغ ها رو صبح تا شب و شب تا صبح روشن میذاره. من خونه قبلی 40 دلار پول برق میدادم. اینجا دارم 200 دلار فقط پول برق میدم. آخه کی این همه پول برق میده؟
  • خونه خوبیه فقط اینجا کرایه ها از 6 سال پیش که من بودم 2 برابر شده. من بازنشسته ام و دوست ندارم هر سال کرایه ام اینقدر زیاد بشه. چرا باید تلویزیون کابلی بذارن و ماهی 35 دلار اضافه از من بگیرن. من که اصلا تلویزیون ندارم. امسال آخرین سالیه که اینجا میمونم. به بعدی ها خوش بگذره. (همون خونه یکی نوشته بود که خیلی خوشحالم که فقط با 35 دلار اضافه این همه شبکه تلویزیونی گیرم میاد و هیچ جای امریکا نمیتونستم با این قیمت همچین امکاناتی بگیرم!)
  • درسته اینجا بدترین آپارتمانی هست که به عمرم توش زندگی کردم اما به نسبت پولی که میدم ارزش داره. اگر بیکار نشده بودم هیچوقت همچین جایی زندگی نمیکردم.
  • کرایه اینجا به طرز مسخره ای بالا هست. چند تا آپارتمان اطرف اینجا با امکانات بهتر خیلی ارزونتر هستن. یکی به من بگه چرا اینجا اینقدر پول اجاره میگیرن؟
  • صاحبخونه سر منو راحت کلاه گذاشت. موقعی که میخواستم واحد رو بگیرم, گفت این واحد رو نمیتونی الان ببینی اما یکی دیگه هست که نقشه اش عین اینجاست اونو ببین. منم اونو دیدم و پسندیدم. الان که واحد خودم خالی شده و دارم میرم توش میبینم که شیرهای آب برای ماشین لباس شویی نداره. توی قراردادم هم نگاه کردم نبود. اون به من دروغ گفت که این دو تا واحد مثل هم هستن.
  • اینجا همه چیز عالیه فقط گرونه گرون گرون. اگر پول دارید بیایید خیلی خوبه ولی من باید دیگه از اینجا برم چون از پس کرایه اش بر نمیام.


برای من که خیلی جالب بود. یه مسائلی رو دیدم که هیچوقت حتی بهشون فکر هم نمیکردم. جالبه که نصف بیشتر مشکلات مربوط به صاحبخونه های اونجا بود. چیزی که اینجا شاید خیلی خیلی کمتر باشه. چون اونجا یه شرکت هایی میان کل مجموعه آپارتمان رو میخرن و اجاره میدن. برای همین اغلب صاحبخونه یه مجتمع یه نفره که از اونجا پول در میاره. حالا تسهیلات میذارن, نرخ ها رو بالا پایین میکنن و بالاخره از این راه درآمد کسب میکنن.


حتما پیشنهاد میکنم که مثلا فرض کنید میخواهید یه جایی زندگی کنید و سعی کنید که آپارتمان های اون منطقه رو پیدا کنید و نظرات مستاجرهای قبلی رو در موردش بخونید. خیلی تجربه جالبی هست. فقط اگر میخواهید استفاده کنید, زمان رو در نظر بگیرید. بعضی وقتا نظرات قدیمی شدن و کلا صاحبخونه عوض شده و مسائل اون آپارتمان تغییر کرده. مطمئنا نظرات جدید قابل اطمینان تر هستن. البته ممکنه خود صاحبخونه هم بیاد به اسم های مختلف نظرات مثبت ثبت کنه که باید حواستون باشه!

نظرات 4 + ارسال نظر
ساسان شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:12 ب.ظ http://SAROS7.BLOGFA.COM

سلام وودی جان...!
آقا یه سوالی برام پیش اومد...
تو پست قبلی گفتی که خونه ی دو خوابه در میومد 500 دلار ولی چون 1 خوابه گرفتی و دو نفرید میشه 320 دلار نفری....
یعنی کل اجارش میشه 640 دلار...
اون 500 دلار یکم غیر منطقی نیست؟
البته فکر کنم منظورت این بود که سهم شما 500 دلار میشه و اجاره ی کل 1000 دلاره ، درسته؟
ببخشید اصول الدین میپرسما! ولی ذهنمو مشغول کرده بود...
ممنون

سلام
بله درسته.
خواهش
موفق باشید

Helen شنبه 14 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ

وای چه مصیبتیه! عجب نظرایی. سرگیجه گرفتم

h.r.dashti چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ق.ظ

اقا ما دوران دانشجویی وضعمون بدتر از اینها بود

محبوب چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:27 ق.ظ

من تو زندگی دانشجویم 3 تا خونه گرفتم
اخریش خیلی صابخونه بدی بود
حالا فهمیدم رگای امریکایی داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد