زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

روز اول دانشگاه - شب در خونه اصغر - نظرات اصغر در مورد اینجا

اصغر کلید رو داده بود دست ما که هر وقت برگشتیم بیاییم خونه. به مجتمع که رسیدیم نه من شماره پلاک ساختمان رو حفظ کرده بودم و نه منصور. توی مجتمع یک ساعتی گشتیم تا بالاخره پیدا کردیم! شانس آوردیم که صبح من که میخواستم از در بیام بیرون یه عکس گرفته بودم و توی دوربینم داشتم. از روی همون عکس بالاخره تشخیص دادیم که آپارتمان کجاست. منصور میگفت همینمون کم مونده که اشتباهی کلید بندازیم توی خونه یه امریکایی همین روز اول تحویل پلیس مون بدن!

 

شب که آمدیم خونه اصغر یه مقداری در مورد امریکا بحث شد. خونه اصغر یکی از گرونترین خونه های اطراف دانشگاه بود. خودش میگفت فاندی که میگیره 1800 دلار در ماه هست و کاملا کفایت میکنه. توی خونه همه چیز پیدا میشد. یه خونه یک خوابه که برای یک نفر به نظر بزرگ می آمد. قبلا توی اینترنت دیده بودم که اجاره اش بیشتر از 1000 دلار در ماه هست. دو تا دوچرخه. تلویزیون. دستگاه XBOX با کینکت برای بازی. یه تخت خیلی بزرگ. میز کامپیوتر و همه چیز. این مدت که اینجا بوده همه این چیزا رو از همینجا خریده بود.  

 

میگفت که خیلی از دانشگاه و زندگی اینجا راضی هست. بعضی جملاتشو که یادم مونده نقل به مضمون میارم. 

 

ایرانی های دالاس کلا از همه ایرانی های امریکا بهتر هستن. هم خونگرمتر هستن و هم بیشتر به هم دیگه کمک میکنن. توی لس آنجلس همه جور ایرانی پیدا میشه اما اینجا اکثرا بهترین ایرانی ها زندگی میکنن. منطقه پلینو هم بیشترین تعداد ایرانی رو این طرف ها داره. من خودم ترجیح میدم که خارجی ها بیشتر دوست باشم. همه جوره آدم اینجا پیدا میشه. مثلا یکی تنهایی رو بیشتر دوست داره و یکی زندگی با هم خونه ای. من خودم تنهایی رو دوست دارم. اینجا زندگی خیلی آرومه و بدون استرس میگذره. بچه های دانشگاه اکثرا درس خون هستن و کسی کاری به کار کس دیگه ای نداره. کلا جو دانشگاه اکثر بچه ها آروم هستن. اینجا اگر کار پیدا کنی خیلی خیلی راحت میشه زندگی کرد.  

 

دانشگاه به اندازه کافی معتبر هست که بعد از فارغ التحصیلی بشه کار پیدا کرد. من چند تا کمپس دانشگاه های دیگه رو دیدم. اینجا کوچیکتره ولی نسبت به بعضی جاها خیلی نوساز تر و جدیدتره. اون تصوری که من از امریکا داشتن فقط توی منهتن نیویورک بود. طبیعت امریکا وحشتناک قشنگه. من چند بار مسافرت رفتم و جاهای مختلفی رو دیدم خیلی خیلی زیبا بود. زندگی بدون ماشین اینجا خیلی خیلی سخته و به نظر من غیرممکنه. بچه های ایرانی برای خرید و... کمک میکنن و اگر ماشین هم بخواهید بهتون کمک میکنن که ببرنتون خرید. سطح دانشگاه اصلا با هیچ دانشگاهی توی ایران قابل مقایسه نیست.  

 

اینجا مردم راحت لباس میپوشن. من اروپا رو گشتم اما اینجا کلا جو صمیمی تری هست. دالاس اینقدر بزرگه که من که سه سال هست اینجا هستم نتونستم حتی نصفش رو هم ببینم. مرتب دارن جاده جدید و اتوبان جدید میزنن. توی دالاس و کلا امریکا الکل و مشروب نباید توی خیابون و ... دست کسی باشه و جرم حساب میشه. من که جرات نمیکنم اینجا جرمی مرتکب بشم چون توی پرونده آدم برای ابد میمونه و خیلی تاثیر بدی میذاره مخصوصا اگر یکی بخواد بعدا مهاجرت کنه ممکنه به خاطر جرم کوچیک ده سال معطلش کنن. استفاده از مشروبات الکی و آبجو کنار استخر هم ممنوعه و ببینن برات پرونده تشکیل میدن. اگر یه راننده ای رو مست بگیرن (بیب ... ببخشید خیلی بی ادبی گفت دیگه)  

 

باید خودت باشی ببینی و تجربه کنی. هر کسی میتونه سبک زندگیشو خودش انتخاب کنه. یکی دوست داره تنهایی برای خودش باشه و یکی دوست داره یه عده ای رو پیدا کنه با همدیگه باشن و ...

نظرات 2 + ارسال نظر
H یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ق.ظ

اها چه حالب

محبوب چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:10 ق.ظ

همینه ادم نمی تونه به سایتا اطمینان داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد