زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

روز سوم - جلسه فاند دار ها!

با اتوبوس خودمو رسوندم دانشگاه. من که رسیدم هنوز جلسه شروع نشده بود. اما بعدش که شروع شد سالن کیپ تا کیپ پر شد. وقتی تعداد رو دیدم گفتم خدایی نامردی بود بین اینا من فاند نگیرم. همه جوره آدمی اینجا پیدا میشد. توشون من 5-6 تا ایرانی رو هم دیدم.  

 

 

من اون صندلی های اول نشستم که بلای دیروزی سرم نیاد که چون دور نشستم نتونم درست متوجه بشم که گوینده اش چی میگه. توی جلسه یه دختره اون طرف سالن نشسته بود که همش منو نگاه میکرد. توی عکس اونیه که در آخرین نقطه نشسته و شما احتمالا به زور فقط دستش رو میبینید که جلوی صورتشه. من واقعا نمیدونستم چکار باید کنم. اول اینکه کلی خجالت میکشیدم که چرا این داره منو نگاه میکنه. بعدشم اینکه معذب بودم. اولش فکر کردم که من اشتباه میکنم اما بعدا دیدم هر بار سرم رو بلند میکنم داره منو نگاه میکنه (شایدم یه چیزی پشت سر من بوده!) ولی بعد از اینکه نگاهش میکردم مسیر نگاهشو عوض میکرد. برای اولین بار احساس کردم چقدر عجیبه اینکه یه نفر اون یکی رو نگاه کنه اونم اینطوری! بعد یادم افتاد به قبلا که خودم قبلا این کار رو کرده بودم و فکر نمیکردم اینقدر معذب کننده باشه. بگذریم.

امروز راجع به خیلی از مسائل صحبت کردند. بعضی چیزاشو هم من واقعا نمیدونستم. اینکه شما در حال حاضر است استخدام ایالت تگزاس هستید و دارید درست مثل یک کارمند رسمی دانشگاه هستید. در مورد طرز پوشش و عملکرد و هر چیزی باید بدونید که نماینده های دانشگاه هستید و باید به بهترین وجه بتونید خودتون رو نشون بدید چون برای بچه های دیگه مدل هستید. 

 

بعد در مورد مالیات و Social Security Number یه توضیحاتی بهمون. یه جلسه هم به طور مفصل در مورد امنیت توی دانشگاه بود. اینکه باید حتما آنتی ویروس نصب کنید و همه چیز آپدیت باشه. 

نظرات 10 + ارسال نظر
نوید یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:35 ق.ظ

این عکس سالن اجتماعات یا کلاس درس حیلی قشنگه فقط صندلیهاش به نظر باید بهتر از این باشه.
این اتوبوش دانشگاه کارت نشون میدین که مجانی میبره؟ یه بار کارت نداشته باشین باید پول بدین؟
اونجا مشاور نداشت در مورد انتخاب واحد باهاش صحبت کنین؟

دوچرخه ای که میخواین بخرین اگه برقی سبک هم باهش خیلی عالیه. بعضی وقت ها حس پازدن نیست.

سالن اجتماعاته
اتوبوس هیچی نمیخواد
مشاورش همون بود که من نمیفهمیدم چی میگه دیگه برداشتم هر چی بود

نوید یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:58 ق.ظ

این جمله منصور که به دین ربطی نداره و برای احترامه به انگلیسی این میشه؟
It doesn't relate to religion,it's cause of respect(tribute)

همین چهار تا دونه میز پینگ پنگ هست یا این که بقیش در یه سالن دیگست؟ اینجوری که باید در صف پینگ پنگ موند.

کتابخونه اونجا رو رفتین؟ کتابخونه های آمریکا میگن امکاناتش خیلی عالیه و مبل هایی داره که میشه یه چرتی هم زود.

نمیدونم

همین چهارتاست همینم وقت نمیشه استفاده کرد کلی ورزش های دیگه هم هست حالا کم کم

اکثر جاهای دانشگاه از این صندلی ها هست ولی من فکر نمیکنم کسی وقت چرت زدن داشته باشه

H دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:29 ق.ظ

ههههههههه اون نفوذی تیلور بوده دیگه اومده امارتو دراره. ولی جدای از شوخی گاهی ممکنه اصلا به چیز دیگه ای تمرکز کرده باشه منتها در همون امتداد یا شایدم فقط براش اشنا به نظر میومدی همین.

ا.ج دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام خوبین؟ خسته نباشین.من یه سوال داشتم.راستش نت امسال ارشد دانشگاه روزانه یزد قبول شدم. رشته شبکه های کامپیوتری.
خیلی نگرانم. به نظر شما با فارق التحصیل شدن از این دانشگاه من میتونم یکی از یونی های آمریکا یا کانادا فاند بگیرم؟ اگه نمره طبانم خوب باشه و معدلم؟مثلا با معدل چند به بالا میشه؟
و اینکه رتبه یزد ۲۰۰۰ تقریبا.این خیلی پایینه به نظر شما برای فاند گرفتن؟مثلا چندتا مقاله باید داشته باشم؟
اصلا شما دیدن به دانشجوهای یزد فاند بدن واسه دکتری؟
شما چه راه حل هایی رو به من پیشنهاد میدین که بتونم تو این دوسال فاند بگیرم؟ممنون میشم منو راهنمایی کنین
موفق باشین

قسمت پذیرش همین وبلاگو بخونید جواب سئوالاتون هست
اسم دانشگاه تعیین کننده نیست

mehrdad سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 ق.ظ

salam aghaye X .
mamnoonam azat ke lotf mikonio in ettelaAt ro vasamoon mizari.in kar zahmat dare amma to in lotfo mikoni vaghean mamnoonam

خواهش

س سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:42 ب.ظ

سلام
بچه های مستر هم فاند دارند تو دانشگاهتون یا فقط مال دکترا ها هست فاند؟

اوضاع خوبه دیگه؟

سلام
مسترها هم بعضی ها فاند دارن اما اکثرا ندارن

اوضاع چی؟ اوضاع من؟
اوضاع من فعلا خوبه

رازقی سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
یه سوال داشتم توی سایت usc نمره تافلو 500 به بالا زده،یعنی امتحانش باید تافل کاغذی باشه یا معادل سازی میکنن؟
من برای امتحان جی آر ای 2 سال دیگه به نظرتون چه کتابایی رو بخونم؟
ممنون

سلام
حتما معادل سازی میکنن کجا زده؟ تا جایی که میدونم usc برای فوق لیسانس دکترا تافل هم نمیخواد ولی نداشته باشی باید اونجا ی کلاس زبان ممکنه ویزا هم نگیری
برای تافل هم ١٠٠ میخواد بعضی رشته ا ٩٠ هم قبوله
باز از سایتش نگاه کن

سارا چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:54 ق.ظ

سلام. روزتون بخیر. تبریک میگم یونی جدید رو.من چند تا سوال دارم.اول اینکه شما کدوم یونی فاند گرفتین؟این عکسای کدوم یونی هست؟
2- تمام دانشگاههای امریکا برای فاند gre می خواد جتما؟
3- کلا تمام دانشگاههای امریکا ویزای سینگل میده؟ من شنیدم تا 5 سال نمی تونیم از کشور پامونو بیرون بزاریم این صحت داره ؟میخوام ببینم این از قوانین امریکا هست؟ یا نه؟چون من دوری از خانواده خیلی برام مهمه.از یه طرف فقط هدفم امریکا هست و اگه نشد کانادا.
ممنون میشم راهنمایی کنین منو.
براتون آرزوی موفقیت و سلامتی دارم
پیروز باشین وسربلند

سلام
1- خیلی سخت نیست فهمیدنش
2- تقریبا بله. رشته به رشته فرق میکنه. مثلا رشته ما 3-4 تا دانشگاه بود که GRE نمیخواست. اما شنیدم بعدش شاید سفارت گیر بده.
3- ویزا رو سفارت میده. هیچ اصولی هم نداره که به کی سینگل بده و به کی مالتی.
خیر صحت نداره. میشه برگشت دوباره برای ویزا اقدام کرد. فقط ریسکش اینه که ممکنه دوباره ویزا ندن.
موفق باشید

سارا چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:21 ق.ظ

ممنون از پاسختون. من یه سوال دیگم داشتم که فراموش کردم بپرسم.من نمرات دوره لیسانسم بعضی هاش خیلی جالب نیست. لیسانسم از پیام نو بوده با معدل ۱۵.۳۰ اون موقع ها اصلا تو فکر ادامه تحصیل و پذیرش نبودم. مثلا نمره ریاضی مهنذسیم زیاد بالا نیست. لیسانس نرم افزار دارم و ارشد دارم it میخونم. فیلد کاریمو میخوام بزارم اگه شد روی امنیت شبکه .اولای راهم. ولی ارشد رو اگه با معدل بالا بگیرم و نمره زبان بالا.بازم این کارنامه لیسانسو نگاه میکنن؟واسه فاند دادن مهمه؟نمرات لیسانسم زیاد خوب نیست.نمرات ارشد بیشتر واسشنون مهمه یا لیسانس؟

قطعا نمرات لیسانس هم مهم هستند اما برای امریکا 2 سال آخر خیلی خیلی مهمتر هستن. من دیدم بچه هایی که با معدل 13 لیسانس و معدل فوق نزدیک 19 تونستن از امریکا فاند بگیرن.
از الان فکر GRE باشین که هم نونه و آب. همچین که GRE بالا داشته باشین دیگه کاری به معدلتونم ندارن.

سارا چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:27 ق.ظ

راستی univercity of texas -dallas هستین فکر میکنم.درسته حدسم؟

واقعا پرسیدن داره؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد