زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

روز چهارم - کشف فروشگاه های home depot و target و tom thumb

فروشگاه Home Depot 

 

بعد از اینکه از بانک آمدم بیرون رفتم یه فروشگاهی که نوشته بود Home Depot. وقتی وارد شدم خیلی خیلی تعجب کردم. همه چیز از وسایل خونه اینجا گیر میامد. از الوار برای ساختن دیوارها تا انواع لوستر و پریز و کلید و ...   

 

 

نکته جالب این بود که پریز و کلیدهای موجود عین اون چیزی بود که توی خونه ما بود. من فکر میکردم که اینایی که توی خونه ما هستن ارزونن و برای همین این آپارتمانه خریده گذاشته. چون اصلا خوشکل نبودن. بعدا فهمیدم که همه اینجا از همین پریزهای معمولی میذاره. شاید نمیدونن میشه کلید و پریزهای خوشکل داشت. شایدم تجمل براشون حساب میشه. 

 

توی فروشگاه با یه خانواده ایرانی هم آشنا شدم. داشتم رد میشدم که شنیدم خانمه داره فارسی حرف میزنه. شیرازی خیلی غلیظ. رفتم جلو و سلام کردم. یه کم حس کردم که براشون عجیب بود. بعد گفتم که دارم دنبال تبدیل پریزهای ایران به اینجا میگردم. اونم گفت که من نمیدونم و از کارمند اونجا پرسید و گفت یه مغازه RadioShack داره ولی ما نداریم. همینطوری که باهاشون صحبت میکردم شوهر خانمه هم آمد. گفت موضوع چیه و من گفتم که اینطوریه. نمیدونم چرا اینقدر با ظن رفتار میکردن. بعد از خانمه پرسیدم که شما چند وقته آمدید دالاس و گفت ما ده سال هست که اینجا هستم. گفتم اگر بشه شماره اتونو داشته باشم. یه کم دست دست کرد و گفت باشه شماره شوهرم هست بهتون میدم و من یادداشت کردم. اما توی دلش داشت میگفت آخه چکار ما داری. ما داریم راحت زندگیمونو میکنیم. من اصلا دلم نمیخواد شماره امونو داشته باشی. و من ازشون خداحافظی کردم و با خودم فکر کردم شاید هیچوقت بهشون زنگ نزدم. چرا اینطوری توی دلش میگفت؟ دو تا بچه خیلی خوشکل داشتن که نیمه فارسی انگلیسی حرف میزدن. با خودم فکر کردم شاید یه روزی بچه منم اینطوری بشه. خیلی بامزه است! 

 

فروشگاه Tom Thumb 

 

همینطوری که میرفتم رسیدم به یه فروشگاه بزرگ دیگه ای که دست کمی از والمارت نداشت به اسم Tom Thumb. رفتم تو و دیدم میوه خیلی ارزونه. اینجا وزن ها اکثرا به پوند (lb) که 0.45 کیلوگرم هست و برای من تبدیلش یه کم عجیب میاد. بعضی وزن ها هم به oz هست که 29.5 میلیلیتر میشه. یه کم میوه برداشتم و یه دوری توی فروشگاه زدم. 

 

 

 بعد که خوب دقت کردم دیدم بالای بعضی قیمت ها نوشته with card و قیمت رو بزرگ زده و زیرش یه قیمت کوچیک زده without card و قیمتش خیلی فرق میکرد. مثلا با کارت میشد 3.50 و بدون کارت میشد 5 دلار. میخواستم حساب کنم و از فروشگاه خارج بشم, گفتم بپرسم که این چیه. فروشنده گفت این قیمت بالایی برای اونایی هست که کارت دارن. شما که کارت نداری اون قیمت پایینیه (بیشتره) هر چی که بردارید.  

منم برگشتم یه نگاهی کردم دیدم خیلی قیمتش فرق میکنه. و برای همین خیلی راحت بردم و اون میوه رو گذاشتم سر جاش و از فروشگاه خارج شدم. 

 

فروشگاه Target 

 

از تام تامب که آمدم بیرون یه مقداری دیگه که گشتم دیدم یه فروشگاه خیلی بزرگ هست به اسم Target وارد اون فروشگاه هم شدم. البته کنار تارگت هم چند تا فروشگاه دیگه بود که بعد هر وقت واردشون شدم مینویسم. 

 

 

تارگت هم مثل والمارت بزرگ بود و مثل اونا همه چیز توش گیر میامد. ایران که بودم فقط فکر میکردم که والمارت اینطوریه. اما الان میدونم که یه سری فروشگاه هستن که همه اینطوری بزرگ و همه چیز توش پیدا هستن. البته به نظرم باز والمارت از اینا بزرگتر بود و چیزهای بیشتری توش پیدا میشد. اما اینا هم واقعا بزرگ بودند.   

 

 

به قسمت میوه ها که رسیدم گفتم یه مقایسه ای کنم که میوه با اون تام تامبه چقدر فرق میکنه. دیدم که نامردا قیمت اینجا دقیقا همون قیمت با کارت تام تامب هست. در واقع اونجا همه چیز رو گرون میفروختن ولی با کارت به قیمت نرمال میفروختن! حالا ممکنه بعضی چیزا از اینجا ارزونتر بوده باشه اما به نظرم میوه که قیمت اینجا با قیمت با کارت تام تامب یکی بود. خب پس برای چی یکی باید بره کارت اونا رو بگیره؟ نمیدونم. یه مقداری خرید کردم و دیدم ساعت 10 و نیم هست و آمدم خونه.

نظرات 3 + ارسال نظر
Farshid شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 03:36 ق.ظ

سلام مهندس
آقا دمت گرم، خیلی ممنون که تجربیاتت را در اختیار دیگران قرار می دی.

سلام مهندس
خوش آمدی. خواهش میکنم. قابلی نداره.

محبوب شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:33 ب.ظ

منم دیشب رفتم بیرون جلو یه مغازه رد شدم پیراشکی داشت منم عاشق پیراشکی یکی برداشتم یه پونصدی بهش دادم گفت هزار شده گفتم اقا همین سه روز پیش پونصد بود
فک کنم گرون داد اما بعیدم نیست سه روزه دوبرابر شده باشه
بعدش پشیمون شدم که خریدم باید پسش میدادم

عجب اما از کجا میخریدی
ولیعصر که ٧٠٠ بود و ونک ١٠٠٠

محبوب یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:54 ق.ظ

میدون جمهوری خریدم
اما پونک پونصده، شاید ایرادی دارن ارزونی بی دلیل نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد