زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

اندر آداب صحبت کردن در امریکا

صبح که بلند شدیم منصور یه دو سه ساعتی رفت روی منبر که اینجا اینطوریه و چقدر خوبه و شرایط ایران اینطوری بود و منم بعضی وقتا تایید میکردم. من اصلا به اینطور صحبت کردن عادت ندارم. یه دفعه منصور نیم ساعت پشت سر هم صحبت میکنه و من اصلا هیچی نمیتونم وسطش بگم. راجع به امریکا که قبلا خونده بودم یه مقداری امریکایی ها هم مثل من هستن. یعنی هر چند دقیقه ای که صحبت میکنن بعد طرف مقابلشون چند دقیقه صحبت میکنه و باز چند دقیقه خودشون صحبت میکنن و ... در واقع صحبت ها تعاملی هستن. توی ایران چون عادت به منبر رفتن و منبر نشینی هست اینه که یه نفر یک ساعت و نیم یک کله صحبت میکنه و همه گوش میدن! اینطوری من یه کم معذب میشم و بعضی وقتا خوابم میگیره اما با خودم میگم فعلا بد نیست آدم کمتر احساس غربت میکنه.  

 

کلا این روزایی که خونه هستم همینطوری هست و منصور از هر فرصتی استفاده میکنه تا یکساعتی در مورد اینجا صحبت کنه. بعضی وقتا هم تجربیاتشو از اینجا میگه که از زاویه دید خودش هست. چون من زاویه دیدش رو خیلی دوست ندارم بعضی وقتا باهاش مخالفت میکنم. مثلا میگفت که کلا سیاهپوست ها همه اینجا بدبخت بیچاره هستند. این خانم سیاهپوسته هم که اینجا به ما خونه اجاره داد اینم بدبخت بیچاره بود! من بهش گفتم که به نظر من اینطوری هم نیست. اون خانمه هم خب اینجا بزنیس اجاره دادن آپارتمان داره. حالا اگر اونقدری که تو فکر میکنی پولدار نیست چرا فکر میکنی بدبخت بیچاره باشه؟ آخه آدم چطوری میتونه در مورد کسی که فقط یک یا دوبار دیده اینطوری قضاوت کنه.

نظرات 6 + ارسال نظر
حسین یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ق.ظ http://mbzh.blogsky.com/

سلام دوست عزیز
از اشنایی با وبت خیلی خیلی خوشحال شدم
خوش به حالت که اونجایی و ازاد زندکی میکنی
من شما رو لینک میدم تا به وبتون دسترسی داشته باشم
خوشحال میشم بهم سر بزنی دوست عزیز
موفق باشی

سلام
خیلی خوش آمدید.

یگانه یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:33 ق.ظ

منصور :

ای بابا این که عصبانیت نداره!

محبوب یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:04 ق.ظ

لامذهب چه نفسی داره
چقد باحاله این منصور خدایش این منصورو نداشتی غیبت کیو میکردی

قصد غیبت ندارم فقط دارم سعی میکنم چیزای خوبو بگم.

محبوب یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 01:06 ق.ظ

راستی وودی دکترا اونجا چند سال طول میکشه؟
تو بخاطر ویزات فقط تا پایان تحصیلت نمیتونی بیای ایران؟ بعدش میتونی ؟

بستگی زیادی به موضوع تز داره. چون موضوع باید به نتیجه برسه. معمولا 4.5 سال میشه. فکر نمیکنم کسی زودتر از 4 سال تموم کنه و بعضی ها تا 6 سال هم طول میکشه.

بله میتونم بیام. ممکنه بمونم اقامتمو بگیرم بعد بیام. بستگی به اوضاع سربازی و اوضاع کشور هم داره.

H یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 ق.ظ

اتفاقا شاید همه جای دنیا سیاها همیچین وضعی داشته باشن اما تنها جایی که سیاها بهترین برخورد باهاشون میشه همون امریکاست . خودت ببین دیگه اگه یکم عرضه داشته باشن به کجاها نمیرسن. اون از خواننده هاشون اونم از بیزنس مناشون. حالا فک کن یه سیاه پوست با اون قیافه نه چندان همه پسند تو ایران بودن چی میشدن. اصلا همین هم وطنای بلوچ یا لر ما یا عرب ما کدومشون تو نستن تو کشور یه مقام دولتی بلندپایه پیدا کنن؟

نرگس چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:32 ب.ظ http://kho0namo0n.bloogfa.com

چه قضاوت بدی!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد