زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

فرق ویزا کارت با مستر کارت و بقیه انواع کارت ها

توی امریکا تقریبا همه چیز بر پایه شرکت های خصوصی میگرده. معمولا این نیست که دولت یه چیزی رو بگه و برای همه لازم الاجرا بشه. یه سری لایحه های دولتی هم فقط به این دلیل که دخالت توی کار مردم هست اجازه تصویب پیدا نمیکنن و یا خیلی مخالف پیدا میکنن. 

 

ویزا و مستر شرکت های بزرگی هستند که کارت های اعتباری به مردم میدن. بانکها هم از خدمات همین شرکت ها استفاده میکنند. شرکت های ویزا و مستر به دلیل گستردگی استفادشون بیشتر شناخته شده هستن. با این حال توی امریکا شرکت های دیگه ای هم هستن که کارت اعتباری میدن ولی کمتر شناخته شده هستن. شاید مثلا American Express توی اینا بیشتر شناخته شده باشه. بنابراین ویزا و مستر دو تا شرکت کاملا متفاوت هستن که خدمات کاملا مشابه میدن. تقریبا میتونم بگم که هیچ فرقی نمیکنه که کارت شما ویزا باشه یا مستر. اکثر جاهایی که کارت های ویزا رو قبول میکنه کارت های مستر رو هم قبول میکنه. 

 

یه چیز جالب دیگه اینه که معمولا توی امریکا که یه شرکت بزرگ به وجود میاد یه شرکت رقیب هم داره. در واقع اینا با همدیگه رشد میکنن. یه خدمتی اون یکی ارائه میده که از رقیبش جلو بیفته, بعد رقیبش میاد همون کار رو میکنه و یه خدمت جدیدی ارائه میده و همینطوری تقویت میشن و میرن بالا.

نظرات 2 + ارسال نظر
س پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 06:40 ق.ظ

ممنونم

س پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:33 ق.ظ

یک سوالی دارم که بی ربطه به پستتون
شما الان به عنوان دانشجو ( حالا اصلا کاری ندارم که وقت میشه یا نه) از نظر قوانین اونجا . میتونین جای دیگه کار کنید؟ کار شخصی چی؟

طبق قوانین امریکا اصلا کسی که ویزای دانشجویی داره نمیتونه کار کنه مگر با مجوز یا توی دانشگاه. با این حال تابستون ها میشه بیرون کار کرد. کار شخصی تا وقتی که cash باشه و متوجه نشن میشه و اونم غیرقانونیه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد