زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

هجدهم سپتامبر - نمایشگاه کار (Career Expo)

دانشگاه ما یه قسمت داره به اسم Career Center که مسئولیت اصلی اش اینه که برای دانشجوها و فارغ التحصیل های اینجا کار پیدا کنه. این مرکز هر ترم یک نمایشگاه میذاره که توش شرکت های بزرگ امریکا رو که میخوان دانشجو بگیرن دعوت میکنه که بیان دانشگاه و از بچه ها رزومه بگیرن. 

 

طبق قانون اینجا من تا تابستون نمیتونم بر سر کار. در واقع باید 18 واحد پاس کرده باشم که بتونم برم سر کار. اما گفتم بذار برم ببینم چطوریه که برای دفعه های آینده آماده باشم. منصور هم میخواست بیاد شاید یه شرکتی پیدا کنه و بتونه کار کنه. 

 

از در که وارد شدم دیدم امروز همه با کلاس شده بودند و با کت و شلوار و لباس های خیلی رسمی آمده بودند. البته قبلا توی ایمیلی که به بچه ها زده بودند نوشته بودند که Business Attire داشته باشید.  

 

  

  

 

منصور بدون لباس رسمی آمده بود و همینطوری که توی صف ایستاده بودیم اون آقایی کارت ها رو نگاه میکرد به منصور گفت آقا شما اجازه نداری با این شلوار جین وارد اینجا بشی. برای همین منصور دیگه نیامد. صف اش هم خیلی طولانی بود. یه برچسب هایی هم دادن که بچسبونیم روی سینه که اسممون روش باشه.

  

داخل سالن بچه ها توی صف شرکت ها می ایستادن و با نماینده های شرکت ها صحبت میکردن و یه برگه یا دو برگه رزومه بهشون میدادند.

  

غرفه شرکت های بزرگ از همه شلوغتر بود. غرفه آمازون, میکروسافت, تگزاس اینسترومنت از همه شلوغ تر بود و یکی دو تا غرفه بودن که نماینده هاشون لباس نظامی پوشیده بودند داشتن مگس می پرودن. 

 

 

  

اینم صف آمازون. به سر صف دقت کنید یه چیز جالب متوجه میشد که بعدا مینویسم. 

 

 توی امریکا دانشجو بودن و اهل درس بودن خیلی مهمه. شرکت ها هم خیلی دوست دارن از دانشگاه ها کارمند بگیرن تا بخوان از کسی که تحصیل نکرده استفاده کنن. جالبه که دانشگاه ها رقابت دارن که این شرکت ها دانشجوها و فارغ التحصیل های بیشتری ازشون استخدام کنه. همین رقابت باعث میشه که سعی کنن هر تسهیلاتی رو که صلاح میدونن بذارن که بچه های بیشتری رو بتونن بفرستن سر کار.  

 

دانشگاه ایران ما که میخواست هر چی زودتر ما درسمون تموم بشه و از شر ما راحت بشه. حالا هر کسی بعدش کار گیرش میاد بیاد هر کی هم نمیخواد به جهنم. اصلا به دانشگاه چه ربط که بخواد فکر کار دانشجوش باشه؟

نظرات 8 + ارسال نظر
ن یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:54 ق.ظ

مسئولین غرفه ها به نظر میاد لباس غیر رسمی پوشیدن. دمپایی و شلوارک!

آره بچه های میکروسافت بعدا فهمیدم که مال دانشگاه خودمون هستن.

hamid dashti یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ

سلام واقعا خاک تو سر دانشگاه های ما
دیروز رفتیم سر یه کلاس(ارشد) 43 نفر تویه کلاس بودن که 3 واحد براشون باقی مونده بود تا دفاع کنن
استاد که خودش مدیر گروه بود گفت 43 نفر زیاده ی استاد دیگه پیدا میکنم 23 نفر دوم لیست رو میندازم با اون استاد جدیده و 23 نفر اول با من هستن و بچه ها اعتراض کردن گفت همینه که هست
یعنی ی دانشجوی ارشد نمیتونه حتی استادشو انتخاب کنه اونم تویه یکی از بهترین دانشگاه های تهران

جای تاسفه

khosrow یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ

che weblog jalebi , tamame matalebesh baram tazegi dareh va besyar jalebeh.

enshalah ke movafagh o pirouz bashid

سلام
خیلی خوش آمدید. ممنونم
موفق باشید

Wall-E یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:31 ب.ظ

ستاره یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:57 ب.ظ

من که ارزومه یک روزی توی شرکتهای بزرگ کامپیوتری کار کنم..البته باید بیشتر در موردش فکر کنم.
ولی جدا میگن کار توی این شرکتها خیلی سخت و طاقت فرساست..با کلی مسوولیت..واسه همین من تو ایران موندم

حالا اگر قسمت شد سر کار رفتم میگم بهتون که طاقت فرسا هست یا نه. اما تا اینجا شنیدم که رقابت خیلی زیاده مثلا یه کار که میدن ممکنه یه هندیه یا چینیه در یک سوم زمان تمومش کنه بعد اگر شما خیلی طولش داده باشی که کم کم عذرتو میخوان.

س یکشنبه 16 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:09 ب.ظ

خوش به حالت

hamid dashti دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:02 ق.ظ

فکر کنم در سمت راست یکی از عکس ها دست چپ منصور افتاده!

آره خوب شد گفتید حذفش کردم.

نرگس سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ب.ظ http://kho0namo0n.bloogfa.com

وودی جان به نظرت این کریر اکسپو ممکنه برای رشته های غیر فنی هم باشه. مثلا برای بیوتکنولوژی. اگر چیزی شنیدی ممنون میشم بهم بگی. آدرس وبم همین زیره

این برای همه رشته ها بود.
برای رشته های فنی استثنا یک نمایشگاه جداگانه علاوه بر این هم میذارن. من چون شرکت های دیگه رو نشنیده بودم چیزی ازشون نذاشتم. نگاه کنید توی عکس ها هستن.
کدوم آدرس رو میگید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد