زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

31 اکتبر - جلسه در مورد هالووین

امروز هالووین بود و حال و هوای دانشگاه یه جورایی عوض شده بود. یه جلسه گذاشته بودند برای دانشجوهایی که جدید میان که در مورد هالووین براشون توضیح بدن.  

 

 

جالب بود که میگفت که خیلی از امریکایی ها هم فلسفه اشو نمیدونن و همینطوری جشن شو میگیرن. من قبلا در مورد هالووین خونده بودم اما چیزای جدید هم توی جلسه بود. میگفت که موقع هالوین امریکایی ها یه کارهایی میکنن. خونه هاشونو تزیین میکنن, کدو تنبل میتراشن یا تزیین میکنن, به بچه ها هدیه میدن و لباس های عجیب و غریب میپوشن. بچه ها راه میفتن میرن دم خونه ها میگنTrick or treating. یعنی یا بهمون یه چیزی بده یا مثلا براتون trick اجرا میکنیم. مثلا سطل آب بندازن دم در که در رو باز کرد یکی بیفته روش. قدیما Trick زیاد بوده اما الان دیگه فقط treating هست و به بچه ها شیرینی میدن. برای بزرگتر ها مرسومه که برای UNICEF پول جمع میکنن. یه جاهایی اما هنوز trick وجود داره و این یکی دو روز مردم آزاری میکنن! یه جاهایی هم هست به اسم haunted houses که خونه های وحشتناک درست کردند. یه بار هم خودش رفته بود و از ترس نزدیک بوده که سکته کنه برای همین توصیه میکرد فقط اگر خیلی شجاع هستید برید. من یه سرچی کردم دیدم نزدیکای ما نیست و منم که ماشین ندارم. بدم نمیامد اگر میشد یکیشو برم.


  بعد توی جلسه قرعه کشی کردن به بچه ها چیزای خنده دار دادن مثلا گوش پلاستیکی عجیب و غریب. میگفت که رسمه توی امریکا زن و شوهر ها لباس ها متشابه میپوشن. مثلا اگر یکی کابوی میشه اون یکی cowgirl میشه. معمولا هم خانما انتخاب میکنن که چی بپوشن! یه مادری هم با دخترش آمده بود بهش گفت که این تل پرنسس برای تو باشه. بعد به مامانش گفت اون امسال چه لباسی انتخاب کرده. مامانش هم گفت لباس جادوگری!!! اما وقتی میگفت یه کم خجالت هم توی صداش بود. برای من جالب بود که مامانش احساس راحتی نمیکرد که دختر کوچیکش لباس جادوگری رو به لباس پرنسسی ترجیح داده. اما جالب بود که اصلا این نبود که بچه رو مجبور کنن که لباسی رو که نمیخواد بپوشه.  

 

آخر جلسه یه یک ربعی آهنگ از مایکل جکسون گذاشتند. میگفت که این یکی از معروفترین آهنگ های هالووین هست و کلش یک موزیک ویدئو هست و فیلم نیست. اسم آهنگش هم thriller بود. به نظر من که مایکل جکسون هم به درد همین دیوانه بازی ها میخورد. 

 


----

اشتباه تایپی treating رفع شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
just جمعه 3 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:30 ب.ظ

ببین نه اینا دیوونه بازیه نا مایکل جکسون دیوونه بوده اتفاقا ار خیلی از اینایی که جانماز آب می کشن انسان تر بوده
خوشت میاد یک نفر قمه زدن و زنجیر زدنو تو ایران ببینه بگه اینا دیوونه بازیه؟

راستشو بخواهید آره خوشم میاد و خودم هم میگم که اونم دیوانه بازیه.

هستی شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ب.ظ

جمله ی آخر رو کلی خندیدم

آرش شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:54 ب.ظ

جرا فکر میکنین زنجیر زدن دیونه بازیه؟1سبک عزادارى که خوبه
جز این که شما اهل تسنن(سنى) باشید که خوب اون بحثش جداست

چون هیچ دلیلی برای زنجیر زنی و قمه زنی نیست. در کجای اسلام آسیب زدن به بدن چیز محترمی هست؟ کدوم یکی از ائمه و پیامبرا همچین کاری رو میکردن؟

ماندانا جمعه 22 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:31 ب.ظ

البته trick or treat درسته... اونی که شما نوشتی یعنی تهدید

بله. ببخشید اشتباه شده بود. درست کردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد