زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

عاشورا - مسلمان داریم تا مسلمان

یک درسی که از عاشورا گرفتم اینه که مسلمان داریم تا مسلمان.  

یکی به حرف مسلمونه و ریاکار عالمه یکی به عمل مسلمونه و ناب و خالص مونده.  

یکی شرم نداره که ماه حرام یک مسلمان رو بکشه و یکی شرم میکنه که از کشته شدنش حریم حرمت خانه خدا شکسته بشه.  

یکی در سپاه ظلم شمشیر میزنه و خودشو از طرف حق میدونه, یکی شب تاریک با امامش میمونه که فردا شهید بشه.  

یکی فکر نمیکنه که عمل امیرالمومنینش ظلمه و به نماز ریاکارانه اش نگاه میکنه, یکی عمل رو میبینه و حرمت خون مسلمان و آزادمرد زمان میشه.  

یکی با دست آغشته با خون پاکترین بیگناه روزگار چشم تو چشم خواهرش میگه فتنه رو خاموش کردیم, یکی زینب وار صدای مظلومیت امامش رو به همه میرسونه. 

سالها گذشته و مسلمونا هر سال یاد عاشورا هستن ولی هنوزم مسلمان داریم تا مسلمان.

نظرات 13 + ارسال نظر
نیما شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:52 ق.ظ

این جا ایران 9:47دقیقه صبح
یه دسته هم داره از نزدیکى ما رد میشه
کلأ محرم حسه خاصى داره

ساسان شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:08 ب.ظ http://SAROS7.BLOGFA.COM

در عجبم از مردمی که خود زیر شلاق ظلم و ستم زندگی می‌کنند اما برای حسینی که آزاده زندگی کرد٬می‌گریند....(دکتر شریعتی)
آدم از کار این جماعت میمونه....
آرزو به دلم موند یه بار تو این مراسمای محرم بگن حرف اصلی امام حسین (ع) و یاراش چی بود....
همش چسبیدن به تشنگی و بی آبی و تیر سه شاخه و این داستانا......
یکی نیست به اینا بگه بابا جون اینایی که شما میگی ظاهر قضیه است، چیزای مربوط به جسم و این دنیاست........
یعنی کل واقعه عظیم عاشورا خلاصه میشه تو تشنگی و این مسائل!!!
وای بر ما که فقط دنبال حاشیه ایم...وای برما.........
خدایا خودت خدایی کن...

حسن کچل شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:12 ب.ظ

سلام
عبادات شما مقبول درگاه خدا

این هم نذر من
معرفی دو کتاب
http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://researcherman.persiangig.com/document/The%20Sociology%20of%20Islam%20Secularism%20Economy%20and%20Politics.pdf



http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://researcherman.persiangig.com/document/American%20Ways%20A%20Cultural%20Guide%20to%20the%20United%20States.pdf

سلام
راستش من که الان وقت ندارم بخونم. ان شالله بقیه استفاده کنند.

H شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:04 ب.ظ

بیشتر بنویس برامون از واقعیت عاشورا که پشت این سینه زدنا و مسابقه های اواز خیابانی یادمون رفته. یادمون رفته اون وریا هم تو سپاه یزید مسلمون بودن و نماز هم میخوندن خودشونم مسلمان واقعی میدونستن نه یه سری کافر ملحد.....نوشته هات تفکربرانگیزه

Wall-E شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ب.ظ

خدا کنه واقعا مسلمون باشیم

مسعود شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

امیدوارم یه روزی همه متوجه بشن که ایمان عین انسانیته و از ادا بازی دست بردارن.

test یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ق.ظ

همونطور که تو زیارت عاشورا آمده
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد

محمد یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:55 ب.ظ

وودی من از فردا میخوام برم کتابخونه ۱۵ ساعت درس بخونم
همینجوری خواستم بهت بگم
نیست تو واسه ما می نویسی
گفتم بد نیست تو هم بدونی ما چه میکنیم برات بنویسیم

خب به جای منم بخون چون حوصله درس خوندن ندارم

ساسان یکشنبه 5 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:47 ب.ظ http://SAROS7.BLOGFA.COM

عمو وودی اینم پیجت تو فیس!!!!
http://www.facebook.com/ToyStoryWoody

یک بی دین دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:32 ق.ظ

همه این چیزایی که راجع به دین و ایدئولوژی وجود داره چرند مزخرفه. همه حکومت ها و مردمانی که دنبال این چرندیات رفتند محکوم به نابودی هستند و تا زمانی که این چرت و پرت ها را تو مغز مردم می کنند پیشرفتی بوجود نمی یاد. نمونش اروپا و امریکا که اصلاْ به دین داشتن یا نداشتن کار ندارند و تعصبی هم رو عقایدشون ندارند. فقط خدای بزرگ وجود داره و همه این پیامبران و قدیسان هم شاید آدم های خوبی بودند شاید هم نبودند. شاید اصلاْ وجود نداشتند و زاده تخیل یک عده آدم زرنگ بودند. من تمام این چند روز عزاداری به این عزاداران بیکار با ماشین های مدل بالا و گشنه نذری فحش دادم که هر شب تا ساعت ۱ بعد از نیمه شب زر زر کردند.

وقتی آدم جمع میبنده و میگه "همه" یک مثال نقض براش پیدا بشه کافیه. مثال نقض حرف شما تحقیقاتی هستند که نشون میدن افراد دیندار نسبت به غیردیندار آرامش بیشتری دارن. پس همه چیزا چرند و مزخرف نیست.

مردم امریکا هم برخلاف چیزی که فکر میکنید به شدت دیندار هستند و به نظر من عامل اصلی پیشرفتشون هم همین دین هست. برخلاف مردم ایران که انسان دیندار کمی توشون پیدا میشه و بازم به نظر من عامل اصلی پسرفتشون همینه. توی اروپا زندگی نکردم که بدونم مردمشون چقدر دیندار هستن.

البته که پیامبران وجود داشتند و برای وجودشون صدها دلیل هست. یکیش همینه که میگید خدای بزرگ هست و به دلایل عقلی خدای بزرگ نمیخواد بشر رو بدون هدایت بذاره. یه عده آدم زرنگ چه نفعی میبرن از اینکه چندین هزار سال دین بیارن و بشر رو به درستی و راستی هدایت کنن؟

در مورد عزاداری هم اگر بهتون ظلمی شده و فحش دادید که کار خوبی کردید. چون با وجود اینکه خدا فحش دادن رو دوست نداره اما برای کسی که بهش ظلم میشه استثنا قائل شده. (طبق قرآن میگم که خدا اینطوری گفته)

یک بی دین سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:32 ب.ظ

ممنون که منو به راه راست هدایت کردید. توصیه می کنم علاوه بر دکترای فعلی دکترای دینشناسی و روانشناسی هم افتخاری بهتون بدهند. بخصوص که در این مدت کوتاه به چنان شناختی از مردم امریکا و دیندارشون رسیدید. درمورد پاراگراف اول هم اصلاحتون کنم که نحقیقات نشون داده که کسانی که اصولاْ ایمان و اعتقاد دارند نسبت به آدم های بی اعتقاد آرامش بیشتری دارند. این ایمان و اعتقاد لزوماْ دین نیست. و لزوماْ اسلام نیست. مطالب را به نفع حرفای خودت تغییر نده.در ضمن هرکس هم که وبلاگت را می خونه نیازی به پاسخگویی و امربه معروف و نهی از منکر نداره.

اول اینکه توصیه اتونو به کی میکنید و منظورتون چیه؟

در مورد شناخت مردم امریکا هم دارم باهاشون زندگی میکنم. روزانه باهاشون برخورد دارم. حالا ممکنه مدت کمی باهاشون هستم شناختم ناکامل باشه. اما چیزی که میبینم اینه. فقط منم نیستم. بقیه بچه های ایرانی هم که چندساله اینجا زندگی میکنن اینو تایید میکنن.

در مورد پاراگراف اول هم نمیخواد که بنده رو اصلاح کنید. اگر حرفی دارید دلیل خودتون رو اقامه کنید. فقط به عنوان یک نمونه مقاله:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19856703
خیلی عجیبه که بخواهیم روی افراد دیندار تحقیق کنیم و بعد بیاییم بگیم که ایمان و اعتقاد جدای از دین هستند. شما یه نمونه تحقیق برای من بیارید که ایمان و اعتقاد آدمای بی دین رو بررسی کرده باشن و نشون داده باشه که ایمان و اعتقاد جدای از دین هستن.

بنده هم کارکرد دین رو گفتم و نگفتم که لزوما اسلام! حالا بفرمایید چه چیزی رو به نفع خودم تغییر دادم؟

من نظرمو گفتم. اگر نظری نذارید منم نظری نمیدم.

یک بی دین چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:52 ب.ظ

لینکتو خوندم و در این چکیده نوشته که رفتارهای دینیو اعتقاد به یک دین به همان اندازه که می تونه به آرامش (tranquility) منجر بشه به همون اندازه هم می تونه در نگرانی (anxiety) تاثیر داشته باشه. ممکنه کسی دینی نداشته باشه منظور ادیان تعریف شده موجود هست ولی اعتقادی که به اخلاق داره انقدر قوی باشه که از او انسانی شایسته و به تبع با آرامش بسازه. توصیه می کنم در مورد مردم ژاپن یک تحقیقی بکن و کتاب تولدی دیگر شجاع الدین شفا را بخون. درضمن دین و اعتقاد مسائل بسیار شخصی و مباحث بسیار گسترده ای هستند که متخصصانش اینطوری درموردش اظهار نظر نمی کنند. من هم دیگر نه وبلاگت را می خونم نه نظر می گذارم. چون هرچیزی که در تاییدت باشه خوبه و هرچه در نفی ات باشه بده و همش می خوای جواب بدی. متاسفم که هیچ وقت شنونده خوبی نخواهی شد. شاید به همین خاطر است که اغلب تنها می مونی. به هرحال امیدوارم موفق باشی و خدا نگهدار.

این عین چیزیه که توی این چکیده نوشته:

Results show that frequency of religious attendance and the belief in an afterlife are inversely associated with feelings of anxiety and positively associated with feelings of tranquility. However, frequency of prayer has no direct association with either outcome.

تا جایی که من زبان یاد گرفتم inversely associate یعنی ارتباط معکوس داشتن. یعنی با زیاد شدن یکی اون یکی کمتر میشه و برعکس. البته حرف شما درسته که تاثیر داره اما تاثیر مطلوب.

در مورد کتاب تولدی دیگر شجاع الدین شفا هم راستش وقتشو ندارم که بخونم و به نظرم زمان برای من دیگه خیلی گذشته که بخوام از اول ببینم دین درست بوده یا نبوده چون قبلا به اندازه خودم این وقتا رو گذاشتم و بررسی کردم. (اگرچه بازم اگر کسی با منطق بهم ثابت کنه که دین چیز به درد بخوری نیست حاضرم از همین فردا دین رو بذارم کنار) فقط بگم که برای قضاوت صحیح در مورد یک نظر بهترین راه اینه که آدم نظرهای مخالف رو هم بخونه. من فقط توصیه میکنم که در مورد اون کتاب این لینک رو یه نگاهی بندازید (صفحه مربوط به این کتاب به زبان فارسی در ویکیپدیا):
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1_(%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8_%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%AF%DB%8C%D9%86_%D8%B4%D9%81%D8%A7)

البته من خوندم که این کتاب توی ایران ممنوع انتشاره خیلی ناراحت شدم. جدا متاسفم برای اونایی که جلوی انتشار افکار رو به هر طریقی شده میگیرن. بدون شک روز قیامت باید جواب بدن که به چه اجازه ای آزادی های به حق مردم رو سلب کردن.

در مورد شنونده خوب به نظر خودم به وقتش شنونده خوبی هستم و به وقتش هم حرف میزنم. انتظار نداشته باشید بیایید ادعا کنید که دین به هیچ دردی نمیخوره و نظر من با این فرق کنه و نخوام نقطه نظرمو با دلیل و منطق بگم (چه بسا من اشتباه میکنم و شما دلیل واضحی دارید که من هیچوقت ندیده باشم و بتونید راهنمایی کنید که اگر نگم چطور بفهمم؟). حالا اگر منطق بالاتری دارید بیارید. اگر نه چرا بیشتر بررسی نمیکنید و فرار میکنید؟ اصلا از چی فرار میکنید؟

نوید جمعه 10 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:20 ب.ظ

احترام به عقاید دیگران و تحمل نظر مخالف سبب پیشرفت جامعه میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد