زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دین - مذهب

وَقَالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصَارَى عَلَىَ شَیْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَى لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلَى شَیْءٍ وَهُمْ یَتْلُونَ الْکِتَابَ کَذَلِکَ قَالَ الَّذِینَ لاَ یَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ فَاللّهُ یَحْکُمُ بَیْنَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فِیمَا کَانُواْ فِیهِ یَخْتَلِفُونَ ﴿بقره ۱۱۳﴾

یهودیا گفتن که مسیحی ها بر هیچی نیستن (بر حق نیستند), مسیحی ها هم گفتن که یهودی ها بر هیچی نیستن در حالی که کتاب رو هم میخونن. همینطوری هم کسانی که نمیدونن مثل حرفای اونا رو میزنن. پس خدا بینشون روز قیامت در مورد اون چیزی که اختلاف کردند حکم میکنه. این آیه به وضوح میگه افراد نادان میگن یهودی ها بر حق نیستند و یا مسیحی ها بر حق نیستند یا مشابه این حرفا رو میزنن.
 
بخواهیم خوب نگاه کنیم میبینیم دین مرزبندی نمیکنه و سعی میکنه هر کسی رو که میشه توی خودش جا بده. توی قرآن آمده که هر کسی یه ذره بدی کنه اونو میبینه و هر کسی یه ذره خوبی کنه اونو میبینه (اصلا هم تفاوت قائل نمیشه که دین طرف چی هست). اگر اینو کنار مسئله "مسلمانی حالت انسان است" ببینیم میبینیم که چه بسا شخصی مسیحی باشه اما دلش تسلیم تر به پیشگاه خدا باشه. چرا نباید همچین کسی رو مسلمان تر بدونیم؟ برخلاف دین مذهب مدام در حال مرزبندی و کوچیکتر کردن دامنه آدمایی هست که توش جا میشن. 


حالا اختلاف مذاهب در مورد مسیحی و یهودی که جای خود داره, از اون بدتر اینه که مسلمون سنی میگه شیعه مشرک و نجسه و مسلمون شیعه میگه سنیه اینطوریه. و هم تا اینکه یکی که یه حرفی میزنه که به مذاقشون خوش نمیاد و برخلاف افکار پوسیده اشونه برچسب خروج از دین و فلان مذهب بودن رو بهش میچسبونن و طردش میکنن (اگر به همین جرم سرش رو نبرن). حالا هزار و یک حدیث هم جعل کردند که فرق ما با اینا اونه و فرق اونا با ما اینه و چون این فرق رو داریم و ما خودمون برحقیم پس هر کسی برحق نیست بر ناحقه و ... این خزئبلات توی مذاهب تمومی نداره.


کاشکی یه روزی بیاد که به جای بچه مذهبی بودن, انسانی دیندار باشیم.

نظرات 6 + ارسال نظر
یونس دوشنبه 6 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

بات موافقم وری وری
به دربون دانشگاتون سلام گرم برسون

دانشگاهمون در نداره که دربون داشته باشه

ahmad سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ق.ظ http://www.valiasr-aj.com

سلام
من وقتی این مطلبو خوندم واقعا از شنیدن یه چنین حرفی از شما شکه شدم!!! فکر کنم مسیحیا و یهودیان روتون تاثیر گذاشتن.
لطفا در نوشتن مطالبتون یکم محتاتتر باشین.
خیلی خلاصه میگم و بهد اگه خواستین روش بحث میکنیم.
اولا:
اینکه خدا وقتی راضی شد که اسلام آخرین دین باشه دیگه بحثی از مسیح و یهود به میون نیاورد و گفت همه باید این دین رو بعد از اینکه "حق دونستن" بپذیرن و الا خدا ازشون راضی نیست(مجادله 22)
و اینی که می فرماید هر کس با دین خودش به محشر میاد اونایی رو میگه که مردن قبل از اسلام یا اصلا اسلام بهشون نرسیده.

دوما :
نه شیعه سنی رو نجس میدونه نه سنی شیعه رو.
در ضمن یه مثال عرض کنم خدمتتون که وقتی شما بخوای یه درسی رو خوب یاد بگیری می ری دنبال یه معلم که اِند اون درس باشه نه اینکه بری دنبال یه بی سواد لااُبالی که هیچی از اون درس حالیش نباشه بنابراین وقتی مبین قرآن رو خود خدا و پیغمبرش معرفی میکنه اگه بخوای دین رو درست بشناسی باید از سخنان گهربار ائمه وپیامبر تبعیت کنی نه اینکه از کسی پیروی کنی که مایع پس رفتت بشه.البته اگه به آخرت اعتقاد داشته باشی و بخوای عاقبت به خیر بشی.چون من شنیدم که اگه کسی حتی یه سنگ رو خیلی دوست داشته باشه در قیامت با اون خدا مهشورش میکنه!!!پس من ترجیح میدم تابع پیامبر و ائمه اطهارشون باشم تا کسای دیگه.
خواستین این عاشورا رو هم یه تسلیتی عرض کنین مثلا که شیعه هستین.
www.valiasr-aj.com

سلام

من تیکه تیکه جواب میدم چیزی گم نشه.

برای چی شکه شدید؟ چه چیزی عجیب بوده؟؟؟

در مورد اینکه مسیحیا و یهودیا تاثیر گذاشتن هم اول پست من در مورد قضاوت و پیش قضاوت رو بخونید باز حرفی بود بگید.

چرا باید توی نوشتن محتاط باشم؟ اینجا وبلاگ شخصی منه هر چی بخوام هم مینویسم. هر حرفی هم میزنم براش دلیل میارم. هر کسی هم مختاره قبول کنه یا نکنه. حتی مختاره بخونه یا نخونه. اگرچه خداوند به پیامبر میگه که بشارت بده اونایی رو که "یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ " (کلام رو میشنوند و از بهترینش پیروی میکنن)

در مورد اولا. از نظر من واژه اسلام یک اسم کلی برای دینی هست که تسلیم در برابر خدا رو میگه و متضاد شرک و کفره. البته توضیح این خیلی طولانیه. اون چیزی اسلامه که شرک نداشته باشه. فطرت پاک الهی که در درون هر انسانی هست. و مشخصه که با یهودیت و مسیحیت فرق میکنه. بنابراین اینکه روز قیامت دینی به غیر از اسلام قبول نمیشه هم ربطی به این نداره که کسی که اسما مسلمون نیست رستگار نمیشه. بلکه ربط داره به آیه ای که میگه خدا نمیبخشه که بهش شرک داشته باشن و میبخشه هر چیزی رو که پایینتر از اون باشه. "إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ" و واضحه که مشرک مسلمون نیست و برای همین رستگار نمیشه.

دوما:
در مورد شیعه و سنی من حکم کلی نکردم. منظورم این بوده که شیعیانی هستند که اهل سنت رو نجس میدونن و سنی هایی هستند که اهل شیعه رو نجس میدونن. مثال هم تا بخواهید فراوان دارم. از شیعه که ناصبی و وهابی رو نجس میدونه و اونا خودشونو اهل سنت میدونن و چه بسا کسی هم ناصبی نباشه و به واسطه یک حرف تکفیرش کنن. و از سنی که میگه من أنکر خلافة أبی بکر فهو کافر و کافر رو نجس میدونن. هرچند که به طور کلی معلومه که همه شیعیان همه سنی ها رو نجس نمیدونن و بالعکس. (امیدوارم اگر میخواهید بحثی کنید روی موضوعی بحث کنید که اینقدر واضح نباشه که وقت من بیخود برای توضیح دادنش گرفته بشه)
اگر هنوزم شک دارید اینو یه نگاهی بندازید:
http://shamimshia.com/fa/mazaheb-ahle-sonnat/52-omomi/343-aya-adm-ghaboli-ahbyt-kofr-ast

در مورد اون مثال هم هیچی نفمیدم چی میگید. توضیح واضحات که مبین قرآن خدا و پیغمبرش هستن چه کمکی به این بحث میکنه؟ خیلی خوبه که شما دوست دارید تابع پیامبر و ائمه باشید و جای خوشحالیه اما من نمیفهمم که ربطش به این موضوع چی هست. اگر ربطی داره بگید اگرم نه که هیچی.

در مورد عاشورا هم اینجا وبلاگه و تقویم تاریخ نیست که هر مناسبتی رو بخوام تبریک و تسلیت بگم. فقط بگم که "صورت را بمان".

موفق باشید.

ahmad سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:36 ب.ظ

سلام
لطفا اینو نخونین اگه وقتتون گرفته میشه چون من دوست ندارم که مشمول الضمه باشم
وودی جون برا چی اینتطوری آتیشی میشی من که چیزی نگفتم معلومه اصلا اهل انتقاد نیستی.!!!
اگه ناراحت شدی ببخشید
عجیب این بود که احساس کردم این حرف از یه شیعه علی علیه السلام بعید باشه وقتی مسیحیان کتاب آسمانی اسلام رو میسوزونن وقتی نمیتونن به این دین کوچکترین اشکالی بگیرن وکتابهای تحریف شده خودشون که عمرا حضرت مسیح (ع) حتی یک کلمشم قبول داشته باشه رو ستایش میکنن چون من انجیل یوهنا رو ریز به ریز بلدم و شما داری طوری حرف میزنی که انگار داری طرف اونا رو میگیری.
*عرض کنم خدمتتون که هیچ دینی حتی ادیان ساختگی نمیگن دروغ گفتن یا سر مردمو شیره مالیدن یا ... خوبه و اصلا اینا یه نکات اخلاقیه غیر قابل اغماض هستش، پس میتونه یه فرد مسلمون شناسنامه ای یه کاریو بکنه که یه فرد لائیک اصلا اونو بد بدونه و قضاوت در مذهب باید قضاوت در مورد اصول و ائمه ی اون باشه نه در مورد افرادی که اسما خودشونو پیرو مذهبی بدونن.
*در ضمن پیش داوری نکنید منظور من اینه که من فکر کردم میگین مسیحیان و یهودیان هم بر حقند زمانی که اسلام وجود داشته باشه.
*مگه من گفتم چیزی تو وبلاگتون ننویسین یا اینکه این وبلاگ منه ...
*در مورد اولا لطفا بگین من کجا گفتم: " روز قیامت دینی به غیر از اسلام قبول نمیشه هم ربطی به این نداره که کسی که اسما مسلمون نیست رستگار نمیشه" ؟ اتفاقا هواریون که یارام مسیح ع بودند با دین خودشون وارد بهشت میشن و یاران نوح پیامبر هم همینطور ولی کسانی که ندای اسلام رو شنیدن و مسیحی ماندند براشون مشکل میشه.
*در مورد دومی هم همونطور که در سایت اشاره شده ناصبی و وهابی خودشونو سنی میدونن و سنی ها اصلا وهابی هارو قبول ندارن مثلا حنفی ها یا شفعی که اصلا قبول ندارن.
و این عین نوشته شماست من که معنی حکم کلی رو تو حرف شما نفهمیدم یعنی کلی تر از این هم میتونست باشه؟
"از اون بدتر اینه که مسلمون سنی میگه شیعه مشرک و نجسه و مسلمون شیعه میگه سنیه اینطوریه"
و به قول شما مساله کاملا روشنه!!!
*مثالی هم که زده شد به خاطر این حرف شماست:
"و هم تا اینکه یکی که یه حرفی میزنه که به مذاقشون خوش نمیاد و برخلاف افکار پوسیده اشونه برچسب خروج از دین و فلان مذهب بودن رو بهش میچسبونن و طردش میکنن (اگر به همین جرم سرش رو نبرن). حالا هزار و یک حدیث هم جعل کردند که فرق ما با اینا اونه و فرق اونا با ما اینه و چون این فرق رو داریم و ما خودمون برحقیم پس هر کسی برحق نیست بر ناحقه و ... این خزئبلات توی مذاهب تمومی نداره."
اگر منظورتون از جعل حدیث در مورد شیعیان باشه هیچ کدوم از احادیث ما جعلی نیست مگر اینکه در بحارالانوار یا کافی یا استبصار ... به جعلی بودنش اشاره شده باشه.الان فکر کنم ارتباط بین مطالب براتون روشن شده باشه.
*در مورد تبریک و تسلیت هم فقط در حد تذکر بود این میتونه یه ابلاغ دین هم باشه .من چند تا وبلاگ میشناسم که در کنار مطالب خوبشون تاریخ اون روز رو هم گذاشتن و هیچ کسم نگفته که این وبلاگ تقویم و تاریخه.البته این وبلاگ شماست و شما تصمیم گیرنده ای.
در ضمن منم اینو اصلا نفهمیدم که منظورتون چیه؟(فقط بگم که "صورت را بمان".)

یا علی

سلام

من از بحث منطقی و با دلیل خوشحال میشم و وقت تلف کردن نیست چون دانش آدم رو عمیق تر میکنه و چه بسا اشتباهی میکنه متوجه میشه. ولی بحث بیهوده رو بهش میگن جدل که ارزش نداره.

من طرف حق رو میگیرم. همه مسیحیا کتاب آسمانی نمیسوزونن. انجیل هم همه کلماتش ایراد نداره و خیلی چیزاش شبیه قرآنه اما مشخصه که توش تحریف هم شده. پس نگید که حضرت مسیح یک کلمه اشو قبول نداره. وقتی آدم اینطوری کلی گویی میکنه حرفایی میزنه که درست نیست.

به نظر من معیار عمل به دین هست و نه خود دین. شما مسلمون باش بهش عمل نکن. از نظر من بویی از اسلام نبردی. شما لاییک باش همه قوانین اسلام رو مو به مو اجرا کن. از نظر من مسلمونی و آخرش رستگار میشی. آقای حسن زاده آملی هم شبیه این حرف رو توی یکی از کتاباش زده که الان یادم نیست کدوم کتاب بود.

همه اینایی که نوشتید "مگه من گفتم" یا "کجا گفتم" من نگفتم که شما میگید. نظر خودمو نوشتم. اگر روی درستی اش یا نادرستی اش بحث هست بگید.

حکم کلی یعنی اینکه بگیم "همه شیعیان میگن" من نگفتم که همه همچین ادعایی دارن. اگرم توی اون جمله متوجه نشدید که بعدش توضیح دادم. دیگه بحث بیهوده است.

شعرشو پیدا کنید منظورمو متوجه میشید.

یا حق

م سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ب.ظ

سلام
یه سوال؟ من قصد دارم برا مستر آمریکا پذیرش بگیرم. یه دوره ای کلاس آیلتس رفتم ولی خوب به حدی نرسیدم که امتحان بدم در حد 6.5 ام واکثره دانشگاهها که می خوام برم حداقل نمره ای که می خوان همینه ولی چون دنباله بورس هستم خوب فکر کردم اگه نمره زبانم بالا باشه راحتتره؟ می خواستم بدونم این درسته(نمره بالا) یا رزومه مهمتره؟ و اینکه بهم گفتن تافل براشون مهمتره تا ایلتس با اینکه تو سایت هر دو رو گفتن قبول می کنن؟ ودیگه اینکه دارم لغت هم می خونم که اگه شد تافل بدم ؟ میشه یه کم راهنمایی کنیددر مورد اینکه کدومش بهتره؟
و راجع به کتابایی که برا تافل خوندید بگید( برای هر قسمتش) مرسی

سلام
قطعا نمره زبان توی ادمیشن و بورس تاثیر داره. اما تافل و آیلتس ربطی نداره. باید ببینید کدوم دانشگاه میخواهید برید و چه نمره ای میخواد. معمولا با نمره 7 آیلتس همه جا میشه ادمیشن گرفت. برای پذیرش با فاند توی دوره مستر خب خیلی باید تلاش کنید. نمره جی آر ای خوب هم خیلی مهم میشه.
برای کتاب ها قبلا نوشته بودم. اما اگر به سبک آیلتس عادت کردید به نظر من بهتره همونو ادامه بدید تا دوباره نخواهید زحمت بکشید از اول سبک تافل رو هم یاد بگیرید.

N سه‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:48 ب.ظ

سلامفکرمیکنم بجای نوشتن کاشکی یه روز بیاد بنویسی اللهم عجل لولیک الفرج بهتر باشه.
خیلی مراقب خودت باش باید همه امون دو دستی دینمونو بگیریم

هانیه چهارشنبه 8 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 ق.ظ

تو یه فیلمی دیدم یارو خاخامه داشت برا یکی تورات رو میخوند..یه قسمتاییش زیادی چرت نوشته بود و برای خدا جسم قایل شده بود که مثلا داره با موسی جنگ میکنه و عصبانی میشه...
طرف برگشت پرسید"اینا راسته؟چرا این همه چرند این تویه؟"
خاخامه گف" چون بقیه که یهودی نیستن اینو بخونن و بخاطر همیناش نیان یهودی بشن و روز قیامت فقط ما بریم بهشت"!!!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد