زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

همبستگی با مردم سوریه

امروز همینطوری که توی دانشگاه رد میشدم دیدم یه عده ای اون وسط گرفتن خوابیدن. بعد از چند دقیقه تعدادشون بیشتر شد و بعد همه بلند شدند. بعد یه کارت هایی رو دادن که روش نوشته بود

  

 

Human Rights Watch: "We've Never Seen such Horror." (فرستاده حقوق بشر: هرگز همچین جنایتی رو تا حالا ندیده بودیم.)

40000 نفر تا حالا کشته شدند.

امشب ساعت 7 جلسه در مورد اینکه در سوریه چه میگذرد.  

 

من وقت نداشتم که بخوام این جلسه رو برم اما دلشو هم نداشتم. همین که آدم میشنوه این همه بیگناه کشته شدند مو به تنش سیخ میشه. واقعا بر انسان چی میگذره که اینقدر خون ریختن آسون شده؟ یادم به حرف های اون بیشرف افتاد که میگفت تروریست ها رو کشتن. خب آخه تروریست یه نفر دو نفر صد نفر چطور 40 هزار تا تروریست رو تا حالا کشتن و تموم نشده. اخبار ایران هم با افتخار میگفت توی یک حمله ارتش 400 تا تروریست در سوریه کشته شدن. اون کسی که این اخبار رو مینویسه یا میگه هم حتی یک بار با خودش فکر نمیکنه آخه مگه چند تا تروریست هستن که 400 تاش توی یه حمله کشته میشن؟ اصلا فرض که مخالفا تروریست هستن, این چه حکومتیه که بیشتر از یک ساله و نمیتونه جلوی چهارتا تروریست رو بگیره.  

 

یه جای دیگه هم یه پوستر زده بود برای مسابقه فوتبال که برای حمایت از مردم سوریه باشه.

 

نظرات 10 + ارسال نظر
N شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

اینا که انقدر دلسوزند چرا دلشون به حال مردم بیچاره غزه و لبنان نمیسوزه؟ مگه اونا آدم نیستن؟ بجای سیاه نمائی واقعیت را باید گفت. الان وقته ظاهربینی نیست باید با تدبیر و هوشیاری بیشتری سیاست کثیف برخی ها را شناخت و فهمید. مردم آمریکا و اونایی که اونجا هستن اصلا از جنگ اخیر اسرائیل برعیله مردم مظلوم غزه باخبر شدن یا تو جشنهای مربوط به هالوین بودن و وقت نداشتن؟ حالا که جشنهاشون تموم شده یاده سوریه و حقوق بشر افتادن؟ آیا فرمانده های غزه و لبنان آدم نیستن که اسرائیل خیلی راحت اینها را ترور میکنن؟

البته غزه و لبنان چه ربطی به موضوع داره؟ حرف شما بیشتر شبیه فرافکنیه. مثلا یکی بگه حالا عید فطر و قربانشونو گرفتن بعد برای امام حسین میزنن توی سر خودشون. چه ربطی داره؟ هر چیزی که حق باشه باید گفت.

بعد هم اینایی که این برنامه رو گذاشتن دانشجوهای سوری و دوستاشون بودند و نه مردم امریکا. واقعا شما فکر میکنید توی این 40 هزار نفر کشته, چند نفر به حق کشته شدند؟ مسئول خون اونایی که ناحق کشته شدن کیه؟ به عنوان یک مسلمان آیا احساس وظیفه نمیکنید که این جنایت رو محکوم کنید؟ کاملا موافقم که انسانن باید با تدبیر و هوشیار باشه. ولی مخالفم که هوشیاری و تدبیر و هر چی که آدم دلش میخواد تعبیر کنه.

حق یا باطل شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:45 ب.ظ

سلام،

واقعیت اونطور نیست که به ماها نشون داده می شه. نه اونطرفی ها نشون می دن نه این طرفی ها. در چنین شرایطی تشخیص حق از باطل بسیار سخت است، هر کی به ذم خود حق حق ... حق میکنه!

حق و باطل آمیخته است:

چرا چنین حمایت هایی در آمریکا برای مردم

بوسنی نبود.
فلسطین نبود و نیست.
بحرین نیست.
عربستان نیست.
میانمار نیست.
و ...

اما یه حقیقتی واضح و مبرهن است و اونم اینه که هر گروهی تو این شرایط بعد از بشار اسد به حکومت برسه می خواد سر به تن شیعه جماعت نباشه! البته به غیر شیعه هایی که مورد تایید آمریکا هستند.

امید ما به سرچشمه حق امام زمان (ع) است، امیدوارم که هیچ کدوم از ماها دچار تعصب و تحجر نباشیم تا اگر روزی عمری باقی ماند و ایشان را دیدیم خدای نکرده مثل مردم کوفه نباشیم.

سلام

شرایط زندگی همیشه همینطوریه. اگر نخواهیم هیچوقت تشخیص بدیم که حق چیه باید همه عمر توی فتنه باشیم. هر چی انسان بیشتر متقی باشه و فهم کسب کنه بهتر تشخیص میده.

مشکل اینه که فکر کنیم حق یه طرف و طرف دیگه همه ناحقه. بلکه باید اون عملی که حق هست رو بشناسیم و اون عملی که ناحق هست رو تقبیح کنیم حالا از هر طرف یا هر کسی باشه.

H شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:28 ب.ظ

یونس شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:29 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

سخت ترین کار دنیا
تلاش برای فهماندن چیزی به کسی است
که برای ندانستنش پول می گیرد.

محمد علی شنبه 11 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:11 ب.ظ http://margerang.ir

نکن اخوی! سوریه جزء خطوط قرمزه نظامه.. وبلاگت فیلتر میشه هاا!!

ولی از شوخی گذشته ، کسانی که منافع سیاسیشون این کارها (تروریست خوندن و فتنه گر خوندن مردم) رو باعث میشه به کنار ، اون مردم عادی ، مجری تلویزیون، خبرنگار و.. که دیگه نفعی نمی برن از این کتمان حقایق ، من نمی دونم چه جوری این همه دروغ میگن و آخرت خودشون رو برای دنیای یه عده دیگه خراب میکنن بعد هم شب سرشون رو بر بالشت میزارن و میخوابن؟!

الله اکبر؟!

نرگس یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 10:54 ق.ظ http://kho0namo0n.blogfa.com

مردم امریکا رو تو اخبار ما یه مشت هرزه و به شعور نشون میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سینا یکشنبه 12 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ب.ظ

یه مطلب در مورد این اسمارت فون های قرار دادی مینویسی .
ماهی چقدر میگیرن ؟ مثلا اینکه میگن گالاکسی اس 3 رو 200 دلار با قرار داد دو ساله میفروشن چه جوریاست ؟

الیز دوشنبه 13 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:43 ب.ظ

سلام
من از خوانندگان علاقمند وبلاگ شما هستم
خیلی وبلاگ مفید و حالبی دارید و ممنون بابت مطالب زیبا
من از نوشته های شما احساس کردم شما TA هستید. راستش چون من خودم به عنوان TA از دانشگاه sc پذیرش دارم می خواستم ازتون سوال کنم مسئولیت ها و وظایف تی ای ها چه چیزهایی؟
بازم ممنون

سلام
برگه صحیح کردن, کمک به دانشجوها توی ساعات اداری, کمک استاد کردن (مثلا تهیه اسلاید و...), بعضی وقتا هم درس دادن.

US Dream سه‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:59 ب.ظ

سلام،

البته یه نکته ای هست و اون اینه که 40000 هزار نفر یه مقداری غیر واقعی است و به طور متوسط توی این مدت یک سال و خورده ای باید هر روز 100 نفر کشته شده باشند، که اصلا امکان پذیر نیست.

البته یه نفرش هم زیاده!

امیر حسین تهرانی شنبه 25 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:23 ب.ظ

عزیز من، صدا و سیمای خودمون رو بیخیال، وقتی از اردن، عربستان، کردستان عراق، مصر، قطر، فیلیپین، چچن، کرد های ترکیه، سلفی های لبنان و فلسطین و . . . تروریست به سوریه صادر میکنن، وقتی امریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه خلیج علنا تو روز روشن حمایت مالی و تسلیحاتی به تروریستها میکنن، وقتی زن و بچه و پسر مردم رو سلفی ها به جرم شیعه بودن و به بهانه طرفدار نظام بشار بودن سر میبرن، اوضاع بهتر از این نمیشه، بله، من ه خیلی خیلی خیلی قلبم درد میاد وقتی میبینم که تو فیلمهاشون رسما وقتی دارند یکی رو تیربارون میکنند و یا ... میگن که چون علوی هست این کار رو باهاش میکنیم، چرا بیشتر، یا شاید همه کشتارها تو روستا ها و شهرهای شیعه نشین انجام میشه، بله، اینهایی که توسوریه آدم میکشند یا خائنینی هستند که با دلار های عربی و سلاحهای امریکایی مجهز شدند یا مزدورهای وارداتی هستند. آ ه ه ه ه ه ه ه . . . ببخشید سرتو درد آوردم/

حرف شما برای من جای ابهام داره. اول اینکه از هر کدوم از کشورهایی که اسم بردید کلا چند تا تروریست صادر کردن یا دارن میکنن؟ یعنی دولت نمیتونه مرزها رو کنترل کنه که تروریست نیاد؟ دوم این تعداد چندتاشون کشته شدند و چند تاشون زنده؟ و اصلا اینا چند نفر رو کشتن؟ سوم اگر حکومت اسد نمیتونه جلوی اینا رو بگیره چرا اسد استعفا نمیده که یکی که کار بلد تره بیاد سر کار که این همه بیگناه کشته نشن؟ چهارم مردم سوریه این وسط چکاره اند و وقتی تروریستا این همه زیادن چرا خودشون جلوی اونا رو نمیگیرن؟ چرا وقت نصف بیشتر خاک کشورشون در اشغال تروریست هاست خودشون قیام نمیکنن خاکشونو پس بگیرن؟ چرا گاها گزارش میشه افسران بلندپایه ارتش سوریه به این به اصطلاح تروریست ها میپیوندند؟

حالا فرض کنیم که یه عده ای از مردم سوریه علیه سیاست های جنایتکارانه اسد شورش کردند, آیا اینا هم جزو تروریست ها هستند؟ ارتش آزاد سوریه آیا مردم سوریه هستند یا تروریست ها؟

برعکس شما برای من اسرائیل و امریکا معیار نیستن و حق معیار هست. جایی که امریکا کاری رو بر اساس حق انجام میده درست میدونم (مثل تهدید بشار اسد به حمله در قبال دست بردن به سلاح شیمیایی) و جایی که برخلاف حق عمل میکنه مخالفم. اینم برام قابل قبول نیست که برای ما فقط فلسطین مسلمون باشه و چشممون رو روی همه جنایات بر ضد مسلمون های چین و سوریه و... ببندیم. اگر به حق و مسلمونیه همونطوری که مسلمونای فلسطین رو حمایت میکنیم باید مسلمونای سوریه رو هم حمایت کنیم. دوستان شما یه مغلطه ای دارن که چرا امریکا چشمشو روی غزه میبنده و طرف مردم سوریه رو میگیره, باید بگم که امریکا امریکاست و همیشه بر اساس حق عمل نمیکنه. ما خودمونو مسلمون میدونیم و باید بر اساس حق عمل کنیم. این خلاف عقل و حقه که هر کاری امریکا میکنه ما از برعکسش حمایت میکنیم.

برای اون یکی از دوستان هم که گفته بود آمار 40000 تا غیرواقعی به نظر میرسه چون روزی صد نفر باید کشته شده باشه, باید بگم که این سایت http://syrianshuhada.com/?lang=en داره آمار رو میگیره و اعلام میکنه. حالا نمیگم دقیقه اما به نظر میرسه 40000 تایی که میگن غیرواقعی هم نباشه. حالا شما بگو 10 هزار تا. مگه چند تا تروریست هستن که میتونن 10 هزار نفر رو بگیرن و 60% خاک یک کشور رو بگیرن؟
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_civil_war

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد