زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بررسی مشکلاتی که اینجا دارم

این مدت چون ترم داره تموم میشه و تقریبا دیگه با محیط اینجا آشنا شدم و جا افتادم میخوام برای ترم دیگه برنامه ریزی بهتری کنم تا از زمانم بهره بیشتری ببرم. این روزا بازم دارم برنامه ریزی میکنم. بازم دارم فکر میکنم که چه مسیری رو برم. در کنار خوندن مثنوی و نگاه کردن ویدئوهای خیلی جالب یوتیوب دارم باز فکر میکنم که چه کارهای بیشتری میتونم انجام بدم. یه سری فکرا هم کردم.

 

فقط باید مشکلات رو شناخت و براشون راه کار ارائه کرد.

 

زبان

مشکل اصلی امروز من اینه که زبانم خوب نیست. اولین کاری که باید از ترم دیگه انجام بدم اینه که یه دوست امریکایی پیدا کنم. درسته که برای درس خوندن مشکلی ندارم اما با اون سطحی که من میخوام با مردم در ارتباط باشم با این وضع نمی تونم. باید بتونم اصطلاحات اینا رو یاد بگیرم و استفاده کنم. اون روزای اول میخواستم برم با کریسیدا دوست بشم اما بعد از اون چند بار دیدمش و فکر کردم خیلی خوشم نمیاد ازش. کس دیگه ای رو هم توی دانشگاه دیگه ندیدم. نمیدونم این امریکایی ها کجا هستن؟! اکثرا چون سر کار میرن حوصله ندارند به هر حال این خیلی واجبه. همچنین دارم برنامه ریزی میکنم که اگر باز کسی رو پیدا نکردم بتونم سریال نگاه کنم تا یه کم با زبان عادی اینجا آشنا بشم.


پول

این روزا خیلی به این فکر کردم که چطوری واقعا میتونم یک میلیون دلار داشته باشم. اصلا میخوام داشته باشم یا نمیخوام داشته باشم. از وقتی که اون مقاله رو در مورد پول خوندم بدم نمیاد که یه کاری کنم که واقعا ارزشمند باشه و در کنارش بتونم یه پولی هم در بیارم.  

پریروز باز یه ایده خیلی خوب به ذهنم رسید که این بار میخوام واقعا انجامش بدم. البته نگاه کردم مشابه کارم رو هم یه شرکت بزرگ انجام داده اما خب منم میتونم به یه روش دیگه یه جوری انجامش بدم که دیگران بتونن استفاده کنن. نمیدونم موفق میشه یا نه اما اگر بشه که خیلی خوبه. بعضی وقتا ماشین حساب دستم میگیرم ببینم چقدر میتونم از توش پول دارم یا چطوری پول در بیارم. توی اینترنت هم این روزا کلی مطلب خوندم و در مورد انجام ایده ام هم فکر کردم.

 

اقامت

اقامت برای من مسئله اساسی ای نیست. اما مشکل اینه که با توجه به قوانین امریکا نمیتونم منبع درآمدی غیر از دانشگاه داشته باشم. برای همینه که دارم دنبال یه راهی میگردم که اگر بشه بتونم اقامت بگیرم تا بتونم راحت پول در بیارم.  

میتونم ازدواج کنم اما واقعا دلم نمیخواد با کسی که دلم نمیخواد ازدواج کنم. بعد هم با این شرایط مالی نمیتونم با کسی که میخوام ازدواج کنم. میتونم ویزامو تبدیل کنم به ویزای کار اما اونم تا به گرین کارت برسه خیلی دردسر داره و کمتر از یک سال و نیم فکر نمیکنم طول بکشه. بعدشم دلم نمیخواد درس و دانشگاهم رو ول کنم. حالا که اینقدر زحمت کشیدم چرا دکترامو نگیرم. ممکنه مجبور بشم که مسئله اقامت رو بذارم کنار سعی کنم که یه آدم مورد اعتماد پیدا کنم که اون بتونه زحمت گرفتن پولا رو بگیره اما فعلا که کسی توی ذهنم نیست. راه های گرفتن اقامت رو هم یه بررسی کردم دوباره اما راه سر راستی نیست و همشون هم خیلی طول میکشن.


حلقه مشکلات

البته مشکلات نه فقط خودشون هستن که به هم حلقه هم شدن. مثلا برای ازدواج پول میخوام برای پول باید اقامت داشته باشم. حالا برای اقامت یا پول میخوام یا باید ازدواج کنم! باید دنبال یه راه کارهایی هم باشم که حلقه های مشکلات رو هم بشکنم.

  

مدیر برنامه ها!

بعضی وقتا پیش خودم خیال بافی میکنم که یه مدیر برنامه ها میخوام که کمکم کنه هم زبانم خوب بشه و هم کارهایی رو که میخوام اینجا انجام بدم رو راهنمایی ام کنه. هم بیشتر با فرهنگ اینجا آشنا بشم. حالا یه آگهی میزنم توی اینترنت ببینم چیزی پیدا میکنم یا نه. 


اینترنشیپ برای تابستون 

اگر بتونم برم برای تابستون برم یه شرکت خوب, شاید بتونم همونجا چند نفر رو پیدا کنم که توی بقیه برنامه های تجاری ام کمکم کنن. در هر صورت برای اینکه پول داشته باشم باید تابستون برم سر یه کاری که توش پول باشه. اگر بتونم ایده امو توی این چند ماه ترم بعد به یه جایی برسونم شاید ترجیح بدم که روی اون کار کنم اما فکر نکنم توی این مدت کم به جایی برسه.

گرفتن اینترنشیپ اما خیلی مشکل بزرگی نیست. اما خب باید توی تعطیلات بشینم خوب مصاحبه ها رو بخونم و جواب سئوالا رو یاد بگیرم تا یه شرکت خوب با حقوق بالا استخدام بشم.

نظرات 19 + ارسال نظر
نوید یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ق.ظ

یعنی ازدواج مصلحتی اونجا اینقدر راحته یا مراحل این کار اونجا برای شما فراهمه (البته بعدش گفتین مشکل مالی هم هست)فقط یه مثال عام زدین؟

قبلا گفته بودین میشه بدون ویزای کار work permit گرفت برای کار پاره وقت.
کلاس هایی که دارین به جز بچه های دکتری و ارشد بچه های لیسانس هم هستن؟
اگه بتونین یه کلوپ مورد علاقتون پیدا کنین که آمریکایی هم اونجا زیاد باشه و عضو بشین خیلی کمک میکنه.

من کی گفتم راحته؟ البته در تئوری همه چیز راحته. برای منم هیچی سخت نیست فقط زمان هست که مسئله سازه.
اون برای کار توی دانشگاه و یا شرایط خیلی خاص در بیرون دانشگاهه. من کار دارم.
به کلوپ فکر نکرده بودم. مشکل کلوپ اینه که بدون ماشین هیچ جا نمیشه رفت.

سینا یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 ق.ظ

الان دارم شبکه سی ان ان رو نگاه میکنم . نزدیک 3 ساعت هست که همش در مورد تیر اندازی مدرسه صحبت میکنه . بعد اونوقت توی ایران زلزله میاد 300 نفر می میرند . شبکه خبر فقط 5 دقیقه روش مانور میدند.
راستی اونجا واسه دیدن شبکه چی کار میکنند ؟ دیش میزارند؟ دیجیتالی هست ؟ یا ....

اینجا تلویزیون ها سالهاست که کابلیه و از طریق کابل شبکه ها رو دیجیتالی میگیرن ولی خب باید اشتراک ماهانه خرید براشون. اشتراکش هم ماهی 30 دلار و 40 دلاره بستگی به تعداد کانال داره.

مژده یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 03:37 ب.ظ

اگه دوست داری سریال ببینی من 24 رو پیشنهاد می کنم خیلی جالبه البته اگه به سریالهای جاسوسی علاقمندین. وودی راجع به نیویورک و میراث آلبرتا هم بعد از امتحانت بنویس خیلی ممنون

سینا دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 ق.ظ

سریال بیگ بنگ تئوری هم بد نیست . هم مربوط به 4 تا فیزیکدان میشه و هم توش پر از اصطلاحات هست .

ahmad دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:33 ق.ظ

سلام وودی برای اصطلاحات برات یه فایل پی دی اف میفرستم حتما کمکت میکنه.
به نظر من با فیلمو سریال مشکلت حل نمیشه باید حتما یه دوست آمریکایی پیدا کنی. تا نیتیو صحبت نکنی چیزی درست نمیشه حالا 24 ساعته فیلم ببین.
برای فیلمم من از how i met your mother خیلی اصطلاح روزمره یاد گرفتم ولی خوب آدم یادش میره.
مراقب خودت باش یا علی

سلام مهندس
دستت درد نکنه. اما راستش اینطوری یاد نمیگیرم فکر میکنم باید با دیگران در تماس باشم که بتونم یاد بگیرم
موفق باشید

پیرمرد دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:02 ب.ظ http://mokh.blogsky.com

سلام
من اگر جات بودم این کارا رو میکردم :
۱- اول اینکه از خیر وبلاگ فارسی میگذشتم. یعنی انگلیسی می نوشتم. شاید این کار به ضرر خیلی از خوانندگان باشه شاید هم به نفع همه. سعی میکردم وقتی میخوام با خودم فکر کنم ( خیلی وقتا آدم خودش با خودش فکر میکنه) به زبان انگلیسی فکر کنم.
۲- فقط درس می خوندم تا یه دکتر متخصص بشم. حتی شاید دو سه سال از آرزوهام عقب بیفتم ولی بعد از اتمام تحصیل دیگه پرفکت می بودم.
۳- شهید مطهری توی کتاب جهان بینی توحیدیش آورده "جهان بینی توحیدی یعنی درک اینکه جهان از یک مشیت حکیمانه پدید آمده‏ است و نظام هستی بر اساس خیر و رحمت، و رسانیدن موجودات به‏ کمالات شایسته آنها استوار است. " چون به این اعتقاد دارم میگم که پس من در تغییرات مثبت آینده جهان سهم خواهم داشت.

محبوب دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:35 ب.ظ

سلام
بعد از دفه اخری که اومدم تو وبلاگت که اونم به بهونه اینترنت ثبت نام کنکورم بود . موفق شدم بیام متنای جدید وبلاگتو بخونم
خیلی دلم برا وبلاگت تنگ شده بود . به من که خیلی انگیزه میدی که درس بخونم اخه امروز که اصلا نتونستم درس بخونم و گفتم خوندن وبلاگت خالی از لطف نیست
نمیدونم چرا با اینکه خیلی انگیزه دارم که درس بخونم تا به جاهایی که دوست دارم برسم اما اونجوری که باید تلاش نمیکنم
کاش این کنکور لعنتی رو زودتر بدم اونوقت به جای ماهی یکبار زودتر متنای وبلاگتو میتونم بخونم

sara دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ب.ظ

salam
nomre gre ( v=140 , Q=154 ) kheili bade????? :(
Omidi hast? bre MS , hata bedoone fund???

سلام
برای بدون فاند اگر رنک های خیلی بالا نخواهید و بقیه رزومه و همه چی خوب باشه امید هست. برای با فاند بعید میدونم.

sara دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 08:01 ب.ظ

دانشگاهی که میخوام اپلای کنم ددلاینش 1 می هست. به نظرت دوباره برای جی آر ای بهمن ثبت نام کنم؟؟؟ 9 feb امتحانش هست. تا 1ماه که جوابش بیاد میشه 9 مارچ! چیکار کنم؟؟؟؟ با این نمره جی آر ای من شانس پذیرش چقدره؟؟؟

سلام
ببخشید من شرایطتون رو نمیدونم. اگر بدون فاند میخواهید و رشته اتون هم مهندسی اگر برای بهمن ثبت نام کنید و تا اون موقع بخونید که ریاضی رو بالا بگیرید میتونید ادمیشن بگیرید. اگر دنبال فاند هستید و امتحان رو هم فکر میکنید اونقدر بد ندادید که نمره اتون خیلی با حقتون فاصله داره, با یکی دو ماه نمیشه نمره ای که دارید رو تا سطحی که لازمه بالا ببرید.

س سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:38 ق.ظ

سلام
در مورد ویزای کار میشه بیشتر توضیح بدی؟
این ویزا در چه صورتی داده میشه؟ اعتبارش چقدره؟ چطور تبدیل به گرین کارت و اقامت میشه؟ آیا همسر رو هم شامل میشه؟ و اینکه طرف میتونه بیاد ایران و برگرده یا مثل ویزای سینگل هست؟

من یکی از دوستام تو ایران فوق لیسانس داشت الان تو یکی از دانشگاهای کالیفرنیا دوباره داره مستر میخونه و با اینکه اوضاع تحصیلیش خوبه ولی معتقده که بعدش میخوام برم سر کار و بعد دکترا بخونم. من استدلالشو نمیفهمم . چون به قوانین اونجا آشنایی ندارم. به نظرتون چه مزایای مثبتی این روش میتونه داشته باشه؟
مرسی

سلام
قبلا یه کم نوشته بودم حالا اگر خواستم بگیرم تجربه امو منتقل میکنم. برای ویزای کار میتونید این مطالب رو مطالعه کنید:
http://en.wikipedia.org/wiki/H-1B_visa

اینم فارسی یه کم توضیح داده:
http://www.cartsabz.com/fa/index.php/2012-02-13-11-59-57/work-visa.html
(من هیچ ارتباطی با این موسسه و ... ندارم فقط میخواستم بگم که فارسی هم اطلاعات هست.)
موفق باشید

هما سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:56 ق.ظ

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
یه راهنمایی میخواستم.به نظر شما برای کسی که میخواد از ایران بره پایان نامه رو مودلینگ کار کنه بهتره یا آزمایشگاهی؟شنیدم کار مودلینگ اصلا تو ایران کارایی نداره.......
اون طرف کار مودلینگ ارزش داره؟
ممنون

سلام
اصلا نمیدونم مودلینگ چیه.
موفق باشید

نرگس چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 02:57 ب.ظ http://kho0namo0n.blogfa.com

جالبه که آدم مشکلاتشو بدونه و طبقه بندی کنه. گاهی مشکلات ناپیدان!!!! یعنی هستن ولی نمی دونی چین!!!!

نمره جی ار ای اومد. استادم میگه اپلای کن اما بعدا امتحان بده نمره ت بالاتر باشه.الان حدود 700-800 تومن شده امتحانه.

من همیشه هر چند وقت یکبار این کارو میکنم. روش خوبیه و جواب میده.

مژی پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

وودی خیلی ممنون می شم کمکم کنی من نمره gre خوبی نگرفتم 301 و تافلم هم می نیمم شده یه دانشگاه بار رنک تقریبا" پایین استاد پیدا کردم ولی فکر می کنم اگه یکسال دیگه تلاش کنم نمره بهتری می گیرم به نظرت می ارزه امسال اپلای رو بی خیال بشم چون فکر نمی کنم با این نمره gre بتونم یه دانشگاه نسبتا" خوبی برم؟

سلام
اینطوری که نمیتونم راهنمایی کنم. 301 یعنی چی؟ بعد چه رشته ای؟ استاده کدوم دانشگاهه؟ جوابی که گرفتید چطوریه؟ رزومه اتون چطوریه؟ معدل مقاله؟ هدفتون چیه؟

حسن کچل پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:40 ب.ظ

سلام وودی جون
یلدات مبارک
راستی یلدات کی میشه یا بوده

این متن تو که خوندم به این فکر افتادم که بابا این وودی دلش خوشه
مگه میشه به این سرعت ایده رو تبریل به درامد کرد

به هر حال امیدوارم در این شب یلدا به آرزوت برسی و من هم راهنمایی کنی تو این تهران یه دراند زایی داشته باشم
منتظر راهنمایت هستم

سلام
ممنون یلدای شما هم مبارک.

مهم نیست که هدف چقدر دور باشه مهم اینه که به سمتش حرکت کرد! حالا میریم ببینیم چقدر طول میکشه که ایده تبدیل به درآمد بشه.

چه راهنمایی ای؟

حسن کچل پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 05:47 ب.ظ

وودی جون یه پیشنهاد هم داشتم

اگه تمایل داشتی برنامه روزانه یا هفتگی ات رو اعلام کن

بهر حال خیلی از جون ها که اینجا میان از شما الگو برداری می کنن
فکر کنم یکی از از عواملی که می تونه در موفقیت اونها هم نقش داشته باشه همسان سازی باشه
فک می کنم با این روش تو پیشرفت این دسته از هم وطنان خودت موثر باشی
بابا مثنوی خوان
با اجازت ما امشب می ریم تو کار حافظ
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
عالم پیر دگر باره جوان خواهد شد
دمت گرم

خلق را تقلیدشان بر باد داد! واقعیت اینه که با تقلید و کپی برداری از کسی کسی به جایی نمی رسه. اما با مطالعه کردن و فهمیدن و الگو گرفتن و پیاده کردن الگوها به روش خود آدم, کم کم آدم موفق میشه. مهم اینه که تفکر و انگیزه درست در ذات انسان نهادینه بشه.

هما جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام
مگه شما رشتتون مهندسی نیست؟ یعنی واقعا نمیدونید modeling چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام. حالا دیگه شما به بزرگواری خودتون ببخشید.

مژی شنبه 2 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:21 ب.ظ

شما نوشتید با نمره gre کم نباید اپلای می کردید (سال اول) نمره gre من شده وربال: 139 و ریاضی 162 و نوشتاری هم 2.5 با توجه به اینکه زبانم خوب نیست به نظرتون بهتر نیست سال دیگه اپلای کنم چون می دونم دانشگاه خوبی قبول نمی شم یه مقاله دارم یه استاد هم گفته ساپرت می کنه ولی اصلا من براش ایمیل نداده بودم ایمیلم براش فوروارد شده خودم که دوست دارم یه بار دیگه شانسمو امتحان کنم به نظرتون می ارزه؟

اگر استاد خوبی پیدا کردید که کمک میکنه, نه ارزش وقت تلف کردن نداره. اگر نه که بهتره دوباره بخونید و اپلای کنید.
موفق باشید

بهاره جمعه 5 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:17 ب.ظ

سلام
من خیلی میترسم از اینکه برم و اونجا به مشکل بخورم
یعنی مثلا استاده بره یا بد باشه
یا اینکه از پس هزینه برنیام.
حتی فکره به کار اونجا!منو میترسونه:(
یعنی نمیشه فاند کامل باشه و فقط مخصوص 1-2 ترم نباشه و تا آخر دوران دانشجویی بهمون بدن که مجبور نباشیم کار کنییم؟؟؟

آدم باید توکل داشته باشه.
من ننوشتم دیگه. فاند به این سادگی قطع نمیشه. واقعیتش اینایی که این همه راه یه نفر رو کشوندن آوردن با بهانه گیری فاند کسی رو قطع نمیکنن. مگر اینکه استاد پولش تموم بشه یا یه اتفاق خاصی بیفته. معمولا بالای 90 درصد کسانی که فاند میگیرن تا آخر فاند رو دارن. نگران این چیزا نباشید.

بهاره شنبه 6 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:53 ب.ظ

خدا هم اونا رو خیربده
هم شما رو که راهنمایی میکنید
هم اینکه یه دری رو به ما باز کنه که اهدافمون تبدیل به رویاهای دست نیافتنی نشه:(
ممنون از پاسختون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد