زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

جمعه 25 ژانویه - اولین نماز جمعه و کلی خنده

دیشب که میخواستم بخوابم گفتم خدایا ببخشید نمیدونستم اینطوری میشه! گفت هیچی نگو! اینقدر زود منو بخشید که شک کرده گناهی کرده باشم!!! یه چند وقتی بود که شدید افسرده شده بودم و صبح ها هم به زور برای نماز بلند میشدم. امروز صبح بعد از مدت ها صبح که بیدار شدم حوصله داشتم که قرآن بخونم.


رزومه حامد

قرار بود که امروز باز نمایشگاه کار باشه توی دانشگاه و بچه ها رزومه هاشونو بدن به شرکت ها برای تابستون یا ترم دیگه اینترنشیپ بگیرن. من و حامد هم قرار بود که بریم. صبح رفتیم دیدم حامد رزومه منو عینا کپی کرده! گفتم خب اینو الان بدیم شرکت ها که تابلو میشیم. خلاصه نشستم یه یک ساعتی براش رزومه رو درست کردم از مال خودم هم بهتر شد!


بعد داشتیم میرفتیم نمایشگاه که من گفتم بیا اول بریم دستشویی از اون طرف بریم. حامد ایستاد که وسایلا رو نگه داره. زمانی که برگشتم حامد گفت که امروز نماز جمعه است الان این پسره آمد بهم گفت. گفتم جدی؟ نمیدونستم. گفت آره. یکی از بچه ها الان بهم گفت. همینطوری که توی دلم خدا خدا میکردم که نگه نه ازش پرسیدم میایی بریم؟ گفت آره پس بذار منم وضو بگیرم. گفتم باشه. بعد یکی از بچه ها آمد که نمیدونم کجایی بود گفت الان به دوستت گفتم که بیایید نماز جمعه. گفتم حتما. گفت چرا تا حالا نیامدید؟ گفتم والا من خبر نداشتم که اینجا نمازجمعه هم داریم ولی الان میاییم.


در نماز جمعه

بعد رفتیم برای نماز جمعه. اول خطبه ها رو خوندند. خطبه ها در مورد یاد مرگ بود و فواید یاد مرگ. وقتی خطبه ها رو میخوند فکر میکردم که چقدر من خوشبختم که توی این دانشگاه قبول شدم. صف های نماز هم پر شده بودند. بعد از خطبه ها نماز رو به جماعت خوندیم. این نماز بهترین نمازی بود که توی دانشگاه خونده بودم. تقریبا 50-60 تا پسر و 10 تایی دختر بودند. از نماز که آمدیم بیرون پسره گفت که هر هفته اینجا ما نماز جمعه داریم حتما بیایید. راستی چرا ایرانی ها نمیان؟ پارسال یه پسره بود میامد اما این همه ایرانی اینجاست چرا هیچ کسی نمیاد؟ 

توی دلم داشتم فکر میکردم که نمیدونی ایرانی زیاده ولی مسلمونش کمه. ولی بهش گفتم شاید خبر ندارن, آخه منم خبر نداشتم و تازه فهمیدم. البته ترم پیش جمعه ها باید سر کار میبودم. گفت پس شما خبر بدید, توی فیس بوک با ایمیل هر کسی رو میدونید دعوت کنید بیایید. منم گفتم باشه.



بعد از نماز

از نماز که آمدیم بیرون حامد گفت مثل نمازجماعت های ایران بود. گفتم آره خیلی به من حال داد. گفت آره خطبه هاش هم خوب بود. گفتم فقط تکبیر کم داشت! مثلا بعد از خطبه اول وسط جمعیت باید میگفتیم مرگ بر امریکا...! اینو که گفتم حامد منفجر شد از خنده. بعد از چند دقیقه که نمیتونست جلوی خنده اشو بگیره گفت تو چه پسر باحالی هستی! منم باخودم فکر کردم جدی؟ کسی تا حالا بهم نگفته بود.


نمایشگاه کار

بعد از نماز رفتیم برای نمایشگاه کار. چشمتون روز بد نبینه که صف های کیلومتری تشکیل شده بود برای هر شرکت. من کلا میخواستم 5 تا شرکت رزومه بدم. یکیشون که خیلی خلوت بود رو رفتم اول دادم و بعد رفتم برای دومی. دیگه 45 دقیقه توی صف ایستادم دیدم نه جلو نمیره. طرف هم خیلی بیشعور بود چون با یکی 12 دقیقه حرف زد و با نفر قبلی 7 دقیقه حرف زد. حالا اون دختره که باهاش 7 دقیقه حرف زد ترم پیش توی کلاس ما بود و یک خنگ به تمام معنا بود که نمیدونم چه چیزی مورد علاقه ایشون بوده که این همه وقت ملت رو گرفته. یعنی طرف حتی فرق بین interview و گرفتن رزومه رو نمیدونست. خلاصه دیگه عصبانی شدم و از صف زدم بیرون رفتم توی اتاقم که آنلاین برای جاهای دیگه اپلای کنم.



بعد از نمایشگاه توی اتاق من

توی اتاق که بودم حامد آمد که وسایلاشو برداره. صحبت در مورد دیشب شد و اینکه ممکنه من دیگه برای اون رقصه نیام. بهش گفتم که آره من تا حالا دست هیچ دختری رو نگرفته بودم و داستان رو تعریف کردم. حامد هم زد زیر خنده و بیشتر از یک ربع نمیتونست جلوی خنده اشو بگیره دیگه هر حرفی میزدیم وسط خنده هامون میزدیم. 

گفت: پس تا حالا دست هیچ دختری رو نگرفته بودی یه دفعه دیدی تو بغل دختر امریکایی خشکله هستی!

گفتم آره, من بدبخت میخواستم beauty and the beast بشم, چی شد! 

گفت حتما دیشبم از فکر این دختره نخوابیدی؟! 

گفتم نه بابا, مثل یه بچه راحت خوابیدم. بعد گفتم حالا فکر کن آقایون شب میرن تانگو فرداش میان نماز جمعه! 

گفت کجای کاری که الان آمدم بگم بیا بریم جلسه بی خدا ها!!!

گفتم فقط همینمون کم بود برای امروز. حتما بعدشم با هم بریم جلسه انجیل خوانی!!!

خلاصه ترکیده بودیم از خنده.


تا شب نامه های Cover Letter رو برای یه شرکت دیگه آماده کردم که فردا بفرستم.

نظرات 7 + ارسال نظر
just چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:48 ق.ظ

بابا واسه چی انقدر عذاب وجدان میگیری تو؟؟؟ می خوای یه عمر تو آمریکا زندگی کنی و دستت به زن نامحرم نخوره و ... مگه میشه؟؟ یعنی تا حالا با کسی دست ندادی اینجا؟ اینجا همه موقع خداحافظی و یا تشکر زیاد همو بغل می کنن و اتفاقا اصلا هم حس بدی به آدم دست نمیده منم تازه اومدم اآمریکا ولی میینم که چقدر همه چیز براشون عادیه و اتفاقا تو ایران خیلی معذب تر بودم تا الان چون اینجا کسی عقده این چیزا رو نداره...

من عذاب وجدان نگرفتم. دست دادن با زن نامحرم هم توی اسلام حرام نیست. اگر میخواستم میتونستم با هر کدوم از اون دخترای اونجا هم ازدواج موقت کنم که بحث محرم و نامحرم هم نباشه. ولی هیچ دلیلی برای اینکه برم پیدا نکردم. در بهترین حالت اینه که این کار به نظرم لغو آمد.

یاس پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:35 ق.ظ http://taakonoon.persianblog.ir

این عکس واقعیه؟
یعنی امام جماعتتون یه دانشجو بود؟
جالب!

پ ن پ آخوند پروازی میارن ماهی n هزار دلار هم بهش میدن که بیاد اینجا نمازای واجبش رو بخونه

یاس شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ق.ظ

آقای بامزه!
خب توی دانشگاه قبلی که بودم اینطور بود
آخوند میومد واقعا
وازطرف یه موسسه لبنانی..پروازی نبود که n تومن پول بگیره!

آقای بامزه خیلی خنده دار بود.

زندیق شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:35 ب.ظ

میبینم که این مذهبی ها همانطورکه خاورمیانه رو به گند کشیدن قصد دارن آمریکا رو هم گند بکشن ببخشید حقیقت تلخ است

حقیقت تلخ نیست, دیدن بیشعوری دیگران تلخه. مخصوصا اینکه هر جایی که میرسن میخوان بیشعوریشونو با تمام وجود به همه اثبات کنن. و البته خاورمیانه رو هم بیشعور ها به گند کشیدن.

H یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:47 ب.ظ

اینو میشه بیشتر توضیح بدی؟
"دست دادن با زن نامحرم هم توی اسلام حرام نیست."
کجا دقیقن نوشته؟ میدوننم سرت شلوغه ولی اگه شد یه پستم بزار بیشتر توضیح بده. ممنون

آهان ببخشید اون جمله به طور کلی درست نیست من توی اون وضعیت خاص که در مورد امریکا صحبت بود نوشتم.

براتون پست گذاشتم.

Ali یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:49 ب.ظ

فقط یه کِلاش هم میذاشتین کنار امام جماعت دیگه کامل میشد.

هستی چهارشنبه 2 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:18 ب.ظ

سلام
منم از خوندن چند جمله ی پایانیتون خندم گرفت:
کلاس رقص بعد نماز جمعه و بعد جلسه بی خدا ها ....

ولی در کل من همیشه فکر میکنم آدم باید در محیط های مختلف باشه تا بتونه راه ها رو بشناسه و بعد درستش رو انتخاب کنه

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد