زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دختر امریکاییم برام نامه فرستاده

شب که برگشتم خونه طبق معمول صندوق پستی ایمو چک کردم. دیدم یه نامه از Save the Children برام آمده. چند روز پیش هم یه عالمه توضیحات برام فرستاده بودند راجع به برنامه هاشون و ... توی اون توضیحات چیز ناراحت کننده این بود که این بچه ها که بزرگ میشن دیگه روی پای خودشون هستند و ارتباط باهاشون قطع میشه. 



اون روز داشتم فکر میکردم که اینا چقدر بهتر از ایرانی ها کار کردن و این همه توضیحات و چیزای مفید فرستادن. ایمیل هم زده بودم گفته بودن که چون در مورد امریکا حساسیت وجود داره همه چیو با پست عادی میفرستن.


پاکت نامه رو که گرفتم دستم انگار همه خوشحالی های عالم آمد توی دلم. گفتم اینا همه مدارکا رو قبلا فرستاده بودند این احتمالا جواب ایمیل منو داده. پرواز کنان آمدم خونه و پاکت رو باز کردم.


نقاشی دخترمو که دیدم از خنده و شادی منفجر شدم.



این قشنگ ترین و البته خنده دار ترین نقاشی ای بود که توی عمرم دیده بودم. از اون نقاشی هایی هست که ساده است ولی روح داره. مخصوصا اون خنده! اینجا نمیتونم عکس خودشو بذارم وگرنه شباهتی که به خودش داره از همه خنده دار تره, مخصوصا یه قسمت موهاش که توی صورتشه و خنده اش منو کشته. دستاشم که باز کرده که انگار میخواد منو بغل کنه. امروز چند روزی از اون روز میگذره اما من هنوزم که هنوزه این نقاشی رو که نگاه میکنم نمیتونم جلوی خنده امو بگیرم. تصمیم گرفتم اینو برای همیشه نگه دارم.


پشت برگه یه توضیحاتی در مورد خودش نوشته بود. 



دخترم تلویزیون دوست داره, موسیقی هم کانتری گوش میده که فکر کنم ازینایی هست که عشق تیلور خانمه. اینجا همه دختر امریکایی ها عشق تیلور خانمن. صورتی هم که رنگ دختراس. کتابای Junie B Jones  رو هم رفتم توی اینترنت نگاه کردم مثل سری های حسنی بود که ما بچگی میخوندیم.



شوی Victorious رو هم از یوتیوب یک قسمتشو نگاه کردم اونم خنده دار بود. آموزش های اجتماعی برای بچه های نوجوان با طنز.

دخترم ساینس دوست داره و میخواد معلم بشه. فقط من نگران اون بچه هایی هستم که این فردا میخواد معلمشون بشه. پنج تا کلمه نوشته شش تا غلط املایی داره! 


امروز یکی از بهترین روزای عمرم بود. از اونایی که تیلور خانم میگه the best day ever. اینقدر که خندیدم و اینقدر که شاد بودم و امشبم که این نامه رو گرفتم, صدها هزار بار خدا رو شکر کردم. امشب داشتم فکر میکردم که شاید من کوچیک فکر میکردم و به جای 40 تا بچه بتونم 400 تا یا شاید 4000 تا داشته باشم.

نظرات 28 + ارسال نظر
سیما سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:12 ب.ظ

آقای وودی عزیز، سلام!
نوشته هاتونو دنبال میکنم چون واقعیت هارو مینویسید. ضمنا:
دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور!
راستی چرا ادامه مطلبو حذف کردید؟؟؟

سلام
فکر کردم خیلی خصوصی باشه.

hasti چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:55 ق.ظ

خیلی خوب مینویسین
راستی سلام
خوشالم دیگه به کلاس رقص نمیرید
ممنون ازت وودی قهرمان

الیز چهارشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ب.ظ

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
من از دانشجوهای ایرانی هستم در دانشگاه کارولینا در چپل هیل
همچنین از طرفداران وبلاگ شما
از نتیجه ازمون جامع چه خبر؟

این هفته آمد. خوشبختانه قبول شدم. دو تای دیگه آخر این ترم دارم.

یادگار دوست پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام. وبلاگ بسیار بسیار مفید و البته جذابی دارید؛ به قدری که یک روز تمام مشغول خوندن بسیاری از قسمت هاش بخصوص بعد از سفر به آمریکا شدم. من دانشجوی دکتری هستم که از دانشگاه مریلند برای فرصت مطالعاتی پذیرش گرفتم. یه سوال داشتم آیا فرم 2019-DS باید حتما از طریق پست فرستاده بشه؟ سفارت اسکنش رو قبول می کنه؟ می دونید هزینه 180 دلاری sevis برای چیه؟
ممنون از راهنماییتون.

سلام
من در مورد اون فرم هیچی نمیدونم.
سویز هم پول زوره. میگیرن دیگه. روح کیهون امریکا از این پولا میخواد.

یاس پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:31 ق.ظ

اون چت با دوست دختر سابق چرا حذف شد!!؟؟؟
:)

من هیچوقت دوست دختر نداشتم. الان فکر میکنم شاید اشتباه کردم, البته توی ایرانم اکثر دخترا فرهنگشون خیلی پایینتر از اینی بود که بخوان با من دوست باشن.

یاس پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

حالا توی جواب نامه اش به روش نیار اینهمه غلط دیکته داشته
میخوره توذوقش دیگه برات نامه نمی نویسه!

باشه. خدا کنه زودتر دوباره نامه بده.

مهیار پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:53 ق.ظ

من عاشق کانتری هستم ولی هیچوقت تیلور رو جزو کانتری نمیگذاشتم. از همون اولش تیلور پاپ کانتری می خوند که کلا کانتری رو گذاشت کنار.

حالا چرا گریه میکنی آقا مهیار مجبورت که نکرده گوش بدی.

ناشناس پنج‌شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:55 ب.ظ

Hi
Congratualation for starting your phd in US!I wish u to achieve your dreams!Im studying chem engineering in Iran!
I wish to apply for a better counry with kinder people!with happier and better ones,and condition of everything than u may know better!
I wish for u excellent future and happiest life!

Hi.
Thank you. I wish for you all the best, too.

سیما جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:11 ب.ظ

آقای وودی این دزسته که حساب بانکی دانشجوهای ایرانی رو تو امریکا مسدود کردن؟؟؟ اگه اینطوره دانشجوها باید چیکار کنن!

یکی از بانکای کانادا و یکی هم توی امریکا این کار رو کرده اونم برای بعضی اکانت ها. این بانک امریکاییه 10 میلیون دلار جریمه شده بوده که در مورد تحریم ها درست مراقبت نکرده. فکر کنم مدیرش لجش گرفته زده اکانت های ایرانی رو بسته که دلش خنک بشه.
امروز بانکی که من حساب دارم هم کار نمیکرد امیدوارم حسابم بسته نشده باشه!

silver shadow جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:14 ب.ظ

واقعا که کار بسیار انسان دوستانه و خدایی رو انجام میدین . براتون آرزو دارم که به حدی استطاعت مالی پیدا کنید که به اون حدی که خودتون گفتید بتونید به انسانهای نیازمند کمک کنید. بر عکس نظری که من خوندم از یکی از خواننده ها که گفته بود که: "...حالا کارت به جایی رسیده که از بچه آمریکایی حمایت می کنی ؟" باید بگم که انسان انسان هست و مهم کمک به بنده خدا کردن هست و نژاد هیچ نقشی رو ایفا نمی کنه. موفق باشید.

ممنون. ایشالله قسمت همه دوستان بشه.

یونس جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

سلام برادر وودی
سرپرستی یکیو از طرف من قبول کن بعدا باهات حساب می کنم

سلام

ایشالله خدا روزی شما هم کنه. با عرض معذرت, من اگر پولی اضافه داشتم باشم میدم برای همین کار دیگه به شما نمیرسه!

سینا جمعه 13 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:55 ب.ظ

گرونی ها کمرمون رو شکسته

آقا سینا اگر میتونی از کشور خارج بشی که طبق قرآن وظیفه شرعیته که مهاجرت کنی. اگر نمیتونی بدون که امتحان خداست و باید صبر داشته باشی و به خدا توکل کنی.

سیما شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:22 ب.ظ

وودی عزیز،
نه .
فرار راه چاره نیست .
باید بود . باید ماند . باید خواند .
باید بود و ماند و خواند و ساخت .
نه .
نباید رفت .
فرار راه چاره نیست .
باید باشی و بمانی و بخوانی و بسازی .
نه .
فرار راه چاره نیست !
من اگر بروم، تو اگر بروی، چه کسی خواهد ماند؟ کشور ویران را چه کسی خواهد ساخت؟!!!

آدمی که خودش ویرانه باشه نمیتونه یه ویرانه دیگه رو آباد کنه. اینم اسمش فرار نیست اسمش عقب نشینی استراتژیکه.

پارسا شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:19 ب.ظ

سلام
ممکنه راجع به این جمله که گفتید بیشتر توضیح بدید: "اگر میتونی از کشور خارج بشی که طبق قرآن وظیفه شرعیته که مهاجرت کنی"
بر طبق کدام آیه و سوره قرآن چنین برداشتی میشه کرد؟!
آیا در وضعیت شعب ابی طالب هم مسلمانان می بایستی مهاجرت می کردند؟! (البته نمی خوام وضعیت الان کشور را با وضعیت شعب ابی طالب مقایسه کنم چون اصلا قابل مقایسه نیستند)
چه موقع باید صبر کرد و چه موقع مهاجرت؟ مهاجرت با چه هدفی؟ مهاجرت برای رضای خدا چگونه است؟
ممنون میشم نظرتون رو بهم بگید

سلام
حتما فردا یه پست در موردش میذارم.

علی شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:59 ب.ظ

در پاسخ به دوست عزیزمون سینا که شما هم گفتید که از کشور خارج بشید :lol:

دادا من یه دکتری می شناختم از ایران خارج شد با هزار بدبختی رفت امریکا!!!
کار پیدا کرد
کارش این بود که وا میستاد دم در سوپرمارکت و .... و سگ های مردم رو براشون نگه می داشت پول میگرفت

الان ایران وضعش از سایر کشورها توپ تره....
یه قرون مالیات هنگفت نمیدیم این اولین مورد(رفیق من توی انگلیس یه تلویزیون خرید حدود 120 تا فقط مالیات بابت خرید این تلویزیون داده بود)


2.هر غلطی دلمون میخواد میکنیم بعد آخرشم از دست زمین و زمان شاکییم که چرا ایران آزاد نیست دخترا با شورت بیان بیرون پسرها هم چهار چشمی دید بزنن :lol:

3.هر کارگر در ایران بدون داشتن مدرک و .... مشغول کار میشه و الان مزد هرروز کارگر 35 تومن هست که ماهیانه میشه یک میلیون و 50 هزار تومان.....سوسیال هم که میگیرن از دولت...طرف 5 نفر هستش بعد یه خونه هم داره ماهیانه 250 تومن از دولت سوسیال میگیره و پول آب و برق و گازش هم فوق فوقش با هم بیاد 50 تومن....ولی در عوض پولدارها فاتحه شون خوندست طوری که در یک ماه قبض برقشون 500 تومن میاد قبض گاز 500 تومن قبض آب هم واویلا........(به این میگن عدالت اجتماعی )

4.یه زمین می خریم 10 میلیون یه چند مدت میمونه می فروشیمش 100 میلیون در عوض امریکا تا آخر عمرت باید بدهکار بانک باشی......

5.یه ششنسل مرغ(به عنوان مثال) میخوریم تو ایران 6 تومن در امریکا میخوریمش به قیمت 40 دلار......


6.هر کثافت کاری ای در تلویزیون های امریکا در انظار عمومی پخش میشه(در جلو خانواده و زن و بچه) هر فیلم امریکایی که نگاه میکنیم تقریبا یه ربع نیم ساعتش مربوط به صحنه های ..... هستش ولی در ایران اگر مجری یا... تلویزیون حرف های زشت و ناپسند بزنند فورا باهاشون برخورد میشه!!!!


7.ماشین پراید(الان قیمتش 18 میلیونه) میخریم و سالیانه 500 تومن بابت بیمه اش پرداخت میکنیم ولی در امریکا بهترین ماشین رو می خرید 20 هزار تا و در عوض سالیانه باید مبلغ بسیار زیادی رو برای بیمه ماشین کنار بگذارید.....

8.استفاده از اسلحه زیاد هستش،چرا؟قتل زیاد هستش چرا؟!چرا برای قتل مجازات زندان انتخاب میکنند در امریکا؟!
بله درست حدس نزدید ...امریکا نه تنها یک کشور دموکراتیکی نیست بلکه کاملا خلاف حقوق بشر عمل میکنه....
استفاده از اسلحه رو اسمش رو گذاشتن آزادی تا امثال مردم امریکا همدیگر رو بکشن و در عوض نه تنها اعدام نشن بلکه به مدت 25 سال بیفتن زندان.... و از این راه تجارت زندان های خصوصی رو رونق می بخشن...به این میگن بیزنس امریکایی....
در ایران اگر آدم بکشی،میکشنت....اگر دزدی کنه دستت رو قطع میکنن و این به این معنی نیست که حتما اگر این کار رو بکنی به این شکل مجازات میشی بلکه این قوانین فقط و فقط بازدارنده است....


بسه یا بازم بگم؟!

ببخشید الان یهو نیگا کردم دیدم طومار نوشتم... :lol:

و من خیلی خوشحال شدم که شما دست به همچین کار خیری زدید (منظظورم تقبل فرزند به صورت اینترنتیه)


سپاسگذارم

سلام

نمیدونم قبلا جواب شما رو داده بودم یا یکی دیگه بود, یادمه ادعاها همینا بودن. به هر حال علی جان اگر اینطوری فکر میکنی بدون که جات خوبه و از جات تکون نخور که توی بهشت دنیا هستی. امریکا برای کسانی با این طرز تفکر از جهنم هم بدتره.

H یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:44 ب.ظ

خدای من از حرفهای بالایی یخندم یا بگریم.خدایا یکی به من بگه ما هر دو تا توی یه کشور زندگی میکنیم؟ چرا اینقدر دیدها متفاوته!!!!
بعدشم من همیشه سر میزنم به پستات. ولی واقعا پستهای قرانیت یه چیز دیگست. کاش بیشتر مینوشتی من خودم خیلی چیزها یاد گرفتم ازت. بی صبرانه هم الان منتظر همون پست مهاجرت قرانیت هستم. حرفهای با منطق شما به دل ادم میشینه . انگار تازه ادم داره مفهوم ایه ها رو میبینه تا حالا هرچی خونده یه چیز دیگه بوده. کاش میشد بیشتر ازت یاد بگیریم. خدا پشت و پناهت باشه

سینا یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ب.ظ

http://www.entekhab.ir/fa/news/94582
اینو بخون

خوندم و جدا هم متاسف شدم.

پارسا یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:08 ب.ظ

واقعا حرصم در اومده از این حرفهای ... علی!
نمیدونم تحصیلات این آقا چقدره؟! شغلش چیه؟! به نظر میاد باید دلال باشه! بله ایران بهشت دلال هاست! این که یه زمین بخری، نگهش داری، بعد 10 برابر بفروشیش! خوب که چی؟ تو با این کارت چه ارزش افزوده ای ایجاد کردی؟ چه حرکتی در جهت کمک به اقتصاد و صنعت مملکتت انجام دادی؟ چهخدمتی به خلق الله کردی؟
آخه اون پراید به قول شما 18 میلیونی (الان شده 20 میلیون) 3 میلیون هم ارزش نداره! یه تابوت متحرکه! اصلا جونتو کف دستت می گیری وقت توش میشینی!
نمی دونم این علی اقا کجای ایران زندگی می کنه که کارگراش اینقدر حقوق می گیرین! اصلا چطور اینقدر راحت کار گیر میارن؟ کدوم کار اصلا؟ ما که خیلی از کارگرها رو میشناسیم که نون شب هم ندارن بخورن!
ما تو مملکتمون حتی حمل سلاح سرد هم ممنوعه و این همه قتل و زورگیری و ... داریم! تو امریکا هر کس می تونه اسلحه حمل کنه! می دونه تو این کشور چند تا اسلحه بین مردم هست! ببین با این همه اسلحه آمار قتلشون چقدره؟!
آخه من بعد از این همه جون کندن و فوق لیسانس مهندسی گرفتن ماهیانه حداکثر چقدر می تونم در بیارم؟! تازه با این وضعیت شرکت ها که یکی پس از دیگری دارن تعدیل نیرو می کنن؟ چقدر می تونم پس انداز کنم تا بالاخره بتونم یه خونه بخرم؟! یه ماشین بخرم!
بله علی آقا! ایران بهشت آدمهایی که بلدن قانون رو دور بزنن و حق الناس رو ضایع کنن و یک شبه ره صد ساله رو برن! اگه شما می تونی به راحتی هر غلطی تو این مملکت بکنی در این حکومت رو باید گل گرفت! آره میشه رشوه داد و پروژه گرفت، پول دار شد، دلار و سکه و زمین خرید، بعد فروخت به مردم بدبخت و کلی هم حال کرد! این پول کثافته! این اقتصاد بیماره! داره از هم می پاشه! تو هم تو پاشوندنش مقصری!
بله آمریکا هم بهشت گمشده نیست! معایب خودش رو داره! اما آدم تکلیفش معلومه! می دونه این قیمت های لامصب یک روزه اینقدر بالا نمیره! می تونه به آینده امید داشته باشه. می تونه خوش بین باشه که با زحمتی که میکشه و درسی که می خونه می تونه یه شغل مناسب پیدا کنه و یه زندگی آبرومند واسه خودش مهیا کنه ...
آره علی آقا! شما تو مملکت بمون! خون هم وطناتو تو شیشه کن! اقتصاد مملکت رو به تباهی بکش! قانون رو دور بزن! مالیات نده! بخر، نگهدار و بفروش! کلا حال کن ...

علی یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

نه من وبلاگتو از 1000idioms پیدا کردم

من هم ایشالله چند وقت دیگه اونجام
این حرفام هم زیاد جدی نگیر فقط عقده هامو در مورد امریکای جنایت کار ریختم بیرون به قول معروف مرگ بر امریکا

ولی انصافا زندگی در امریکا کار هر کسی نیست...
گاو نر می خواهد و مرد کهن....
از یه لحاظ هزینه های سنگین که در بدو ورود به امریکا سردرگم هستی ولی چند ماه بهت خوش میگذره میری کلاب و .... عشق و حال میکنی و بعد کم کم باد آدم می خوابه افسرده میشه!!!

کلا زیاد با روحیه ی ایرانی ها سازگاری نداره امریکا و کشورهای اروپایی....خیلی صبر و حوصله و برنامه ریزی میخواد،ولی انصافا حساب کن آدم داره یه فیلم امریکایی تماشا میکنه با خونواده و بچه هاش یهو زنه لخت میشه میره بغل مرده شروع میکنه به .......

خب آدم اون لحظه میگه زمین دهن باز کنه از خجالت بره داخل زمین :D

ما یه آشنا داشتیم سال 1985 رفته بود امریکا
الان خیلی پیر شده حدود 65 سالشه
اوایل میومد جمهوری اسلامی و ... رو فحش میداد
الان میاد چنان از آیت الله خامنه ای و جمهوری اسلامی میگه که آدم کیف میکنه

کدوم شهر هستی شما؟
شنیدم امریکا خوب حقوق میده واسه پرستارها..
میشه 90 هزار تا سالیانه cash ساخت؟

موفق باشی :heart:

اینکه کدوم شهر هستم خصوصیه و فکر نمیکنم طبق قرآن اجازه تجسس توی زندگی دیگران داده شده باشه.

در مورد حقوق پرستار ها هم از آشناتون بپرسید بهتر از من میدونن.

اسی یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام وودی جان نیمدونم اسم شریفت چیه پس همون رو از ما قبول کن نمیخوام دکتر خطابت کنم تا یه خورده دوستانه تر باشه !

بنده چند مدتی هست مطالب وبلاگت رو میخونم حدود 6 ماه و یه چند وقتی هست که مرتب دنبال میکنم که چه موقع آپ میکنی . خیلی دوست دارم موفق باشی و به اهدافت برسی اگر چه الان بنده در حال حاضر شرایط درس خوندن و مهاجرت رو ندارم ولی مشتاقانه مطالب شما رو دنبال میکنم که با زندگی در کشور امریکا آشنا بشم و این نباشه که هر حرفی رو در مورد خارجی ها قبول و یا رد کنیم .

از اینکه منصور رفت ناراحت شدم چرا که خودم این روزا را تو دوران خدمت کشیدم و میدونم چقدر ناراحت کننده هست ادم بعد رفتنش حتی دلش هم برای ضد حالاش و اخلاق بد رفیقش تنگ میشه چه برسه به ..........
خیلی دوست داشتم بدونم رشتت چیه ؟؟ چون خیلی سکرت صحبت میکنی و شاید مجبوری یه خورده مراعات کنی ؟/

البته من چند تا سوال داشتم . میخوام بپرسم و شما لطف کنید جواب بدید !

1- شما از اول که به امریکا رفتید به قصد ماندن رفتید و آیا مایلید پس از ادامه تحصیل به ایران برگردید ؟؟


2- وضعیت فارغ التحصیلان ایرانی اونجا چطوره ؟ و چه تعداد از اونا دوست دارن برگردند و یا بر میگردند و چه مقدار از اونا اونجا میمونند .؟؟

موفق باشید دوست من

سلام

1- با شرایط فعلی اصلا امکان برگشتن ندارم. اگرم اینجا ازدواج کنم که دیگه بعید میدونم بتونم برگردم. ولی قلبا دوست دارم که برگردم و به کشورم خدمت کنم اگرچه اگر برنگردم هم شاید بعدا بتونم دورادور هم این کارو کنم.

2- من یه نفر رو میشناسم که این ترم درسش تموم شد و برگشت. با من صحبت کرد خیلی دو دل بود که برگرده یا نه, بیشتر میخواست بمونه ولی گفت شرایط خانوادگیم طوری نیست که بتونم بیشتر بمونم. منم البته توی زندگی خصوصی اش تجسس نکردم بدونم چه شرایطی داره خانواده اش که میخواد برگرده. من حدود 10-12 نفر ایرانی ای که اینجا میشناسم هیچکدوم قصد برگشتن ندارن. همه برنامه ریزی ها بر اساس موندن اینجا و کار پیدا کردن و ازدواج همینجاست.

موفق باشید

مجید دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ق.ظ

وودی قدر جاییکه رفتی رو بدون باورت میشه پراید شده بیست میلیون تومان الان قحطی صابون امده قبلش برنج قبلش دارو قبلش روغن قبلش مرغ و.......واین تابستون قحطی آب
بارون هم نمیاد

من دورادور اخبار رو دارم. امیدوارم که اوضاع بهتر بشه. در هر صورت وقتی کاری نمیشه کرد بهترین کار توکل به خداست. مطمئن باشید که خدا هم ناظر هست و میدونه.

فاطمه دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:27 ق.ظ http://www.withstars.blogfa.com

سلام وودی عزیز
من یه حدیث شنیدم که میگه انسان همیشه باید 4 مورد رو انجام بده: 1- همیشه در حال یادگیری باشه
2- همیشه کار کنه
3- عبادت کنه
4- انفاق کنه
از مطالب شما فهمیدم که همه این موارد رو رعایت میکنی. وقتی وبلاگتون رو میخونم از اینکه اینهمه پشتکار داشتی و با وجود کار کردن درس هم خوندی واقعا لذت میبرم. خیلی شکر گذار باش و از این روزهایی که با تلاش خودت بدستشون آوردی لذت وافر ببر. راستی اون موقع که ایران بودی متوسط ماهی چند ساعت کار میکردی که زبان هم خوندی و اپلای کردی؟

سلام
ممنونم. من هرچی دارم هم لطف خداست (بقیه هم همینن!)

زیادی کار میکردم. صبح از ساعت 9-10 شروع میکردم تا شب ساعت 8-9 و روزی 2-3 ساعت هم زبان میخوندم. حتی پنجشنبه و جمعه هم کار میکردم.

س دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:26 ب.ظ

آقای وودی در مورد ازدواج واقعا کسی که اونجا دانشجو هست شرایط طوری نیست که تابستون یا چند ماهی بیاد ایران و اینجا ازدواج کنه و برگرده؟ من تو هم دانشگاهیهام و دوستانم دیدم که 2-3 ماهی میان ایران البته با یک کیسی که از قبل شناخت نسبی داشتن ازدواج میکنن و برمیگردن؟ خانمشونم با خودشون میبرن برای ویزای هیچ کدوم هم تا بحال مشکلی ندیدم که پیش بیاد جز 1 مورد از بچه ها که از استنفورد بود که یک تابستون اومد ایران و ازدواج کرد جالبش اینجا بود که خانمش زودتر ویزاش رو گرفت و 2 ماهی زودتر رفت آمریکا و خودش تا اکتبر ویزاش طول کشید تا بیاد عملا 1 ترم عقب افتاد ولی به هر حال گرفت و رفت . ریسک داره ولی با توکل و خواستن واقعی همراه بشه میشه کاری کرد.میخوام ببینم واقعا چه مشکلاتی هست که اینکارو نمیتونید بکنید؟

بعد واقعا اونجا کیس مناسبی هست که با معیارهای یک پسر ایرانی یا دختر ایرانی همخوانی داشته باشه؟

ببینید ویزای یک طرفه برگشتنش ریسکه. ممکنه دوباره ویزا ندن.
به خاطر سربازی هم اگر شش ماه بیشتر بشه موندن توی کشور معافیت رو لغو میکنن.
منم هیچ کسی رو توی ایران نمیشناسم که شناخت داشته باشم برای ازدواج و البته چشم بسته هم نمیخوام با کسی ازدواج کنم.
از شرایط ازدواج های ایران مثل مهریه های نجومی و ... هم متنفرم.

بستگی به سطح توقع آدم داره. اگر خیلی بالا باشه سخت بشه اگر خیلی بالا نباشه پیدا میشه. هم اینجا ایرانی خوب زیاد داره و هم خارجی های متدین هم هستن اما خب ازدواج یه مقوله پیچیده ای هست نمیشه برای هر کسی نسخه پیچید من خیلی ها رو دیدم که بعد از 5-6 سال زندگی امریکا برگشتن و توی ایران ازدواج کردن و حتی توی ایرانم دیگه موندن.

H دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:53 ب.ظ

افرین پارسا. حرف منو زدی

علی دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:26 ب.ظ

این بالایی جناب پارسا گفتن که بهشت دلال هاست...
من یه نفرو میشناسم از داهات پا شد اومد تهرون اوایل کارتن جمع میکرد از خیابون ها بعد کم کم پس انداز کرد الان یه ساختمان سه طبقه ساخته،رفت کاشی کاری هم یاد گرفت...داداش تهران تا دلت بخواد کار هست میدونی مشکل کجاس؟مشکل اینجاست که مرد کار نیست تو تهران
امثال شما که نفست از جای گرم بلند میشه با یه دیپلم پیزوری(به عنوان مثال) انتظار دارید اول کار ببرنتون بذارن پشت میز بگن بیا ریاست کن..آره داداش اینه مشکل امثال شما که میگید کار نیست

کار هست..آدم کار نیست برادر


از همین آقا بپرس که آیا میشه تو امریکا خونه دار شد..یا نه!!
توی ایران همینجوری راس راس میچرخی بعد دولت میگه بهت بیا بهت یه خونه بدم برو توش زندگی کن با قیمت ناچیز.....
بعد امثال شما هم به جای اینکه پول بسازید و شکر کنید میاید میگید آقا واسه ما کار نیست چون اونجام گشاده نمیتونم صبح بلند شم برم نون خشک یا کارتن جمع کنم....

کدوم منطقه هستی برادر؟
من جیهون هستم...

شما فردا بلند شو برو دنبال کارگری ساختمون
اگر کمتر از 35 تومن دادن بهت بیا تف کن تو صورت من..
برادر من نشستی خونت دستتو گذاشتی رو سرت میگی چقدر گرونی شده و کار هم نیست یا هم که نفست از جای گرم بلند میشه که نمیدونه دور و برت چه خبره!!!
اینجا ایرانه برادر
رشوه و ... رو امثال اونهایی میگیرن که مثل سگ پول پرستن از یه ریال هم نمیگذرن...
اصلا به شما چه رشوه میگیرن یا نمیگیرن
شما برو کارگری کن پولتو در بیار از راه حلال...

بعد هم برو یه زمین بخر 20 میلیون (به عنوان مثال) چند مدت دیگه بفروش 80 میلیون....خب مگه این بده؟
یا هم میتونی بری امریکا صبح تا شب دستشویی بشوری و سگ مردم رو جلو مارکت نگه داری پول در بیاری....بعد بری یه ساندویچ ساده بخوری 15 دلار

آره برادر
اینجا تهرانه یعنی شهری که ....
_______________________________________________

این وبلاگ نویسمون هم که خیلی عصبیه

علی پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:38 ق.ظ

چاکر شما هم هستیم lol
اگر من سال دیگه اومدم امریکا میتونیم جایی همدیگه رو ببینیم یا ملاقات هم شخصیه؟!

yasaman پنج‌شنبه 3 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام

این خیلی کار بزرگ و خوبیه که شما انجام میدید ، من هم در امریکا زندگی میکنم و با دیدن این پست شما ترغیب شدم ولی راهنمایی میخوام برای انجامش! شما چطور برای ساپورت یک بچه امریگا اقدام کردید میشه مراحلش رو بگید؟
ممنون
موفق و پیروز باشید

سلام
برای حمایت از بچه های ایرانی و افغانی از سایت بنیاد کودک میتونید این کار رو پیگیری کنید.
http://www.childfoundation.org/

برای حمایت از بچه های امریکایی یا جاهای دیگه از سایت savethechildren استفاده کنید.
http://www.savethechildren.org

کار خاصی نداره. یه نفر رو انتخاب میکنید و ثبت نام میکنید. بعدش اطلاعات کردیت کارتتون رو میدید و خودشون هر ماه کم میکنن.

موفق باشید

yasaman جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام
ببخشید یک سوال برام پیش اومده که شما از کجا اطمینان حاصل کردید که این پول واقعا بدست اون بچه ها میرسه؟
این سوال برای خودتون ایجاد نشده؟
میشه راهنماییم کنین.

سلام
بنیاد کودک که برای ایران کار میکنه به اندازه کافی معروف و معتبر هست. یه شرکتی هست به اسم BBB که موسسات خیریه رو اعتبار سنجی میکنه. سایت savethechildren هم طبق آمارهای این شرکت معتبره.

http://www.bbb.org/charity-reviews/national/relief-and-development/save-the-children-federation-in-westport-ct-893

بعد هم شما اسپانسر هر کسی که میشید از طریق اون سازمان دوراددور در ارتباط هستید و خودش باعث دلگرمیه.

همین برای من کافی بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد