زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

غلط کرده! حساب ریالی برای چی میخواد؟

حقوقی که از شرکت طلب داشتم (و دارم) هنوز به حسابم ریخته نشده بود. بعد برای اینکه چک کنم دردسر داشتم چون اینترنت بانکم فعال نبود و مدام میرفتم توی این سایت بنیاد کودک که ببینم اگر پول آمده توی حسابم بریزم برای این بچه. قبل از آمدنم یه 100 هزار تومن توی اون بی پولی دادم تا به مامانم و بابام وکالت جامع و کامل بدم که هر کاری رو نرسیدم کنم برای بانک و ... اونا بتونن به جام انجام بدن. حالا این وکالت ظاهرا اینطوریه که از نظر حقوقی شامل همه چیز میشه.


چند وقت پیش به بابام گفتم که بره این اینترنت بانک حسابم رو فعال کنه که بتونم راحتتر این موجودی رو چک کنم و از شرکت هم بتونم پیگیری کنم ببینم بالاخره میخوان این پول ما رو بدن یا نه. خلاصه بابای ما هم رفته اونجا و گفته بود پسر من این وکالت جامع و کامل رو داده ما اینجا براش اینترنت بانکشو فعال کنیم. کارمند بانک هم یه نگاهی به طومار وکالته میندازه و میگه اینکه توش اینترنت بانک ننوشته, ما نمیتونیم انجام بدیم. بگید خودش بیاد. بابای ما هم میگه خودش رفته امریکا نمیتونه بیاد برای همین به ما وکالت داده خب. اونم میگه ااا رفته امریکا؟ (غلط کرده!) آدمی که رفته خارج از کشور حساب ریالی میخواد چکار؟ من الان براش حسابشو میبندم هر وقت تشریفشونو آوردن بگید بیان براشون حساب باز میکنم.


خلاصه حسابی که شرکت قرار بود توش پول بریزه به این نحوه بسته شد. به این میگن یک کارمند پیش وظیفه شناس الگوی جامع و کامل جامعه ای که توش زندگی میکردم که realtime قانون وضع میکنه و اجرا میکنه. البته اینو به خدا و پیامبر نسبت نداد که دیگه تکمیل بشه. این وکالت جامع و کامل رو من داده بودم فقط و فقط برای همین کار که یه وقتی من میام اینجا اون بچه بدون پول نمونه. یکی نمیگه آخه به تو چه که من خارجم یا داخلم یا هر چی؟ طبق کدوم قانون حساب منو میبندی. این شد که آخرین امیدم هم برای ریختن پول به حساب این بچه از بین رفت. بانک پارسیان هم عینا با این بهانه که توی وکالت ننوشته اینترنت بانک این کار رو نکرد. 


چند وقت پیش یه بلیت برای داداشم خریدم که بره ایران به بابا اینا گفتم که نمیخواستم پولشو ازشون بگیرم اما حساب ایرانم به مشکل خورد و مجبورم الان هر ماه ازشون اون پول رو بگیرم تا این بچه اونجا بدون خرجی نمونه.

نظرات 16 + ارسال نظر
پارسا جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:37 ب.ظ

رفته امریکا؟ (غلط کرده!) آدمی که رفته خارج از کشور حساب ریالی میخواد چکار؟ ...
خیلی باحال بود
مملکته داریم

نیما جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ب.ظ

عجب کارمندى بوده این کارمنده‏ ‏

qwer جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:14 ب.ظ

میشه نام ومشخصات آقای منتظری رو بطور کامل بگید چیه؟

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1%DB%8C

kaka جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ب.ظ

سلام.

آقا این چه مسخره بازی درآورده؟؟ اصلا هم ربطی نداره که شما کجایید>>> به نظرم حتما کارتون را پیگیری کنید (ایشان مرتکب خلاف شده اند)... مطمئن باشید حل می شود.
بای

سلام
من از اینجا چطوری پیگیری کنم و بابام هم که بیکار نیست هر روز بره دنبال شکایت که آخرش چی بشه؟

علی جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 01:21 ب.ظ

یه سری برای من هم این مشکل پیش اومده بود..البته برای من فرق داشت با مشکل شما....چون ناوارد بودم حساب رو بستن پول هم توش زیاد بود.
پدرم که مرحوم شد رفتم بانک و مقداری پول از خودپرداز برداشتم
فرداش هم رفتم به بانک بگم که پدرم مرحوم شده کل حسابش رو بدید...
فرستادن پیش رئیس گفت چی؟مرحوم شده؟!گفتم آره پول تو حسابشو میخوایم...
از تو سیستم چک کرد گفت پس کی دیروز از خودپرداز پول برداشته گفتم من برداشتم لازم داشتیم...
گفت شما به چه حقی برداشتی(خورد تو ذوقم)
گفتم والا پول لازم داشتیم ....
گفت بعد از فوت کسی حق نداره برداشت کنه حتی اگر بخوایم می تونیم ازت شکایت کنیم
گفتم بابا پول لازم داریم برای مجلس ترحیم...گفت برو انحصار وراثت رو بیار بعد کل حساب رو بدم بهت..بعد حساب رو بست و گفت تا وقتی انجصار وراثت رو نیاری باز نمیکنم....
اینجوری شد خودمونو انداختیم تو هچل..یک ماه هم کشید که کارهای انحصار وراثت و مالیات و .... رو انجام دادیم بعد رفتیم حساب رو باز کرد....

این بانک های ایران از پی پال بدترن
یهو دیدی حساب آدم رو بیخودی مسدود کردن...

حالا اون قانون داشته. این فکر نکنم قانونی داشته باشه.

hasti جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:08 ب.ظ

من درمورد آقای منتظری به خیلی مسائل جالبی رسیدم
مثل دو اشکال مهم آقای منتظری از نظر مراجع تقلید که جایز نمیدونم عنوان کنم .
در مسئله ی تقلید مکلف سه راه پیشه پای خود میبیند:
1.این که راه تحصیل این علم (اجتهاد)را در پیش بگیرد.
2.این که در هر کاری آرای موجود را مطالعه کرده و به گونه ای عمل کند که طبق همه آرا عمل او صحیح باشد.(احتیاط کند)
3. اینکه از رای کسی که این علوم را به طور کامل آموخته و در شناخت احکام شرعی کارشناس است بهره جوید.
بی شک اگر از راه اول به اجتهاد برسد کارشناس احکام شرعی شده واز دو راه دیگر بی نیاز است.
راه دوم نیازمند اطلاعات کافی از آرا موجود در هر مسئله ای وروش های احتیاط است ودر بسیاری از موارد به دلیل سختی احتیاط کاری مشکل است.
گزینه ی تقلید برای توده ی مردم حتمیت می یابد.
درضمن در احکام غیر ضروری دین (منظور بغیر از اصول دین)انسان یا باید مجتهد باشد که بتواند احکام را از روی دلیل بدست آورد یا از مجتهد تقلید کند.یا از روی احتیاط طوری به وظیفه ی خود عمل کند که یقین کند تکلیف خود را انجام داده است.(گزینه 2)مثلا اگر عده ای از مجتهدین عملی را حرام میدانند و عده ای دیگر میگویند حرام نیست آن عمل را انجام ندهد.و اگر عملی را بعضی واجب و بعضی مستحب میدانند آن را بجا اورد.
یه جا تو وبلاگ گفتید من از کسی تقلید نمیکنم نظر همه رو میگیرم به اونی که فک میکنم بهتره عمل میکنم مثل عقیدتون راجب دست دادن با زنان نامحرم. به نظر خودتون شما تو کدوم یکی از این سه گروه هستید؟؟؟؟؟؟فک کنم گزینه ی اول!!!!

بنده به مسائل جالب خیلی علاقه دارم. اینی که نوشتید: "من درمورد آقای منتظری به خیلی مسائل جالبی رسیدم مثل دو اشکال مهم آقای منتظری از نظر مراجع تقلید که جایز نمیدونم عنوان کنم"

یا دلیل جایز ندونستنتون رو بگید و یا مسائل جالبتونو بگید تا ما هم بهره ببریم.

hasti جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:19 ب.ظ

و در مورد این سوالتون :
با توجه به مجود اختلاف نظر در فتوا های مراجع تقلید اگر فتوای مرجع تقلید اشتباه باشد گناه اعمال اشتباهی که انجام میدهیم به گردن کیست؟
هر مجتهدی که صاحب نظریه و فتواست با استناد به قران واحادیث وعقل فتوا میدهد ودر رساله علمیه خود مینویسد. او تمام کوشش خود را در به دست اوردن حکم خدا انجام داده یعنی به تکلیف خود عمل کرده است.مانند پزشکی که با ازمایشها ومعاینه ه دارویی را به بیمار تجویز کرده است.حال اگر این تشخیص برخلاف واقع درآمد ونتیجه نداد پزشک تقصیری ندارد.اگر هم گناهی باشد به گردن خود بیمار است که به بهترین پزشک مراجعه نکرده است اما اگر بیمار هم بهترین پزشک را انتخا ب کرد ولی باوجودتلاشش نتوانست درست تشخیص بدهد هیچ کدام مقصر نیست.
کار مجتهد نیز همین طور است یعنی اگر معلوم شد فتوای او درست نبوده نه مجتهد گناه کار است نه مقلدان او.به علاوه از آن جا که هم مجتهد وهم مقلد به وظیفه ی خود عمل کرده اند عملشان نزد خدا قبول وثواب هم دارد.

یا سئوالاتو متوجه نشدید یا خودتونو زدید به اون راه که جوابای نامربوط اینجا میذارید.

سئوال اول که در مورد حق الناس بود (فرض کنیم عمل اشتباه شما هم جزوش باشه) که خودم جوابشو داده بود (همینی که نوشتید) بقیه سئوالات مهم بودند که حکم ظلم (مخصوصا در قتل نفس) چی میشه و اگر آدم یقین کنه مرجعش اشتباه میکنه چی؟ و...

این چیزایی که نوشتید توی هزار تا سایت دیگه هم نوشته شده. چیزایی که من پرسیدم رو اگر راست میگید عینا برید بپرسید و منتشر کنید (البته اگر جوابی بگیرید)

hasti جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 03:36 ب.ظ

احادیث پیرامون مرجع تقلید:
عبدالاعلی گوید:از امام صادق ع راجع بقول عامه پرسیدم که گویند:
رسول خدا ص فرمودند:هرکه بمیرد و امامی نداشته باشد به مرگ جاهلیت مرده است.
فرمودند:درست است بخدا.
قران کریم میفرماید:فاسئلو آهل الذکر ان کنتم لا تعلمون:
اگر چیزی را نمیدانید از عالمان سوال کنید.
در روایات آمده است:
اما درباره رویداد هایی که پیش می آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید که ایشان حجت من برشما هستند و من حجت خداوند برشما هستم.(وسائللالشیعه ج27 ص 140)
احادیث بسیاره .....
من هیچ ادعایی ندارم ولی اینو میدونم که لعنت خدا پشت کسیه که بخواد تو دین خدا شبه و تفرقه ایجاد کنه حالا اون شخص هرکی باشه
کتاب اینترنت وبلاگ سایت رسانه های دیگه تلویزیون و..... همه یه هدف دارن آگاهی دادن واطلاعات دادن به مردم
من اونقد از خودم و عقلم مطمئن نیستم که بخوام بیام براساس تشخیص خودم کتاب بنویسم شما ماشالله مث اینکه هم اعتمادکامل به عقلتون دارید هم بقیه مسائل رو که دارید مینویسد این پیشنهادتونو به خودتون برمیگردونم .
به طرز نگارش مطالبتونم یه نگاهی بندازید بد نیست
امیدوارم خدا هممونو به راه راست هدایت کنه
آمین

حدیث "من مات ..." مربوط به امام هست و نه مرجع تقلید. در زمان ما هم مصداق امام زمان هست و نه مراجع. اگر این دو تا رو اشتباه گرفتید که بد اشتباهی کردید.

فسئلو اهل ذکر هم حرف درستیه که آدم باید از کسی که میدونه بپرسه. ولی میگه بپرسید نمیگه هر کسی هر چی گفت فکر نکرده برید عینا عمل کنید. این آیه هم ربطی به موضوع تقلید نداره. اتفاقا روح آیه دقیقا برخلاف تقلید هست که میگه برید بپرسید اگر نمیدونید و نمیگه برید هر چی اهل ذکر میگن انجام بدید!

شما نسبت به دو سه تا پست قبلیتون خیلی پیشرفت کردید. از اند دین رسیدید به اینکه ادعایی ندارید ولی خب هنوز مونده تا شروع کنید کم کم به فکر کردن در مورد کارهایی که میکنید.

کسی قصد شبهه اینجا نداره و طرز نگارش من هم زبان نویسندگی منه و اینطوریه. هر کسی میتونه نظر شخصی اشو داشته باشه بدون اینکه ادعا کنه این از طرف خداست و بقیه باید اطاعت کنن. بعضی ها هستن که فکر میکنن هر حرفی به اسم اسلام باشه اگر از گوینده اش خوششون میاد باید اطلاعات کنن و به خدا نسبتش میدن. اونه که مشکل ایجاد میکنه.

آمین.

H جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:17 ب.ظ

وای خدا حرصم دراومد!
نمیشه خودت تلفنی باهاشون حرف بزنی قانعشون کنی اینترنت بانکتو فعال کنن؟ گرچه حالا که دیگه یارو ورداشته کلا حسابتو بسته
نمیشه به رئیس بانک تلفن زد و درمورد این کارمندشون و کارش شکایت کرد؟ نمیشه با سازمان بازرسی و ... صحبت کرد اخه معنی نداره؟ تو الان میتونی بگی شاکی هستی چرا حسابتو سرخود بسته شاید اصلا تو تاجری با اون حساب مدام باید کار کنی شاید اصلا طلباتو باید از شرکات وصول کنی کماکان که واقعا هم همینطوره منتظر بودی حقتو بریزن به اون حساب. اخه کارمند نامحترم بانک تو چطوری همچین کاری کردی؟! اصلا حق نداشته! شاید تو بخوای هرماه مثلا پول بفرستی برا خانودات اخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااا

H جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:18 ب.ظ

الان شکلی که هست تزیینیه یا واقعا بانکت صادرات بوده؟

محبوب شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:01 ق.ظ

بالاخره امروز آزاد شدم این کنکور لعنتی رو دادیم و خلاص شدیم
امشبم که اومدم تو وبلاگت یه کلمه معروف بین بچه های هم رشته ایم دیدم realtime
من که از اولش گفتم تو چه رشته ای داری
حالا تو نگو
.
.
.
خیلی خوشحالم که میتونم مث سابق وبلاگتو چک کنم

farzin شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:10 ق.ظ

سلام وودی جان
بعد از مشورت با چند نفر در موردgre یکی میگه 1100بخونی نمره verbalبالای 400 میشه
یکی دیگه میگه باید3500واژه روبخونی من که سردرگم شدم
اگه امکانش هست راهنمایی کنید کدوم رو شروع کنم

سلام
بله. قبلا مفصل نوشتم.
با 1100 شروع کنید بعد برید سر 3500. با 1100 خالی نمیشه 400+ گرفت. به وسطای 1100 رسیدید متن انگلیسی زیاد باید بخونید. بدون متن خوندن امکان نداره که به بالای 400 برسید.

نرگس شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:19 ب.ظ http://kho0namo0n.blogfa.com

خیلی عجیبه.همیشه یه گره ای تو کارایی که قراره اینجا انجام بدیم هست!

hasti شنبه 21 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 10:52 ب.ظ

من وظیفه خودم دونستم راهنماییتون کنم
تا همینجام به وظیفم عمل کردم دیگه خود دانی
هیچ مشکلی هم تو حرفام نبوده و بیربط نبودن یکم مطالعه تونو بیشتر کنید در آینده متوجه میشید چی گفتم
بای

این چطور عمل به وظیفه ای بوده؟ هر وظیفه ای که بوده درست انجامش ندادید. نه جواب سئوالای منو آوردید و نه حرفای جالبی که راجع به آقای منتظری داشتید رو نگفتید. بنده هم تا جایی که وقت داشته باشم مطالعه میکنم. ایشالله هم شما در آینده متوجه میشید من چی میگفتم (با منطق خودتون)

هستی پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:46 ب.ظ

یکی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:37 ق.ظ

به نظر من شما خیلی زود از کوره در میرید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد