زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دوستم دانشگاه سن دیگو قبول شد!!!!

امروز سر کلاس بودم دوستم با اسکایپ میخواست تماس بگیره, گفتم بهش سر کلاسم. اما تعجب کردم چون هیچ وقت با اسکایپ زنگ نمیزد. بعد از کلاس دوستم تماس گرفت. 

گفت باورت نمیشه. 

گفتم چی؟

گفت دانشگاه سن دیگو بهم پذیرش داده. 

گفتم چی؟؟؟؟؟؟؟؟ راست میگی؟ 

گفت آره امروز ایمیل زدن بهم از دپارتمان و ایمیلشو برام فرستاد که توش نوشته بودند ما از اپلیکیشن شما خیلی خوشمون آمده و میخواهیم بهتون پذیرش بدیم. 

یه نگاهی به ایمیل کردم و خیلی خوشحال شدم. انگار به خودم ادمیشن داده باشند. 

گفت یه چیز دیگه هم هست. فلوشیپ بهم دادن.

گفتم این دیگه آخرشه. حتی نمیخواد برای فاندی که ازشون میگیری کار هم کنی. کل پولتو دانشکده میده.


خیلی خیلی خوشحال شدم. اینقدر که به گریه افتادم. چون پارسال هم با من اپلای کرد اما هیچ جا قبول نشد. اما امسال بالاخره تونست بهترین جایی که دوست داشت ادمیشن بگیره. یه سری عکس های سن دیگو رو هم براش فرستادم تا روح اش شاد بشه. چند ماه دیگه که بیاد امریکا حتما میرم پیشش.



وایی اصلا باورم نمیشد. این دوستم معدلش کمتر از من بود. کاردانی معدلش 12-13 بود و لیسانس هم 17-16 بود و فوق هم همین حدودا بود. من بهش گفته بودم که شانس ات برای اینجا فقط 5 درصده اونم به خاطر ریسرچی که با یکی از استاداش داشتی وگرنه مثل خودم زیر 1%. این مدت هم برای SOP و... سعی کردم کمکش کنم. جی آر ایش 1150 بود و تافل هم فکر کنم 88 که هر دو تا رو پارسال گرفته بود و به خاطر مشکلات امسال نتونسته بود دوباره امتحان بده.



این دوست ما با یکی از فارغ التحصیل های دانشگاه سن دیگو که بعد از درس اش بر میگرده ایران آشنا میشه و از طریق اون با یکی از استادای اونجا آشنا میشه و توی یکسالی که میخواد دوباره اپلای کنه مقاله پایان نامه اشو میفرسته یه ژورنال خوب و یه مقاله دیگه با این استادی که توی سن دیگو پیدا کرده بوده رو شروع میکنه. اون کار رو هم توی همین یکسال به یه جای خوبی میرسونه و آماده ارسال برای یه ژورنال تاپ دیگه میکنه. من قبلا توی خاطراتم نوشته بودم که رفتم شیراز و با همدیگه در این مورد صحبت کردیم. البته من مقاله تزشو خوندم واقعا خوب کار کرده بود. این مقاله هم که با استاد سن دیگو کار کرده بود مطمئنم که چیز خیلی تاپی بوده که اینطوری بهش فلوشیپ دادن. کارش درست بود و لیاقتشو داشت. یکسال همه وقت و زندگیشو گذاشته بود روی این مقاله. حتی کار فول تایمشو کنسل کرده بود و فقط روی همین کار میکرد (البته شرایط مالی خانواده اش هم خوب بود که بتونه سر کار نره) اینم بگم که میدونم بره اونجا خیلی سختی باید بکشه که دکتراشو بگیره اما آینده اش تضمینه.


پارسال که خودم دانشگاه های تاپ رو قبول نشدم فکر کردم شاید یه مشکلی از مدارکم باشه اما امسال که این دوستم قبول شد دیگه فهمیدم که هیچ مشکلی از مدارک نبوده و برای دکترا همون استاد پیدا کردن و کانکشن داشتنه که حرف اول رو هنوز میزنه. البته خیلی خوشحالم که قبول نشدم چون حوصله درس خوندن اونطوری رو اصلا نداشتم. الان نه درس هام سخت هستن و نه ریسرچی که برای دکترا میخوام روش کار کنم. مهم اینه که این سالها رو تموم کنم و در کنارش تجربیاتی که میخوام رو کسب کنم. کار من استاد دانشگاهی نبود که بخوام برم سن دیگو.

نظرات 17 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:25 ق.ظ

congratulations

نرگس دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ http://kho0namo0n.blogfa.com

خوش به حالش که بالاخره از بلاتکلیفی دراومده. ما که هنوز منتظریم. کلا شرایط بیولوژی با فنی متفاوته..

e دوشنبه 23 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:15 ب.ظ

وای خوش به حالش! آدم این جور چیزا رو که میشنوه یه کم امیدوار میشه

یونس چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:28 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

خوش به حال شما هم
که دوستتون قبول شده و میاد امریکا

Ali پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:47 ب.ظ

آقا تضمین با ص-ض نه ط-ظ مثل اون که شما نوشتی

ممنون. تصحیح شد.

ahmad پنج‌شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 02:41 ب.ظ

اخرش من نفهمیدم برای اینکه فاند بگیری باید بگردی دنبال استادیکه ریسرچش بهت بخوره یا اینکه باید از دانشگاه فرم اپلیکیشن رو پر کنی. اینو توضیح بدین لطفا ؟؟؟؟

اول استاد پیدا میکنی بعد اپلای میکنی (بهترین راه)
اگر استاد پیدا نکردی اول اپلای میکنی بعد ادمیشن گرفتی باز استاد پیدا میکنی (احتمالا استاد وقتی بفهمه ادمیشن داره جواب ایمیلتو میده)

مرضیه یکشنبه 29 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:12 ق.ظ

خوش به حال شما و خوش به حال دوستتون که پذیرش گرفتند. حسودیم شد. نمی دونم چرا پروسه اپلای واسه من اینقدر سخته. هر دانشگاهی اپلای می کنم می خواهند مصاحبه کنند. مصاحبه می کنم دو تا مقاله می دهند می گویند دو روزه خلاصه اش کن و ایده بده. دیگه کم آوردم

ان مع العسر یسرا
با هر سختی ای یه آسونی ای هم هست. توکل کنید و نا امید نباشید. منم اون موقع های اپلای خیلی کم آورده بودم اما بالاخره کاری رو که باید میکردم کردم. موفق باشید

sahar سه‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ب.ظ

shoma kudum daneshgahid?

پریا پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:25 ب.ظ

ان مع العسر یسری...
یه شب خوابش رو دیدم.

آمیندا شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:44 ق.ظ

salam
khaili khub javabe soalate hame ra dadid
vaghean mamnun\\
goodluck
ishallah hamishe shad va movafagh bashi

م شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:00 ق.ظ

سلام وودی عزیز
راستش نمره جی ار یم اومد و وربالم افتضاح شد! یعنی شوکه شدم وهنوزم نمیدونم این نمره از کجا اومده! به شدت نااراحتم چون تلاشمو کرده بودم! رایتینگم 3.5 شدم ودر مجموع جی ار ایم 300 شده! اگه یادتون باشه که نیست گفتم با یه استادی از دانشگاه امریکایی دارم کار میکنم! که الانم شدم research affiliate و بعد از چند ماه دیگه داره بهم حقوقم میده با اینکه ایرانم. اما نمرم انقد ناامیدم کرده که اصلن به دانشگاهه استاده فکر نمیکنم چون رنکش خیلی خوبه.
با یه استادی از دانشگاه تگزاس دالاس صحبت کردم بهش گفتم نمره وربالم کمه میگه اشکال نداره رزومت قویه اپلای کن! اما این دانشگاهه گویا جی اری 315 به بالا میخواد! همه چی هم انلاینه فکر کنم نیازی به فرستادن مدارکم نیس. فکر کنم شما این دانشگاه هستین. ممنون میشم اگه بگین روی نمره جی ار ای و به ویژه وربال حساس هستن یا نه؟
ممنونم ازتون بابت وقتی که میزارین.

سلام
خیلی جاها به نمره وربال برای رشته های فنی اهمیت نمیدن. من اصلا هیچی از شما یادم نمیاد که رشته اتون چی بود و چکار میکردید. به نظرم وقتی استاد میگه رزومه ات قویه اپلای کن یعنی اپلای کن. اون استاد دیگه هم بهش بگید که اینطوری شده و نمره اتون اینطوریه. بعضی جاها استاد خیلی میتونه توی ادمیشن یه نفر تاثیر بذاره.

م شنبه 16 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:37 ب.ظ

lممنونم از پاسخگوییتون، من صنایع خوندم . نمیدونم کجا به این نمره اهمیت نمیدن معیارم فقط جواب دادن استاد بود! استاد دالاس میگفت زود بفرست همین 15 دسامبر بررسی بشه!!!! اما خب اینا دپارتمان مدیریت هستن. 100 دلارم پول کمی نیست و میترسم از ریسک کردن.

tahereh یکشنبه 4 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 12:13 ب.ظ

سلام دوست عزیز
سپاس بابت اشتراک گذاشتن این مطلب.. درست زمان مناسب دیدمش.. به هردوی شما به نوبه خودم تبریک میگم.
من دوست دارم در یکی از رشته های محیط زیست یا جغرافیای دانشگاه سن دیگو پذیرش بگیرم معدلهام هم خوبن یعنی 18.5 کاردانی، 17.5 کارشناسی و 16.80 ارشد دانشگاه شیراز، مدرک زبان و مقاله isi هم هنوز ندارم به نظرتون تا چه شرایطی بیام بالا میتونم رو پذیرش گرفتن حساب کنم؟ چطور میتونم مثل دوستتون فلوشیپ بگیرم؟

ممنونم از وقتیکه میذارید برای خوندن سوالها
شاد و پیروز باشید

سلام
سن دیگو خیلی بالاست. تافل 115 و جی آر ای 330 اینا خوبه. مگر اینکه یه ریسرچ استثنایی کرده باشین و استادی بخواد اونجا باهاتون کار کنه که دیگه تافل و جی آر ای اونقدر مهم نیست که اونم کار هر کسی نیست.
موفق باشین.

shadi یکشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 10:23 ق.ظ

سلام من خیلی نیاز به کمک و مشاوره دارم
نمیشه شماره دوستت یا ایمیلشو یا ایمیل اون استاده یا خودتو داشته باشم؟ واقعاااااااااااااا بلاتکلیفم و نیاز دارم
ا

سلام
بهم ایمیل بزنید و شرایط تون رو بگید تا من اگر بتونم راهنمایی کنم.
موفق باشید

نیما سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 03:11 ق.ظ

سلام,خانومه من رشته ی روانشناسیه بالینی میخونه,تا 2 ساله دیگه که میخواد اقدام کنه واسه پذیرش و یکی از دانشگاههای هدفش هم همین سندیگو هست و ایرواین و UCLA,میتونه 3-4 تا ISI بده,سابقه ی تدریس هم داره,میانگینه معدله لیسانس و فوقش هم 16 هست,به نظرتون با 3-4 تا ISI میشه فانده کامل گرفت؟؟؟مرسی

سلام
در مورد رشته خانمتون نمیدونم. اما مطمئنا مقاله برای مقاطع بالا خیلی تاثیر داره.
موفق باشید

مریم یکشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 10:19 ب.ظ http://www.girl4.blogfa.com

سلاام
چه جوریی شد؟؟تبریییک بهش و به شماا دوستای خوبی هستین :)
شما هم سن دیگو هستین؟ هزینه دانشگاه اونجا خیلیه دانشگاهی هست که ارزونتر باشه?
یا چه جوری میشه که شهریه ازت کم بگیرن؟

سلام
همونطوری که بود مونده! نه من هنوز دالاسم. دانشگاه A&M و آرلینگتون ارزونترن. اگر بورس بگیرین خب از شهریه کم میشه.

elnaz جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 12:30 ق.ظ

من اگه تصمیم بگیرم حتما میتونم

آفرین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد