زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

میراث آلبرتا

پارسال تقریبا همین موقع ها بود که یکی از خواننده های وبلاگم در مورد فیلم میراث آلبرتا بهم گفت و اون موقع ها چون خیلی جو اپلای و این چیزا بود یه شب تا 2 نصف شب نشستم و نگاهش کردم ولی وقت نشد هیچ وقت در موردش بنویسم. یعنی میخواستم خیلی طولانی بشینم کامل نقدش کنم. اون روزا وقت نشد و امروزم وقت نمیشه. اگرچه امروز خوشحالم که میدونم اصلا ارزش وقت گذاشتن هم نداشته.


شروع وسوسه کننده فیلم

فیلم اولش خیلی خوب شروع میشه با حرف های اون دختره که از خوبی های کشوری که رفته شروع میکنه به تعریف کردن. عدم ثبات در تصمیم گیری های کلان کشور که باعث عدم ثبات در وضعیت کشور و غیرقابل پیش بینی شدن آینده برای یک جوان موضوع خیلی مهمیه که اون دختر بهش اشاره میکنه. چیزی که بنده تا ایران بودم با گوشت و پوست خودم لمسش کردم. 


دروغ های بی شاخ و دم از یک فرد بی اطلاع

اولش گفتم که احتمالا با یه فیلم مستند خوب طرف هستم که از زوایای مختلف به موضوع نگاه کرده. اما بلافاصله زاویه فیلم عوض میشه و سعی میکنه با پخش حرفایی از یه پسر دیگه در قالب یک سئوال و جواب دروغهایی رو به خورد بیننده بده. مثلا اون پسر میگه خود دانشجو ها به یه حالت "التماس گونه"!!! خودشون اپلای میکنند و اونا "با کلی منت"!!!  "ما" رو میگیرن. (مثلا میخواد بگه این پسره هم جزو کسانی هست که احتمالا توی خط ادامه تحصیل خارج از کشوره. این پسره در کل فیلم سعی میکنه یک چهره غیرقابل قبول از پروسه اپلای و خارج رفتن ارائه بده. با تاکید بر نکاتی که همه یا ایشون نمیدونه یا رسما دروغ میگه. مثلا همین حالت التماس گونه که میفرمایند همه جای دنیا برای دانشگاه های بهتر اپلای میکنن و این یک رابطه برد-برد دو طرفه هست. این حرف به مسخرگیه اینه که یکی بگه کسانی که دنبال کار هستن به یه حالت التماس گونه ای رزومه میفرستن شرکت ها که بهشون کار بدن!!! همینطور تاکید بی معنی روی هزینه های اپلای که خود این آقا هم نمیدونه چقدر هست و اینکه هرگز نمیگه کسی که این هزینه رو میکنه با اولین ماه فاندی که میگیره کل این هزینه که بر میگرده هیچی یه چیزی هم بیشتر گیرش میاد. مخاطب این حرفا احتمالا پدر مادرهای بیسوادی هستن یه که یه چیزی از مال دنیا دارن و یه وقتی خدایی نکرده نخوان در راه ادامه تحصیل فرزندشون خرج کنن. این پسره اینقدر دروغ میگه که بخوام بنویسم باید یه مطلب کامل در موردش بنویسم. بنابراین نمیخوام بیشتر از این به شیطنت های سازنده این فیلم (اگر اسمشو بشه فیلم گذاشت) اشاره کنم.


گزارشگر سهمیه؟

گزارشگر که به ظاهر خودش دانشجو هست (احتمالا از نوع سهمیه!) حتی نمیدونه که فعل "اپلای گرفتن" نداریم. یعنی شعور سازنده فیلم در همین حد هست که حتی لفظ درست اصلی ترین کاری که دانشجوها برای ادامه تحصیل خارج از کشور میکنن رو نمیدونه.



اشاره به تبعیض در نظام آموزشی کشور

آقای مجید انتظامی خیلی واضح اشاره میکنه به تبعیض هایی که برای پسرش برای ورود به دانشگاه به خاطر سئوالات مذهبی به وجود آمده و با وجود رتبه اول بودن قبولش نکردن! این تبعیض ها همچنان به صورت سهمیه های فضایی به بسیجی نما های دانشگاه ها با کارت های اکتیو و دی اکتیو و رادیواکتیو تعلق میکنه! 


سطح درک اساتید تاپ ترین دانشگاه های ایران

بنده وقتی حرف های آقای به اصطلاح دکتر محمدمهدی نایبی تازه به سطح درک این به اصطلاح اساتید تاپ ترین دانشگاه های ایران پی بردم که تحصیل نکردن در خارج از کشور چقدر طرز تفکرشون رو عقب مانده نگه داشته. در مورد تحقیقات دانشگاه های امریکا بر خلاف در فشانی های ایشون باید گفت که بسیار عملی فکر میکنن. و اتفاقا تحقیق در اون سطح هست که معنی پیدا میکنه و باعث میشه که یه کشور اونطور پیشرفت کنه. ایشون فکر میکنن که دانشگاه جورجیاتک میاد روی یه چیزی کار میکنه که امریکا 20 سال دیگه هم بهش نمیرسن و این در حالیه که نتیجه همون تحقیق با چند تا تحقیق دیگه جمع بسته میشه و چند سال دیگه تبدیل به یک تکنولوژی طراز اول میشه که برای کشورشون پیشرفت و ثروت میاره و در عوض بودجه های تحقیقاتی ایران میره زیر دست افرادی مثل ایشون که حتی از درک مفهوم تحقیق هم عاجز هستن و صد سال میگذره و هیچی از توش در نمیاد. متاسفانه سطح شعور همین اساتید هست که سطح تحقیقات کشور رو اینقدر پایین نگه داشته و بعد از این همه سال ما یه تکنولوژی برتر توی دنیا نداریم. ایشون حتی اینقدر فهم نداره که دانشجویی که توی دکترا تحقیق میکنه قراره تحقیق کردن یاد بگیره (ماهی گیری) نه اینکه کاری که برای تحقیقش کرده به ارائه به مغزهای پوک بعضی ها بخوره (ماهی). این چیزیه که توی ایران به جز کسانی که خارج از کشور توی دانشگاه های تاپ درس خوندن نمیفهمنش. من اینو توی همه اساتیدم که خارج از کشور درس خونده بودند در مقایسه با اونایی که ایران درس خونده بودند میدیدم.



سخنی با سازنده فیلم

واقعا فکر میکنی مملکت ثبات داره؟

1- یادت میاد اون خانم اول فیلم میگفت که مملکت ما ثبات نداره و تو هم آخر فیلم مسخره اش کردی؟ حالا خودت قیمت دلار رو بگیر و ببین در همین کمتر از یکسال همین فیلمی که درست کردی چقدر حرفاش معتبره. من فقط میخوام همون قسمت دروغ های آقا هژیر رحمانداد رو که حقوق استاد ایران رو با خارج از کشور مقایسه میکنه و شگفتا که میگه استاد خارج از کشور نمیتونه ظرف ده سال خونه بخره (که البته در کمتر از پنج سال با صرفه جویی میتونه توی بهترین جای امریکا خونه بخره!) و اون استاد ایران (با قیمت دلار امروز) رو با خرید خونه توی تهران یه حسابی کن ببین چطوری جور در میاد.


پروژه میلیاردی؟

2- برو یه بار دیگه از همون آقای دکتر نایبی جونت بپرس که کدوم شرکت توی ایران اگر وابسته به بعضی جاها نباشه میتونه 20 میلیارد پروژه بگیره؟؟؟ اونم در کمتر از دو سه سال؟؟؟ راستی چند تا شرکت کلا سراغ دارید که همچین مبلغی پروژه گرفته باشه؟ واقعا کدوم شرکت خصوصی همچین پولی رو داره که بخواد روش پروژه تعریف کنه؟ بعدش از ایشون بپرس واقعا اگر یک لیسانسه کاری گیر بیاره که زندگیش بچرخه (مثل امریکا) چرا باید بخواد فوق بخونه؟ آیا وقتی با مدرک فوق لیسانس و چندین سال سابقه کار حرفه ای نمیتونه زندگی تشکیل بده نباید ادامه تحصیل دکترا بده؟ آیا اینم پیروی از مد هست؟ آیا اونایی که با زد و بند پروژه میلیاردی میگیرن بیشتر پیرو مد نیستن که چون فلانی اونقدر پروژه گرفته چرا من نگیرم؟


پروژه نظامی رو به دانشجوی خارجی نمیدن

3- یه کم از خودت خجالت بکش که چرا سعی میکنی با کنار هم گذاشتن بعضی چیزا کذبی رو به بیننده القا کنی؟ چرا وقتی که میدونی که پروژه های تحقیقاتی حساس نظامی رو هیچوقت به دانشجوی خارجی نمیدن و نتایج تحقیق این دانشجوها هم همه به طور عمومی منتشر میشه و همه کشورها میتونن استفاده کنن, سعی میکنی وانمود کنی که این دانشجوهایی که میرن خارج بر روی مسائل نظامی کار میکنن؟ نگو که نمیدونستی وگرنه چرا رفتی با یه نفر مقیم امریکا (= کسی که امریکا وطنش هست) مصاحبه کردی؟ راستی به اون آقا هم بگو هیچ کسی با 12 هزار دلار موشک نمیسازه!


امنیت دانشجو

4- این قسمت فیلمتو خودت نگاه کن. "دانشجوها آمدند نرده های دانشگاه رو انداختند, الان خطر این میره که نیروی انتظامی و یگان ویژه در واقع حمله کنه"... من نه چیزی به این حرف اضافه کردم و نه چیزی کم کردم و این چیزیه که خودت توی فیلم گذاشتی. ببین و گوش کن که ترس دانشجویی که نرده های دانشگاهش افتاده از دزد و زورگیر و ... نیست. ببین ترس دانشجوی ممکلتت چیه؟ واقعا چرا این دانشجوها به اینجا رسیدن؟


مسکن ونزوئلا

5- این قسمت فیلم رو هم یه بار دیگه نگاه کن. اینجایی که دکتر مشایخی میگه "ده هزار واحد مسکونی توی ونزوئلا" چند بار اینو برای خودت تکرار کن. اینم من از خودم در نیاوردم و تو خودت توی فیلمت آوردی. چطوری من جوان باید بی خانه باشم و ده هزار تا واحد مسکونی رو ایشون توی ونزوئلا بسازن. همین یک جمله فقط برای اعتبار شخصیت این آقا کافیه. بعد ازش بپرس بچه های الان نمیفهمن, تو که میفهمیدی چرا رفتی به جای اینکه اینجا خونه بسازی اونجا ساختی؟ بگو دوربینو هم حتما اینبار خاموش کنن!


میراث ...

6- میراث آلبرتا, برخلاف القائات شما میراث آلبرتا نیست. این میراث شماست چیزی که خودتون درست کردید. چون آلبرتا هیچ وقتی رو نداشته که چنین کسانی رو تربیت کنه ولی اینا سالهای سال در جوار شما بودند.



فقط یک کلام ختم کلام

کسی که منطق داشته باشه نیازی به استفاده از احساسات برای اثبات (یا به معنای بهتر القا) تفکراتش نداره. فیلمساز این فیلم اگر واقعا منطقی داشت اونو میگفت!


حیف وقت.

نظرات 31 + ارسال نظر
یونس سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ق.ظ http://itpost.blogfa.com

فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن ان پول می گیرد
سخت است اقاجون سخت

نسیم سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:58 ب.ظ

این فیلم رو دیده بودم با این نقد قشنگی که کردید لازم میبینم که یه دفعه دیگه با دقت بیشتر نگاهش کنم ممنون

حیف وقته.

صادق سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:19 ب.ظ

سلام
منم سال قبل این فیلم!! رو دیدم.
فیلم رو اونطوری که واقعیت داره و درد جامعه هست شروع می کنن و اونطوری که خودشون می خوان تموم می کنن.اینطوری افکار رو به همون سمتی که می خوان سوق میدن.باز خوبه افرادی مثل شما که این مسائل رو کامل میدونن بیان نظر بدن تا امثال منی که اصلا نمیدونیم چه خبره.موفق باشی.ممنون

Melisa سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:19 ب.ظ

اون جوون گزارشگر پسر شمقدری هست و دانشجوی مواد شریفه که معلومه چه طوری قبول شده! در حقیقت فیلم رو هم شمقدری معلوم الحال ساخته نه پسرش. زمانی که فیلم رو میساختن من خودم تو شریف دانشجوی ارشد بودم و اولین اکرانش رو هم که تو خود دانشگاه بود رفتم. همه دانشجوهای حاضر به مسخره بودن و بی محتوا بودن فیلم اذعان داشتن. این جناب آقای نایبی هم رو خیلی خوب میشناسم و میدونم که تحصیلات حوزوی ایشون بیشتر از تحصیلات دانشگاهیشه و عضو کدوم ارگان نظامین و کلا چطوری هیئت علمی شدن و کسی تو دانشکده قبولش نداره و کافیه یه بار بیاد سر کلاسش بشینه تا بفهمه من چی دارم میگم. دو سه تا از دوستام هم که چند ماهی تو شرکتشون کار کرده بودن میگفتن که با کدوم قرارگاها قرارداد داره و چقدر پول مملکتو میچاپه! آخر سر هم وقتی این فیلم اکران شد با تعدادی از بچه های شریف جمع شدیم که یه فیلم هم در جواب این فیلم ما بسازیم ولی نهایتا منصرف شدیم. گفتیم یه انگ بهمون میچسبونن و ممنوع الخروج میشیم اون وقت دیگه باید قید اپلای رو بزنیم و بشینیم واقعا به مملکتمون خدمت کنیم

k سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:00 ب.ظ

سلام وودی
بچه هایی که از دانشگاه های متوسط یا ضعیف آمریکا phd میگیرن، خب استاد که نمی تونن بشن، کجاها کار می کنن؟ کارشون فقط ریسرچ میشه؟ کلا تو صنعت چه تیپ کارهایی رو میدن به phd ها؟ اصلا کار چه قدر راحت گیر میاد؟ اگه لطف کنی یه کم این قضیه رو بشکافی.

میتونن توی دانشگاه های ضعیف تر استاد بشن.
کار توی صنعت هست. کار به اندازه کافی هست اما رقابت خیلی زیاده. => اصلا راحت گیر نمیاد.

new woody:-)) سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:05 ب.ظ

وودی جان.از اول این جوری مردم رو خر میکردند.
ایران بهشته بقیه ی دنیا جهنم!!!!!!!!!!
مشکلات ما که یکی دوتا نیس
الان کل اینترنت مخابرات شهرمون قطع شده!!!adslوdial up
الان هم اینو دارم با سیم کارت رایتل مینویسم
Whatsappوskypeوviberو.....قطع!!!شده
بنازم به این شعر زمستان اخوان که فضای خفقان اون دوره رو نشون میداده باز خوبه یه نفر حداقل جرات کرده همچین چیزی رو گفتهالان که هیچکی جرات حرف زدن رو هم نداره
وودی جان موفق باشید

من خودم توی اون شرایط بودم. اون سرعت اینترنت اینقدری که به پیشرفت کشور لطمه میزنه هیچ چیز دیگه ای نمیتونه باعث عقب افتادگی بشه.

just سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:04 ب.ظ

big likeeeeee
albte man filmo nadidm vali mitonam hads bezanam che cherto pertaee migofte vali haarfat aliiiiiiiii bodan

محمد علی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:27 ب.ظ http://margerang.ir



http://taklove.com/free-download

Thanks. I prefer to use YouTbe

غریبه سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ

یه Back Up از وبلاگتون بگیرید.

می ترسم بزنن وبلاگتونو حذف کنند...

کاش روی wordpress.com وبلاگتون را می نوشتید. اینجوری از گزند بعضیا در امان بودید...

نمیدونم چطوری این کارو کنم.

کامیاب سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:44 ب.ظ

سلام وبلاگ خیلی جالبی دارید از اول همشو خوندم راستش من مهندسی برق دانشگاه ازاد خوندم چون به امتحانات زیاد اهمیت نمی دادم معدلم 15 هست واسه زبان مشکلی ندارم فقط واسه رزومه مشکل دارم نمی دونم که از کجا شروع کنم چطور مقاله بدم کسایی هم که دورو برم هستن کلا تعطیل
خودم خیلی دوست دارم بیام امریکا ولی از یه طرفم عموم و عمه ام سوئدن شاید اونجا راحت باشم وکمتر هزینه کنم ممنون میشم راهنمایی کنی

سلام
شما تلاشتونو کنید حالا هر جا که شد ادامه تحصیل بدید. سوئد هم دانشگاه های خوبی داره. هدف آدم هم توی زندگی خیلی مهمه.

اسی سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام

وودی جان سلام
خوبی ما که بد مبتلای نوشته هات شدیم مرتب سر میزنم ببینیم که آپ میکنی .
این دومین سوالی که تو این چند وقته میپرسم!
یه کم در مورد رضا و اینکه الان چه برنامه داره توضیح میدی ؟ اگر فضولی نباشه برای آینده چه برنامه ای داره ؟؟

سلام

خیلی خلاصه بگم که میخواد بره اونجا یکی دو سالی کار کنه که گرین کارتش بیاد و بعد ببینه میخواد چکار کنه. بیشتر از این نمیدونم.

مهیار سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:12 ب.ظ

سلام وودی جان
میخواستم بدونم هزینه بلیط رفت و برگشت به آمریکا از ایران چقد در میآد؟
ممنون بازم شرمنده

از سایت هایی که گذاشته بودم چک کنید مثل
www.kayak.com
گوگل و بینگ هم جدیدا این کار رو میکنن.

مهیار سه‌شنبه 22 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ب.ظ

بخدا شرمنده ام یادم رفت تو نظر قبلی بنویسم
میخواستم بدونم شهریه کالج برای خود آمریکایی ها چقده؟ دانشگاهی هم هست که برای خود آمریکایی ها مجانی باشه مثله دانشگاه دولتی خودمون.
ممنون از این که به سوالاتم جواب میدی همیشه شاد و سلامت باشی

شهریه اش نصف شهریه اینترنشناله. دانشگاه ما تقریبا ترمی 4500 تاست.
خیر نیست اما اغلب از دولت یا دانشگاه فاند یا نیمچه فاندی میگیرن.

jj چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:26 ب.ظ

منه احمق اینو به مامان بابام نشون دادم...

ازون روز به بعد میگن حق نداری بری..

مهیار چهارشنبه 23 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 08:40 ب.ظ

سلا وودی جان این سایتا چجوریه
یه بار از تهران به دبی - دبی به سیاتل در میآد 6000$
یه بار دیگه از تهران به امستردام - آمستردام به سیاتل در آد 1300$
من یه ذره گیج شدم

سلام
خب بستگی به خیلی چیزا داره. نوع پرواز کلاسش نوع هواپیمایی تاریخش
تا سیاتل همون حدودای 1200-1300 متوسط هست
موفق باشید

hamid reza dashti پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:39 ق.ظ

سپاس وقتی اینطوری مینویسی ادم ذهنش جلا پیدا میکنه (نفسش باز میشه)
سپاس

غریبه پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:44 ق.ظ

وبلاگ زیر آسمان سویس حذف شده:

http://skyofsweden.blogsky.com/

واقعا حیفه که یهو این وبلاگ را هم اذیت کنند... :(

حتما یه بک آپ از وبلاگتون بگیرید. حتی اگه Blogsky.com امکان تهیه ی نسخه ی پشتیبان را بهتون نمیده، خودتون دستی از وبلاگتون Back Up بگیرید.

(می تونید مطالبتون را کپی کنید توی Word. شاید هم بتونید از WordPress.com استفاده کنید تا خودش اتوماتیک وبلاگتون را منتقل کنه روی سرور خودش)

شاهین پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:02 ق.ظ http://gull.blogfa.com

جالب اینجاست که خود روستا آزاد واترلو درس خونده!

آشفته جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ق.ظ

سلام
وبلاگ جالبی دارید و اطلاعات خوبی از وبلاگتون به دست آوردم
من چیزی در مورد رشته شما ندیدم، شما علوم انسانی هستید؟
اگه می تونید رشته تون رو هم بگید.

searcher جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:21 ق.ظ

من این ویدئو (گفتم ویدئو چون نمیشه اسمشو فیلم گذاشت) ندیده بودم. دیشب که پستتو دیدم، رفتم دانلود کردم و دیدم (البته با توضیحات شما و نظرات دوستان حدس میزدم که ارزششو نداره، اما خواستم ببینم که بیخود و چشم بسته نظر ندم ).
واقعا چرند، مزخرف و دروغ !!!! یکی نیست بگه آخه اگر شما این دوستانی که رفتن و میرن راا به عنوان نخبه و باهوش و .... قبول دارین، چطوری به خودتون اجازه میدین بگین که همه اینه نمی فهمن، و ما فهمیدیم که اینا اشتباه میکنن. جالب اینجاست که از نظر اونا اکثر قریب به اتفاق نخبه ها و .... اشتباه میکنن تو این مملکت!!
و نکته جالبتر اینکه، این نخبه ها که میرن، احتمالا اونجا میرسن عقل از سرشون میپره، چون اگر واقعا اونجا شرایط بد باشه که خوب بر میگردن دیگه، حالا چرا همه میمونن، حتی اونایی که اولش با غرور میگفتن، نه ما بر میگردیم!!!!!
خلاصه اینکه کاش میشد یه مستند در جواب این مزخرف ساخت، هرچند که به قول دوستمون: "فهماندن چیزی به کسی که برای نفهمیدن آن پول می گیرد، سخت است اقاجون سخت"!!!
البته به نظرم زیاد هم کاری نداره، میشه یه سرچ کرد تو گوگل دنبال ایرانی های موفق توی آمریکا، ناسا، مایکروسافت، گوگل، E-bay، و...... ،

و کلام آخر، به قول خود وودی جان: "حیف وقت " !!!!!!!!

فرهاد جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:58 ق.ظ

سلام ووودی جان
من دانشجوی سال اول ارشد هستم
برنامه دارم برای 2 سال بعد پذیرش بگیرم
یه چند تا سوال تو ذهنم هست ممنون میشم راهنمایی کنی
داشتن سابقه کار تو گرفنن پذیرش تاثیری داره؟؟ من تا امروز کار مرتبط و غیر مرتبط زیاد کردم ولی بیمه نشدم(به درخواست خودم، چون مدرکمو میخوام از عدم کاریابی آزاد کنم)
گرفتن مدارک فنی حرفه ای و ...نرم افزار های و دوره های آموزشی تخصصی رشتم(مکانیک) چطور؟؟

سلام
سابقه کار به درد اپلای نمیخوره. (برای مهاجرت از طریق کار مفیده) سابقه بیمه هم همینطور
مدارک فنی و ... هم تاثیری نداره. معدل جی آر ای مقاله و ... اینا مهم هستن.
موفق باشید

نوید جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:09 ب.ظ

با site grabber idm میتونید کل وبلاگ دانلود کنید. یه امتحان کنید ببینید چه طور در میاد.

ممنون. صفحه صفحه ذخیره اش کردم.

سر در گم! جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:09 ب.ظ

سلام وودی
امروز داشتم مطالبت راجع به استخاره کردن رو میخوندم، برام جالب بود. من هیچ وقت استخاره نکردم، راستش اصلا اعتقاد هم نداشتم. ولی الان بد جوری بین موندن و رفتن مرددم. هر جوری سبک و سنگین میکنم، وزنه هر دو طرف مساویه. اصلا نمیتونم انتخاب کنم. گذشت زمان هم به ضررم هست. تو چه جوری استخاره میکردی؟ میشه کمکم کنی؟

سلام
راستش من از استخاره نتیجه ای نگرفتم. به نظرم استخاره فقط اون چیزی رو که توی دل آدمه بهش میگه. اینه که اگر آدم همیشه به قلبش رجوع کنه و ببینه که اون چی میگه راه درست رو میره.
تردید رو میشه با دانش بیشتر نسبت به موضوع از بین برد و اگر نشد هم واقعا نباید فرقی کنه که آدم کدوم مسیر رو بره. مشورت و توکل به خدا مهمه. برای کسی هم که اعتقادی به استخاره نداره هیچ جای استخاره گرفتنی نیست.

مهیار جمعه 25 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:47 ب.ظ

سلام وودی جان یه سوال
یه آمریکایی از چند سالگی میتونه برای سفر توریستی از کشور خارج بشه؟
فقط دو هفته مثلا بیاد ایتالیا بعد بره

نمیدونم.

فرزاد شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:44 ق.ظ

من موافق جزییات صحبتتون نیستم
1- خیلی از شهرستانی ها اونایی که مثل من اینو دیدن حداقل عبرتی که بردن اینه که میشه از خیلی زودتر بزرگ اندیش شد مثل دختره که می خواد بره شریف که بره کانادا این دیدگاه اصلا و یا خیلی ضعیف تو شهرستانه و من سعی میکنم بچم رو بزرگ اندیش بار بیارم
2 - قران : از چیزی که به آن اطمینان ندارین صحبت نکنین (راجع به سهمیه ای بودن یا نبودن افراد)
3- من راجع به یه قسمت حرف های آقای هزیر موافقم که تو ایران این فرصت برای دکتر ها و اساتید دانشگاه واسه پول در اوردن فراهمه البته نه همه رشته ها شما ببین حقوق یه پزشک تو امریکا سالی در بهترین حالت 550000 دلاره دکترای متخصص ایرانی بسیار زیادی دیدم که ماهی 100 میلیون در امد داره و همچنین بسیار شنیده ام که ماهی بین 600 تا 2 تا 3 میلیارد درامد داره که این در امد تو هیچ جای دتیا گیر نمیاد یا در مغوله مهندسی اساتید تهران و دانشگاه های شهرستان به مراتب زیادی شنیده ام که حقوق ماهیانه 50 میلیون دارن (در مواردی حقوق سالیانه میلیاردی)

اول اینکه ننوشتید موافق کدوم قسمت نیستید بعدا بنویسید صحبت کنیم.

1- اگر خوب خونده بودید بنده هم مشکلی با زاویه نگاه اون دختر نداشتم. اما فیلم فقط این زاویه رو برای جذب مخاطب از اول استفاده میکنه و اکو کردن حرفای اون دختر توی آخر فیلم که حالتی مثل مسخره کردن داره نشون میده که سازنده با این نوع تفکر از اول مخالفه. روح پیام فیلم هم با این چیزی که مطرح کردید خیلی فرق میکرد.
2- اگر منظورتون آیه "لاتقف ما لیس لک به علم" هست که موضوع این آیه کلا پیروی کردن از چیزی که آدم بهش دانش نداره هست. در هر صورت انتقاد شما جایز نیست چون من واژه احتمالا رو استفاده کردم و نگفتم که قطعا اینطوریه.
3- یه سری کارها که توی ایران از نوع 3000 میلیاردی هست که فرصت براش خوب زیاده, بحثی توش نداریم. اینکه گفتید "ماهی بین 2 تا 3 میلیارد هیچ جای دنیا گیر نمیاد" بدون شک حرف غلطیه. اینجا توی امریکا کارآفرین ها خیییییییییییییییلی بیشتر از اینا در میارن. و البته درست هم هست چون بیشترین سود رو به جامعه میرسونن و نه تنها شغل ایجاد میکنن بلکه اقتصاد رو هم بهبود میدن. ولی اگر منظورتون این بود که یه بیسواد یا کم سواد از راه خلاف بتونه این مبلغ رو راحت در بیاره, قطعا درسته چون اینجا همچین مو رو از ماست میکشن که جز کسی که واقعا کار مفیدی برای مردم کرده باشی کسی نمیتونه همچین درآمدی داشته باشه. در آخر هم "حقوق ماهیانه 50 میلیون" که شنیدید با دیده های ما اصلا تطبیق نداره. مثل اینکه ما خودمون چند سال توی همین دانشگاه هایی که میفرمایید تحصیل کردیم.

سلام شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام دوست گرامی
من تازه با وبلاگتون آشنا شدم...
حتما درباره پذیرش Need-Blind اطلاع دارید که شش دانشگاه امریکا بدون در نظر گرفتن شرایط مالی پذیرش می دهند.
خواستم بپرسم من دانشجوی ترم 4 کاردانی هستم و اگر بخوام برای لیسانس در این 6 دانشگاه اقدام کنم معدل کاردانی من اهمیت دارد یا دیپلم؟ (نه به عنوان ترنسفر)
چون دوره دیپلم من معدلم ضعیف بود حدود 16 و رشته نامربوط، ولی الان در رشته تخصصی خودم و با معدل خوبی در حال تحصیل هستم...
جدای از این 6 دانشگاه به دانشگاه نیویورک و شیگاگو هم علاقه زیادی دارم.
سپاس

http://en.wikipedia.org/wiki/Need-blind_admission

دوره دیپلم مهم نیست. کاردانی توی اکثر کشورها مقطع نیست یعنی باید از اول کارشناسی بخونید. پول داشته باشید و مشکل سربازی هم نداشته باشید و نمرات زبان و امتحاناتون خوب باشه میتونید ادمیشن بگیرید

موفق باشید

هادی شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:48 ب.ظ

پس نگران نمرات دوره دبیرستان نباشم؟ کلا این قانون است که نمرات آخرین مقطع تحصیلی را بررسی می کنند یا اینکه باید استاد و کمیته پذیرش را توجیه کرد که این مدرک من اهمیت دارد؟
سقف سنی وجود ندارد؟ من متولد 72 هستم...
سربازی معاف شدم و پاسپورت دارم، مشکل ریکامندشن ندارم (رشته من سینما است و میتوانم از بهترین کارگردان های ایران توصیه نامه بگیرم).
فقط مشکل مالی دارم و به این دلیل تمرکزم بر روی این دانشگاه ها است (البته هاروارد و ام ای تی را فراموش کنم بهتر است).
کالج آمهرست - پرینستون - ییل - دارتموث - شیگاکو و نیویورک...
سپاس

نه نگران نباش
سقف سنی نیست
برای فاند مقطع فوق و بالاتر باید باشید. به لیسانس فاند نمیدن معمولا. دانشگاه های اروپا بعضی شهریه ندارن اما هزینه زندگی رو باید بدید
امریکا هم این دانشگاه ها به این راحتی کسی قبول نمیشه. باید خیلی تلاش کنید. موفق باشید

کیوان یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:16 ق.ظ

ببخشید ما یه سوال بی ربط داشتیم. خواستم بدونم چطور از یوتیوب فیلم دانلود کنم؟ممنون میشم جواب بدید

نمیدونم.
اگر فیلت..ر نباشه با free download manager میشه.

هادی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:17 ب.ظ

حرف شما درست...
ولی از یک متقاضی لیسانس انتظار خاصی ندارند...
منظورم اینه انتظار مقاله ندارند، منم ریکامندشن های خوبی میتونم بفرستم...
والا نمیدونم این دانشگاه ما 7 ترمه است (پودمانی) الان ترم 4 هستیم نمیدونم کی تموم میشه کی ددلاین ها تموم میشه...
اگر دیدم قبل از اتمام ددلاین ها، فارغ التحصیل میشم که اقدام میکنم و گرنه ارزش نداره یکسال منتظر بمونم برای یک لیسانس 4 ساله...همین کاردانیش حدود 3 سال طول میکشه...
راستش شما هم کاردانی، کارشناسی، ارشد بودید؟ فاند هم گرفتید؟

بله. بله.

بعدنا میگم پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:32 ب.ظ

وودی جان سلام
میدونم خیلی گذشته ولی ...
تا حالا کسی بهت گفته دمت گرم؟
عجب استدلالی کردی واسه این ویدئو.
منم میدونستم ولی نه اینقدر که روشنم کردی.
جواب خیلی از سوالاتی(ابهاماتی) که اذیتم می کرد رو یه جا گرفتم.
ایشالا به کمک وبلاگت منم دارم میام.
امیدوارم هرجاهستی در جهت میل به سمت درستی و کمال انسانی باشی.
عزت زیاد...

محسن سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ب.ظ

دوست عزیز شما اول فرق "مستند" رو با "فیلم" یاد بگیرین بعدا بیاین نقد فیلم کنین.
معنی اینا که گفتین چیه: "راستی به اون آقا هم بگو هیچ کسی با 12 هزار دلار موشک نمیسازه!"

کی تو این مستند گفت داره با 12 هزار دلار موشک می سازه؟؟!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد