زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

گرفتن ریزنمره

دانشگاه آزاد

برای گرفتن ریز نمره در دانشگاه آزاد, شما پول میریزی به حساب سازمان مرکزی بعد با نامه درخواست میدی دانشگاهت. یه چند روز علافی که دانشگاه بهت ریزنمره بده بذاره توی پاکت. بعضی دانشگاه ها هم دست خودت نمیدن باید چک و چونه بزنی. خلاصه نگید برای خارج رفتن میخواهیم. بگید مثلا سر کار پدرمون میخواد یا ... ریزنمره رو که از دانشگاه گرفتید تقریبا اوکی میشه.فقط اگر امکانش هست قبل از اینکه بگیرید از مسئولش خواهش کنید که برگه رو بده بخونید (بعضی دانشگاه ها اصلا میدن دست خودتون که برید امضاهاشو بگیرید) دیده شده که یه چیز تابلو رو غلط توش مینویسن بعد مجبور میشید از تهران برگردید و چند روز دوباره شهرستان علاف بشید. خلاصه دانشگاه چند تا امضا میخواد که یکی رئیس دانشگاه یا معاونشه, یکی مسئول آموزشه و آخر سر هم دبیرخونه و بعد اداره فارغ التحصیلان (اگر فارغ التحصیل شده باشید به سلامتی)

بعدش میرید سازمان مرکزی 1 روز مدارک میدید فردا یا پس فرداش میرید امضا شده میگیرید. بعد میدید ترجمه (با همه مدارک دیگه از جمله دانش نامه یا همون مدرک). یه هفته هم علاف ترجمه هستید بعد از همون TNT دانشگاه آزاد میفرستید.
در کل دانشگاه آزاد همه کارهاش توی سازمان مرکزی انجام میشه.
من پارسال که دنبال کارهای ریزنمره ام بودم حداقل 2 هفته کار برد. واقعا علافی داره. مثلا مسئول امضای دانشگاه نبود, هر روز هی من میرفتم تا بالاخره یکی پیدا بشه اینو امضا کنه. یا سیستم دبیرخونه قطع بود من یه روز تا ظهر موندم وصل نشد و مجبور شدم برم فردا برگردم. بعد میگفتن امنیتیه نمیتونیم بدیم دستت. خلاصه یه اوضاعی بود تا بالاخره درست شد. فکر کنم دیگه همه میدونن که ادارات چه خبره.


دانشگاه سراسری

گرفتن ریزنمره از دانشگاه سراسری بر دو وجه است. اول دانشگاه خودش لطف میکنه و ریزنمره انگلیسی میده. که پول میریزید به حساب دانشگاه و درخواست ریزنمره میدید و یک هفته بعد میرید میگیرید. منتهی کارت پایان خدمت نداشته باشید بهتون نمیدن. که معمولا خود دانشگاه هم پست داره و همونو هم میتونه بفرسته. دوم دانشگاه ریزنمره انگلیسی نمیده, همه اون مراحل دانشگاه آزاد هست به جز سازمان مرکزی. همه قسمت های سازمان مرکزی توی دانشگاه انجام میشه.

یه پذیرش بدون فاند دیگه

امروز صبح که ایمیلمو باز کردم باز یه دانشگاه دیگه بهم ادمیشن داده بود! برای فاند هم نوشته بود که با دپارتمان صحبت کن. اون یکی دانشگاه هم همینو گفته بود. کلا فاند هم دست دپارتمانه. به یکیشون به دپارتمانش هم ایمیل زدم گفت که فاندها دست استاداست, شما به خودشون مستقیم ایمیل بزنید. بعد من به چند تا استاد ایمیل زدم و یکیشون گفت که فاند ندارم اما فلانی داره. به اون فلانی هم ایمیل زدم اما جواب نداده. به یکی دو تا دیگه هم مرتبط با زمینه خودم ایمیل زدم اونا هم جواب ندادن. دیگه نمیدونم به استادی که به کسی که ادمیشن هم داره و میدونه که احتمالش خیلی زیاده که فردا با هم روبرو هم بشن جواب نمیده چی باید بگم. آخه مرد (زن) گیریم که سرت شلوغه, گیریم که اصلا فاند نداری, یه کم شعور داشته باش به ایمیلت جواب بده. 


خیلی خسته ام کردن. خدا کنه یه جای بهتری پذیرش بگیرم که فاندش هم باهاش باشه نخوام به این استادایی که دیگه نمیدونم با چه اسمی توصیفشون کنم ایمیل بزنم. اصلا حرفه ای نیستن. از دنیای صنعت و حرفه ای بیشتر خوشم میاد تا این دنیای بی قاعده.


توی چند هفته گذشته جمعه ها هم میرم سر کار. اینه که همیشه خیلی خسته ام و دیگه کمتر میرسم بیام اینجا چیزایی رو که میخوام بنویسم. امروز استثنا رفتم مجلس ختم یکی از آشنایان و بعدشم تا شب خرید بودم. خیلی از چیزایی که میخواستم جمع بندی کنم و بنویسم همینطوری تلمبار شده. خدا کنه که زودتر تکلیف ما هم معلوم بشه که سرم خلوت تر بشه.

سایت Numbeo.com اطلاع از هزینه های زندگی شهرهای دنیا

امروز یه سایت خوب معرفی میکنم برای اطلاع از هزینه های زندگی در کشورهای دیگه. این سایت توسط کاربرانش آپدیت میشه و برای همین میشه گفت که از خیلی جاهای دنیا همیشه آپدیت میشه.

http://www.numbeo.com


طبق جاهایی که من آمار گرفتم متوسط در آمد توی اکثر شهرهای اروپایی و امریکایی 3 برابر ایران و متوسط ماشین 50 درصد ارزونتر و خرج خرد و خوراک 20 درصد گرونتره. البته پوشاک رو با مارک های معروف زده و برای همین اونجا 50 درصد ارزونتر در آمده. همچنین اکثر جاها قیمت خرید آپارتمان 50 درصد تا 100 درصد ارزونتر از تهران بود و قیمت اجاره هم بین 20 تا 50 درصد بیشتر.

جالب اینجاست که قدرت خرید مردم در اکثرا جاهایی که من نگاه کردم 150% بیشتر از تهران بود!


قسمت های اصلی سایت یعنی منوهای اولی خیلی کاملتر از قسمت های دیگه هستن. اما سایت رشد خوبی داره و در آینده میشه انتظار داشت که مقایسه هایی مثل آلودگی و هتل و ... هم کاملتر بشن.


البته قیمت ها یه جورایی میانگینی هست و برای ما که دانشجو هستیم میشه گفت که خرج کمتر از این چیزاست. مثلا داداشم که ایتالیاست همین الان خرج خورد و خوراکش از اینجا کمتر در میاد (البته با قیمت ارز دولتی میگم) با این حال سر جمع مقایسه هاش خیلی خوبه.

جیمیل را خدا آزاد کرد

بالاخره بعد از 3-4 روز گیر افتادن در ارسال ایمیل, دیروز جیمیل را خدا آزاد کرد و من تونستم به چند تا دانشگاه ایمیل بزنم بپرسم ببینم فاند چی میشه که هیچ کدوم هنوز جواب ندادن.

چند شب پیش بازم خوابشو دیدم.

این روزا دلم برای تیلور هم خیلی تنگ شده. هفته پیش بازم توی خواب دیدمش. عین همون آخر ours بهم نزدیک شد و منو بغل کرد. خیلی حس خوبی بود. 



بعد توی ذهنم یه صدایی بود که میگفت آدم اون چیزی رو که خیلی دلش میخواد میبینه و اینا واقعی نیستن. بعدا فکر کردم که 90 درصد خواب هایی که ما میبینیم عین اون آیینه هری پاتره که هر چی دلش میخواست رو میدید اما واقعیت نداشت.