زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

مقاله بدون نتیجه به درد بخور

مقالهامروز برای اولین بار بر خلاف میلم مقاله ای نوشتم که نتیجه اش خوب نبود. اصلا خودم هم روش درست کار نکرده بودم. دلم نمیخواست اصلا این مقاله رو بدم اما خب چاره ای نداشتم. یه ماه پیش نشستم یه چرت و پرتی نوشتم و دادم برای یه کنفرانسی گفتم که بعد توی این یه ماه میشینم روش کار میکنم تا نتیجه هاش رو درست کنم. اما خب اصلا وقت نشد. یعنی تافل داشتم و جی آر ای نمیشد کار دیگه ای کرد! خلاصه الان مقاله نهایی رو میخواستن. منم هر کاری که میتونستم کردم که نتایجش خوب بشه اما نشد! همینطوری دیگه نیم ساعت پیش آخرین مهلتش بود که  فرستادم بره. اصلا دلم نمیخواست یه همچین مقاله ای داشته باشم. یعنی اینطوری. اما دیگه چاره ای نداشتم. وقت دفاع پایان نامه ام داره میرسه و من وقت نمیکنم که بخوام کار دیگه ای انجام بدم. باید توی این ماه (به قول خودم این 2 هفته اول آذر) کارهای پایان نامه ام  رو جمع و جور کنم و تمومش کنم. آخه وقت دیگه ای نمونده و تا الان حتی یه نتیجه به درد بخور هم ندارم.

دلم میخواست زودتر تموم بشه از شرش راحت بشم.

درس دانشگاهی لیدی گاگا!

لیدی گاگا مجله تایم لیدی گاگا را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان ذکر کرده است

دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا، به تازگی واحد درسی جدیدی را ارائه کرده که به بررسی ابعاد شخصیتی، شغلی و اجتماعی لیدی گاگا، خواننده مشهور این کشور می پردازد.

"لیدی گاگا و جامعه شناسی شهرت" نام این واحد درسی جدید است که به پیشنهاد پروفسور "متیو دفلم" بنیانگذاری شده است.

برای این واحد درسی وبلاگ ویژه ای هم طراحی شده و قرار است که نخستین دوره تدریس آن در ترم تحصیلی بهار ۲۰۱۱ آغاز شود.

پروفسور دفلم، که متولد بلژیک است، تا کنون در زمینه های مقابله با تروریسم، پلیس بین الملل و کنترل جرایم اینترنتی پژوهش هایی انجام داده است و می گوید از طرفداران جدی لیدی گاگا است.

'ابعاد اجتماعی لیدی گاگا'

پروفسور دفلم در گفت و گو با روزنامه دانشجویی "دیلی گیمکاک"، گفت: "ما می خواهیم به لیدی گاگا به عنوان یک پدیده اجتماعی نگاه کنیم. موضوع یک نوع موسیقی یا یک شخص نیست. داشتن ۱۰ میلیون طرفدار بر روی شبکه فیس بوک و شش میلیون نفر تعقیب کننده در تویتر، یعنی اینکه این یک پدیده اجتماعی است."

این واحد درسی بر آن است که ویژگی های جامعه شناختی لیدی گاگا را از زوایای موسیقی، طراحی لباس، نما آهنگ ها و جنبه های هنری فعالیت او بررسی کند.

لیدی گاگا متولد ۲۸ مارس ۱۹۸۶ در آمریکاست.

او در سال ۲۰۰۳ کار خود را با اجرای موسیقی راک در بخش های جنوبی نیویورک آغاز کرد و در اوت ۲۰۰۸ نخستین آلبومش، شهرت (Fame) را به بازار داد که به سرعت به پرفروش ترین آلبوم در بریتانیا، کانادا، آلمان و چند کشور دیگر تبدیل شد.

مجله تایم لیدی گاگا را در فهرست ۱۰۰ شخصیت تاثیرگذار جهان ذکر کرده است.


-------------------------------

این دیگه از اون چیزای مسخره امریکایی هست. البته بررسی جامعه خیلی خوبه اما نتیجه این درس چیه؟ واقعا چرا انحطاط جامعه امریکایی تا به این حد رسیده که یه خواننده ای که حجب و حیایی نداره و جز چرت و پرت خوندن چیز دیگه ای نداره رو باید بذارن توی درس های دانشگاهیشون؟
تیلور (مال من)امروز ویدئو آهنگ mine تیلور رو دانلود کردم. واقعا قشنگ بود. هر چند که این آلبوم جدیدش فرسنگ ها با آلبوم قبلی فاصله داره (به نظرم عقب تره) اما به هر حال از این آهنگ خوشم آمد. کلا توی جامعه ای که فساد اخلاقی اینطور فراگیر شده کسانی مثل تیلور رو فقط میشه نعمت دونست! توی این آهنگ مثلا عاشق یکی میشه و باهاش ازدواج میکنه و وقتی دعواشون میشه یاد دعوای پدر و مادرش میفته و بعد با هم آشتی می کنن و زندگیشونو ادامه میدن و بچه دار میشن. ویدئو آهنگ پر است از صحنه هایی که افراد رو به داشتن خانواده تشویق میکنه. لذت های زندگی خانوادگی به طرز زیبایی تصویر شده و البته مضمون خود شعر هم همینطور هست. اینکه یه نفر توی امریکا با اون وضعیت اخلاقی جامعه اینطوری عمل میکنه برای من جای تعجب داره. بعضی وقتا به خودم میگم شاید اتفاقی باشه اما باز یه دلیل دیگه ای پیدا میکنم!
به این جناب پروفسور که رفته درس لیدی گاگا گذاشته به بهونه اینکه 10 میلیون طرفدار فیس بوکی داره باید گفت که تیلور با سن کمتر و فعالیت کمتر جزو همون لیست بوده و  همین تعداد طرفدار رو روی فیس بوک داره و تاثیر بیشتری بر روی جامعه گذاشته! شاید بد نبود اون درس رو حذف کنید و یه درس برای تیلور بذارید که ببینید چطور یه نفر توی همچنین جامعه ای بر خلاف اکثر هنرمندان عمل میکنه و موفق هست. راهنمایی میکنم: انسان فطرتا دنبال خوبی هست. امیدوارم که تیلور بتونه به این روند خلاف جهت حرکت کردن کسانی مثل گاگا و بریتنی ادامه بده.

نقشه جاده رفتن به امریکا از طریق تحصیل

سلام.


دلم نیومد این لینک رو نذارم. خیلی خلاصه کارهایی که باید انجام بگیرد رو گفته. هرچند که ماه های پیشنهادیش یه مقداری مشکل داره اما شما اگر اولین ماه رو در نظر بگیرید درست در میاد.

دقت کنید که برای امتحان ها اول جی آر ای هست بعد تافل!


http://www.happyschoolsblog.com/roadmap/


27 جون 2013: لینک به درخواست وب سایت مربوطه حذف شد. آدرس اما نگهداشته شد. با این حال مطالب سایت هم عوض شده.

چرا خارجی ها اینطوری هستن؟ هی عوض میشن

taylor_swift_innocentبعد از مدت ها آلبوم جدید تیلور رو گرفتم. اما حتی یکبار هم نتونستم درست بشینم گوش کنم. اصلا سبکش کامل عوض شده بود. نمیدونم چرا این خارجی ها اینطوری هستن. یه باره خودشونو گم میکن. یه دفعه فکر میکنن باید یه جوری دیگه باشن. باید بگم که Speak Now خیلی خیلی ضعیف تر از آلبوم قبلیه.

شاید خود تیلور عوض شده. شایدم عوضش کردن! شایدم میخواسته عوض شه! نمیدونم اما از نظر من خیلی خیلی بده. این عکس مربوط به اجرای شعر "بیگناه" هست. آخه نمیفهمم این دیگه چه آرایشیه. اصلا برای چی آرایش میکنن؟ اونم اینطوری؟

میخواستم برم امریکا حالا حالم گرفته شده. این چه وضعیتیه. چرا این امریکایی ها تعادل ندارن؟ یکی خواننده توشون بد نبود اینم که اینطوری از آب درآمد. نمیدونم شاید فکر میکنن حالا که مثلا پیشرفت کردن باید مثل بقیه قبلی هاشون بشن. من فقط از سادگی شعرا و خودش خوشم میآمد که اینم از دست رفت. حالا اشکال نداره من نمره تافلم میخواست خوب بشه که شد!

حالا این یکی عکس رو هم ببینید. کجاش این دو تا عین همه. 

ای بابا اصلا نمیشه با این celebrity ها کنار بیای. منم دارم اشتباه فکر میکنم که یکی توشون آدم پیدا شده!

Untouchable - قشنگ ترین شعر انگلیسی ای که شنیدم

تیلور - دور از دسترسسه چهار روز پیش که یه کم سرم خلوت شده بود رفتم چند تا آهنگ از تیلور دوباره گرفتم. آهنگ باورنکردی untouchable رو ده بار یا بیشتر گوش دادم. واقعا قشنگه. برام خیلی جالبه که چطوری یه دختر 20 ساله عشق رو به این معنا درک میکنه. خیلی جالبه. استثنا این شعر رو میذارم توی وبلاگم.



دور از دسترس هستی

مثل آسمان الماس مانند دور

من دارم به آخر میرسم

و فقط نمیتونم بهت بگم چرا

من فدای تو میشم

من فدای تو میشم


دور از دسترس

روشن تر از خورشید میدرخشی

و وقتی نزدیک هستی

حس میکنم دارم طاقتم رو از دست میدم


تیلور دور از دسترسدر نیمه های شب

وقتیکه من در این رویا به سر میبرم

مثل این می مونه که

یک میلیون ستاره کوچیک

اسم تو را صدا میزنن

تو باید بیای, بیا

بگو که همیشه با هم می مونیم

بیا, بیا

طعم اندکی از بهشته


هنوز یه نیمه مونده

و من همه روز رو اینجا صبر نمیکنم

میدونم میگی که بهتر بود اینجا میموندی

به هر جال (در واقع در فارسی باید اول میآمد)


ولی تو دور از دسترس

روشن تر از خورشید میدرخشی

و حالا که نزدیک هستی,

حس میکنم دیگه طاقت ندارم


در نیمه های شب

وقتیکه من در این رویا به سر میبرم

مثل این می مونه که

یک میلیون ستاره کوچیک

اسم تو را صدا میزنن

تو باید بیای, بیا

بگو که همیشه با هم می مونیم

بیا, بیا

طعم اندکی از بهشته


در نیمه های شب

ما میتونیم این رویا رو با هم درست کنیم

میخوام حس کنم که کنارم هستی

و درست پیش من ایستادی

تو باید بیای, بیا

بگو که همیشه با هم می مونیم

بیا, بیا

طعم اندکی از بهشته