زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

مشکلات این روزا

این روزا خیلی عصبی هستم. به غیر از کارهای شرکت, شبها تا دیری وب سایت دانشگاه ها رو بررسی میکنم و استادا رو پیدا میکنم و اگر ببینم میتونم باهاشون کار کنم بهشون ایمیل میزنم. توی یکی از دانشگاه هایی که قبول شدم نگاه کردم دیدم تا حالا به 10 تا استادش ایمیل زدم و به جز یکی که گفته فاند ندارم بقیه هیچ جوابی ندادن. آخه بی انصافا توی یه دانشگاه مگه چند تا استاد هست که من بتونم باهاش کار کنم که 10 تا ایمیل فقط 1 جواب گرفتم؟


از اونم بدتر اینکه از پنجشنبه به هیچ کس ارز دانشجویی ندادن. اینطور که گفته میشه بانک مرکزی گفته که ارز دانشجویی دیگه فقط برای دانشجوهای بورسیه و فقط کسانی که توی کشورهایی هستن که میشه حواله کرد و فقط به صورت حواله تعلق میگیره. اگر ارز دانشجویی نباشه هم که برای خرید 1000 دلار اسکناس هم آدم گیر میکنه. چند روز پیش یکی از دوستان میخواست بره خارج نتونسته بود از بازار آزاد هزار دلار هم پیدا کنه (بدون مراجعه به دلال)


برای فرم I-20 هم به هر 3 تا دانشگاهی که امسال قبول شدم ایمیل زدم که میتونم بدون اکسپت آفر بگیرمش یا نه, هیچ کدومشون هنوز جواب ندادن. یکی از بچه ها دیروز یه حرف جدیدی هم میزد که سفارت امریکا برای دکترا هایی که فاند ندارن گواهی مالی 4 سال رو کامل میخواد. آخه من بدبخت مگه چقدر درآمد دارم؟


جالبه که سرویس پستی اکسپرس دانشگاه ها هم دیگه برای ایران هیچ بسته ای (از جمله I-20) نمیفرستن. خودشون گفتن که باید بفرستید یه کشور دیگه و از اونجا بفرستید ایران. نمیدونم چه پست اکسپرسی میشه دیگه این. تازه مثلا تا ایتالیا که داداشم هست میشه 50 دلار و از اونجا اون باید 65 یورو بده که با TNT برای من بفرسته. یه روزم علاف بشه که بره مدارک رو برام پست کنه. یعنی 2 برابر پول بدم و دو برابر طول بکشه بیاد و تازه یه نفر دیگه هم علاف کنم.


وام هم دیروز از شرکت پیگیری کردم گفتن معلوم نیست کی بدیم. تازه بدن از کجا ارز بگیرم. تازه ارز بگیرم چطوری اون همه گواهی مالی جور کنم. تازه جور کنم, از کجا معلوم I-20 رو سر وقت بگیرم. تازه سر وقت بگیرم از کجا معلوم که برسم پاسپورت بگیرم برم سفارت. پاسپورت هم بگیرم از کجا معلوم سفارت قبول کنه. واقعا اگر یکی از ایران میره یه دانشگاه امریکا با این اوضاع و شرایط باید گفت که صبر ایوب داره. واقعا از این وضعیت خسته شدم.


نظرات 10 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:04 ب.ظ

تو یه فرومی خوندم دانشگاه های خارجی به دانشجوهایی که خانوادشون بالای سه فرزند هست کمک هزینه میدن!

کدوم فروم؟ کدوم دانشگاه؟
نه بابا همچین خبرایی هم نیست.

نوید سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ

یه مطلبی در مورد اینکه فلان شهر آب و هواش خوبه بگم شاید به درد کسی خورد. مثلا میگن لندن و به طور کلی انگلستان آب و هواش معتدله به دلیل عبور جریان آب گرم گلف استریم از سواحل اون ولی لندن بارون زیاد میاد و زمان بارون اومدنش خیلی مشخص نیست مثلا صبح آفتابه ظهر یک ساعت بارون میاد قطع میشه دوباره میشه آفتاب. تو مراسم ازدواج کیت و ویلیام هم احتمال میدادن که بارون بیاد و مشکل ایجاد کنه ولی نیومد. زمستون های لندن هم که ممکنه برف و سرما اینقدر زیاد باشه که پیاده رو ها یخ بزنه و پرواز هواپیماها هم کنسل بشه. شهر بنده(رشت) آب و هواش شبیه لندنه ولی اگه بارون بیاد احتمال زیاد قطع نمیشه و چند روز ادامه داره از طرفی تابستون ممکنه یه ماه بارون هم نیاد و گرما نزدیک بشه در حد اهواز. خود اهواز هم که زمستوناش خیلی سرده. بعضی وقت ها زمستون ها برف میاد در حد کانادا.شهرهای نزدیک به رشت مثل ماسال و ماسوله هم که سردترن. تهران برخلاف رشت که رطوبتش بالای خشکه ولی تابستوناش گرمتره و زمستوناش سردتره. ونکوور که میگن آب و هواش خوبه قسمت هایی از شهرش حتما اونقدر سرد شده که تونستن المپیک زمستانی برگزار کنند. ویکتوریا و ونکوور مثل شهر باران(رشت) بارون زیاد دارند به جای برف سایر نقاط. حالا سوالی که دارم که شهرهایی سردی مثل میلان و تورین و اسلو و تورنتو و سردتر مثل مونترال چه قدر از سال سرماشون وحشتناکه؟ تابستون و مقداری از بهار که همه دارند تو دریا و رودخونه شنا میکنن.

سلام
یه سری به ویکی پدیا شهرهایی که میخواهید بزنید. معمولا یه قسمت آب و هوا دارن که متوسط دمای شهر توی ماه ها رو زده.
برای امریکا citydata.com نمودار کشیده با متوسط های امریکا مقایسه کرده.

نوید سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:08 ب.ظ

برخلاف تصوری که فکر میکنن شهرهای کشورهایی مثل سوئد و نروژ که ۶ ماه روز هست و ۶ ماه شب درست ترش اینه.

تو این کشورها بسته به منطقه ای که قرار داره مدت زمان طلوع و غروب خورشید فرق میکنه. مثلا اسلو زمستون ها ساعت۳:۳۰-۴:۳۰ بعد از ظهر غروب میکنه و تابستون ها ۹:۳۰-۱۰:۳۰ شب به طور متوسط

نوید سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:13 ب.ظ

چه جالب! اگه برنامه شبکه خبری یورونیوز رو ضبط کنیم و بعد در pc اونو پلی کنیم همه language های یورونیوز رو از فارسی تا انگلیسی و فرانسوی و عربی و ... رو میتونیم گوش بدیم. مثلا با kmplayer

نوید جان
شما که اینقدر خوب مینویسی و تجربیات جالبی داری پیشنهاد میکنم که یه وبلاگ بزنی. چون ممکنه این نظرات رو اینجا کسی نخونه یا پیدا نکنه اما وبلاگ شما رو پیدا میکنه.
موفق باشید

شاهین سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:31 ب.ظ http://gull.blogfa.com

یعنی دیگه کلاً پست رو هم تحریم کردن؟ آخه برای من ماه قبل یک نامه از آمریکا اومد اما از طریق آلمان، ولی این ماه اصلاً نیومد!
خدا صبر بده به همه بر و بچ اپلای کننده!

کلا پست رو تحریم نکردن. سرویس پستی ای که برای دانشگاه های خارج کار میکرده که اونم از طریق DHL و Fedex کار میکرده, دیگه برای کشورهای ما چیزی نمیفرسته.
منم ریپورت جی آر ای اولم هیچ وقت نرسید. دومی هم نزدیک 3 ماه بعد آمد.

mm چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ

به نظرت با معدل ۱۳ کارشناسی معماری میشه به پذیرش امیدوار بود من خیلی به رشته ام علاقه دارم ولی خوب هیچ وقت برای نمره درس نخوندم
زبان انگلیسی هم خوبه .حالا میخوام برا تافل بخونم.قبل اینارو خوندم
504 absolutely essential words
essential words for the toefl
delta
tactics for listening
فیلم و سریال و مستند هم زیاد میبیتنم ولی شک دارم که پذیرش ندن و الکی تافل داشته باشم
برای رفتن خیلی انگیزه دارم ولی معدلم اذیتم میکنه
مطمنم تافل نمره خوب میگیرم ولی ...
بیشتر کشورهای اروپایی مد نظرم هست

واقعیتش نمیدونم. اما برای معماری ها معمولا پورتفولیو هم خیلی خیلی مهم میشه. با این حال نمره معدل هم بی تاثیر نیست. من دیدم کسانی که نمره معدل پایینی داشتن (14) با یه نمره زبان خیلی بالا پذیرش گرفتن. اما راستش در مورد معدل 13 نمیدونم. ببینید باید یه چیز خیلی قوی داشته باشید که یه نقطه ضعف رو جبران کنه.
یه نمونه تست ETS رو انجام بدید ببینید چند میشید.

نوید چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ

حق با شما هست.
ببخشید اون همکلاسیم که گفتم داره میره دانشگاه تورین ازش امروز پرسیدم که شهریش چه قدر میشه و جواب داد که فرمی رو پرکرده که توانایی پرداخت شهریه رو نداره و شهریه براش رایگان شده و ۲۰۰۰ یورو هم به خاطر معدل ۱۶ دانشگاه آزاد بهش میدن. میمونه هزینه ی زندگیش که بستگی داره که چه قدر بخواد خرج کنه. خودش میگفت که به خاطر اینکه تورین شهرش تمیز تر از میلان هست و آب وهواش به شمال نزدیک تره تورین رو انتخاب کرده ولی فکر کنم میلان سطحش بالاتر باشه. لیسانسش اینجا برق بوده و رشته ای که داره میره اونجا مکاترونیک هست. دانشگاه میلان همچین امکانی نداره که شهریه رایگان بشه؟

میلان داشت. اما از پارسال که داداشم رفت مثل اینکه برداشته بودن. داداشم هم اون فرم رو پر کرد اما توی سایت نوشته بودن که دیگه برای دانشجوهای اینترنشنال نمیدیم. حالا ببینیم امسال میتونه داداشم بگیره یا نه. اما میگفت اکثر ایرانی ها اونجا گرفتن چون زودتر اقدام کردن.

فاطمه پنج‌شنبه 18 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:11 ب.ظ http://withstars.blogfa.com

خب حالا انقدر غرغر نکنید شما که میدونید تا چند ماه دیگه در سرزمین آرزوها هستین دیگه این چند ماه رو هم تحمل کنیدبه جاش سال دیگه این موقع دلتون واسه تهران تنگ شده.

فعلا که یه هیچ خبری از فاند نیست. اگر این میشد فاند بگیرم دیگه مشکلی ندارم. خیلی خسته ام.

هدا جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:18 ب.ظ

توی سایت سنجش قیمت خرید ووچر ای بی تی تافل رو زده 450000 !!!!!!
مگه 190 دلار نیست؟؟
یعنی دلار چنده؟؟
توی سایت بانک مرکزی زده 1226

دلار آزاد 19xx هست. اینا هم یه پولی باید بابت حواله بدن کلا پول دلار حواله رو رند کردن زدن توی سایت.

هدا جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 06:45 ب.ظ

توی سایت سنجش قیمت خرید ووچر ای بی تی تافل رو زده 450000 !!!!!!
مگه 190 دلار نیست؟؟
یعنی دلار چنده؟؟
توی سایت بانک مرکزی زده 1226

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد