زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

تا یک قدمی فاند

چند روز پیش دانشجوی یکی از استادا توی یکی از دانشگاه هایی که پذیرش گرفته بودم, بهم ایمیل زد و گفت ما رزومه شما رو بررسی کردیم و فکر میکنیم که به درد گروه تحقیقاتی ما میخورید. اما اول یه مصاحبه داشته باشیم. من یه نگاهی کردم و دیدم کارهای این استاده تقریبا اصلا به من نمیخوره. کلا همون قسمت هایی که من ضعیف بودم جزو کارهای اصلی این استاده بود مثل آمار و احتمالات.
بعد با اسکایپ یه مصاحبه کردیم که تقریبا نیم ساعت طول کشید و خلاصه از درس های دانشگاه و تجربیات کاری ام پرسید. اما توی همه سئوالاش من گیر کردم. از آمار و احتمال پرسید که ما اصلا فارسی خونده بودیم و نمیفهمیدم مفاهیمی که میگه چیه و تازه اگرم میفهمیدم فکر نکنم بلد بودم. یکی از درسامو هم که 19.5 شده بودم براش جالب بود, گفت کدوم کتاب رو خوندید و من گفتم کتاب A گفتم. گفت اووو. بعد دو تا سئوال پرسید من اصلا بلد نبودم. خلاصه ضایع شدیم. توی ذهنم بود که اینا مباحث اون کتابه بودن اما یادم نمیامد چی بودن. خلاصه از مقاله هام پرسید و شباهت اسمی یکی از مطالبی که نوشته بودم با یه زمینه آماری باعث شده بود فکر کنه که این یه کار آماری خفنه! بعدش براش توضیح دادم که اینطوری نبوده.


خلاصه هر چی پرسید من بلد نبودم, دیگه آخرا خودم خجالت کشیدم. با خودم گفتم که خب بابا این چه وضعیه. یه نگاهی کردم دیدم ای دل غافل این درس هایی که این میپرسه من 5-6 سال پیش پاس کردم و معلومه که یادم نیست چی بودن. آمار و احتمال هم که من همیشه توش خنگ بودم. اصلا نمیفهمم که چی میشه مخصوصا مهندسی هاش که خیلی هم سخت هستن. خلاصه آخرشم گفت خیلی خوشبخت شدیم و منم گفتم به همچنین!

نزدیک بود که یه استادی هم بیاد به ما فاند بده و آخرشم نشد که بشه. مقاله هاشو چندتاشو دیدم, اصلا در مغز من نمیگنجید و خلاصه کارهایی که میخواست برای من قابل درک نبودن. آخه من چکار کنم که تجربیات کار بیرون با تحصیلات دانشگاه این همه فرق میکنه و برای گذران زندگی مجبور بودم که هم بیرون کار کنم و هم معدلمو بالای 17 نگه دارم؟

نظرات 7 + ارسال نظر
نوید شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 06:02 ب.ظ

ببخشید دلیلی که داداشتون به جای تافل آیلتس داد چی بود؟ شما پیشنهاد دادین؟ جواب نمره ی اسپکینگ آیلتس دیرتر نمیاد؟

سلام
نه انتخاب خودش بود با سبک آیلتس بیشتر راحت بود. میگن نمره گرفتن آیلتس آسونتره اما من خودم فکر نمیکنم. بعد اون میخواست برای مهاجرت استرالیا اقدام کنه و اگر رایتینگش رو 6 نمیشد همین نمره براش 10 امتیاز داشت که نشد.
نه دیرتر نمیاد همه با هم میاد.

فاطمه شنبه 19 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:30 ب.ظ http://www.withstars.com

اااا کاش به جای شما با من مصاحبه کرده بودن آخه زمینه کاریم آماره
من عشق آمار و احتمال دارم
میشه یه پست بذارید که حدودا واسه آزاد کردن مدارک و گرفتن تافل و اینا و خلاصه تا دم رفتن جقدر هزینه میشه؟
من شنیدم اگه حدود 15 ملیون داشته باشید واسه یکسال بدون فاند کافیه بعدشم اونجا یا کار پیدا میکنید یا فاند بهتون میدن
بهرحال امیدوارم موفق باشید

سلام
سر فرصت حتما میذارم, آخه هنوزم خودم نرفتم دنبال آزاد کردن مدرک. اما برای تافل که قبلا زیاد نوشتم.
خرج تا دم رفتن هم بعدا با دیتیل مینویسم, هنوز خودم نکردم! اما خلاصه اش ایناست.

خرج ترجمه مدارک لازم و خرید مدرک
خرج سفارت و ویزا
خرج بلیت هواپیما
خرج خرید لوازم ضروری
خرج دادن وکالت تام

خیر 15 میلیون اصلا کافی نیست. شهریه دانشگاه امریکا (حداقل اینجاهایی که من قبول شدم) مینیمم 20 هزار دلاره.
زندگی هم خونه مینیمم 500 دلار و خرج زندگی هم بسته به ول خرجی آدم حدود 300 دلار یا بیشتره. کار هم با ویزای دانشجویی نمیدن اما تابستون میشه کار گرفت.
در کل گرفتن فاند خیلی محتمله. از بچه های سال های قبل بودن که بدون فاند رفتن و یک ماه هم نشده استاد خوشش آمده و حتی شهریه همون ترم 1 رو هم بهش پس داده اما برای کسی که بدون فاند میره باید تا یکسال رو بتونه تقبل کنه, من ندیدم کسی برای دکترا بدون فاند رفته باشه و یکسال گذشته باشه و فاند نگرفته باشه. مخصوصا اینکه معمولا TA ها رو اول میدن به دانشجوهای خودشون که فاند نگرفتن که کمک بشه بهشون.
حالا ببینیم تا دو سه هفته دیگه چی میشه.

An applicant یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:16 ق.ظ

منظور 6 میشده؟
با لیسانس هم میشه واسه مهاجرت استرالیا اقدام کرد؟ که میگین داداشتون؟
امتیاز IELTS چحوریه؟

چون برای مهاجرت باند رو حساب میکنن میشه کمترین نمره.
قبلا 6 توی مهاجرت 10 امتیاز داشت الان بدون امتیاز شده و 7 ده امتیاز داره.
بله با سابقه کار کافی میشه.
ولی از جولای ژوئن قوانین باز عوض میشه و سخت تر میشه.
سایت استرالیا خیلی کامله.
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/
یه سری بزنید همه چی دستتون میاد.

نوید یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ق.ظ

ببخشید تو یه سایتی خوندم بانک مسکن با امضای دو تا ضامن وثیقه ای میده که نظام وظیفه قبول میکنه برای رفتن به خارح کشور جهت ادامه تحصیل ولی توضیح دیگه ای نداده بود؟

شما اطلاع دارین این روش چطوریه؟ همون روش گذاشتن سند ملکی هست یا فرق میکنه ؟ به نظرتون اون دو فرد باید خیلی تو حسابشون پول باشه و مشتری خوشحسابی برای بانک مسکن باشن؟

حدس میزنم با سفته باشه, که به اندازه اش سفته میخرید و اون ضامن ها هم امضا میکنن که میشه.
تا جایی که من تحیقیق کردم بدون آشنا و ... نمیشه. من که نتونستم.
سند نیاز به ضامن نداره. دارید خود سند رو میذارید.
خوش حسابی هم از نظر مالی مطرحه!

جلال یکشنبه 20 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:56 ب.ظ

سلام
ببخشید منظورتون از اینکه در جواب یکی از دوستان گفتید -هنوزم خودم نرفتم دنبال آزاد کردن مدرک- چیه؟ مگه شما برای اپلای کردن، مدرکتون رو آزاد نکردید. در دارالترجمه مدرک اصلی رو ترجمه و کپی برابر اصل می کنند.
با احترام

سلام
نه برای اپلای نیازی به آزاد سازی مدرک نیست. شما میتونید با ریزنمره های اصلی هم اپلای کنید.
خواهش

یک خواننده سایت شما شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:51 ق.ظ

سلام

خوبی مهندس عزیز

دوست عزیز، من هم به این مشکل پذیرش بدون فاند دچار شدم، از دانشگاه بوفالو برای دکترا امروز ایمیل پذیرشو گرفتم.

توی ایمیل آفر بوفالوف گفتن که "Unfortunately there is no aid being offered at this time" نمی دونم این چی معنی میده، یعنی من نمیتونم قبل از ورود به دانشگاه فاند بگیرم یا اونها فعلا تصمیم نگرفتن؟ اما فکر کنم دلیل ندادن فاند نمره speaking تافل هستش، چون تو نامه پذیرش گفتن که باید یک ترم آموزش زبان برم تا بتونم برای TA پذیرفته بشم.

دانشگاه بوفالو، در رشته من نسبتا خوشنام هستش و placement های خوبی هم در آمریکا داشته. شهریه سالیانه دانشگاه بوفالو هم چیزی در حدود 20000 دلار هستش که شاید فقط بتونم برای سال اولش یه کاری بکنم.ضمنا همونطور که قبلا گفته بودم یک پذیرش با فاند (برای سال اول) از دانشگاه مونترال هم دارم. مبلغ فاند دانشگاه مونترال برای سال اول کافی هستش اما این دانشگاه تو رشته من مشهور نیست و اعتبار هیات علمی گروهش هم بالا نیست و خبری هم از فارغ التحصیلاش نیست ( یعنی placement خوبی نداره)

اینکه روی معیار placement تاکید دارم، برای این هست که می خوام بعد از اتمام تحصیلات همونجا یک شغل دانشگاهی پیدا کنم و بمونم..

الان باید کلی فکر کنم که کدومشو قبول کنم!!!!؟؟؟؟؟؟؟
گزینه مونترال: 5 سال تحصیل تقریبا راحت، موقعیت های شغلی محدود، اخذ اقامت کانادایی

گزینه بوفالو: تقبل هزینه سال اول، امید به اخذ فاند از سالهای بعد اونم به شکل احتمالی، موقعیت شغلی در آمریکا

نظر شما کمک خیلی زیادی می تونه برام باشه. ممنون میشم نظرتونو (با فرض اینکه جای من هستین) بگین. اگه خواستین برام ایمیل بفرستین.

با سپاس


سلام دوست عزیز

اول که صمیمانه تبریک میگم.به قول این دوستمون آفرین! آفرین! یه قسمت هست که اونایی که پذیرش گرفتن از چند جا توی اپلای ابراد میان نظرات دیگران رو میگیرن. اینو گفتم که چون گفتید روی حرف من میخواهید حساب کنید, نظرات هر کسی رو که میتونید بگیرید, بعد تصمیم بگیرید. پیشنهاد میکنم به جای اینکه کلی فکر کنید کلی مشورت بگیرید! بچه های همون دانشگاه ها هم ایمیل بزنید معمولا جواب میدن و راهنماهای بسیار خوبی هم هستن.

برای فاند هم بهتون بگم که اون ادمیشن دانشگاه به این معنی نیست که نمیتونید برای ترم 1 هم فاند بگیرید. باید به استادای زمینه خودتون (یا نزدیک به زمینه خودتون) ایمیل بزنید و از همشون در مورد شرایط تحقیقیشون بپرسید. شاید یکیشون فاند داشته باشه. برای TA هم همینطوری هست که میفرمایید و نه به نمره زبان که بعضی از دانشگاه ها حتما یه دوره آموزشی TA رو میگن باید اول بگذرونید و بعد TA میدن.

اما قبل از اینکه من نظر بدم, یه کم در مورد رزومه و سابقه تحصیلی و رشته و پس انداز پولی که دارید (به ریاله یا دلار) و ... به من اطلاعات بدید. راستش اگر قبلا گفتید من یادم نیست. در ضمن دیگه انتخاباتون تموم شدن یا بازم هست دانشگاهی که جواب نداده باشه؟ اسم دانشگاه ها رو هم دقیق بهم بگید که تشابه اسمی باعث اشتباهم نشه.

اگر اینجا راحت نیستید میتونید به ایمیلم هم ایمیل بزنید: اسم وبلاگ @ یاهو . کام

یک خواننده سایت شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 09:59 ب.ظ

سلام
ممنون برای جواب

امروز از یکی از دانشجوهای دکترای (SUNY-Buffalo) جواب گرفتم به این شرح:

- تو گروهشون فقط به یه نفر فاند کامل دادن
- از همون سال اول یا فاند کامل برای 4 سال میدن و یا دیگه هیچ وقت فاند نمیدن. دانشجوهایی هستن که سال اول بدون فاند اومدن و الان 3 سال هست که فاند نگرفتن.
- از گروه من، امسال به یک نفر که رزومه خیلی خوبی داشته قبل از من فاند رو دادن.

با این توضیحات، این یعنی اینکه تحصیل در بوفالو با هزینه شخصی امکان پذیر است. که در مورد من یعنی محال ممکن.

حالا من یک ایمیل به گروه خواهم زد. ببینیم چی میشه.

با سپاس

سلام
خواهش میکنم. به نظرم بهتره همینطور با بچه هایی که اونجا هستند مشورت کنید و حرف یک نفر رو ملاک نکنید. مسلما ارزش نداره که آدم بخواد بیشتر از یک ترم یا یکسال با هزینه خودش باشه.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد