زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

تجربیات فاند بچه هایی که از نزدیک من دیدم

نفر اول
دو ماه به عنوان internship توی دوره لیسانس رفت انگلیس. از لیسانس به دکترا قبولش کردن, نمره تافلش که کمتر از مینیمم دانشگاه بود رو براش waive کردن. ارزشمندترین بورس دولت انگلیس رو بهش دادن. کل مخارج دانشگاهشو براش waive کردن. آخر سر یک TA هم دادن که خرج زندگیشو هم داشته باشه. و این کارها رو فقط استادی که اون 2 ماه باهاش کار کرده بود انجام داد. فقط یکی دو ماه ارتباط رو در رو با یک استاد این همه مزایا به همراه داشت. (خدا رو شکر وزارت علوم هم قبول کرد که بهش معافیت بده و به زودی ویزا هم میگیره و میره)

نفر دوم
آخرای درسش برای 60 تا استاد توی کانادا ایمیل زد. از اون 60 تا 3 تاشون باهاش مصاحبه کردن و هر سه بهش پذیرش با فاند کامل دادن. یکیشون براش از دپارتمان هم فلوشیپ گرفت. کلا همین 3 تا دانشگاه هم اپلای کرد. شرایطش هم خیلی شبیه من بود. نمره تافلش هم از مینیمم دانشگاه کمتر بود که استاد براش waive کرد. دو سه نفر دیگه هم دانشگاهی های خودم از دانشگاه های پایینتر کانادا مثل شهید کنکوردیا و ... همین شرایط رو به دست آوردن.

نفر سوم
چند ماه به عنوان فرصت مطالعاتی رفت آلمان. همونجا استادی که باهاش کار میکرد بهش فول فاند دکترا داد. البته خودش قبول نکرد و الان داره امریکا میخونه.

نفر چهارم
توی یکی از کنفرانس های که اروپا میره با یک استاد آشنا میشه, با هم صحبت میکنن در مورد کارهاشون. اواخر کنفرانس استاد بهش میگه دوست داری که با من کار کنی؟ بهش پذیرش فول فاند همونجا رو میدن.


نفر پنجم

سال آخر لیسانس چند تا مقاله خیلی خوب داشت (چون توی تیم تحقیقاتی بود). شروع میکنه به ایمیل زدن به اساتید کانادا از McGill فول فاند میگیره. البته بنا به دلایل خانوادگی نمیره. همین فرد از پرتغال نتونست فاند بگیره چون شرایط معدلش و ... کمتر از بقیه بود.


نفر ششم

از پروژه فوق لیسانس با یکی از اساتید توی دانشگاه کلمبیا آشنا میشه و برای تزش مدام از اون کمک میگیره و نظراتش رو توی تحقیقات تزش اعمال میکنه. (این فرد هم رشته ای خودم بود و ریسرچش هم خیلی نزدیک به من بود) امریکا و کانادا امسال 7-8 جا اپلای میکنه و همه رو ریجکت میشه و فقط همون استاد بهش فول فاند میده.


نفر هفتم

برای فوق لیسانس هیچ فاندی نمیگیره و با هزینه خودش میره سوئد (اون موقع ها دانشگاه رایگان بود). دکترای همون دانشگاه با فاند کامل قبول میشه.


نفر هشتم

بدون فاند میره همین دانشگاهی که من قبول شدم. یک ماه نگذشته که استاد یکی از درس هاش ازش میخواد که با اون کار کنه و شهریه ترم 1 رو هم بهش پس میدن و فول فاند میشه و الان فارغ التحصیل شده و داره توی نیویوک کار میکنه. البته من از نزدیک نمیشناسمش اما از یکی از دوستان شنیدم.


نفر نهم

فوق لیسانس دانشگاه UCLA قبول میشه ولی سال آخر فوق لیسانس خودش بوده. ریسک میکنه و درس اینجا رو ول میکنه میره اونجا. با کار توی دانشگاه نصف خرجشو در میاره و نصف بقیه رو از جیب میذاره. فوق لیسانس رو که میگیره مستقیم با حقوق حدود 100 هزار دلار در سال استخدام میشه. این کار رو کرد که دکترا نخواد بخونه و زودتر وارد بازار کار بشه. این فرد رو از نزدیک نمیشناسم و داستانشو از یکی از دوستان شنیدم.


نفر دهم

به اتفاق پدر و مادرش میره امریکا چون پدرش میخواسته بعد از چندین سال تدریس دکترا بخونه. فوق لیسانسش رو از دانشگاه متوسط امریکا (UTArlington) با خرج پدرش میگیره. دکترا رو UCSD فول فاند قبول میشه و بعد از دکترا با حقوق سالی 100 هزار دلار راحت کار پیدا میکنه. البته قبول نمیکنه و برگشته اینجا تدریس کنه.


شاید افراد دیگه ای هم باشن که دور یا نزدیک داستانشونو من میدونم اما دیگه به ذهنم نمیرسه. تجریبات خودم هم که توی این وبلاگ هست.

نظرات 65 + ارسال نظر
ابراهیم دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:37 ب.ظ

ممنون از مطالبی که می نویسی

خواهش

مسعود دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:26 ب.ظ

مهندس این تجربیات سایر دوستان خیلی مفید و امیدوار کننده بود.
من اخیرا مقالم توی یه کنفرانس تو آمریکا پذیرفته شده جهت ارائه. خودتو میدونید که حدود هزینه هاش جقدر میشه. به نظرتون می ارزه که برم یا نه؟ میتونه شانس پیدا کردن یه استاد رو بهم بده ؟ فعلا وقت دارم تا رجیستر کردن اما موندم چیکا کنم؟!

بستگی به مقاله اتون داره. اگر کاری که کردید خیلی تاپ و فوق العاده است که میتونه نظر دیگران رو جلب کنید خب چرا نرید؟
اگر یه مقاله معمولی دادید که حالا یه کنفرانس بی نام و نشان قبولش کرده, پول تون رو هدر ندید.

من خودم استاد توی کنفرانس پیدا نکردم نمیدونم شانسش چطوری باید باشه اما اگر کنفرانس مطرحی باشه حتما آدمای مطرحی هم هستن و حتی اگر نتونید استادی رو هم پیدا کنید, صرف ارائه یک مقاله توی یک کنفرانس مطرح میتونه خیلی تجربه مهمی باشه.

قبلش این اخطار رو هم بهتون بدم که ویزای کنفرانس رو هم شاید نتونید بگیرید (از نظر زمان کلیر شدن و ...). اگرچه بعضی ها هم بودن که گرفتن. در کل ویزای امریکا برای کنفرانس ریسک داره.

فاطمه دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 03:40 ب.ظ http://www.withstars.com

چقدر خوبه آدم توی درس خوندنش انقدر پیگیر باشه . اصلا از وبلاگ نوشتنت پیداست خیلی پشتکار داری. چقدر خوبه یه دل شدی که بری.
کاش منم میتونستم دل یک دله کنم. یا برم یا بمونم و به رفتن دیگه فکر نکنم

ممنون.

مهدی دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام دوست عزیز

من سوالم اینه که به نظر شما کسایی که زود تر امتحان تافل میدن (مثلا وسط تابستون) نسبت به کسایی که حدودای آذر امتحان میدن نمره شون بهتر میشه؟ من شنیدم بخاطر تراز بندی هایی که وجود داره و اینکه معمولا کسایی که زبانشون قویتره حدود آذر امتحان میدن، شانس کسایی که زود تر امتحان میدن بیشتره که بهتر بشن. چون با دانشجوهای کمتری رقابت دارند(یعنی تعداد کسایی که زبانشون قویه در اوایل کمتره و میشه راحت تر نمره ی بالاتر بگیرند)

سوال مهمتری هم داشتم

به نظر شما با معدل 17.5 فوق شریف(با نمره تز) و زبان خوب میشه زیر 20 قبول شد؟میدونم خیلی سوال خوبی نیست ولی میخوام نظر شما رو بطور حدودی بدونم.چون معدلم خیلی پایینه و الان خیلی نگرانم که با مقاله و زبان بتونم این معدلو جبران کنم
ضمنا این دانشگاه شهید کنکوریا هم خیلی جالب بود

متشکر

منتظر پاسختون هستم

سلام

نمیدونم این شایعه ها از کجا میاد. تافل یک امتحان اینترنتیه که همه جای دنیا با یک جور سئوال میاد و کامپیوتری هم تصحیح میشه. بخش اسپکینگ و رایتینگ هم که انسان تصحیح میکنه دستورالعمل داره و همینطوری دلبخواهی یه نمره ای رو کم یا زیاد نمیدن. به نظرم هییییییییچ ربطی نداره. شما در اولین زمانی که حس میکنید بهترین نمره رو میگیرید امتحان بدید خوبه.

زیر 20 با جی آر ای 1400+ ان شال الله قبول میشید. من باشم روی GRE سرمایه گذاری میکنم. معدل فوقتون که خوبه. معدل لیسانس رو هم پوشش میده. برای زیر 20 باید رزومه خیلی خوبی داشته باشید و فکر میکنم حتما یک مقاله ژورنال ISI بدید. برای اپلای امسال بعید میدونم برسید اما برای سال آینده ایشالله بتونید.

موفق باشید.

مهدی دوشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 06:14 ب.ظ

سلام دوست عزیز

من سوالم اینه که به نظر شما کسایی که زود تر امتحان تافل میدن (مثلا وسط تابستون) نسبت به کسایی که حدودای آذر امتحان میدن نمره شون بهتر میشه؟ من شنیدم بخاطر تراز بندی هایی که وجود داره و اینکه معمولا کسایی که زبانشون قویتره حدود آذر امتحان میدن، شانس کسایی که زود تر امتحان میدن بیشتره که بهتر بشن. چون با دانشجوهای کمتری رقابت دارند(یعنی تعداد کسایی که زبانشون قویه در اوایل کمتره و میشه راحت تر نمره ی بالاتر بگیرند)

ببخشید سرتونو درد آوردم

یه سوال دیگه هم داشتم
به نظر شما با معدل 17.5 ارشد شریف(با پایان نامه) و زبان خوب و مقاله ژورنال میشه دانشگاه های زیر بیست- سی قبول شد؟ میدونم به خیلی چیزای دیگه هم بستگی داره ولی فقط نظر شما رو میخوام بدونم .

ضمنا این دانشگاه "شهید کنکوردیا "هم خیلی قشنگ بود!:))

متشکر

منتظر پاسختون هستم

NEWONE یکشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ق.ظ

من و همسرم هردو F1 بدون فاند درخواست دادیم و پس از مصاحبه رفتیم برای Clearance . اگر بخواهیم یکی از ویزاهامون رو F2 کنیم بهترین زمان با حداقل هزینه و گرفتاری کی هست؟

رادمن جمعه 1 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:42 ب.ظ

با سلام...
من دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه سمنان هستم
سال اولمه
میخوام برای فوق در دانشگاه های آلمان فول فاند بگیرم
چه کار هایی باید انجام بدم؟؟؟
لطفا من رو راهنمایی کنید

سلام
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1391/04/01/post-421/
یکی از بچه ها هم گفته بود یه بلاگ زده برای آلمان. اونم پیدا کنی خوبه
موفق باشید

مهندس برق دوشنبه 14 خرداد‌ماه سال 1397 ساعت 02:21 ب.ظ

داداچ ممنون ولی خیلی دیگه اغراق کردی تو بورس گرفتنا ، من خودم برق شریف میخونم و معدلم ۱۸هستش و برادرم هم کامپیوتر میخونه و معدلش۱۹هستش و مدال هم داره ، ولی چون پول نداریم هیج جا نتونستیم بریم ، همکلاسی داشتیم با معدل ۱۵ دانشگاه MITداره دکترا میگزرونه

داداچ اغراق نبود همه چیزایی بود که خودم دیده بودم. اگر بلاگ منو بخونین ایشاله متوجه میشین کجای کارتون کامل نبوده.

حسین سه‌شنبه 5 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 11:42 ب.ظ http://www.hnaeimabadi.ir

سلام دوست عزیز ممنون از تجربیات امیدبخشی که دادی. یه سوال. توی رشته های ما هم میشه امیدوار بود برای فاند؟ رشته های علوم اسلامی یا ادیان یا فلسفه و تاریخ اسلام و امثال اینها؟

دوست عزیز در مورد این رشته ها هیچی نمیدونم. بهتره که بچه های این رشته ها رو پیدا کنین ببینین کسی فاند گرفته یا نه.

علی چهارشنبه 27 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:30 ق.ظ

من امریکا زندگی میکنم لیسانس مهندسی از ایران معدل 14 .امیدی به فاند هست ؟

نوشته بودم لیسانس ها چکار کردن. والا بودن گرفتن. امریکا هستین FAFTA اینا رو هم یه نگاهی بندازین برای مقیم ها فاند های غیر از فاند دانشگاه زیاده.

نازنین جمعه 26 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 09:06 ب.ظ

سلام
رشته حسابداری با معدل کارشناسی ١٨.٤٦ از دانشگاه آزاد تهران شمال
نمره تافل ٩٠
می خواستم ببینم برای گرفتن فول فاند بدون مقاله برای دانشگاه های کانادا یا هلند شانسی دارم؟

سلام
ببخشید در مورد حسابداری اصلا نمیدونم

Salehe چهارشنبه 31 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 03:59 ب.ظ

با سلام ویزای f1 برای فوق لیسانس در آمریکا رو گرفتم معدل لیسانس ۱۷.۱۵،چطوری میتونم فاند بگیرم

سلام
بهترین کار اینه که آمدین با استادا صحبت کنین و اگر شد از همون ترم اول تبدیل به دکترا کنین که فاند بگیرین. تا قبل از census day هم اگر بتونین فاند جور کنین لازم نیست شهریه بدین. از همون ایران هم میتونین به استادا ایمیل بزنین و بگین که ادمیشن دارین و دنبال فاند میگردین.

M جمعه 9 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 04:42 ب.ظ

سلام
من دانشجوی ترم سه کارشناسی رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی ام . میخواستم بدونم واسه اپلای دوره ارشد از کی باید اقدام کنم ؟ و از الان باید چه کارایی انجام بدم تا راحت تر پذیرش بگیرم ؟

سلام
شما از الان باید شروع کنین روی زبان و مقاله کار کنین و برای آزمون GRE آماده بشین. ایشاله یکسال مونده درستون تموم بشه برای پذیرش شروع کنین.

لیلی جمعه 23 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 12:39 ب.ظ

با سلام
نمره مهندسی نرم افزار من در مقطع لیسانس 19/03 و نمره مهندسی فناوری اطلاعات هم 19/19 هست.
فعلا آزمون زبان و GRE ندادم و هنوز مقاله ای چاپ نکردم.
سابقه کار مرتبط هم زیر یکسال هست.
میخواستم بدونم شانس این وجود داره که از دانشگاه های کنادا یا آمریکا فاند کامل گرفت؟(با فرض اینکه تا سال آینده نمره زبان و مقاله آماده داشته باشم؟)

سلام. معدلتون چنده؟ بلاگ منو کامل خوندین؟

sahar یکشنبه 25 آذر‌ماه سال 1397 ساعت 08:43 ب.ظ

سلام . وقتتون بخیر . من اگه فول فاند بتونم بگیرم میتونم مخارج همسر و یه فرزندم را از پسش بر بیام ? در ضمن من یه مادرم به نظرتون خوبه که اقدام کنم ( وقتی که واسه بچم میمونه خیلی کم نیست ? ) یه پسر 9 ساله دارم و هزینه های تحصیل اونجا واسه پسرم هم اطلاع ندارم

سلام
خیلی بستگی به دانشگاه و شهر و مبلغی که میدن داره. پولی که میدن برای دو نفر کافیه اما برای سه نفر احتمالا کم میاد. هزینه های تحصیل و مدرسه برای بچه ها زیاده. همچنین زبان انگلیسی هم ممکنه مانعی برای تحصیل فرزندتون باشه. اما اگر شوهرتون هم فاند بگیرن و تحصیل کنن هیچ مشکلی نخواهین داشت.

امیر مصطفی پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1397 ساعت 01:28 ق.ظ

سلام دوست عزیز
واقعا از وبلاگت لذت بردم الان حدود ساعات 1.30 شب هست و تقزیبا تمام پست های وبلاگتو خوندم
من لیسانس رو 6 ترمه تو رشته شیمی کابردی با معدل 18.50 از دانشگاه فردوسی گرفتم و 3 تا مقاله دادم که یکشون توی یکی از ژورنال ها با ایمپکت فکتور 2 چاپ شد ... ارشد رو بدون کنکور سهمیه استعداد های درخشان مهندسی فناوری نانو ... نانو مواد پژوهشگاه مواد و انژی شریف قبول شدم و الان دارم کارهای دفاعمو انجام میدم .. معدل ارشدم 17.5 بدون پایان نامه هست ... متاهل هستم و بخاطر مسائل خانوادگی قصدم رفتن به اروپا هست به نظرتون رزومه من برای رفتن خوبه ؟ دانشگاه های سطح اول اروپا می تونم قبول بشم ؟

سلام
بله رزومه اتون خوبه. برای اروپا باید از الان بگردین و استاد پیدا کنین که توی زمینه شما کار کنه ولی خودتون رو محدودنکنین. کانادا و... هم جاهای خوبی هستن.

امیر مصطفی پنج‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1397 ساعت 02:52 ق.ظ

دکتر ایمیلتون رو میتونم داشته باشم و ازتون کمک بگیرم ؟
فکر نمیکردم انقدر زود جواب بدید ممنونم

zireasemanekhoda @yahoo.com

مسعود شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1398 ساعت 06:56 ب.ظ

سلام
من لیسانس مدیرت صنعتی دارم با معدل ۱۷/۳۰ دانشگاه سراسری و میخام برای فوق لیسانس اگه بتونم آمریکا ادامه بدم رشته مدیریت. میخوام بدونم میتونم فاند و پذیرش بگیرم و متاهلم و باهمسرم میخام برم اونجا میتونیم خرج زندگیرو بدم با همون فاند اگررررر دادن؟
مدرک زبان ندارم و مقاله هم ندارم. ممنون

سلام
فوق لیسانس مدیریت تا جایی که میدونم فاندش خیلی خیلی کمه. فکر کنم بهتره که فوق رو یه جای دیگه بخونین و بعد برای دکتر اقدام کنین. دکترا هم آسون نیست. اگر فاند بگیرین مخارج نگرانی ای نداره.

gray دوشنبه 13 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 03:57 ق.ظ

سلام.
من فوق لیسانس ارگونومی بدون مدرک زبان و با مقاله isi هستم. به نظرتون از چه دانشگاهی میتونم فول فاند بگیرم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام. ببخشید رشته شما رو نمیشناسم

محمد شنبه 25 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 10:53 ب.ظ

سلام وقت بخیر دوست عزیز،ممنون بابت راهنماییتون،
لیسانس حقوق هستم از دانشگاه علامه طباطبائی با معدل پایین،به نظرتون ارشد رو با معدل بالا و داشتن یکی دو تا مقاله تموم کنم،امیدی به فاند گرفتن هس؟
مچکرم بابت پاسخگویی.

سلام
ببخشید در مورد رشته شما اطلاع دقیق ندارم.

ساره سه‌شنبه 28 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 05:38 ق.ظ

با سلام
من لیسانس معماری از دانشگاه بوعلی همدان با معدل ١٧ و ارشد طراحی شهری با معدل ١٨:٣٠ از دانشگاه بهشتی دارم.
برای دکتری امریکا یا کانادا به صورت فول فاند چه راهنمایی میفرمایید؟

سلام
در مورد رشته معماری خیلی نمیدونم. برادر من برای ایتالیا فاند کامل گرفت به خاطر نمره آیلتس و ... اونم مستر. فکر کنم بهتره هم رشته ای هاتونو پیدا کنین

سهیل سعادت سه‌شنبه 4 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 05:58 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر ببخشید من میخام انتخاب رشته کنم به نظرتون مهندسی مکانیک رشته خوب و فاند گیری هست تو کشور های اروپایی

سلام
در مورد مکانیک و اروپا چیزی نمیدونم

علی جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 03:07 ب.ظ

سلام

من لیسانس پرستاری دارم، یک مقاله isi و نمره ایلتس 6 و معدلم بالای 16.
میخواستم بپرسم آیا آزمون RN بدم بهتره برای کار در خارج یا واسه گرفتن فاند تلاش کنم؟

سلام
ببخشید در مورد پرستاری نمیدونم

مصطفی چهارشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 09:49 ق.ظ

سلام و وقت بخیر
آقا من دانشجوی کارشناسی پیام نور شیمی محض ام؛ با معدل 19 و بدون مقاله و آیلتس 7/5، بنظرتون پیام نور پذیرش میدن؟ یعنی قبول دارن اصلا؟ در ضمن ته جیبم شپش زده از بی پولی (ببخشید ولی روراستی همینه دیگه).

سلام
جواب سئوالتونو توی بلاگ من حتما پیدا میکنین. کوتاه بله.

حسین چهارشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 03:58 ب.ظ

سلام .

من دانشجوی لیسانس مهندسی کشتی سازی هستم با معدل ۱۶ و زبانم عالیه . برا ارشد میشه فول فاند گرفت (اروپا و آمریکا )

و ایکنه توی سطر آخر نفر اول نوشته بودید " خدارو شکر وزارت علوم بهشون معافیت داد "منظورتون از معافیت چی بود ؟

من سربازی نرفتم آیا با معافت تحصیلی یک ساله بعد از اتمام تحصیلم میتونم اپلای کنم و برم خارج ؟

از اینه یه هم وطن اینقدر با احساس مسئولیت جواب سوالای مردم رو میده احساس خیلی خوبی دارم

سلام
ببخشید رشته شما رو نمیشناسم اول ببینین برای رشته شما فاند هست یا نه.
منم سربازی نرفتم. مدرکتون رو آزاد کنین و وثیقه بذارین مشکلی نیست

homa جمعه 29 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام
من هما هستم مهندس عمران
البته کاردانی به کارشناسی خوندم و معدل لیسانسم 16.20 است. بعد از اون وارد مرحله فوق لیسانس شدم در گرایش مهندسی زلزله در دانشگاه آزاد نجف آباد. که این دانشگاه بین المللیه. معدلم با پایان نامه شد 16 . .
من سابقه تدریس در دانشگاه دارم. مقاله علمی و پژوهشی دارم.هنوز آیلس امتحان ندادم.یک کتاب درون سازمانی نوشتم.

الان میخوام برای سال 2020 اپلای کنم برای خارج از کشور . برای نیوزلند - کره -ترکیه -ایتالیا- اسپانیا .
به نظرتون با این شرایط به من فاند کامل میدن.
من فقط با فاند کامل میتونم برم .
و اینکه به نظرتون رزومه من خوبه؟
و برای تقویتش بهم پیشنهاد بدین.
به نظرتون این کشورهای که گفتم به من سریع پذیرش ممکنه بدن

لطفا راهنمایی کنین

سلام
خیلی بستگی به مقاله ها و رفرنس هاتون داره. ببینین کیا مقاله هاتونو cite کردن و توی کدوم دانشگاه ها هستن و به اونا پیام بدین بهتره. برای تقویت رزومه نمره زبان بالا و مقاله های ژورنال همیشه خوبن

homa شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 01:08 ق.ظ

ببخشید اگر بخوام برم دنبال فرصت تحقیقاتی چطور؟
میشه راهنمایی کنین
چطور باید این کار رو بکنم؟

برای فرصت تحقیقاتی معمولا باید استاد پیدا کنین و باهاش هماهنگ کنین. اگر استادتون کسی رو بشناسه که بهتر. اگر نه باید خودتون با استادهای زمینه خودتون مکاتبه کنین. فقط استادهایی بهتون جواب میدن که دقیقا همون زمینه رو کار میکنن و میتونن راهنمایی ایتون کنن.

علی یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 08:45 ق.ظ

سلام
من ۳ سال دیگه درسم تموم میشه میخواستم بدونم که هیچ شانسی هست برای من اگه بخوام تو رشته های گرافیک و هنر فاند بگیرم ؟

سلام. من کسی رو ندیدم از این رشته ها که فاند گرفته باشه. بهترین کار اینه که بچه های همرشته ای تونو پیدا کنین و از اونا بپرسین

Amir چهارشنبه 8 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 10:27 ق.ظ

سلام خسته نباشید.
من فارغ التحصیل کارشناسی عمران فردوسی با معدل ۱۶.۶ هستم. سطح زبان خوبی دارم و تا آخر امسال حداقل ۳تا مقاله ISI چاپ می کنم (شاید ۵تا هم بشه). انشالله مقاله ها هم همگی Q1 چاپ میشن. خیلی دوست دارم از ارشد اپلای با فاند کنم ولی همه میگن واسه ارشد فاند گیرت نمیاد. به نظرتون با رزومه ی من چقدر شانس فول فاند واسه ارشد دارم؟! کشورای مورد نظرم هم کانادا و آمریکا و استرالیاست. ولی خوشحال میشم راجع به کشورای دیگه هم بگین

سلام. به سلامتی. همه رو ول کنین. شما برای دانشگاه های شهرهای کوچیکتر اپلای کنین فاند هم گیر میارین. بودن که گرفتن.

سارا یکشنبه 12 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام
من دانشجوی کارشناسی ترم یک فیزیک صنعتی اصفهان هستم
میخواستم بدونم دانشگام برای رفتن به کانادا خوبه یا نه؟
البته میدونم به سایر مواردم بستگی داره
منظورم اینه اگه تلاش کنم برای اوکی کردن سایر موارد ، اسم دانشگام میتونه یه کوچولو کمک کنه یا اصن ارزشی نداره؟
( مثل اسم شریف مثلا - البته میدونم در حد اون نیست اما فقط میخواستم بدونم تاثیر داره یا نه)

سلام. دانشگاه تاثیر زیادی نداره. نمیشناسن دانشگاه ها رو. رزومه مهمتره.

moones دوشنبه 13 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 01:35 ق.ظ http://zireasemanekhoda.blogsky.com

سلام ،من‌ترم ۳ حسابداری دانشگاه آزاد هستم ، معدلم‌بالای ۱۸ هست . ولی میخوام‌انصراف بدم میخواستم‌بدونم با مدرک دیپلم میشه از دانشگاهی توی کانادا و .. فاند بگیرم ؟ مثلا با آزمون یا چیزی برای رشته زبان انگلیسی ؟ یا تغییر رشته بدم به زبان‌و اینطوری اقدام‌کنم ؟

سلام. با مدرک دیپلم خیلی بعیده. بلاگ منو بخونین بیشتر نوشتم.

مژگان سه‌شنبه 5 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 11:37 ق.ظ

سلام ممنون از اطلاعات مفیدی که ارائه میدهید.
من برای پسرم که خودم سرپرستش هستم و الان در کلاس دهم مشغول تحصیل است و رشته ی ریاضی میخواستم برنامه ریزی کنم چون هدفم برای ایشان ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس به بعد در یک کشور مطرح میباشد. خواهش میکنم اگر مقدوره راهنمایی بفرمایید که برای مقدمات کار چه موضوعاتی را مد نظر قرار بدهم و چه کار کنم؟ با تشکر فراوان اگر هم امکان داره که برام ایمیل بفرمایید که واقعا محبت بزرگی کرده اید

سلام
فکر کنم جواب شما رو با ایمیل دادم.

Se چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 03:51 ق.ظ

سلام و خسته نباشید
ارشد مدیریت دولتی توسعه منابع انسانی دانشگاه علامه طباطبایی هستم معدل۱۶.میتونم با ایلتس ۶/۵و مقاله isi برای دکتر امریکا فاند بگیرم؟؟؟

سلام. رشته شما رو نمیشناسم. بچه های اپلای ابراد هم رشته ای رو پیدا کنین بهتر میتونن راهنمایی کنن

neda جمعه 8 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام...من میخوام برای دکترا استرالیا اقدام کنم...معدل ارشدم 16.53 عه...ایلتسمم 6.5..دو تا مقاله داخلی دارم و یک مقاله خارجی با IF=2.1 و Q2....مقاله خارجیم هم یادگیری عمیق بوده...رشتم برق الکترونیک گرایش پردازش تصویره...
سوال اولم: شانسم برای قبولی چقدره؟
سوال دومم: ایا استرالیا برای بهار هم فاند میده؟ چون این ترم رو از دست دادم.
ممنون میشم به هر دو سوالم پاسخ بدین.

سلام
برای استرالیا خیلی مهمه که بتونین استاد پیدا کنین. بله همیشه هست.

Fafa پنج‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 04:26 ب.ظ

سلام من دانشجوی کارشناسی اتاق عمل سال 2 هستم میخواستم بدونم با 3 مقاله و نمره زبان میتونم برای ارشد فاند کشورای اروپایی رو بگیرم؟

سلام. ببخشید رشته شما رو اصلا نمیشناسم

محسن دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1398 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام محسنم دانشجوی کارشناسی حسابداری من مشکل مالی دارم ولی می خوام برای ارشدم اپلای کنم می خوام مدیریت مالی بخونم امریکا فول فاند میدن یا اگر میشناسید کسی که این کار رو لنجام داده
معدلم حدودا 15 ایلس ۶ دارم ولی تا عید دوباره قراره ازمون بدم جی ار ای هم سال دیگه اگر کسی چیزی میدونه کمکم کنه mm974340@gmail.com

سلام. از اپلای ابراد شاید بتونین پیدا کنین.

ازاده جمعه 8 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 08:38 ب.ظ

سلام برای دکترای فیزیک نظری امریکا بدون مقاله و نمره زبان عالی Gre و ایلتس ٨ چه کنم

سلام. ببخشید در مورد رشته فیزیک چیزی نمیدونم

یاسمن جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 01:12 ق.ظ

سلام دوست عزیز...
یاسمن هستم ودر رشته فیزیک دانشگاه سراسری روزانه سمنان مشغول تحصیل...
سال سوم ...
معدلم 19.03 و ایلتس 6.5 دارم ....
جی ار ای سابجکت 1000 و جنرال 400...
شانس گرفتن فول فاند از کدوم کشور برای من بیشتره ؟
مقاله ندارم...
در صورت امکان برام ایمیل بزنید...
ممنونم

سلام
معدلتون که خوبه. برای رشته فیزیک متاسفانه اطلاعاتی ندارم.

Feren جمعه 15 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 02:03 ق.ظ

سلام.
برای کارشناسی تصمیم دارم برم آمریکا ۱۷ سالمه
میخوام از دانشگاه University of Texas Southwestern Medical Center پذیرش بگیرم.
بنظرتون احتمال گرفتن فاند هست توی این مقطع یا برای کارشناسی به آلمان فکر کنم؟
مرسی

سلام.
نمیدونم فاند دارن یا نه. من ندیدم جایی مخصوصا مدیکال ها برای کارشناسی فاند بدن.

علی جمعه 22 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 04:10 ق.ظ

سلام ببخشید کلا فاند تی ای یک ساله هست یا برای تا اخر مقطع؟

معمولا برای 9 ماه (2 ترم هست) اما هر سال تمدید میشه. من سال آخر رو فاند نداشتم.

Aida kazemi شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام و وقت بخیر. دانشجوی ترم دو کارشناسی ارشد مهندسی بیوتکنولوژی (با لیسانس مهندسی شیمی) هستم و قصد دارم برای دکترا فول فاند بگیرم.
الان شرایط برای فاند گرفتن ایرانی ها از آمریکا فراهم نیست درمورد اروپا اطلاعاتی دارین؟ ممنون میشم بهم ایمیل بزنید.

سلام
شرایط فاند امریکا خیلی تغییری نکرده.برای رشته شیمی اما هیچوقت آسون نبوده. در مورد اروپا هیچ اطلاعی ندارم.

رسول شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 02:38 ق.ظ

سلام.
لیسانس پیام نور معدل 15.10
ارشد دانشگاه دولتی معدل 15.25
آیلتس 7
مقاله ژورنال 1 کنفرانس داخلی 1
شانس برای استرالیا دارم با فاند؟

سلام
بله

مریم چهارشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام .من شهریور ۹۸ ارشدم رو بامدل ۱۶.۸ دفاع کردم دانشگاه تهران
معدل کارشناسیم هم۱۶.۸ هست دانشگاه صنعتی اصفهان
رشتم الکترونیک هست .سابقه کار کمتر از یک سال و کار استارتاپی حدود یکسال هم دارم
ولی مقاله فقط یکی داخلی دارم .زبانم هم دارم میخونم برای ۶.۵_۷
به نظرتون شانس پذیرش برای کانادا رو با یکسال گپ دارم .کارم سخته یا نه ؟

سلام گپ خیلی مهم نیست. مقاله و زبان خیلی مهمتر هستن

Ramtin جمعه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 02:00 ق.ظ

سلام خسته نباشید
من کارشناسی مهندسی عمران شریف هستم...میخواستم ببینم با معدل حدود ۱۵.۵ آیا شانس گرفتن فول فاند برای مقطع ارشد وجود داره؟ و اینکه چه نمره آیلتس و جی آر ای لازمه؟
ممنونم

سلام
برای ارشد امریکا شانس تون کمه. اروپا معمولا چیزی هزینه تحصیل نداره

بیتا سه‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1399 ساعت 11:09 ب.ظ

سلام ممنون از اطلاعات خوبت استفاده کردم.
اگر زحمتی نیست میشه بفرمایید برای فول فاند گرفتن دکترا در اروپا یا آمریکا یا استرالیا چند مقاله isi میتونه تاثیر بهتری داشته باشه( در رشته کامپیوتر). نمره آیلتس هم 7 دارم.
و اینکه آیا در دوره ارشد شانس گرفتن فول فاند دارم؟
ممنون

سلام.
کلا تعداد مقاله خیلی مهم نیست. معمولا کیفیت مقالات مهمه. حتی یک مقاله خوب میتونه کفایت کنه. برای اروپا و استرالیا استاد حرف اول و آخر رو میزنه. برای ارشد شانس فول فاند خیلی خیلی کمه. بعضی دانشگاه های کوچیک امریکا فاند میدن. اروپا خیلی جاها تحصیل رایگانه اما هزینه زندگی با خودتونه و بعضی دانشگاه ها هم بورسیه میدن. اینا رو کامل توی بلاگ توضیح دادم. موفق باشین

شینا یکشنبه 22 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 02:22 ب.ظ

سلام خیلی مطالب متفاوتی دارید! و واقعا چراغ راه ماست ازتون ممنونم!
ممنون میشم من رو راهنمایی کنید
من الان ترم ۲ علوم کامپیوتر در دانشگاه آزاد هستم میخوام برای ارشد در آمریکا فول فاند بگیرم.
برنامه نویس Full-stack هستم و پایتون و c++ و جاوا هم بلدم.
یکم برای مقاله نگرانم ولی معدلم تا الان ۱۸.۲ هستش.
آیلتس ماک آکادمیک رو ۸ شدم به خاطر تاریخ انقضاش نمیخوام فعلا آزمون اصلی رو بدم.
در ضمن میتونم برای gre ۳۲۰-۳۱۰ حساب کنم.
به نظرتون شانس من چطوره؟

سلام
شانس اتون متوسطه اگر همینطوری ادامه بدین. اینجا برای ارشد جاهای خیلی کمی فاند دارن اما بودن که بچه ها گرفتن.

فاطمه عباسی یکشنبه 29 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 05:15 ق.ظ

با سلام و درود و عرض خسته نباشید به شما دوست گرامی در سایت دیدم که پاسخ یکایک کاربران رو دادین کمال تشکر رو دارم!

من سوالاتی داشتم خدمتتون بنده ترم سه رشته میکروبیولوژی هستم و قصد دریافت فول فاند برای مقطع ارشد رو دارم اما مقصد خاصی تعیین نکردم تا الان درواقع در مراحل اولیه یعنی نوشتن مقاله و یک رزومه خوب موندم در دانشگاه از افراد زیادی سوال پرسیدم اما اطلاعات چندانی نداشتند ما در مقطع کارشناسی چطور میتونیم مقاله تهیه کنیم؟ آزمایشگاه ها بیشتر در جهت آموزش در اختیار ماست آن هم بصورت محدود! پس یک سوال من این شد که منو در نوشتن مقاله راهنمایی کنید

دوم هم اینکه اگر تلاش کنم زبانم رو تقویت کنم که نمره آیلتس بالایی کسب کنم چه کشورهایی هزینه کامل تحصیل و زندگی رو میدهند از لحاظ مالی شرایط مناسبی ندارم! ضمنا معدلمم تا الان بالای 19/5بوده ممنون میشم پاسخمو بدین

سلام
آفرین به این پستکار برای معدل بالا. معدل من بیشتر 17 -18 بود. برای مقاله قبلا هم نوشتم بهترین کار اینه که استاد پیدا کنین واقعا برای کسی که تا حالا انجام نداده ناگفته زیاد داره که فقط استاد ها میدونن.
ما همه همین هستیم و شرایط مالی مساعد نیست. اگر بتونین فاند بگیرین کار راحتتره. امریکا بیشترین فاند رو داره. بعد کانادا و استرالیا و بعد اروپا. البته نیازی نیست خودتون رو محدود کنین.

فاطمه عباسی پنج‌شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 09:37 ب.ظ

من هر شب شب دارم میام چک میکنم اینجا رو میشه لطفا جوابمو بدین

سلام فکر کنم براتون ایمیل زدم. اگر نگرفتین ممکنه ایمیلتون درست نباشه

میری یکشنبه 19 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 10:02 ب.ظ

سلام خسته نباشید
من ارشد متالورژی هستم از دانشگاه تربیت مدرس. لیسانس هم شریف بودم. دوره ارشد با رتبه یک فارغ التحصیل شدم. البته ۳۵ ساله ام هست و گپ تحصیلی حدود ۹ سال دارم .و مقاله isi ندارم به نظرتون شانسی برای فول فاند از هلند یا کانادا دارم؟
ممنونم

سلام
ببخشید در مورد کانادا و هلند خیلی نمیدونم.

رونیسا پنج‌شنبه 13 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 11:36 ق.ظ

سلام من همسرم دانشجوی دکترای مهندسی در شریفه.میخواد برای فوق دکترا اقدام کنه بره خارج.
مقطع فوق دکترا فول فاند هست کلا؟اگر نیست در چه شرایطی تو چه کشور هایی میتونه بگیره فول فاند؟چقدر شانس داره پذیرفته بشه ؟و این که از زمانی که اقدام کنه تا وقتی کارش اکی شه کلا چقدر طول میکشه؟

سلام
فوق دکترا مقطع نیست. کار تحقیقاتی هست برای کسانی که سابقه آکادمیک زیادی ندارن تا بتونن با یه استاد خوب کار کنن و وارد دانشگاه بشن. بله من هیچ کسی رو ندیدم که برای پست داک حقوق نگرفته باشه. کم هست (مثلا سالی 40 هزار دلار) اما دو برابر یا بیشتر از حقوق دانشجوییه. در مورد زمانبندی نمیدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد