زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

وب سایت meditationiseasy.com

آخر هفته چون حوصله درس خوندن نداشتم باز نشستم از توی اینترنت مطالب پیدا کردن. اینبار یه کتاب کامل در مورد مدیتیشن meditationiseasy.com به صورت صفحه های وب خوندم. خوندن این کتاب برام خیلی خیلی جالب بود چون فهمیدم که خیلی چیزایی که فکر میکردم منحصر به اسلام هست حتی 2500 سال پیش هم مطرح شدن! یا فکر میکردم که هندو و بودایی دین های الکی و من درآوردی ای هستن ولی با خوندن این کتاب متوجه شدم که همچینا هم نیست. مبنای این ادیان هم همون یگانگی خداوند متعال هست. حالا اینکه چقدر پیروانش توجه میکنن برام مهم نبود, مهم این بود که مبنای دین همینه. توی همین اسلام هم خیلی مسلمونا توجه نمیکنن. امشب با جیراج صحبت میکردم راجع به کتاب Bhagavad Gita گفت که آره این کتاب فوق العاده است و به صورت فیلم به هندی پخش میشده و اینا هر روز نگاه میکردند.  http://www.meditationiseasy.com/app/gita.htm


همینطور فرصت پیدا کردم یه مقدار اندکی در مورد بهایی ها بخونم که خیلی خیلی کم میدونستم ازشون. فهمیدم که اونا هم مبنای دینشون باز همین یگانگی خداست. البته نفهمیدم که برای چی نیازی بوده که یه دین دیگه بعد از اسلام باشه؟ ایران که بودم یه فیلم دیدم که بهایی ها داشتن توی اسرائیل خونه بهاالله رو دور میچرخیدند. خونه هم که نبود قصر بود. خیلی خیلی متاسف داشتم. این همه اسلام زحمت کشیده که بت پرستی ول بشه و پیامبر اسلام عین مردم عادی زندگی کرده؛ بعد یه عده بعد از این همه سال باز برن دنبال یه بت دیگه. 


توی ایران که بودم همیشه دلم میخواست فرصتی داشته باشم که برای خودم مطالعات خارج از درس و دانشگاه داشته باشم اما وقت نمیشد. خیلی خوشحالم که به همین اندازه اینجا فرصت داشتم که مطالعه کنم. البته امیدوارم که بتونم بیشتر هم بخونم.

نظرات 4 + ارسال نظر
hasti پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 11:59 ق.ظ

خدا به دادمون برسه با این لینک های مذهبیت!!!!!!!!
آخه پسر خوب درمورد بهاییت میحرفی اولا باید همه جوانبشو ببگی نه فقط جنبه خوبشو که تحریف نکنی افکار عمومی

در مورد بهاییت لینک مذهبی نبود که یه مطلبی بود خوندم. من همون جنبه اش رو خوندم و چیزایی که دیده بودم رو نوشتم. افکار عمومی خودشون عقل باید داشته باشن, چیزی که من توصیه قطعی میکنه به همه که آکبند نگهش ندارن.

hasti پنج‌شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:09 ب.ظ

خانوم ها و آقایان
برای رفع شبهات دینی خود میتوانید با شماره تلفن
09640
تماس حاصل فرمایید
با تشکر

سپینود جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:28 ب.ظ

وودی عزیز. خوشحالم که اهل مطالعه هستی و تفکر. بنظرم همینطور که درمورد بقیه ادیان مطالعه میکنی کمی هم نظرات متفاوت را در مورد اسلام بدونی خوبه. البته مسلمه که انتخاب با خودته که اینهایی که من پیشنهاد میکنم بخونی یا نه.

کتاب مکتب در فرایند تکامل به قلم سیدحسین مدرسی طباطبائی
کتاب 23 سال رسالت علی دشتی

هر دو کتاب بصورت pdf در اینترنت هم موجود هست.
موفق باشی

من هر از گاهی میخونم. کتاب اولی رو خوندم. خیلی قسمت هاش برام جدید بود.
کتاب دومی رو بعضی نظرات مشابهشو توی سایت های دیگه دیده بودم.

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%DB%8C%D8%B3%D8%AA_%D9%88_%D8%B3%D9%87_%D8%B3%D8%A7%D9%84

به مسائل اخباری خیلی علاقه ندارم. هر کسی میتونه هر خبری دلش میخواد بده بدون اینکه هیچ دلیلی براش داشته باشه. اینطوری کلی طول میکشه که آدم همه اخبار رو بگیره و بتونه کم کم قضاوت کنه تازه اگر اشتباه نکنه که بعضی اخبار رو ندیده باشه. در حالی که اگر دلایل عقلی باشن راحتتر میشه قبولش کرد.

میلاد پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ

دوست عزیزم باید بدونیم چیزایی که دینمون حروم کرده بخاطر چیه اونوقت جواب خیلی از سوالامون پیدا میشه در ضمن اگه قرار باشه هر روز دین رو عوض یا اصلاح کنیم اونوقت باید منتظر دینی مانند مسیحیت باشیم که دیگه چیزی ازش نمونده و هر کس مطابق میل خودش این دین رو درک میکنه و چون مدعیان تحقیق نمیکنن این دین اینقدر خشک بنظر میاد البته بدید بعضی ها. و بهتره دین رو با افراد (مدعیان)نشناسیم اگه کسایی ضعف دارن و متاسفانه مسول دینی هم هستند بپای دینمون ننویسیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد