زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

20 فوریه - شب با جیراج توی رستوران هندی

امشب جیراج گفت که یه رستوران هست که تخفیف خورده و شام میده 5 دلار میایی بریم. منم گفتم باشه. با وجود اینکه فرداش امتحان داشتم گفتم اشکال نداره حالا بریم ببینیم چی میشه. دیگه رفتیم یه رستوران هندی.



برای اولین بار غذای هندی هم خوردم. جیراج برای من Fry Dal سفارش داد که کمتر تند باشه و برای خودش هم Butter Masala سفارش داد و با هم نصف کردیم. هر چی هم گفتم من حساب کنم قبول نکرد و گفت چون اولین حقوقشو از دانشگاه گرفته میخواد منو مهمون کنه.



جیراج گفت که این غذا اسپایسی نیست و توی هند خیلی بیشتر ادویه و فلفل میزنن که پول بیشتری بگیرن! با این وجود غذا به نسبت تند بود. بعد غذا رو میشد با نون و برنج یا با برنج خالی سفارش داد. یه چیزی شبیه چلو خورشت خودمون بود اما مزه اش برام جدید بود. مخصوصا ماسالا خیلی مزه اش جدید بود. در کل دوست داشتم. جیراج گفت که این Dal غذای اصلی و سردستی هند هست و همه همیشه ازین درست میکنن.



جالب بود که به نون هم میگفتن NAN (نان!). گفتم اتفاقا توی فارسی هم ما میگیم نان. جیراج امشب کلی از هند برام تعریف کرد و خاطرات مدرسه اش و چطوری اونجا بهترین دانش آموز انتخاب شده بود و همه دخترا میخواستنش. اما اونم دلش پیش یه دختر دیگه است و به هیچ کس دیگه ای اهمیت نمیده.



من همیشه دوست داشتم که یه جایی باشم که چیزای جدید رو تجربه کنم. توی رستوران یه حس خیلی خوبی داشتم که انگار آرزوهام برآورده شده!

نظرات 2 + ارسال نظر
صادق پنج‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:45 ب.ظ

یه بار که با دوستم از یه مسیری برمی گشتیم(از رشت به طرف شهرمون با ماشینش) یه جا نگه داشت و یکیم از یه خوراکی گرفت که همیشه دوست داشتم بخورم ولی تنهایی سختم بود و همش منتظر پیشنهاد یکی دیگه بودم.البته هزینه ای هم نداشت که اهمیت داشته باشه.خلاصه اون خوردنی رو گرفت و تو راه خوردیم.آخر کار بهش گفتم تو در حد آزاد کردن یه بنده ثواب کردی، چون یه حس و تجربه جدید بهم دادی!!! حسابی تعجب کرد که اینقدر برام جالب بود!
واقعاً تجربه های جدید و خوب لذت بخشن.موفق باشی

مهدی یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:21 ق.ظ

سلام
خیلی لذت بردم از وبلاگت. عالیه. من هم همین طورم عادت دارم از زندگی روزانه ام عکس می گیرم و مستند سازی می کنم. خلاصه خیلی حال کردم . دمت گرم . همیشه بنویس.
شاد باشی.

سلام
خوش آمدید.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد