زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بی معرفتی امریکایی

این هفته قبل از اینکه برای امتحان برم یه دفعه دیدم میریام توی دانشکده ما داره از روبروی من میاد. اولش مطمئن نبودم که خودشه. همینطوری که از کنارش رد میشدم سلامش کردم اما اصلا تحویل نگرفت و هیچی هم نگفت. بعد شک کردم که شاید خودش نبوده. چند دقیقه بعد دوباره یه جای دیگه دانشکده دیدمش و خوب نگاه کردم دیدم خودش بوده اما اصلا تحویل نگرفت که نگرفت. 


با حامد که حرف میزدم گفت که انگار امریکایی ها همینطوری هستن. میگفت مربی رقص تانگو تعریف میکرده که اینا اصلا قدرشناس نیستند. تعریف میکرد که من شاگرد داشتم که دو سال بهش یاد میدادم تا دیگه حرفه ای شد و یه بار بعد از مدت ها توی یه مهمونی دیدمش و حتی سلامم هم نکرد چه برسه به اینکه بیاد تشکر کنه. این کسی بود که من با دستام پاهاشو جا به جا میکردم که یاد بگیره. اینقدر از این مهمانی ها بوده که با چشم گریه برگشتم خوبه. اینا نه احساس دارند و نه قدرشناس هستن.


حامد گفت ظاهرا فکر میکنن چون پول کلاس رو دادن دیگه طرف وظیفه اش بوده هر کاری کرده و حالا که تموم شده دیگه کاری به کارش نداشتن. من گفتم بعید نیست. وقتی همه چیز با پول سنجیده بشه این مشکلات هم هست. حالا من که نباید از میریام انتظاری میداشتم اما این خیلی بده که معرفت نداشته باشه و کلا همچین فرهنگی حاکم باشه.

نظرات 4 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ق.ظ

برادر یه ضرب المثل داهاتی-ایرانی هست که ما امریکایی-ایرانی ها بهش میگیم:
میمون هرچه زشت تر ادا اطوارش بیش تر

فکر کنم ربطی به این موضوع نداشت یا من حداقل نفهمیدم.

مهیار چهارشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:06 ب.ظ

خوب و بد همه جا هست نمیشه همه رو یکی حساب کرد

درسته ولی وقتی یه فرهنگی غالب شد آدم باید حواسش باشه که با چی مواجه ممکنه بشه.

ghazal پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:45 ب.ظ

دقیقا خیلی ا شون این طوری هستن

Amin سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1394 ساعت 04:52 ق.ظ

jalebe esme dustato rahat migi vali hich esmi az khodet nist
kash khodet va daneshgaheto moarefi mikardi :)))
omidvaram movafagh bashi
bm mail bedi khoshhal misham :))

کاشکی بلاگ رو از اول میخوندین که اینو نمیپرسیدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد