زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

چند تا عکس از دانشگاه UCLA

امشب چند تا عکس از بهترین دانشگاه دنیا UCLA بذارم. این دانشگاه توی بهترین نقطه لس آنجلس هست و رنک بسیار بالایی داره و به قول یکی از دوستام خود امریکایی ها هم آرزو دارن که برن اونجا.

اگرچه بعضی موقع ها ترجیح میدم از دانشگاه های درجه دومی مثل SMU یا CGU دکترا بگیرم, چون بسیار راحتتر هستم و میتونم زمان دانشجویی هم حسابی کار کنم اما واقعا اسم دانشگاه هایی مثل UCLA وسوسه کننده هست. عکس های زیر رو اکثرا از سایت دانشگاه برداشتم برای همین اگر تکراری بود ببخشید.



اینم نمایی از یکی از ساختمان های دانشگاه با یه درخت زیبا.


اینم سالن مطالعه مربوط به کتابخونه هست. واقعا آدم بدش نمیاد بیاد اینجا درس هم بخونه.


وای اصلا باورم نمیشه یه همچین جایی توی دانشگاه باشه. دلم میخواد هر روز بیام و اینجا قدم بزنم.


اینم یکی از سالن هاش هست که بی شباهت به تالار هری پاتر نیست. واقعا خیلی خوب و خشکله.


اینم گل و گیاه های توی محوطه که اگر اشتباه نکنم یه جایی نوشته بود به 3500 گونه میرسه.

این درخت هم که دیگه آخر درخته.


توی فصل های مختلف درخت های رنگارنگ هم توش پیدا میشه که من خیلی دوست دارم.



واقعا فکرشو بکن که من دارم توی این راهرو قدم میزنم. این هال دانشگاه و این راهرو یکی از رویایی ترین جاهایی هست که من دیدم. آدم یاد فیلم هری پاتر میفته. 

اینم باغ ژاپنی هست که توی دانشگاهه.


البته همه UCLA به این خوشکلی نیست ولی من خوشکلاشو جدا کردم! نمیدونم چرا عکس هایی که پیدا میکنم همه بی کیفیت هستند. نمیدونم چرا یه نفر عکاس نرفته از اینجاها عکس درست و حسابی بندازه. حالا امیدوارم که سال دیگه بتونم از اینجا پذیرش بگیرم.

درستی قطعیت تصمیمم برای ادامه دکترا

تصمیم درستدیشب با پذیرشی که از SMU گرفتم, فهمیدم که بازم حق با استخاره بوده و من برای ادامه دکترا بهترین تصمیم رو گرفتم. چون که امسال بودن نمره مناسب و تافل و جی آر ای که تونستم پذیرش بگیرم, یقین دارم که سال دیگه میتونم همین پذیرش ها رو تبدیل به پذیرش با فاند کنم و یا اینکه از دانشگاه های بهتری مثل UCLA و UCI پذیرش بگیرم که دوستشون دارم. مطمئنم اگر میرفتم استرالیا فردا پشیمون میشدم که چرا نشنستم چند ماه بخونم و برم امریکا.

منابع وربال GRE

کتاب 1100 بارونزخب همونطور که گفتم تصمیم گرفتم که GRE رو خوب بخونم. الان هم شروع کردم و تا حالا 250 تا لغت حفظ کردم و دارم تقریبا هر روز تمرین میکنم.

امروز منابع GRE برای اونایی که میخوان بخونن رو معرفی میکنم.


1- کتاب کاپلان (که 500 تا کلمه داره)

2- کتاب 1100 کلمه لازم و ضروری

3- مجموعه 800 کلمه ای بارونز

4- کتاب بارونز که 3500 تا کلمه داره.


اهمیت

بچه های اپلای ابراد نوشته بودن که همین 3500 رو یکی بخونه و بتونه درست بلد باشه راحت نمره بالای 500 حتی تا 600 از وربال میتونه بگیره. خوب این خیلی مهمه برای گرفتن فاند به صورت اسکالرشیپ. به هر حال تجربه 2 میلیون آب خورده من میگه که بدون نمره بالا از این امتحان و تافل اصلا اپلای نکنید سنگین تر هستید.


برنامه خوندن

برای خوندن هم به نظر من از همون 500 تای کاپلان آدم شروع کنه و بعد اگر وقت داشت 1100 رو بخونه و بعد اگر باز وقت داشت 800 تا کلمه پرکاربرد بارونز و آخر سر اگر باز وقت داشت میتونه 3500 بخونه.


برنامه خودم

برای شروع هم خوبه که از روزی 25 کلمه شروع کنید و بعد از یه مدت که راه افتادید برسونیدش به روزی 100 تا و البته هر روز باید دوره کنید. من خودم از روزی 50 تا شروع کردم اما ظاهرا چون 50 تا زیاده بعضی لغات درست توی ذهنم نمیمونه و حتی 2 ساعت بعد که برگردم یادم نیست.  الان حدود 14 روزه که شروع کردم اما هنوز 500 تای کاپلان رو تموم نکردم (400 تاشو شاید خوندم) که میشه حدودا روزی 28 تا. اما امیدوارم که تا دو سه روز دیگه که آخر فرودین میشه این 500 تا رو تموم کرده باشم و برم سراغ 1100. 


نحوه حفظ کردن

من خودم از برنامه jmemorize  استفاده میکنم. میتونید کلمات رو از سایت Quizlet بگیرید و به jememorize اضافه کنید. خودم هم بتونم براتون میذارم, چون من یه مقدار حرفه ای تر دارم این کارو انجام میدم که قبلا توضیح دادم!


پیدا کردن منابع

کتاب ها رو از همون سایت englishtips که قبلا گفته بودم میتونید پیدا کنید. اما پیشنهاد میکنم که حتما از فلش کارت استفاده کنید که سایت Quizlet دیگه آخرشه که توی پست های قبلی معرفی کرده بودم.


---------

(تصحیح 11 خرداد 1389): یه منبع مهم جا مونده بود به نام کتاب Big Book که سئوالات سالهای گذشته این امتحان رو داره و خوندش بعد از حفظ لغات واجبه. یه پست جدید نوشتم و توضیح دادم. بازم عذر میخوام.


یک کم در مورد شهر دالاس

خب یکی دو تا عکس هم از خود شهر دالاس بذارم که یکی از بهترین شهرهای امریکاست.


این یه عکس از دالاس توی روز.



اینم یه عکس دیگه توی شب

دالاس نهمین شهر بزرگ امریکاست و شهر زیبایی هست اما یه کم آب و هواش خرابه. البته باز نسبت به خیلی جاهای امریکا خوب تره. کلا ایرانی توش زیاده و خیلی ها هم به خاطر اینکه ارزونتر از کالیفرنیاست بعد از گرفتن گرین کارت مقصد اولشون دالاس هست. شرکت های تجاری زیادی توی این شهر هست که متعلق به کشورهای مختلف هست. میگن که کلا 2 فصل تابستون و زمستون بیشتر نداره و بقیه فصل ها اصلا معلوم نیست که کی میاد و کی میره. هواش هم تا حدودی مرطوب هست و همه ماه های سال بارندگی داره. زمستون ها هم برف داره و تابستون ها هم خیلی گرم میشه. اطراف های شهر هم بعضا گردباد میاد, اما خب ظاهرا توی خود شهر گردباد نداره.
بعضی از دوستای من که فامیل دارن فامیلاشون توی دالاس هستند و اونجا زندگی خوبی دارند و راضی هستند. اول اوایل که فکر میکردم امریکا خیلی شهر های بزرگی داره به یکی از بچه ها گفتم دالاس چیه و به چه دردی میخوره. اونم گفت چی میگی؟! عموم اونجا زندگی میکنه خیلی شهر معرکه ای هست. اگرچه هنوزم اعتقاد داشت کالیفرنیا یه چیز دیگه است!

از SMU پذیرش بدون فاند گرفتم

دیشب ساعت 1:30 بود که از SMU بهم ایمیل زدن که بهت پذیرش دادیم, فقط چون فاند بهت تعلق نگرفته ضمانت مالی رو بفرست که برات I-20 بفرستیم, یکی نیست به اینا بگه که آخه اگر من پول داشتم که نمی آمدم دکترا بخونم!

چند تا عکس هم از SMU بذارم.


خدایی این درختا رو آدم میبینه روحش شاد میشه. فقط نمیدونم چرا امریکا اینقدر درخت کم داره.

اینم هال اصلی اش.

اینم نمایی دیگه از درخت ها و اسم دانشگاه

توی پست بعدی هم راجع به دالاس که این دانشگاه وسط شهرش هست بذارم.


خلاصه دستشون درد نکنه. به قول بچه ها پذیرش بدون فاند همون ریجکت محترمانه هست. هرچند که بعضی ها میگن حالا برو شاید ترم بعد بتونی فاند بگیری اما راستش من پول همون یک ترم رو هم ندارم, مخصوصا از زمانی که دیگه داداشم هم میخواد بره ایتالیا که دیگه روی خانواده هم هیچ حسابی نمیشه کرد.

به هر حال من که برنامه ریزی کردم برای تافل و برای جی آر ای و قرار شد که اونا رو ببرم بالا. دیشب هم ایمیل زدم به دانشگاه CGU که یه جورایی ازشون پرسیدم برای فاند چکار کنم اونا هم نوشته بودن که نمره تافل و جی آر ای رو باید بالا ببری.

خلاصه که با جواب این دانشگاه میشه گفت که من دیگه امریکایی شدم چون اینا رو دیفر میکنم و برای سال بعد میتونم مطمئن باشم که با نمره بالاتری که از اون امتحانا میگیرم بدشون نمیاد بهم فاند بدن! البته امیدوارم که سال دیگه بتونم UCLA یا UCI پذیرش بگیرم. چون اون دانشگاه ها یه حال دیگه ای داره. اما به همینم راضی هستم.