زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زبان توشه امریکا

یه چیزی که آدم هر چی با خودش بیاره اینجا کمه دونستن زبان هست. من هیچوقت تا قبل از تافلم به جز چیزی که توی مدرسه و دانشگاه داشتیم زبان نخونده بودم. این روزا شدیدا حس میکنم که توی این زمینه خیلی خیلی عقبم. اگر زمان برمیگشت یکی از چیزایی که میخواستم عوض بشه این بود که زبان بیشتر بخونم. اونقدری که بتونم مثل یه امریکایی بنویسم و صحبت کنم.

قبل از اینکه بیام هر کسی که اینطرف بود بهش میگفتم میگفت زبان زبان زبان. هیچوقت نمیفهمیدم یعنی چی. همیشه فکر میکردم خب آدم میره توی محیط زبانش خوب میشه دیگه. اما امروز که اینجام و میبینم که امریکایی ها همین که میبینن نمیتونی درست صحبت کنی دیگه دوست ندارن باهات حرف بزنن و ازت فاصله میگیرن تازه میفهمم چرا میگفتن هر چی زبان بلد باشی باز کمه.


توشه آخرت

این روزا دارم درک میکنم که میگن تقوا توشه آخرته و آدم هر چی داشته باشه کمه دقیقا یعنی چی. زبانم که مثلا تافل 100 بود اینطوری شده. خدا به داد تقوامون توی آخرت برسه که هر روز یه جاییش میلنگه.

نظرات 17 + ارسال نظر
مهیار یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:04 ق.ظ

شما که حالا زبان عملی رو تجربه کردی میشه بگی چه کتابی خوبه؟

منظورتون از زبان عملی چیه؟
اگر منظورتون گفتار روزمره هست کتاب خوب نیست. فیلم خوبه.

بهاره یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:06 ق.ظ

حق با شماست.من دانشجو مترجمی ام و درک میکنم که دارید چی میگید..تو سیستم آموزشی ایران فقط دو ترم، کلاسی تحت عنوان (گفت و شنود) هست...بقیش کتاب محوره...البته همون 2 ترم هم بیخوده..یه دفعه استاد ترم اول یه سیدی از چترباکس میذاره تا گوش کنیم...استاد بعدی کلیپای اپرا و bbc رو میذاره که بعدش مثه اسب تو گل گیر میکنیم.وقتی هم التماس میکنیم که یبار دیگه بذاره میگه نه..باید یاد بگیرید که با یکبار گوش دادن همه چیز رو بفهمید...از خدا چه پنهون منم دیدم اوضاع خطریه و ممکنه مشروط بشیم، یه نرم افزار جاسوسی رو سیستم نصب کردم که وقتی استاد گرامی سیدی یا فلش بذاره شروع میکنه به مخفیانه کپی کردن اطلاعات...واسشون متاسفم که مجبورمون کردند دست به همچین کاری بشیم اما راه دیگه ای جلومون نذاشتند...

تمرین تمرین تمرین.

هادی یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:20 ب.ظ

با تافل 100 هنوز مشکل اسپیکینگ دارید؟
یک چیزی هست من متقاعد نمیشم برم کلاس نمیدونم چرا...یا جو کلاس ها را دوست ندارم، البته بگم شهریه ها خیلی گرون شده، بعضی اوقات هم با کلاس ها تداخل داره....
راه دیگه ای برای تقویت اسپیکینگ هست؟

بله گوش دادن به فیلم و ... سعی کردن به صحبت کردن با دوستان

محمد یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:06 ب.ظ

توشه آخرت
یعنی دیوونه این مثال زدنتم

پارسا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ

سلام
چرا سعی نمی کنی با گروه های اسلامی توی آمریکا ارتباط برقرار کنی؟!
فکر می کنم اینجوری هم توشه زبان و مهمتر از اون توشه تقوات رو هم پربارتر می کنی
شاد و پیروز باشی

سلام
فعلا با اهداف آینده ام در تضاد هست.

پارسا یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 07:37 ب.ظ

به نظر شما بهترین روش برای افزایش مهارت زبان چیه؟ منظورم جدا از کتابهای آماده سازی تافل و ... هست: دیدن فیلم، اخبار، خوندن مجله و ... ؟!

قبلا نوشتم.

مهیار یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 09:12 ب.ظ

سلام وودی جان 17 march روز St.patrick هست یه توضیح میدی چیه؟

نمیدونم چی بود گذشت رفت.

just یکشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ

manam hamin moshkelo drm
adam fght khodesh fkr mikone ke dare english harf mizane

آشفته دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:39 ق.ظ

راستش من توی رایتینگ احساس ضعف می کنم.
توی این آدرس یه کورس از فردا راه می افته، به نظرتون میتونه مفید باشه؟
https://www.coursera.org/course/composition
پیشنهادی دارین در مورد آکادمیک رایتینگ؟ برای نوشتن مقاله انگلیسی هم خیلی نیازه.

همین کلاسا خوبه اگر برای وقت بذارید. بدون نوشتن نمیشه.

مهیار دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ب.ظ

سلام وودی جان میتونی راجه به Birth stone یه ذره توضیح بدی؟

سلام.
نمیدونم چیه.

hamid reza dashti دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:50 ب.ظ

بازم از اون حرف های قشنگ زدی
سپاس
انسان ها دائما در ضرر هستند

ا دوشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:03 ب.ظ

سلام
من علاقه به پادکست دارم
پادکستی که استادش فارسی ترجمه کنه برای افرادی که یکم بالاتر از دبیرستان بدونند چه سایتی داره؟رایگاه باشه بهتره

سلام
کلی بگم هیچوقت دنبال ترجمه فارسی دیگران توی آموزش زبان نباشید. با اون پادکست هایی که قبلا معرفی کردم شروع کنید. بعد که گوشتون به صدای آروم عادت کرد کم کم پادکست هایی با سرعت بالاتر رو گوش بدید.
موفق باشید

سینا سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:15 ق.ظ

اگر وقت دارید اینو ببینید به نظر من که جالبه : )
http://www.youtube.com/watch?v=adSLRs3Llug

وقت ندارم. برای من هم ارزش نداره.

یونس سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ http://itpost.blogfa.com

u'r absolutely right

نوید سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 02:03 ب.ظ

اون یه آمریکایی کیه؟ تیلور که تو یه برنامه مجری بود خیلی خوب حرف میزد ولی فکر نکنم نوشتنش خوب باشه مخصوصا تو حوزه آکادمیک.

کلی گفتم.

Rhonda سه‌شنبه 29 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 03:59 ب.ظ

سلام

برای تقویت هر چه بیشتر سپکینگ و لیستنینگ کسی که تا ۴ ماه دیگه تحصیلش رو تو امریکا شروع میکنه و رشته خودش هم زبان بوده چه پیشنهادی دارید؟ منظورم بیشتر زمانی هستش که الان تا رفتنم به امریکا دارم . نمیدونم چی ببینم یا بشنوم که همزمان به درک مطلب و لیستنینگ ، سپیکینگم تو دانشگاه کمک زیادی بکنه.

پیشاپیش ممنونم از پاسخت.

سلام
اگر تافل نمره خوبی گرفتید برای دانشگاه و درس خوندن مشکلی ندارید. برای ارتباط با مردم ولی باید فیلم و سریال زیاد نگاه کنید تا اصطلاحاشونو خوب یاد بگیرید
موفق باشید

نوید چهارشنبه 30 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ق.ظ

Standing by and waiting at your back door
All this time, how could you not know?

Standing by به خاطر ریتم شعر هست یا نکته ی گرامری داره؟

نمیدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد