زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

صحبت با منصور

چند وقت پیش داشتم با منصور حرف میزدم.


- سلام مهندس. سال نو ات مبارک چه خبرا؟

- سلام دکتر. سال نو شما هم مبارک. هیچی سلامتی. شما چه خبر؟

- ما هم هیچی درس و مشق و ... آخر این ترم امتحان جامع دارم موندم چکارش کنم. کلی هم پروژه و تکلیف ریخته سرم. شما چه خبر؟ کار ریسرچت چطوری پیش میره؟

- کار ریسرچم خیلی خوب شده. این مدت خیلی پیشرفت کردم. دستتم درد نکنه خیلی کمک کردی. این مدت خودمم کلی یاد گرفتم و دیگه راه افتادم.

- به سلامتی. استادت چطوریه؟

- استادم خیلی خوش اخلاق نیست اما راضی ام. فیلد کاریشو خیلی دوست دارم و کم کم دارم پیشرفت میکنم. تو چه خبر؟ ازدواج نکردی؟

- ازدواج؟؟؟ نه بابا. موندم امتحانامو چکار کنم. کلی کار سرم ریخته. نه تابستون کار گیر آوردم و نه برای ریسرچ هنوز میدونم میخوام چکار کنم. تو چی؟

- منم هیچی. اصلا آدم مناسبی پیدا نمیشه.

- تو که داشتی با اون دختره ازدواج میکردی؟ اون چی شد؟

- هیچی بابا. داشت برای من فیلم بازی میکرد. چند بار روانشناسی ای تستش کردم, دروغ میگفت. ولش کردم. دوستم دوست دختر امریکایی داره, نمیدونی چقدر خوبه دختره. حداقل اینوری ها همینی هستن که نشون میدن. ایرانی ها یه جوری هستن و خودشونو یه جور دیگه نشون میدن. اون دختره هم همینطوری بود.

.....


تلفن که تموم شد داشتم فکر میکردم شاید بد نباشه بعضی وقتا یادم بیاد که از کجا آمدم. جایی که هیچ کسی خودش نبود. هر کسی یه تصویری خیالی از تجسمات خوشایندهای دیگران بود. کسی هم که میخواست خودش باشه عجیب غریب و محکوم حساب میشد و سزاوار سرزنش. جامعه ای که ریا توش ارزش شده بود و... 

کاشکی یه روزی بیاد که هیچ کسی مجبور نباشه به هیچ دلیلی یکی دیگه باشه و هر کسی خودش باشه. و هر کسی هم که خودش بد هست بفهمه و خودشو اصلاح کنه و خوب بشه.

نظرات 11 + ارسال نظر
لیلا شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:11 ب.ظ

چارلز دانشجوی انگلیسی با طعنه به دوست و همکلاسی ایرانی اش همایون می گه:چرا خانوماتون نمیتونن با مردا دست بدن یا لمسشون کنن؟یعنی مردای ایرانی اینقدر کارنامه خرابی دارن و خودشونو نمی تونن کنترل کنن؟همایون لبخندی میزنه و میگه:ملکه انگلستان نیتونه با هر مردی دست بده؟وهر مردی میتونه ملکه انگلستان رو لمس کنه؟چارلز با عصبانیت میگه:نه!مگه ملکه فرد عادیه؟!!فقط افراد خاصی می تونن با ایشون دست بدن و در رابطه باشن!!همایون هم بی درنگ میگه:خانوم های ایرانی همشون ملکه هستن.
سلام،من تازگیها با وبلاگتون آشنا شدم،وبلاگ خوبی دارین،موفق باشید.

خوش آمدید.
زندگی خصوصی ملکه انگلیس هم به من ربطی نداره.

... شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:04 ب.ظ

هرکسی اینجوری نیست که خود واقعیشو نشون نده
این چیزا فقط تو رابطه های دختر پسری تو ایران رایجه اونم خیلیا هستن که صادقا و خود واقعیشونو نشون میدن من که بیست سال از عمرمو تو کلی کلاس های مختلف از شعر و خوشنویسی گرفته تا زبانو دانشگاه و رابطه دوستانه با هرکی بودم باهام صادق بوده
ولی خیلی هام هستن که حرف شما راجبشون صدق میکنه
ولی نه همه

قطعا همینطوری هست که میگید.

س شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 05:02 ب.ظ

آمین

اشغالگر شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:41 ب.ظ http://www.eshghalgar.com

سلام آقای دکتر
خوبید؟
تفصیر از دخترای ایران نیست
تقصیر از خود ماست که دوست داریم طرف مقابلمون اونجور رفتار کنه که ما دوست داریم و اگه کاری انجام بده که خلاف میل ما باشه نسبت بهش زده میشیم
یه جورایی میش گفت خودخواهیم یه جورایی

نوید شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:05 ب.ظ

جملاتی نظیر
( از ایرانی ها در خارج کشور باید فاصله گرفت.)
(ایرانی ها دروغ میگن و حرف و عملشون یکی نیست.)
(ایرانی ها بی نظم و وقت نشناسن.)
را بارها شنیده ایم. افرادی که این جملات رو میگن خودشون ایرانی هستن بنابراین یا خودشون دارای همین حصوصیات بالا هستن یا در ردیف ایرانی های اقلیت قرار میگرن که با فرهنگن.

یه فرد خارجی هم گفته بود ایرانی ها در راست گویی صرفه جویی میکنن!

همه مثل هم نیستن. مهم اینه که اشکال کار شناسایی بشه و برای رفعش تلاش بشه. اول اینکه فکر بشه اشکال کجاست و بعد فکر بشه که چطوری حل میشه. این قسمت از زندگی یه سری از ایرانی ها گم شده.

نیکا یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ب.ظ

چرا شما فقط از دخترای ایرانی بد میگید ! چرا از هم جنس ایرانیه خودتون بد نمیگید؟! پسرای ایرانی فرشته اند ؟؟؟؟؟؟؟ به همون اندازه که از دختر ایرانی منزجرین منم از پسر ایرانی منزجرم . فقط با احساسات یه دختر بازی میکنن ولی هیچ احساسی ندارن این دروغ نیست ؟! در ابتدا خودشونو شیفته و عاشق نشون میدن ولی بعد از مدتی کو اون همه علاقه در جا میزنن !
پسرای ایرانی فرشته اند

من چیزی رو که میبینم و میشنوم و بعضی وقتا فکر میکنم میگم.
وقتی A و B مستقل هستن, منطقا اگر راجع به A نظری داری و راجع به B نظری ندادی, B میتونه توی هر وضعیتی باشه.

... دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:11 ب.ظ

...

نیکا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:14 ب.ظ

دوست عزیز ، منم دقیقا چیزی رو که میبینم و میشنوم و بعضی وقتا فکر میکنم میگم
اکثر دخترای ایرانی هم دوست ندارند همسر آیندشون یک پسر ایرانی باشه

هاها! سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ق.ظ

همینطوری پیش بره همه دخترای ایرانی با پسرای خارجی و پسرای ایرانی با دخترای خارجی ازدواج کنند در زمانی نه چندان دور نژاد ایرانی از بین خواهد رفت. خوبه وودی جان اصلاح نژادی می شه تو هم خوشحال می شی این همه عیب های فرهنگی ما برطرف می شه! اونوقت خود ایران را چکار کنیم؟ آها اونم مسئولین محترم جمهوری اسلامی می فروشن به اتباع بیگانه و اونها هم مهاجرت می کنند.
راستی شما که امتیازدهیت به خانم ها خوبه با دوستان به خانم های خواننده وبلاگت چند می دی؟ شاید قسمتت ازدواج اینترنتی بشه. اونم یه مطالعه ای بکن. در بسیاری موارد جواب داده:)

e سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 01:38 ب.ظ

این قدر بدم میاد از این آدمایی که میگن "ایرانیها این جوری و اون جوری هستن" (همشم ویژگیهای منفی رو میگن). تجربه خودم نشون میده که در 90 درصد موارد یه همچین آدمایی خودشون افراد مشکل داری هستن که فکر میکنن علت مشکلاتشون عوامل بیرونی و مردم هستن. در مورد روابط دختر و پسر هم به نظرم از هر دست بدی از همون دست میگیری. اگه تو رابطه صادق باشی معمولا آدمای صادق سر راحت قرار میگیرن (قانون جذب!)

نیکا پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ق.ظ

تیلور در انتظارته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد