زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

نماز خوندن جیراج

یک هفته قبل از عید یه روز جیراج توی اتاق من بود و وقت نماز شد و من گفتم میخوام برم نماز بخونم. وضو که گرفتم و برگشتم اون گفت نمازتو که خوندی به منم یاد بده. گفتم باشه. نمازمو خوندم و بعد رفتیم و بهش وضو گرفتن رو یاد دادم. بعدش یه سایت پیدا کردم که اذکار نماز رو ترجمه انگلیسی گذاشته بود و گفتم اینا رو باید بدونی. کلی هم در مورد چیزایی که میدونستم بهش توضیح دادم که نماز خوندن وقتاش چطوریه. لباس باید تمیز باشه و ... یه چیزایی هم گفتم بهش که مسلمونا هم رعایت نمیکنن و انتظار دارن پیشرفت کنن مثل اینکه نماز باید با حضور قلب باشه و توجه باید به خود نماز باشه و نه چیزای دیگه. اونم برام توضیح داد که توی دین هندو نمازها وقت خاصی نداره و هر وقت که حس کنه قلبش آماده است که با خدا حرف بزنه میره و دعا میکنه. ولی گفت همین حضور قلب و حواس جمع حتما باید باشه.


فرداش که دوباره آمده بود توی اتاقم وقت نماز گفت که منم میخوام باهات بخونم ببینم چطوریه. دیگه کنار من ایستاد و چهار رکعت نماز ظهر رو با من خوند. اگرچه دیگه بعدش در این مورد چیزی نگفت ولی من خیلی خوشحال شدم که آمد و با من نماز خوند. امیدوارم یه روزی به حقیقت اسلام هم پی ببره.

نظرات 14 + ارسال نظر
pari دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:29 ب.ظ

bazivaghta hich harfi vase goftan peida nemishe
eyyyyyyyyyyyyyyyyyvaaaaaaaaaaaaaaalllllllllllllllllllll

H دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:30 ب.ظ

وای خداااااااااااااااااااااااا.چه سعادتی داری تو خوش به حالت.
من عاشف این بودم و هستم که یکی رو مسلمون کنم . حالا نه اینکه خودم خیلی مسلمون همه چی تمومی باشم یا اینکه خیلی کارم درست باشه یا مسلمون واقعی باشما نه ولی خیلی دوست دارم. حتا اگر فقط توجهش هم جلب بشه کافیه برام.

مسلمون نشد که. چهار رکعت نماز با من خوند ببینه چطوریه. اما همینم برای من خوشحال کننده بود. حداقل میدونم تاثیر منفی روش نذاشتم.

D دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:31 ب.ظ

سلام
از بابت اطلاعاتی که تو این وبسایت در اختیار ما می گذارید خیلی ازتون ممنونم
یه سوال داشتم
اگه پذیرش بدون فاند بگیریم باید شهریه دانشگاه رو هم بپردازیم؟ یا نه، فقط مجبوریم هزینه های زندگی رو خودمون متقبل بشیم؟!
با پذیرش بدون فاند برای گرفتن ویزا مشکلی پیش نمی یاد؟
ممنون میشم تو این زمینه راهنماییم کنید
موفق باشید

سلام
بدون فاند یعنی همه هزینه ها رو باید خودتون تقبل کنید از جمله شهریه و هزینه خونه و هزینه های متداول دانشگاه.
برای ویزا هم باید مدارک مالی به اندازه کافی داشته باشید وگرنه ویزا نمیدن
موفق باشید

محمد دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:26 ب.ظ

سلام آقای دکتر
من بیشتر مطالب وبلاگ شما رو خوندم و لذت هم بردم. ازتون تشکر می کنم که این اطلاعات رو در اختیار همه از جمله من قرار می دین.
دو تا سوال داشتم که فکر کردم اینجا ازتون بپرسم. چون راه ارتباطی دیگه رو پیدا نکردم. باعث افتخار من هست اگه جواب بدین. چون من تصمیم گرفتم که برای ادامه تحصیل از ایران خارج بشم و اگه کمکم کنید خیلی ازتون ممنون می شم.
من کارشناسی رشته ی کامپیوتر گرایش نرم افزار از دانشگاه سراسری اراک هستم و معدلم هم بالای 15 هستش و در زمینه گرافیک کامپیوتری فعالیت می کنم.
اول اینکه من مقاله یا کنفرانسی ندارم و می خواستم بدونم که آیا بدون مقاله هم می شه پذیرش با فاند گرفت و آیا نرم افزار رو می شه به عنوان یه چیزی شبیه مقاله قبول کنن؟چون من در حال نوشتن نرم افزاری هستم که مشابهش وجود داره ولی می خوام نشون بدم که توانایی نوشتنش رو دارم.
دوم این که فکر می کنید اگه بتونم نمره ی زبان و gre خوبی بگیرم برای کارشناسی ارشد بتونم با فاند (هز فاندی) پذیرش بگیرم؟
با تشکر ازتون.

سلام
خوش آمدید
اگر فرصت دارید معدلتونو حتما بیارید بالای 16. معدل 15 کمه. برای فاند گرفتن راستش چندین بار نوشتم باید یه چیزی داشته باشید که بقیه نداشته باشن. شما چی دارید؟
تا جایی که من خبر دارم سابقه کاری و نرم افزار و ... هیچ تاثیری توی فاند ندارن. شما باید روی کار تحقیقاتی, ولو شده برید داوطلبانه برای یه استادی کار کنید و یه چیزی از توی اون کار در بیارید. به علاوه زبان خیلی کار کنید.
برای فوق لیسانس بدون تعارف فاند خیلی کمه اما توی اروپا دانشگاه های ارزون قیمتی توی آلمان و اتریش و ... گیر میاد که هزینه شهریه تقریبا ندارن (خیلی کمه) و هزینه زندگی هم هزینه زندگی هست دیگه. اگر هزینه اشو دارید میتونید روی این گزینه حساب کنید. اگر نه که بهتره روی کارشناسی ارشد ایران حساب کنید.
برای GRE باید خیلی نمره بالایی داشته باشید که با فرصت کم نمیشه. حداقل دو سال برنامه ریزی و درس خوندن مستمر میخواد. اگر سربازی دارید بهتره روش حساب نکنید.
راستی "از ایران خارج بشم" هدف نیست. هیچ کسی هم به جز خودتون و خدا نمیتونه بهتون کمک کنه. بهترین کار اینه که همیشه به خودتون متکی باشید.
موفق باشید

نوید دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:52 ب.ظ

وودی جان اتریش رشته های بسیار بسیار کمی در مقطع فوق لیسانس ارائه و اکثر رشته ها آلمانی ارائه میشن.

اگر اشتباه نکنم پسر یکی از دوستای مامان من همین رشته کامپیوتر از یه دانشگاه نه خیلی مطرح اتریش برای فوق لیسانس ادمیشن گرفته بود. برای همین گفتم. اما درسته رشته های خیلی کمی انگلیسی هستن.

محمد دوشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ب.ظ

ممنون از این که جواب دادین. اطلاعات خوبی بود.
شما هم موفق باشید.

D سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 07:46 ق.ظ

خیلی ممنون وودی جان
اگه کسی نتونه برای phd فاند بگیره، به طور متوسط چقدر در ماه باید هزینه بکنه؟ (با در نظرگرفتن شهریه دانشگاه و یک زندگی ساده)
شاد زی

بستگی به شهر و دانشگاه داره
توی سایت همه دانشگاه ها دقیقشو زده توی فرم financial affidavit زده.
موفق باشید

کلب الحسین سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:23 ب.ظ http://gheble-ye-del.blogfa.com/


خدا کنه یه روزی مسلمون بشه البته ن مث ما فقط حرف و ظاهر

وب خوبی دارید

محمد سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ب.ظ

با سلام دوباره
ببخشید دوباره مزاحم می شم
یه سوال دیگه دارم که اگه لطف کنید جواب بدید ممنون می شم
همونطور که گفتم من تو زمینه گرافیک کامپیوتری فعالیت می کنم و کتاب هم زیاد در موردش خوندم ولی برای نوشتن مقاله هیچ موضوعی به ذهنم نمی رسه. من اون مطلب شما که در مورد مقاله نوشتن بود رو خوندم ولی هیچ مجهولی به ذهنم نمی رسه که بتونم در موردش بنویسم و اگر هم برسه چندین سوال ذهنم رو مشغول می کنه که چطور در مورد یک مجهول جدید بنویسم. چطور باید این مجهول رو باید حل کنم. آیا قبلا کسی در مورد این موضوع مطلبی نوشته یا نه؟ آیا باید توی کتاب ها دنبال جواب مجهول بگردم یا جای دیگه؟ اگر قرار باشه که توی کتابها به جواب برسم دیگه این چه مقاله ایه؟ این رو که یکی پیدا کرده بود و تو کتابش نوشته بود؟
من تقریبا سه ماهه که سربازیم تموم شده و به اساتید دسترسی ندارم تا بتونم ازشون موضوع بگیرم . به نظر شما چه کاری می تونم انجام بدم. شما خودتون چه کار کردید؟
با تشکر

سلام
برای شما که بار اولتون هست باید فقط با استاد کار کنید
موفق باشید

jj چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:28 ق.ظ

برای محمد.
(با اجازه از ووووودی عزیز که انگار حوصله جواب دادن نداشت)
سلام دوست عزیز...
ببین رفیق همه اولش برای مقاله نوشتن همین سوالا که گفتی تو ذهنشون ایجاد میشه..همینطور که وودی جان فرمودند راه حل اول داشتنه استاد...ولی شما که استاد نداری خودت هم میتونی انجامش بدی...به قول یک دوستی GOOGLE IS YOUR FREIND اگر یه موضوع الکی تو ذهنت بهوجود اومده...سرچ کن تو اینترنت..ببین چقدر مطلب درموردش هست.. مطمئنا اگه مثلا برای موضوعت چندتا کتاب گیر اوردی این ینی یا موضوعت خیلی کلیه یا خیلی مشهور! تا حد امکان سعی ن موضوعتو جزئی و کوچکتر کنی.. حالا تو سایتهای مشهور و غیر مشهور مقالات و ژورنال ها براش دنبال مقاله بگرد..وقتی 4 5 تا مقاله بخونی میفهمی اصن اینکار شدنیه؟ اصن بقیه که اینکار رو کردن روششون چیبوده..؟موضوعت بدرد بخوره؟ و...
بهترین پیشنهادی که بهت میتونم بکنم اینه که مقاله بخونی تا بفهمی مقاله ینی چی و بعدش بتونی موضوع پیا کنی...بنویسیش..
از سایت APPLY ABRAOD هم میتونی خیلی استفاده کنی...
http://www.applyabroad.org/forum/forumdisplay.php?72-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%87

salam, man ta jaei ke midonestam rahnamaei kardam
movafagh bashid

معین چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:25 ق.ظ

سلام
ببخشید یه سوال داشتم ممنون میشم جواب بدین
میخواستم بدون از وضع پزشکان عمومی اونجا خبر دارین؟
به خصوص کسانی که از ایران مهاجرت کردن برای کار؟
به نظرتون درآمدشون حدودا چقدره؟ خوبه هنوز؟
و از لحاظ اجتماعی چه جایگاهی دارن؟
ببخشید سوالام زیاد شد
پیشاپیش مرسی
راستی سال خوبی داشته باشی

سلام
نمیدونم.
نمیدونم.
از نظر جایگاه اجتماعی مثل ایران جایگاه بالایی دارن و درآمدشون هم خیلی خوبه.

محمد چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:57 ق.ظ

سلام
ممنونم از وودی و jj به خاطر راهنمایی هاتون

معین چهارشنبه 7 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 06:56 ب.ظ

اینجا که وضعشون افتضاح دوسته من واسه همین میخوام بیام اونور
پزشک عمومی رو گفتم نه متخصص
در هر صورت ممنون

امیر جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 04:28 ب.ظ

آفرین آفرین!
خیلی خوشم اومد.......خوش به حال و سعادتت.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد