زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

21 مارچ - After party

این چند روزی که گذشت دانشگاه کلی برنامه داشت که من نرفتم. یعنی حس و حالش نبود. دیدم خیلی وقته که دیگه توی برنامه های دانشگاه نرفتم. برای همین گفتم که برای این آخری برم ببینم چه خبره.



توی سالن هم کلی بادکنک و چیزای رنگی بودند که خیلی قشنگ بودند.




اینبار هم دم و دستگاه و ... آورده بودند و کلی از دانشجو ها آمدند و زدند و رقصیدند. برای من خیلی جذابیتی نداشت اما چون یه کم گرفته بودم دوست داشتم که از اون فضا در بیام. وسطش هم یه قطار درست کردند و همه پشت سر هم دیده در حالی که شونه نفر جلویشونو گرفته بودند و دست دیگه اشونو توی هوا تکون میدادند جیغ و داد میکردند و توی سالن دور میچرخیدند.




نظرات 3 + ارسال نظر
michael پنج‌شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:46 ب.ظ

سلام
بازار کار و درامد کدام رشته ی مهندسی برای استخدام شدن ما ایرانیها در شرکت های کشورهای آمریکا و استرالیا و کانادا و اروپا بهتره؟
لطفا از هر کشوری که اطلاع دارید در موردش بنویسید
ببخشید اگه من لیسانسمو مهندسی کشاورزی بخونم و برا ارشد بیام عمران یا نفت یا کامپیوتر یاITیا مکانیک بخونم و در رشته ی ارشد ماهر بشم مانند کسانی که رشته ی لیسانشان هم همون رشته ی ارشد هست شانس رقابت در پیداکردن کار با حقوق خوب رو دارم؟

فعلا همه جا کامپیوتر بهتره. IT رو نمیدونم. عمران توی ایران خوبه, امریکا تقریبا به هیچ دردی نمیخوره.
تغییر رشته توی ارشد هیچ کمکی بهتون نمیکنه و شانس رقابتتون توی کار و ادامه تحصیل رو هم شدیدا میاره پایین. از اول درست و با چشم باز چیزی رو که علاقه دارید انتخاب کنید.

michael جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:14 ب.ظ

آقای دکتر من تو کنکور مهندسی مکانیک ماشینهای کشاورزی رو در دانشگاه دولتی قبول شدم و ناچارا به این رشته رفتم و هیچ علاقه ای هم بهش ندارم.چون در آینده اگه بخوام در این رشته مشغول به کار بشم باید مثلا موتور تراکتور طراحی کنم!
معدلم تا الان 16هست.
در ضمن به نظرتون بهتر نیست ابتدا برم سربازی و ارشدم رو در آلمان بگیرم و بعدش در همونجا هم کار کنم یا به جای سربازی رفتن وثیقه بذارم(می ترسم بعد از اتمام تحصیلم بهم بگن برگرد ایران سربازی و موقعیتم در آنجا را از دست بدم)
رنک دانشگاهم 3000هست به نظرتون چه دانشگاه هایی در چه حدود رنکی رو اپلای کنم و چه رشته ای(مکانیک(این رشته رو بخاطر این میگم چون حدود 85درصد درسای تخصصی رشته ام باهاش یکسانه)یا کامپیوتر یا...)(بیشتر به این خاطر میگم چه رشته ای که شانس پذیرش شدنم در دانشگاه و سپس کار کردن بیشتر باشه) در مقطع ارشد؟
آیا با این معدل و دانشگاه به من پذیرش میدهند؟
لطفا راهنماییم کنید

من نظری نمیتونم در مورد شما بدم چون نه شرایطتون رو میدونم و نه اونجا هستم که ببینم چطوریه. خودتون بهتر میدونید. از اول نباید میرفتید که رشته ای که دوست ندارید. حالا بعضی میرن و بعد علاقمند میشن و بعضی نه.

من شنیدم که میشه دوباره کنکور داد (حین تحصیل) و بعد از اینکه توی رشته جدید قبول شد جا به جا کرد. زمان ما این از نظر نظام کثیفه مشکل داشت اما ظاهرا الان نداره. در مورد سربازی رفتن و نرفتن و... من هیچی نمیدونم.

شما تا وقتی که نمیدونی به چی علاقه داری موفق نمیشی. برو سر کلاس بقیه رشته ها, درساشونو ببین. در مورد همشون تحقیق کن (کاری که باید 3-4 سال پیش میکردید) بعد انتخاب کنید. اول برادریتونو ثابت کنید که میتونید رشته ای که دوست دارید رو بخونید بعد به رنک دانشگاهی که میخواهید اپلای کنید فکر کنید

موفق باشید

michael شنبه 10 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ق.ظ

من تو زمان کنکورم یک اشتباه کردم و اونم این بود که درس نخوندم(لطفا درکم کنید خودتون هم لیسانس رو آزادخوندید(من با رتبه ی 15000اینو قبول شدم و چون روزانه بود این رشته رو در اولویت بالاتراز شبانه ها زدم)(شبانه ها و دانشگاه آزاد رشته ها و دانشگاه های خیلی بهتری هم قبول بودم ولی اون موقع پول نداشتم!)))(فک کنم تنها کاری که برای کنکور کردم فقط خوندن سوالای کنکور 2سال قبل کنکورم بود!)(خب چی کار کنم میترسیدم با دیپلم برم سربازی برا همین هر رشته ای بود رو انتخاب کردم)(از رشته ای که مثلا یکی از درساش زراعت و درس دیگش موتور تراکتور!!! و...باشه خوشم نمیاد حالا خدارو شکر یه مکانیک سیالات و استاتیک و دینامیک و ...داریم
علاقمو میدونم
عاشق برنامه نویسی و هک و ...هستم و هرچی به کامپیوتر اسمارت فون ها و تبلت ها مربوط بشه رو دوست دارم
تابستان پارسال وبسایت نویسی میکردم و از دنیای رباتیک هم کمی تا قسمتی یادگرفته ام
پول کافی هم دارم
فقط ازتون خواستم که در چه رشته ای و چه دانشگاه در حدود رنکی(شما گفتید کسی که دانشگاه تهران درس خونده به خاطر رنک600دانشگاه تا رنک 400میتونه اپلای کنه)اپلای کنم(آخه نمی خوام 1سال مثلا روی رشته ی مهندسی کامپیوتر وقت بگذارم که از یک دانشگاه پذیرش بگیرم و در آخر همه منو ریجکت کنند:-(وتازه بفهمم که آلمانیها یا آمریکایی ها به هر کسی که همچین لیسانسی داره و بخواد مثلا برای ارشد کامپیوتر اپلای کنه عمرا پذیرش بدهند)
از بین این سه تا که واقعا ازشون خوشم میاد کدومش شانس پذیرش گرفتنم رو بالا میبره
1.مکانیک(درساش شبیه درسای رشته امه بدون دخالت کشاورزی)
2.کامپیوتر(برنامه نویسی و...بلدم و دوست دارم)
3.صنایع(چون آسونه!)

من توی شرایط شما گیرم. ببینید اولین و مهمترین چیز اینه که آدم بتونه مشکلش رو درک کنه و اگر از دیگران مشورت میخواد بتونه برای اونا هم توضیح بده.
چند تا چیزو اول بگید بعد ببینم چطوریه.

1- سال چندم هستید و کدوم دانشگاه و دقیقا چه رشته ای (با گرایش)
2- کی میخواهید اپلای کنید و برای چه مقطعی؟
3- اصلا برای چی میخواهید اپلای کنید؟
4- الان چقدر پول دارید؟
5- سر کلاس های کدوم رشته ها رفتید و فکر میکنید کدوما رو بیشتر دوست دارید؟
6- پنج سال دیگه دوست دارید کجا باشید و چکار کنید؟ خودتونو چطوری میبینید؟
7- اگر دوباره کنکور بدید چه رشته ای کجا قبول میشید؟ (برای لیسانس و ارشد ایران میگم)

در ضمن من هیچوقت نگفتم که کسی که رنک 600 خونده باید رنک 400 بخونه. من گفتم که انتظار زیادی نباید داشت, درست هم گفتم. وگرنه بودن کسانی که از رنک 500 رفتن 30 تای اول. نمونه اش همین دوست من که سن دیگو قبول شد و حتی توی امریکا آرزوشونه که برن همچین دانشگاهی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد